Don Alvarado: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Big Steal

1949 | Avonturenfilm, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1949. Avonturenfilm van Don Siegel. Met o.a. Robert Mitchum, Jane Greer, William Bendix, Ramon Novarro en Don Alvarado.

Met het gaspedaal consequent ingedrukt en een kofferbaklading hardgekookte dialogen spurt deze RKO-film noir langs diverse verhaalhaarspeldbochten richting Mexico. Een dankbaar deel van de jalapeño-teksten is voor Mitchum en Greer, eerder noir-droompaar in Jacques Tourneurs duistere Out of the Past. Robert is de US Army-luitenant annex koerier die ervan wordt beschuldigd handlanger te zijn van de gangsters die 300.000 salarisdollars hebben geroofd. Jane is het ex-snoesje van de hoofddader, die haar nog wat pesos schuldig is. Siegel op z'n geïnspireerd-effectieve low budget-best, Mitchum met legendarische swagger.

Rose of the Rio Grande

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van William Nigh. Met o.a. John Carroll, Movita, Antonio Moreno, Don Alvarado en Lina Basquette.

Carroll is een soort Robin Hood van de Rio Grande, de grensrivier tussen de VS en Mexico. Het komt allemaal nogal onwaarschijnlijk en duf over. Er zitten vaart noch spanning in en de locaties hebben met het onderwerp van de film nauwelijks iets te maken. Maar het gaf Monogram de kans om wat er zo aan Mexicaanse acteurs in Hollywood aanwezig was eens bij elkaar te trommelen.

Nobody's Baby

1937 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1937. Komedie van Gus Meins. Met o.a. Patsy Kelly, Don Alvarado, Robert Armstrong, Lydia Roberti en Lynne Overman.

Kelly en Robert krijgen een opleiding in een kraamkliniek en dat levert af en toe grappige situaties en leuke liedjes op. Over het algemeen middelmatig.

Rose of the Rancho

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Marion Gering. Met o.a. John Boles, Gladys Swarthout, Charles Bickford, Willie Howard en Herb Williams.

Tweede verfilming, nu als Musical-western, van het stuk van Richard Walton Tully en David Belasco. Centraal thema: Amerikaanse landdieven willen de Spaanse Dons van hun land verjagen in New Mexico. Swarthout is niet alleen een fraaie verschijning, maar ze is ook de gemaskerde leidster van een knokploeg die met wapengeweld de schurken, onder leiding van Bickford, te lijf gaat. Boles is de overheidsman die moet uitzoeken wat er gaande is en de rust moet herstellen. William LeBaron produceerde voor Paramount en Leo Tover leverde goed camerawerk.

Rio Grande Romance

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Robert Hill. Met o.a. Eddie Nugent, Maxine Doyle, Fuzzy Knight, Forrest Taylor en Ernie Adams.

Is dit een western? Er zijn redenen om het in twijfel te trekken. Maar goed: Nugent is een FBI-agent en Taylor is de schoft die zich verbergt achter het masker van een respectabele advocaat. Producent Sam Katzman heeft er geen cent aan uitgegeven. Het is allemaal even duf, ook al beweerde scenarioschrijver Al Martin het script geschreven te hebben naar een verhaal van Peter B. Kyne. Niemand zat er op te wachten, en weinigen hebben deze film gezien, die door Victory (Katzmans eigen maatschappij) werd uitgebracht.

The Devil is a Woman

1935 | Horror, Drama

Verenigde Staten 1935. Horror van Josef von Sternberg. Met o.a. Marlene Dietrich, Lionel Atwill, Cesar Romero, Edward Everett Horton en Alison Skipworth.

Sevilla, eind 19e eeuw. De jonge Romero is op slag verliefd wanneer hij de verleidelijke Dietrich de eerste keer ziet. Hij beseft echter niet dat het deze vrouw is geweest die zijn beste vriend in het verderf stortte. Weelderig geproduceerde romantische tragedie, erg theatraal geregisseerd en geacteerd, waardoor hij nu wel verouderd overkomt. Toch springt ook nu de vonk die steeds ontstond tussen Dietrich en Von Sternberg. In deze film werken ze voor het laatst samen. De regisseur speelt doorlopend met licht en schaduw wat een bevreemdende sfeer geeft. John Dos Passos en S.K. Winston bewerkten de roman La femme et le pantin van Pierre Louýs, waarop Louis Buñuel in 1977 CET OBSCUR OBJET DU DÉSIR zou baseren. Prachtige fotografie van Von Sternberg en Lucien Ballard.

I Live for Love

1935 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1935. Komedie van Busby Berkeley. Met o.a. Dolores Del Rio Katz, Everett Marshall, Guy Kibbee, Allen Jenkins en Hobart Cavanaugh.

Een niemendalletje, deze lichte musical over een temperamentvolle Zuidamerikaanse actrice (Del Rio) en haar verhouding met haar nieuwe tegenspeler (Marshall). Berkeley heeft beter werk gemaakt. Geen groots opgezette nummers, alleen door Del Rio is de film best het aanzien waard. Beste song van 1935: A Man Must Shave.

A Demon for Trouble

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Robert Hill. Met o.a. Bob Steele, Gloria Shea, Lafe McKee, Walter McGrail en Don Alvarado.

Jack Natteford leverde een redelijk scenario en Hill deed zijn best er iets van te maken. Het was de start van Bobs samenwerking met producent A.W. Hackel, die met te krappe budgets werkte. De eerste acht werden door Commodore uitgebracht, een serie van acht voor Supreme volgde, en dan nog eens zestien voor Supreme die door Republic werden uitgebracht. In totaal dus 32 Hackel/Steele-westerns tussen 1934 en 1938.

Westward Passage

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Robert Milton. Met o.a. Ann Harding, Laurence Olivier, Irving Pichel, Zasu Pitts en Irene Purcell.

Olivier en Harding houden van elkaar, maar hun huwelijk is een constant gevecht. Wanneer Harding een jeugdvriend, Pichel, terug ontmoet, besluit ze Olivier te verlaten en een nieuw leven te beginnen met de ander. Jaren later ontmoeten ze elkaar opnieuw. Olivier is nu een bekend schrijver. Hun oude liefde vlamt weer op. Relatiekomedie die erg traag verloopt en vandaag haast niet meer te genieten valt. De acteurs zijn houterig en hebben een onwaarschijnlijk script tegen. Dit scenario is van de hand van Bradley King en Humphrey Pearson, naar een verhaal van Margaret Ayer Barnes. Lucien Andriot stond achter de camera.

Beau Ideal

1931 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1931. Drama van Herbert Brennon. Met o.a. Frank McCormack, Ralph Forbes, Lester Vail, Otto Matieson en Don Alvarado.

Een sentimenteel drama dat vlees noch vis is: Vail gaat bij het vreemdelingenlegioen om voor Young de ideale man te vinden. Ondertussen raken Vail, McCormack en Forbes betrokken in een heilige oorlog die door emir Rigas ontketend is. Bedoeld als het vervolg op BEAU GESTE. Paul Schofield bewerkte het boek van P.C. Wren tot scenario. Roy Hunt maakte de plaatjes.