John Eskow: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

The Mask of Zorro

1998 | Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1998. Avonturenfilm van Martin Campbell. Met o.a. Antonio Banderas, Anthony Hopkins, Catherine Zeta-Jones, Stuart Wilson en William Marquez.

Dat het producent Spielberg serieus was met deze zoveelste Zorro bleek toen zwaardmeester goeroe Bob Anderson (oa Star Wars en The Lord of the Rings trilogie) werd ingehuurd om het stramme lijf van ex-Zorro (Hopkins) en Zorro-in-de-dop (Banderas) gevechtsklaar te maken. En het resultaat mag er zijn. De overdadige cape- en degenfilm van regisseur Martin Campbell (GoldenEye) excelleert in doldriest vermaak van de oude stempel met razende (paardrij)actie, fikse valpartijen en fraaie vrouwen. De film verbeeldt, in de mal van suikerspinvermaak, doordrenkt met trompet en Spaanse gitaar, het oeroude thema van de oude meester en de jonge knaap die in nukkige vriendschap hun levenswijsheid delen.

Air America

1990 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1990. Komedie van Roger Spottiswoode. Met o.a. Mel Gibson, Robert Downey jr, Nancy Travis, Ken Jenkins en Lane Smith.

Gibson speelt een Vietnampiloot die zich op-z'n-Lethal-Weapons nonconformistisch gedraagt. Hij en zijn kersverse kameraad Billy (Downey jr), een groentje nog, raken tijdens de oorlog in Vietnam betrokken bij een door de CIA georkestreerde drugssmokkel. Indachtig het motto Anything, Anywhere, Anytime, de reclamekreet van hun 'officiële' werkgever Air America, maken ze er het beste van. Jammer voor de acteurs en de film dat het scenario hevig lijdt aan bloedarmoede. Niettemin een aardige jongens- en vliegtuiggekkenfilm, rijkelijk voorzien van cliché-idealisme. Naar het boek van Christopher Robbins.

Pink Cadillac

1989 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1989. Komedie van Buddy Van Horn. Met o.a. Clint Eastwood, Bernadette Peters, Timothy Carhart, Tiffany Gail Robinson en Angela Louise Robinson.

Eastwood is een moderne premiejager. Hij gelooft niet in de gewelddadige aanpak en kiest voor een voorzichtige benadering van zijn prooi. Hij voelt zich thuis in de huid van elk mogelijk personage en weet zijn rol tot het einde toe vol te houden. Momenteel zit hij achter Peters en Carhart aan, die betrokken zijn bij een fascistische organisatie met neonazistische trekjes. Een interessant gegeven wordt verknoeid door het veel te lange en onlogische scenario van John Eskow en door de ongeloofwaardige personages. Zelfs Eastwood kan het allemaal niet aanvaardbaar maken, hoe hij ook zijn best doet. Het komische aspect van de film gaat helemaal de mist in. Gefotografeerd door Jack N. Green.