Keith Buckley: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Half Moon Street

1986 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1986. Thriller van Bob Swaim. Met o.a. Michael Caine, Sigourney Weaver, Keith Buckley, Patrick Kavanagh en Nadim Sawalha.

Dr. Lauren Slaughter (Weaver) is als Amerikaanse professor verbonden aan een politiek instituut te Londen. Ze wordt getergd door haar seksistische collega`s en besluit om een dure escortgirl te worden voor hooggeplaatste heren. Zo leert ze Lord Bulbeck (Caine) kennen die verwikkeld is in geheime besprekingen. Van een Palestijnse klant krijgt ze een flat in Half Moon Street, maar ze beseft niet dat het hem erom te doen is Bulbeck in een schandaalsfeer te doden. Politiek getinte thriller met leuke personages en een boeiende intrige. Het erotische aspect van het verhaal wordt niet uitgebuit. Swaim en Edward Behr baseerden hun scenario op de roman Doctor Slaughter van Paul Theroux. Fotografie van Peter Hannan.

Hanover Street

1979 | Romantiek, Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1979. Romantiek van Peter Hyams. Met o.a. Harrison Ford, Lesley-Anne Down, Patsy Kensit, Christopher Plummer en Alec McCowen.

In 1943 heeft een toevallige ontmoeting tussen een Amerikaanse piloot (Harrison) en een Britse verpleegster (Down) grote gevolgen: ze worden verliefd, maar zij is gelukkig getrouwd met een kapitein van de inlichtingendienst (Plummer). De vlieger krijgt een opdracht, waardoor hij met de captain verzeild raakt in Lyon en als hij ontdekt wie hij is, staat hij voor een dilemma op het ogenblik dat het leven van zijn rivaal van hem afhangt. Het scenario van Hyams is ongeloofwaardig en je raakt geen ogenblik betrokken bij de personages. De fotografie van David Watkin is weer uiterst verzorgd en John Barry componeerde een mooie, romantische score, maar de toeschouwer komt niet aan zijn trekken. Voor de Patsy Kensit-fans: zij is het inderdaad die we zien als het tien-jarige dochtertje van Down en Plummer.

The 14

1973 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1973. Drama van David Hemmings. Met o.a. Jack Wild, Liz Edmiston, John Bailey, Cheryl Hall en June Brown.

Na de dood van hun moeder blijven veertien kinderen achter in een vochtige kamer in een bouwval. De oudsten, Wild en Edmiston, willen de familie bij elkaar houden, maar de officiële instanties denken er anders over. Wanneer ze het voogdijschap van een pleegmoeder weigeren, worden de kinderen op verschillende plekken ondergebracht. Wild begint een gevecht om het gezin te herenigen. Aangrijpend drama, gebaseerd op waar gebeurde feiten. Het wordt haast gebracht als een documentaire, zonder moraliserende neigingen of goedkope sentimentaliteit. Het melodramatische einde is echter niet overtuigend. De jonge acteurs presteren zeer geloofwaardig. Roland Starke schreef het scenario. Achter de camera stond Ousama Rawi.

Virgin Witch

1970 | Horror, Erotiek

Verenigd Koninkrijk 1970. Horror van Ray Austin. Met o.a. Ann Michelle, Vicky Michelle, Keith Buckley, Patricia Haines en James Chase.

Twee zusjes komen via een malafide fotobureau terecht op een Engels kasteel, waar hekserij en zwarte magie worden bedreven. Amateuristisch gestoei met horror-elementen afgewisseld met naaktscènes van een goedkoop kaliber. Ook bekend als LESBIAN TWINS.

Spring and Port Wine

1970 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1970. Thriller van Peter Hammond. Met o.a. James Mason, Susan George, Diana Coupland, Marjorie Rhodes en Arthur Lowe.

De Cromptons leven in de buurt van de indrustriestad Bolton, waar vader Mason en de meeste van zijn kinderen werken. Mason is een eigenzinnige man die zijn kinderen met ijzeren hand wil opvoeden. Wanneer dochter George op een avond weigert te eten wat haar voorgeschoteld wordt, is dit de oorzaak van een hele reeks moeilijkheden, die er uiteindelijk toe zullen leiden dat Mason alle contact met zijn kinderen verliest. Een intieme kijk op de generatiekloof in de 'flower power'-periode. Hoewel de film nu oubollig overkomt, zit er nog genoeg trefkracht in om te boeien. Dit is mede te danken aan de ijzersterke prestaties van de hoofdrolspelers, met een onvergetelijke Mason aan kop. Het gevoelige scenario is van Bill Naughton, gebaseerd op zijn eigen toneelstuk. Camerawerk van Norman Warwick.