Joan Bennett: cast.
Er zijn 69 films gevonden.

Sherlock Holmes And The Leading Lady

1991 | Mysterie, Thriller

Luxemburg​/​​Verenigd Koninkrijk 1991. Mysterie van Peter Sasdy. Met o.a. Christopher Lee, Patrick Macnee, Morgan Fairchild, Engelbert Humperdinck en John Bennett.

In Wenen rond 1910 wordt een nieuw ontwikkelde bom met afstandsbediening die door de Engelse regering gekocht was, gestolen. Sherlock Holmes en Dr.Watson krijgen de opdracht het tuig terug te vinden. Het spoor leidt naar de opera en Fairchild, de Amerikaanse ster die er een gastoptreden houdt. Via haar komt Holmes op het spoor van Bosnische terroristen, die met het wapentuig een aanslag op de Oostenrijkse keizer willen plegen. Uitstekend scenario van Bob Shane en H.R.F. Keating houdt niet enkel de spanning in dit ingewikkelde verhaal, maar brengt de befaamde, seksloze Britse detective in moeilijkheden wanneer een vrouw hem emotioneel benadert, waardoor de legendarische speurder duchtig gerelativeerd wordt. Bijzonder grappig is de confrontatie tussen een rijpe, ervaren, overlogische Holmes met de jonge Elliot Ness (Lahm), die hier zijn eerste opdracht vervult. Lee is een gedroomde, ouder wordende Holmes, optimaal bijgestaan door Macnee's Watson. Vertolking is over de hele lijn op niveau, met uitzondering van een aanstellerig spelende Humperdinck. Bijzonder rijk aan details. De stad Luxemburg is het decor voor het oude Wenen; de sfeervolle fotografie is van Brian West. Detto Mariano componeerde de score. Oorspronkelijk uitgezonden in vier delen.

Divorce Wars: A Love Story

1982 | Komedie

Verenigde Staten 1982. Komedie van Donald Wrye. Met o.a. Tom Selleck, Jane Curtin, Candy Azzara, Joan Bennett en Maggie Cooper.

Een vooraanstaand advocaat die in echtscheidingen gespecialiseerd is wordt thuis geconfronteerd met problemen die hij niet aankan, in dit opmerkelijk intelligent drama over een mislukkend huwelijk. Rogers was ooit gehuwd met Tom Cruise. Het scenario is van regisseur Donald Wrye en Linda Elstad.

This House Possessed

1981 | Horror

Verenigde Staten 1981. Horror van William Wiard. Met o.a. Parker Stevenson, Lisa Eilbacher, Joan Bennett, Slim Pickens en Shelley Smith.

Een rockster krijgt een zenuwinzinking en zoekt eenzaamheid in een afgelegen huis, samen met zijn jeugdige verpleegster. Sterveteraan Bennett geeft deze laag-bij-de-grondse horrorfilm enig aanzien als een oude, haveloze vrouw, die het afschuwelijke geheim van het spookhuis schijnt te kennen. Scenario van David Levinson. Achter de camera stond Thomas Del Ruth.

Love Suddenly

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van Stuart Margolin. Met o.a. Cindy Williams, Paul Shenar, Linwood Boomer, Eileen Heckart en Joan Bennett.

Een overdadige door Ross Hunter geproduceerde damesfilm over de onwaarschijnlijke relatie tussen een gewoon meisje uit de sloppen en een vooraanstaande advocaat. Het is je reinste Courts Mahler.

Suspiria

1977 | Horror

Italië 1977. Horror van Dario Argento. Met o.a. Jessica Harper, Stefania Casini, Joan Bennett, Alida Valli en Udo Kier.

Het schijnt dat de acteurs van Suspiria tijdens de opnames moesten luisteren naar de zwaar versterkte soundtrack van progrockband Goblin. Dat alleen al deze metalige klanken met hun gefluister en gefladder angstige gezichten veroorzaken, is aannemelijk. Angstmaestro Dario Argento heeft met dit Italiaanse horrorhoogtepunt nog meer in petto. Nog voor de Amerikaanse balletdanseres Suzy (Harper) een voet heeft gezet in de Duitse dansschool waar bizarre moorden plaatsvinden, is de aanval op de zintuigen ingezet. Slash-verslaafden zullen misschien insukkelen bij het schier eindeloos gestommel door rode gangen, maar de rest zal genieten van de uitzinnige nachtmerriesfeer met decors van M.C. Escher en cameraperspectieven zelfs vanaf vliegende duiven.

The Eyes of Charles Sand

1972 | Thriller

Verenigde Staten 1972. Thriller van Reza Badiyi. Met o.a. Peter Haskell, Barbara Rush, Sharon Farrell, Bradford Dillman en Joan Bennett.

Ondanks de grote namen die zijn verbonden aan het script (Henry Farrell en Stanford Whitmore) een voorspelbaar, grotendeels vervelend mysterieverhaal, gebaseerd op een buitenzintuiglijk foefje, met Haskell als gestoorde hoofdrolspeler die in de toekomst kan kijken.

Gidget Gets Married

1972 | Komedie

Verenigde Staten 1972. Komedie van E.W. Swackhamer. Met o.a. Michael Burns, Monie Ellis, Don Ameche, Joan Bennett en Macdonald Carey.

Vervelende situatiekomedie (zonder ingeblikt gelach) met Burns en Ellis als een jong, pasgetrouwd stel in Glossop, Maryland; hij is ingenieur en zij een teleurgesteld huisvrouwtje. Lauwe humor, ongeloofwaardig verhaal.

The House That Dripped Blood

1971 | Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1971. Horror van Peter Duffell. Met o.a. Christopher Lee, John Bennett, John Bryans, Denholm Elliott en Joanna Dunham.

Vier korte griezelverhalen, resp. Method For Murder, Waxworks, Sweet To The Sweet en The Cloak van Robert Bloch, aaneengevlochten d.m.v. een detective die een verdwijning onderzoekt in een sinister landhuis, dat zojuist een nieuwe eigenaar heeft gekregen. Onderhoudend; het eerste en het vierde schuifje zijn waarschijnlijk het spannendst.

House of Dark Shadows

1970 | Horror

Verenigde Staten 1970. Horror van Dan Curtis. Met o.a. Jonathan Frid, Joan Bennett, Grayson Hall, Kathryn Leigh Scott en Roger Davis.

Gebaseerd op een populaire tv-serie. Een vampier komt naar een oud landgoed en doet een reeks mysterieuze aanvallen. Een script op het niveau van een stripverhaal, maar het profiteert van het uitstekende acteerwerk en een aantal prima rilscènes. Scenario van Sam Hall en Gordon Russell. Fotografie van Arthur J. Ornitz. Gevolgd door NIGHT OF DARK SHADOWS.

The Pirates of Blood River

1962 | Historische film, Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1962. Historische film van John Gilling. Met o.a. Christopher Lee, Kerwin Mathews, Glenn Corbett, Marla Landi en Oliver Reed.

Ernstig, maar afgezaagd verslag over hugenoten die boekaniers verdrijven. Scenario van John Hunter, Jimmy Sangster en de regisseur. Gefilmd in Hammerscope.

The Curse of the Werewolf

1961 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1961. Horror van Terence Fisher. Met o.a. Clifford Evans, Oliver Reed, Yvonne Romain, Catherine Feller en Richard Wordsworth.

In het 18e eeuwse Spanje wordt een doofstom meisje verkracht door een bedelaar die jarenlang opgesloten is geweest. Ze sterft bij de geboorte van haar zoon en het kind wordt opgevoed door een rijke dokter. Het blijkt echter bovennatuurlijke gaven te hebben, maar de dokter en zijn huishoudster houden dit geheim. Eens volwassen lijkt hij normaal, totdat hem de liefde van een meisje geweigerd wordt. Dan verandert hij in een weerwolf. Sfeervolle vrije bewerking van The Werewolf Of Paris van Guy Endore, met een schitterende Reed in de hoofdrol. Hij is geen bloeddorstig monster, maar een meelijwekkend slachtoffer van een zeldzame ziekte. Het overdadige scenario van John Elder maakt van deze film een der hoogtepunten van de Hammer-producties. In beeld gebracht door Arthur Grant.

Desire in the Dust

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van William F. Claxton en William Claxton. Met o.a. Raymond Burr, Martha Hyer, Joan Bennett en Ken Scott.

Goede acteurs dragen dit harde melodrama over een Zuidelijke aristocraat met politieke ambities, terwijl hij het obscure verleden van een paar familieleden tracht te verbergen.

There's Always Tomorrow

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Douglas Sirk. Met o.a. Barbara Stanwyck, Fred MacMurray, Joan Bennett, Pat Crowley en William Reynolds.

Plichtsgetrouwe en hardwerkende huisvader MacMurray raakt helemaal in de war wanneer een een oude vlam, femme fatale Stanwyck opduikt. Zij geeft aan de verwaarloosde echtgenoot van Bennett wat fleur aan zijn liefdeloze bestaan. Drie ex-filmgoden doen hun uiterste best om wat leven te brengen in de brouwerij van een drakerig damesdrama naar een verhaal van Ursula Parrott dat door Bernard Schoenfeld tot scenario bewerkt werd, maar te sterk herinnert aan BRIEF ENCOUNTER. Werd al eerder in 1934 verfilmd.

Navy Wife

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Edward L. Bernds en Edward Bernds. Met o.a. Joan Bennett, Gary Merrill, Shirley Yamaguchi, Maurice Manson en Judy Nugent.

Als Japanse vrouwen zien hoe Amerikaanse militairen met hun vrouwen omgaan, ontketenen zij een opstand om dezelfde behandeling van hun echtgenoten af te dwingen. Een onbeduidend verhaal.

We're No Angels

1955 | Drama, Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1955. Drama van Michael Curtiz. Met o.a. Humphrey Bogart, Aldo Ray, Joan Bennett, Peter Ustinov en Basil Rathbone.

Een trio ontsnapt van Duivelseiland en komt terecht bij een brave handelaar. Deze schakelt hen in om het dak te repareren. De boeven ontdekken dat er in hun gastgezin heel wat problemen zijn.

Highway Dragnet

1954 | Misdaad

Verenigde Staten 1954. Misdaad van Nathan Juran. Met o.a. Richard Conte, Joan Bennett, Wanda Hendrix, Reed Hadley en Mary Beth Hughes.

Een smakeloos misdaadverhaal over Conte, die na een aanklacht wegens moord zijn onschuld wil bewijzen.

The Guy Who Came Back

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Joseph M. Newman. Met o.a. Paul Douglas, Linda Darnell, Joan Bennett, Don DeFore en Zero Mostel.

De kwaliteit van de acteurs is beter dan die van het verhaal, waar ze desondanks nog wat van weten te maken: ex-voetbalvedette is op zoek naar zijn eigen identiteit.

Father's Little Dividend

1951 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1951. Komedie van Vincente Minnelli. Met o.a. Spencer Tracy, Joan Bennett, Elizabeth Taylor, Don Taylor en Billie Burke.

De advocaat Tracy heeft eindelijk weer rust nadat de beslommeringen van het huwelijk van zijn dochter achter de rug zijn. Maar lang duurt dat niet, want dochterlief Taylor kondigt aan dat hij binnen enkele maanden grootvader zal worden, en daarop is hij nog helemaal niet voorbereid. Onweerstaanbaar vervolg op FATHER OF THE BRIDE, met praktisch dezelfde ploeg gemaakt en minstens even leuk. Tracy en Bennett als de toekomstige grootouders en Don en Liz Taylor als de ouders stelen moeiteloos het hart van de kijker. Albert Hackett en Francis Goodrich schreven het scenario, waarin heel wat situaties zitten die iedereen herkent. John Alton was verantwoordelijk voor de fotografie. Bestaat ook als ingekleurde versie.

For Heaven's Sake

1950 | Komedie

Verenigde Staten 1950. Komedie van George Seaton. Met o.a. Clifton Webb, Joan Bennett, Robert Cummings, Edmund Gwenn en Joan Blondell.

Grappige fantasie met Webb en Gwenn als engeltjes die naar de aarde worden gezonden om de komst van de hemelse baby van Bennett en Cummings te bespoedigen.

Father of the Bride

1950 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1950. Komedie van Vincente Minnelli. Met o.a. Spencer Tracy, Elizabeth Taylor, Joan Bennett, Don Taylor en Billie Burke.

Voor drie Oscars genomineerde komedie waarin een vader (Tracy) met angst en beven toeleeft naar de bruiloft van zijn enige dochter (Taylor, die zelf maar liefst acht keer zou trouwen). Met moderne ogen bezien is de humor behoorlijk oubollig en de verbeelding van de middenklasse te geromantiseerd, maar de prachtige en bitterzoete slotakte heeft de tand des tijds moeiteloos overleefd. In het vervolg Father's Little Dividend (1951) wordt vader opa. Een alleraardigste remake, met Steve Martin in de vaderrol, verscheen in 1991.

The Reckless Moment

1949 | Film noir, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1949. Film noir van Max Ophüls. Met o.a. James Mason, Joan Bennett, Geraldine Brooks, Henry O'Neill en Shepperd Strudwick.

Weinig bekende film noir van de in Saarbrücken geboren Ophüls, die films maakte in Duitsland, Frankrijk en Nederland (Komedie om geld, 1936) voor hij naar Hollywood vertrok. Ophüls staat bekend om zijn spectaculaire en innovatieve cameragebruik, waarvan in deze verfilming van een kort verhaal uit de Women's Home Journal niet al te veel te merken is - juist door zijn ingehouden regie zuigt de filmmaker je langzaam zijn beklemmende melodrama in, over een moeder die de moord van haar dochter probeert te verdoezelen.

Secret Beyond the Door

1948 | Thriller, Film noir, Drama

Verenigde Staten 1948. Thriller van Fritz Lang. Met o.a. Joan Bennett, Michael Redgrave, Anne Revere, Barbara O'Neil en Natalie Schafer.

Na een onstuimige romance trouwt de erfgename van een groot fortuin met een man, waarvan zij achteraf moet bekennen, dat ze te weinig van hem weet. De echtgenoot schijnt bezeten te zijn van vreemde passies en zijn verleden is duister. Ze begint geleidelijk aan te denken dat hij gestoord is en haar wil vermoorden. De film doet denken aan SUSPICION maar regisseur Lang is Hitchcock niet. Het scenario is van Sylvia Richards naar de novelle Museum Piece Nr. 13 van Rufus King.

Hollow Triumph

1948 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1948. Misdaad van Steve Sekely. Met o.a. Paul Henreid, Joan Bennett, Eduard Franz, Leslie Brooks en John Qualen.

Henreid overvalt met zijn trawanten het casino van een beruchte gangsterbaas, die achter hem aankomt. Hij ziet zich gedwongen steeds verder te vluchten, tot hij een arts ziet die sprekend op hem lijkt. Het enige verschil is een litteken op het gezicht, maar daar is wel iets op te vinden. Sterke film noir vol onverwachte wendingen, met een obligate maar compleet overbodige love-story. Goed scenario van Daniel Fuchs, naar een roman van Murray Forbes. Verrassende ontknoping. Henreid produceerde. Camera werd gehanteerd door John Alton. Sol Kaplan componeerde een swingende jazz-score. Uitstekende ontspanning zonder pretenties. Ook bekend als THE SCAR.

The Woman on the Beach

1947 | Drama

Verenigde Staten 1947. Drama van Jean Renoir. Met o.a. Joan Bennett, Robert Ryan, Charles Bickford, Nan Leslie en Walter Sande.

Ryan wordt verliefd op Bennett maar krijgt genoeg van haar blinde man Bickford. Een strak drama met goed spel.

The Macomber Affair

1947 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1947. Avonturenfilm van Zoltan Korda. Met o.a. Gregory Peck, Joan Bennett, Robert Preston, Reginald Denny en Carl Harbord.

Een indringende, intelligente verfilming van het Hemingwayverhaal over ontstane conflicten wanneer jager Peck een getrouwd stel (Preston en Bennett) op safari meeneemt. Bruisende rollen maken er een van de levendigste verfilmingen van het werk van Hemingway van.

Scarlet Street

1945 | Film noir, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1945. Film noir van Fritz Lang. Met o.a. Edward G. Robinson, Joan Bennett, Dan Duryea, Margaret Lindsay en Rosalind Ivan.

Een van de betere Amerikaanse films van Oostenrijker Lang (Metropolis, M) is min of meer een remake van Jean Renoir's La Chienne uit 1931. Christopher Cross (Robinson) is een eenzame arbeider die 's nachts op straat een vrouw beschermt tegen haar gewelddadige vriend. Zich onbewust dat het om een prostituee en haar pooier gaat valt Cross als een blok voor de dame, waarna het stel hem betrekt in een snood - en tamelijk vergezocht - plan. Onderhoudende film balanceert op de rand van sombere film noir en zwarte komedie.

Nob Hill

1945 | Drama

Verenigde Staten 1945. Drama van Henry Hathaway. Met o.a. George Raft, Joan Bennett, Vivian Blaine, Peggy Ann Garner en Alan Reed.

Gepolijste rommel over kroegbaas Raft die opklimt in de maatschappij om de voorname Bennett voor zich te winnen. Speelt in de woelige dagen waarin San Francisco van stadje tot grote stad groeide.

Colonel Effingham's Raid

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van Irving Pichel. Met o.a. Charles Coburn, Joan Bennett, William Eythe, Allyn Joslyn en Elizabeth Patterson.

In deze onderhoudende kleine komedie bindt ex-officier Coburn de strijd aan om een historisch monument in de stad van de ondergang te redden. De spelers verhouden zich rechtevenredig met het behoorlijke materiaal.

The Woman in the Window

1944 | Film noir, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1944. Film noir van Fritz Lang. Met o.a. Edward G. Robinson, Joan Bennett, Dan Duryea, Raymond Massey en Dorothy Peterson.

Meeslepende film noir over een getrouwde New Yorkse professor (Robinson) die tijdens een nachtelijk afspraakje met een jonge vrouw (Bennett) haar binnenstormende minnaar ombrengt. Het gelegenheidsstelletje besluit het lijk te verstoppen maar de politie blijkt kordater dan gedacht. Regisseur Fritz Lang verankerde zijn thriller op de ontreddering van de professor over het politieonderzoek én op de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de jonge sirene. Zo ontwikkelt zich een intelligente misdaadthriller tegen het licht van de kwetsbare ouder wordende man die hunkert naar jeugdige begeestering en avontuur. Tijdloos kunststuk, knap geschoten en voorzien van snedige dialogen.

Margin for Error

1943 | Komedie

Verenigde Staten 1943. Komedie van Otto Preminger. Met o.a. Joan Bennett, Milton Berle, Otto Preminger, Carl Esmond en Howard Freeman.

Een oubollige misplaatste 'komedie' over de joodse politieagent Berle die het Duits consulaat in New York tijdens WO II moet bewaken. Regisseur Preminger had acteur Preminger moeten beletten zo overdreven te acteren.

Twin Beds

1942 | Komedie

Verenigde Staten 1942. Komedie van Tim Whelan. Met o.a. Joan Bennett, George Brent, Mischa Auer, Una Merkel en Glenda Farrell.

Het leven van echtpaar Brent en Bennett wordt voortdurend gestoord door dolle buurman Auer. Maar ja, hij heeft nu eenmaal óók een hoofdrol.

The Wife Takes a Flyer

1942 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1942. Oorlogsfilm van Richard Wallace. Met o.a. Joan Bennett, Franchot Tone, Allyn Joslyn, Cecil Cunningham en Chester Clute.

Een zwak spionageverhaal uit WO II waarin Tone zich voordoet als Bennetts man om te kunnen ontsnappen uit Nederland.

Girl Trouble

1942 | Romantiek

Verenigde Staten 1942. Romantiek van Harold Schuster. Met o.a. Don Ameche, Joan Bennett, Billie Burke, Frank Craven en Vivian Blaine.

Aardige zoetigheid. Ameche en Bennett voeren zowel zakelijke als amoureuze betrekkingen. Goed spel van het ervaren warhoofd Burke.

Wild Geese Calling

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van John Brahm. Met o.a. Henry Fonda, Joan Bennett, Warren William, Ona Munson en Barton MacLane.

Actie en romantiek omstreeks 1890 in Oregon en Alaska, maar van beide net niet genoeg om deze produktie over de streep te tillen.

Man Hunt

1941 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1941. Oorlogsfilm van Fritz Lang. Met o.a. Walter Pidgeon, Joan Bennett, George Sanders, John Carradine en Roddy McDowall.

Scherpschutter Pidgeon wil de gevaarlijkste man die de wereld ooit voortbracht, Adolf Hitler, vermoorden. Hij slaagt erin door te dringen tot vertrekken van de gehate dictator, maar voordat hij de trekker kan overhalen, wordt hij gearresteerd door de SS en daarna verschrikkelijk gefolterd. De Duitsers bieden hem de vrijheid op voorwaarde dat hij een verklaring ondertekent dat hij in opdracht van de Britse regering handelde. Hij weigert. Naderhand slaagt hij erin te ontsnappen. Razend spannende anti- nazi-film, gemaakt door een man die het fascistische apparaat van dichtbij meemaakte en die zelf voor de vernietigingsdrang ervan moest vluchten. Lang's haat is voelbaar in elk beeld van de film. Schitterende vertolkingen van heel wat bekende acteurs. Dudley Nichols bewerkte de roman Rogue Male van Geoffrey Household. Arthur Miller zorgde voor de fotografie. Nn 1976 opnieuw gefilmd als ROGUE MALE.

Confirm or Deny

1941 | Romantiek

Verenigde Staten 1941. Romantiek van Archie Mayo. Met o.a. Don Ameche, Joan Bennett, Roddy McDowall, John Loder en Raymond Walburn.

Liefde in een bunker met Ameche en Bennett als journalist en telefoniste; plezierige romance.

The Son of Monte Cristo

1940 | Actiefilm, Romantiek, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1940. Actiefilm van Rowland V. Lee. Met o.a. Louis Hayward, Joan Bennett, George Sanders, Florence Bates en Lionel Royce.

Met een ingenieuze staatsgreep heeft Sanders praktisch de heerschappij over de kleine bufferstaat Lichtenburg overgenomen. Een huwelijk met groothertogin Bennett moet hem koning maken. Dan arriveert Edmond Dantes (Hayward), zoon van de Graaf van Monte Cristo, die als gemaskerde outlaw The Torch het land bevrijdt en de hand van Bennett als beloning krijgt. Routine mantel- en degenfilm, die uiteraard weinig meer te maken heeft met Alexandre Dumas. Redelijk goed gemaakt en gespeeld, maar het scenario van George Bruce wijkt nergens af van het geijkte patroon van dit op het ZORRO-verhaal improviserende genre. Sanders is lekker doortrapt, Hayward een kartonnen held en Bennett een te gewillig slachtoffer. Fotografie van George Robinson.

The Man I Married

1940 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1940. Oorlogsfilm van Irving Pichel. Met o.a. Joan Bennett, Francis Lederer, Lloyd Nolan, Anna Sten en Otto Kruger.

Een sterk verhaal over de Duitser Lederer die door nazi-propaganda overtuigd raakt, met zijn Amerikaanse vrouw Bennett die er een stokje voor probeert te steken. Een spannend, opwindend scenario.

The House Across The Bay

1940 |

1940. Archie Mayo. Met o.a. George Raft, Joan Bennett, Gladys George, Walter Pidgeon en Lloyd Nolan.

Een sterk verhaal over de Duitser Lederer die door nazi-propaganda overtuigd raakt, met zijn Amerikaanse vrouw Bennett die er een stokje voor probeert te steken. Een spannend, opwindend scenario.

House Across the Bay

1940 | Misdaad

Verenigde Staten 1940. Misdaad van Archie Mayo. Met o.a. George Raft, Joan Bennett, Lloyd Nolan, Gladys George en Walter Pidgeon.

Raft gaat op pad om Pidgeon te grazen te nemen, die zijn vrouw Bennett heeft ingepikt terwijl hij in de gevangenis zat. Een weinig originele maar spannende film.

Green Hell

1940 |

Verenigde Staten 1940. James Whale. Met o.a. Joan Bennett, Alan Hale, John Howard, George Bancroft en Vincent Price.

Een doorsneefilm over een jungle-expeditie, met een goede rolbezetting.

The Man in the Iron Mask

1939 | Avonturenfilm, Historische film

Verenigde Staten 1939. Avonturenfilm van James Whale. Met o.a. Louis Hayward, Joan Bennett, Warren William, Joseph Schildkraut en Alan Hale.

Lodewijk de Veertiende regeert Frankrijk met een te vaste hand, waaronder het volk lijdt. Hij heeft een tweelingbroer die gevangen zit en D`Artagnan (William) en de Drie Musketiers gaan hem bevrijden en de tiran verjagen. Heerlijk wapengekletter en snelle paarden in galop. Het scenario is van George Bruce naar het verhaal van Alexandre Dumas. Het camerawerk is van Robert Planck.

The Housekeeper's Daughter

1939 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1939. Komedie van Hal Roach. Met o.a. Joan Bennett, Victor Mature, Adolph Menjou, William Gargan en Adolphe Menjou.

Een leuke komedie over moord, verrijkt door de verdienstelijke bijdrage van de chique Joan Bennett, een gangstermeisje die haar zware jongens zat is en teruggaat naar haar moeder, een huishoudster bij een rijke familie. Ze helpt bij het oplossen van een moordzaak. Het filmdebuut van Mature.

Trade Winds

1938 | Mysterie, Romantiek

Verenigde Staten 1938. Mysterie van Tay Garnett. Met o.a. Fredric March, Joan Bennett, Ralph Bellamy, Ann Sothern en Sydney Blackmer.

Joviale speurder March spoort de van moord verdachte Bennett op. Aan het slot van deze jacht-om-de-wereld zijn ze verliefd op elkaar en lossen samen het raadsel op.

The Texans

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van James Hogan. Met o.a. Joan Bennett, Randolph Scott, May Robson, Walter Brennan en Robert Cummings.

Dit is een matige herverfilming van NORTH OF `36 uit 1924, tevens de titel van het boek van Emerson Hough waarop het scenario van Bertram Milhauser, Paul Sloane en William Haines is gebaseerd. Texas na de burgeroorlog: Scott moet 10.000 stuks vee dwars door Indianengebied brengen, vee dat van Bennett en Robson is. Indianenaanvallen, natuurrampen enz. teisteren de manschappen. De kok is Brennan, een rol die hij meerdere malen (zoals in RED RIVER) zou spelen. Groots opgezet, maar met tegenvallend resultaat.

I Met My Love Again

1938 | Drama

Verenigde Staten 1938. Drama van Arthur Ripley en Joshua Logan. Met o.a. Joan Bennett, Henry Fonda, Dame May Whitty, Alan Marshal en Louise Platt.

Een weinig originele soaper, waarin het jonge meisje Bennett ervandoor gaat met een amoureuze auteur, wat tragische gevolgen heeft. Zulk goed acteerwerk was het script eigenlijk niet waard.

Artists and Models Abroad

1938 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1938. Komedie van Mitchell Leisen. Met o.a. Jack Benny, Joan Bennett, Mary Boland, Charley Grapewin en Yacht Club Boys.

Joviale, amusante frivoliteit over een muzikale groep die in Parijs strandt en die voortdurend gered wordt door uitgekookte baas Benny: Yacht Club Boys zingen het ongelooflijke lied 'You're Broke, You Dope'

Vogues

1937 | Musical

Verenigde Staten 1937. Musical van Irving Cummings. Met o.a. Warner Baxter, Joan Bennett, Helen Vinson, Mischa Auer en Alan Mowbray.

Een kleine musical waarin de rijke Bennett besluit mannequin te worden tot verdriet van verloofde Baxter. Eén goed liedje: 'That Old Feeling'. Oorspronkelijke titel: VOGUES OF 1938.

Two in a Crowd

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Alfred E. Green. Met o.a. Joan Bennet, Joel McCrea, Henry Armetta, Allison Skipworth en Nat Pendleton.

De aan lager wal geraakte McCrea en Bennet vinden op oudejaarsavond een gestolen duizend-dollarbiljet. De film begint leuk, maar het loopt al gauw mis.

Thirteen Hours By Air

1936 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1936. Thriller van Mitchell Leisen. Met o.a. Fred MacMurray, Joan Bennett, Zasu Pitts, John Howard en Bennie Bartlett.

Een achterhaald maar onderhoudend verhaal over transatlantische vluchten met romantiek, moord en intriges rondom geheimzinnige passagiers.

Big Brown Eyes

1936 | Mysterie

Verenigde Staten 1936. Mysterie van Raoul Walsh. Met o.a. Joan Bennett, Cary Grant, Walter Pidgeon, Isabel Jewell en Lloyd Nolan.

Bennett helpt detective Grant een bende notoire dieven in de val te lokken in dit aardige, romantische mysterie-verhaal.

Two for Tonight

1935 | Musical

Verenigde Staten 1935. Musical van Frank Tuttle. Met o.a. Bing Crosby, Joan Bennett, Mary Boland, Lynne Overman en Thelma Todd.

Liedjesschrijver Crosby moet binnen één week een musical afleveren. Een amusante slapstickmusical met Boland als zijn moeder en Bennett als zijn meisje.

She Couldn't Take It

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van Tay Garnett. Met o.a. George Raft, Joan Bennett, Billie Burke, Walter Connolly en Lloyd Nolan.

Een vlotte komedie over de illegale drankstoker Raft en zijn celgenoot Connolly (gepakt wegens belastingontduiking). Als ze ontslagen worden stelt Connolly Raft aan als zijn beheerder, hetgeen de jaloezie wekt van zijn wilde dochter Bennett.

Private Worlds

1935 | Drama

Verenigde Staten 1935. Drama van Gregory La Cava. Met o.a. Claudette Colbert, Charles Boyer, Joan Bennett, Joel McCrea en Helen Vinson.

Gedateerd maar aandacht eisend verhaal over een psychiatrische inrichting met artsen Boyer en Colbert met een ingehouden rol. Bennett is tevens de aandacht waard.

Mississippi

1935 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1935. Komedie van A. Edward Sutherland. Met o.a. Bing Crosby, W. C. Fields, Joan Bennett, Queenie Smith en Gail Patrick.

Een sterke rolbezetting in deze muzikale komedie met Fields als kapitein van een raderboot en Crosby als zanger. De muziek van Rodgers-Hart omvat o.m. 'It's Easy to Remember But So Hard to Forget'. Een onvergetelijke partij poker met W. C. Fields. Let op Ann Sheridan.

Man Who Broke the Bank at Monte Carlo

1935 | Musical

Verenigde Staten 1935. Musical van Stephen Roberts. Met o.a. Ronald Colman, Joan Bennett, Colin Clive, Nigel Bruce en Montagu Love.

Een zwak filmpje, gedragen door Colmans charme, naar de inhoud van het beroemde liedje over een man die bedenkt hoe hij de bank kan laten springen van een casino aan de Rivièra.

Man Who Broke The Bank At Monte Carlo,

1935 |

1935. Stephen Roberts. Met o.a. Colin Clive, Ronald Colman, Joan Bennett en Nigel Bruce.

Een zwak filmpje, gedragen door Colmans charme, naar de inhoud van het beroemde liedje over een man die bedenkt hoe hij de bank kan laten springen van een casino aan de Rivièra.

The Pursuit of Happiness

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Alexander Hall. Met o.a. Joan Bennett, Minor Watson, Charles Ruggles, Frances Lederer en Mary Boland.

Lawrence Langner en Armina Marshalls toneelstuk werd na successen in New York smeuiig verfilmd. Het puriteinse sfeertje van de 18e eeuw werd geparodieerd en dat leverde leuke situaties op met vooral Lederer en Bennett. Jammer dat de film het toch niet zo deed.

The Man Who Reclaimed His Head

1934 |

Verenigde Staten 1934. Edward Ludwig. Met o.a. Claude Rains, Lionel Atwill, Joan Bennett, Baby Jane en Henry O'Neill.

Een vreemd verhaal naar een toneelstuk van Jean Bart, verteld in flashback. Een onsuccesvol schrijver en voorstander van wereldvrede wordt door kapitalisten (o.l.v. Atwill) voor hun eigen doelstellingen gebruikt. Een bizar verhaal, goed geacteerd, vooral door Rains, maar te traag.

Me and my pal

1933 | Komedie

Verenigde Staten 1933. Komedie van Raoul Walsh en Hal Roach. Met o.a. Marion Burns, Joan Bennett, Spencer Tracy, James Finlayson en Oliver Hardy.

Een vreemd verhaal naar een toneelstuk van Jean Bart, verteld in flashback. Een onsuccesvol schrijver en voorstander van wereldvrede wordt door kapitalisten (o.l.v. Atwill) voor hun eigen doelstellingen gebruikt. Een bizar verhaal, goed geacteerd, vooral door Rains, maar te traag.

Little Women

1933 | Komedie, Romantiek, Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1933. Komedie van George Cukor. Met o.a. Katharine Hepburn, Joan Bennett, Paul Lukas, Frances Dee en Jean Parker.

Deze film biedt oneindig veel plezier hoeveel keren je hem ook gaat bekijken; een trouwe, mooie bewerking van Alcott's roman over vier zusters, die samen met hun moeder wonen, terwijl vader in het leger zit en moet vechten. Victor Heerman en Sarah Y. Mason kregen terecht een Oscar voor het scenario. Uitstekende rolverdeling. Gesitueerd tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog in een klein stadje in Massachusetts. In 1949 opnieuw gefilmd en 1978 nog eens als tv-film.

Arizona to Broadway

1933 | Misdaad

Verenigde Staten 1933. Misdaad van James Tinling. Met o.a. James Dunn, Joan Bennett, Herbert Mundin, Sammy Cohen en Theodore von Eltz.

Joan neemt een ex-boef (Dunn) van de kermis in dienst om geld na te sporen dat ze aan een bende zwendelaars is kwijtgeraakt. Voorspelbaar verhaal, opnieuw gemaakt als JITTERBUGS.

Wild Girl

1932 | Western, Romantiek

Verenigde Staten 1932. Western van Raoul Walsh. Met o.a. Charles Farrell, Joan Bennett, Ralph Bellamy, Eugene Pallette en Irving Pichel.

De jonge Bennet aan de haal met Farrel ('The Stranger' op de aftiteling). Walsh pakt de zaken stevig aan in zijn versie van Bret Hartes verhaal 'Salomy Jane's Kiss'. Norbert Brodine maakte schitterende natuuropnamen op locatie in ongerepte gebieden van Californie.

She Wanted a Millionaire

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van John Blystone. Met o.a. Joan Bennett, Spencer Tracy, Una Merkel, James Kirkwood en Dorothy Peterson.

Een arm meisje is op jacht naar een miljonair en die vindt ze nadat ze een schoonheidswedstrijd in Atlantic City heeft gewonnen. Ze gaat met de miljonair - die voor geen cent deugt - mee ondanks de waarschuwingen van een arme, doch oprechte journalist (Tracy) die van haar houdt. Pas als het helemaal fout loopt op het kasteel van de miljonair keert ze terug naar de journalist. Melodrama met een sterke bezetting.

Me and My Gal

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van Raoul Walsh. Met o.a. Spencer Tracy, Joan Bennett, Marion Burns, George Walsh en J. Farrell MacDonald.

Een van begin tot eind onderhoudende film die komedie, romantiek en melodrama in één mooi pakje samenbundelt. Smeris Tracy wordt verliefd op serveerster Bennett, wier zuster en vader te maken krijgen met een gangster. Sterren op hun charmantst, met een bodemloos reservoir van flitsende dialogen.

Puttin' on the Ritz

1930 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1930. Muziek van Edward H. Sloman en Edward Sloman. Met o.a. Harry Richman, Joan Bennett, James Gleason, Aileen Pringle en Lilyan Tashman.

Dodelijk muzikaal drama over de wederwaardigheden van de egocentrische vaudeville-artiest Richman, die op het scherm totaal niet tot zijn recht komt. De songs van Irving Berlin, zoals 'With You', 'Alice in Wonderland' en de titelsong maken nog iets goed. De muzikale slotscène was oorspronkelijk in tweekleurig Technicolor.

Moby Dick

1930 | Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1930. Avonturenfilm van Lloyd Bacon. Met o.a. John Barrymore, Joan Bennett, Walter Long, Nigel De Brulier en Noble Johnson.

Niet zo goed als de oorspronkelijke roman van Herman Melville, maar toch goed. Barrymore vertolkt op boeiende wijze Kapitein Ahab. Prima speciale effecten. Een nodeloos liefdesverhaal is toegevoegd, zoals ook in Barrymore's eerdere zwijgende filmversie The Sea Beast.

Disraeli

1929 | Drama, Biografie

Verenigde Staten 1929. Drama van Alfred E. Green. Met o.a. Goerge Arliss, Joan Bennett, Florence Arliss, Anthony Bushell en David Torrence.

Ietwat toneelmatig, maar effectief geval waarin Arliss, die een Oscar won als de listige minister president van Engeland, een groot staatsman en toegewijd echtgenoot is en zelfs als huwelijksmakelaar voor Bennett en Bushell optreedt. Meer een one-manshow.

Bulldog Drummond

1929 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1929. Mysterie van Richard Jones en F. Richard Jones. Met o.a. Ronald Colman, Joan Bennett, Lilyan Tashman, Montagu Love en Lawrence Grant.

Colman is een genot om naar te kijken (in zijn eerste geluidsfilm). Hij speelt de verveelde Britse ex-legerofficier die hulp biedt aan een rijke Amerikaanse (Bennett) wiens oom door een sadistische dokter gevangen wordt gehouden in een inrichting. Het goed verzorgde script van Sidney Howard, de stijlvolle fotografie van Gregg Toland en George Barnes, en de met een Oscar bekroonde decors van William Cameron Menzies dragen ertoe bij dat deze film een eersteklas en geraffineerde stoeipartij is geworden.