Daniel Koppelkamm (1959): camera.
Er zijn 12 films gevonden.

Mein Herz in Chile

2008 | Thriller

Duitsland 2008. Thriller van Jörg Grünler. Met o.a. Bettina Zimmermann, Hannelore Elsner en Franco Nero.

2-delige televisiethriller. Kunstenares Isabel heeft altijd al een merkwaardige relatie gehad met haar moeder, maar kon nooit precies duiden waarom. Maar dan krijgt moeder Laura een brief, waarna ze hals over kop naar Chili vertrekt.

Der Untergang der Pamir

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Dietmar Bär, Jan Josef Liefers, Klaus J. Behrendt en Herbert Knaup.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Tatort - Schattenhochzeit

2005 | Mysterie

Duitsland 2005. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Axel Milberg, Maren Eggert, Mehdi Moinzadeh, Vadim Glowna en Corinna Kirchhoff.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Die letzte Schlacht - Berlin, April 1945

2005 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 2005. Drama van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Anna Maria Mühe, Tom Schilling, Tim Bergmann, Christian Redl en Katharina Wackernagel.

2-delige televisiefilm. Op 21 september 1957 verging ongeveer 600 zeemijlen van de Azoren het imposante viermastvrachtschip Pamir in een Atlantische wervelstorm. Over deze tragedie, die 80 van de 86 bemanningsleden het leven kostte en het einde inluidde van de West-Duitse handelsscheepvaart per zeilschip, draaide routinier Heidelbach een ambitieuze 'televisie-Titanic' van 180 minuten. Zoals ook bij Die Flucht en Dresden, soortgelijke grote tv-producties met historische context, mocht het allemaal wat kosten en dat is te zien. Te oordelen naar kritische commentaren van de bejaarde ex-Pamir-koksmaat die de ramp overleefde, hebben echter het intermenselijk drama en adrenalinepeil hier duidelijk voorrang op de feiten.

Das Geheimnis des roten Hauses

2005 | Romantisch drama

Duitsland 2005. Romantisch drama van Jörg Grünler. Met o.a. Pauline Knof, Tim Bergmann, Paula Kalenberg, Maximilian von Pufendorf en Natalia Wörner.

Naar de roman Durch Liebe erlöst van Hedwig Courths-Mahler. Knappe graaf Rudolph von Plessen (Bergmann) is begin 1900 de voogd van zijn zusje Hella von Plessen (Kalenberg). Hij neemt voor haar onderwijs als gouvernante in dienst de jonge, aantrekkelijke Eva Hermsdorf (Knof). Rudolph en Eva blijken het algauw goed met elkaar te vinden. Dan komt er een meisje aan de poort van slot Plessentin. Rudolph laat haar binnen komen en biedt het kind onderdak. De verbaasde Eva begrijpt dat zij de dochter van Rudolph is, het gevolg van een buitenechtelijke verbintenis met Liliane (Wörner), de oogverblindende, maar wispelturige schoonrijdster van een rondtrekkend circus. Liliane is tegenwoordig getrouwd met een zekere Henri Clermont (Karl), een duister heerschap. Liliane en Henri persen Rudolph geld af, omdat Rudolph zes jaar geleden op een minnaar van Liliane geschoten heeft. De man is verdwenen en aangenomen wordt dat hij aan zijn verwondingen is bezweken. Tussen Rudolph en Eva bloeit een romance op. Als er brand uitbreekt, redt Rudolph Eva's leven en bekennen ze elkaar hartstochtelijk de liefde. Doch de schietpartij van zes jaar geleden overschaduwt hun toekomst. Na een diepbewogen afscheid gaat Eva naar Leipzig zonder dat Rudolph begrijpt waarom. Eva die gehoord heeft dat het circus, waarin Liliane werkt, in die stad is, neemt er een baantje om achter de waarheid te komen. Ondertussen doet Rudolph een uiterste poging de belofte aan zijn overleden vader om met Magda von Hohenau te trouwen uit te stellen. Als de brieven van Rudolph aan Eva onbeantwoord blijven, bezoekt Rudolph haar moeder in de hoop Eva bij haar te vinden. Als hij haar niet aantreft, twijfelt hij sterk aan haar liefde. Ondertussen heeft Eva de onderste steen boven gekregen, maar ze loopt in het circus in een levensgevaarlijke val, die voor haar is gezet. De zeperige, sentimentele ontspanningslectuur van de legendarische Hedwig Courths-Mahler (1867-1950) weer eens uit de kast gehaald voor een lange tv-film. De uitvoering is fraai, het spel betamelijk, het tempo niet al te vlot en het scenario van Silke Zertz is voorspelbaar. Het camerawerk van Daniel Koppelkamm laat Thüringen en Leipzig op zijn voordeligst uitkomen. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Ich leih' dir meinen Mann

2003 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2003. Komedie van Gabi Kubach. Met o.a. Ursula Buschhorn, Heio von Stetten, Floriane Daniel en Miroslav Nemec.

Succesvolle, alleenstaande jonge vrouw wil dolgraag een kind. Haar beste vriendin bedenkt vervolgens een bijzondere oplossing.

Herz in Flammen

2002 | Romantiek

Duitsland 2002. Romantiek van Berno Kürten. Met o.a. Anja Kling, Andreas Brucker, Max Tidof, Cecilia Kunz en Ralf Wolter.

Beate Wangenheim (Kling) wordt door Frank Fliester (Brucker) behoed voor een vuige tasjesrover. Als ze elkaar in de ogen kijken, weten ze dat ze voor elkaar bestemd zijn. Als Beate van Franks krantenverkoper hoort dat hij getrouwd is, is ze hevig teleurgesteld. Frank had de oude man dit wijs gemaakt om niet met een afwijking bestempeld te worden als hij liefdesromannetjes `voor zijn vrouw` koopt. In werkelijkheid verslindt Frank de pulp gulzig. In zeven jaar ontwikkelt Beate zich tot een volwaardige journaliste die economische verhalen schrijft. Zo wil ze een artikel maken over de succesvolle schrijfster van kasteelromans Katharine Goldmesser, die uitgegeven wordt door Karl Schrobnik (Tidof), een geworden rokkenjager, die net een vet contract getekend heeft met filmregisseur George Blau (Richter) voor de filmrechten. Beate ontdekt dat er iets niet klopt met schrijfster Goldmesser, want achter deze vrouw steekt een man; het is Frank. De rest is dan geschiedenis, want Beate laat zich niet voor een tweede keer door de schijn bedotten en zij leefden nog lang en gelukkig - of zij kindertjes kregen en of Karl steenrijk werd, vermeldt het scenario van Jurgen Wolff en regisseur Kürten niet. Deze gebakken lucht wordt gedragen door de aantrekkelijke hoofdrol Kling en de prima bijrol van Tidof. Ben je hun fan dan moet je gaan kijken, maar het astrologie-element is tamelijk vergezocht voor zo'n 'modern' sprookje. Het camerawerk is van Daniel Koppelkamm. De waardering is geflatteerd vanwege de rollen.

Entscheidung im Eis - Eine Frau jagt den Mörder

2001 | Thriller

Duitsland​/​​Oostenrijk 2001. Thriller van Jörg Grünler. Met o.a. Claudia Michelsen, Herbert Knaup, Eva Herzig, Fritz Karl en Bernd Stegemann.

Beate Wangenheim (Kling) wordt door Frank Fliester (Brucker) behoed voor een vuige tasjesrover. Als ze elkaar in de ogen kijken, weten ze dat ze voor elkaar bestemd zijn. Als Beate van Franks krantenverkoper hoort dat hij getrouwd is, is ze hevig teleurgesteld. Frank had de oude man dit wijs gemaakt om niet met een afwijking bestempeld te worden als hij liefdesromannetjes `voor zijn vrouw` koopt. In werkelijkheid verslindt Frank de pulp gulzig. In zeven jaar ontwikkelt Beate zich tot een volwaardige journaliste die economische verhalen schrijft. Zo wil ze een artikel maken over de succesvolle schrijfster van kasteelromans Katharine Goldmesser, die uitgegeven wordt door Karl Schrobnik (Tidof), een geworden rokkenjager, die net een vet contract getekend heeft met filmregisseur George Blau (Richter) voor de filmrechten. Beate ontdekt dat er iets niet klopt met schrijfster Goldmesser, want achter deze vrouw steekt een man; het is Frank. De rest is dan geschiedenis, want Beate laat zich niet voor een tweede keer door de schijn bedotten en zij leefden nog lang en gelukkig - of zij kindertjes kregen en of Karl steenrijk werd, vermeldt het scenario van Jurgen Wolff en regisseur Kürten niet. Deze gebakken lucht wordt gedragen door de aantrekkelijke hoofdrol Kling en de prima bijrol van Tidof. Ben je hun fan dan moet je gaan kijken, maar het astrologie-element is tamelijk vergezocht voor zo'n 'modern' sprookje. Het camerawerk is van Daniel Koppelkamm. De waardering is geflatteerd vanwege de rollen.

Die Spesenritter

1999 |

Duitsland 1999. Jörg Grünler. Met o.a. Harald Juhnke, Horst Krause, Jürgen Schmidt, Alexander Held en Lutz Mackensy.

Beate Wangenheim (Kling) wordt door Frank Fliester (Brucker) behoed voor een vuige tasjesrover. Als ze elkaar in de ogen kijken, weten ze dat ze voor elkaar bestemd zijn. Als Beate van Franks krantenverkoper hoort dat hij getrouwd is, is ze hevig teleurgesteld. Frank had de oude man dit wijs gemaakt om niet met een afwijking bestempeld te worden als hij liefdesromannetjes `voor zijn vrouw` koopt. In werkelijkheid verslindt Frank de pulp gulzig. In zeven jaar ontwikkelt Beate zich tot een volwaardige journaliste die economische verhalen schrijft. Zo wil ze een artikel maken over de succesvolle schrijfster van kasteelromans Katharine Goldmesser, die uitgegeven wordt door Karl Schrobnik (Tidof), een geworden rokkenjager, die net een vet contract getekend heeft met filmregisseur George Blau (Richter) voor de filmrechten. Beate ontdekt dat er iets niet klopt met schrijfster Goldmesser, want achter deze vrouw steekt een man; het is Frank. De rest is dan geschiedenis, want Beate laat zich niet voor een tweede keer door de schijn bedotten en zij leefden nog lang en gelukkig - of zij kindertjes kregen en of Karl steenrijk werd, vermeldt het scenario van Jurgen Wolff en regisseur Kürten niet. Deze gebakken lucht wordt gedragen door de aantrekkelijke hoofdrol Kling en de prima bijrol van Tidof. Ben je hun fan dan moet je gaan kijken, maar het astrologie-element is tamelijk vergezocht voor zo'n 'modern' sprookje. Het camerawerk is van Daniel Koppelkamm. De waardering is geflatteerd vanwege de rollen.

36 Stunden Angst

1998 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1998. Thriller van Jörg Grünler en Jèrg Grnler. Met o.a. Uwe Bohm, Johannes Brandrup, Óscar O. Sánchez, Susanne Schäfer en Lars Rudolph.

Een jongetje wordt gekidnapt en zijn vader, politieman Michael Steiger, is wanhopig. Hij heeft geen geld, zijn vrouw heeft hem net verlaten en zijn baan loopt op een dood spoor. De kidnapper laat niets van zich horen en Michael snapt niet waarom. Dan blijkt dat de ontvoerder eigenlijk uit was op het kind van Michaels baas, inspecteur Martens

Umarmung mit dem Tod

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Jürgen Vogel, Andrea Sawatzki, Klaus J. Behrendt en Birke Bruck.

Een jongetje wordt gekidnapt en zijn vader, politieman Michael Steiger, is wanhopig. Hij heeft geen geld, zijn vrouw heeft hem net verlaten en zijn baan loopt op een dood spoor. De kidnapper laat niets van zich horen en Michael snapt niet waarom. Dan blijkt dat de ontvoerder eigenlijk uit was op het kind van Michaels baas, inspecteur Martens

Tatort - Lockvögel

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Jörg Grünler. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Kurt Hart, Dirk Martens en Rudolf Kowalski.

Een jongetje wordt gekidnapt en zijn vader, politieman Michael Steiger, is wanhopig. Hij heeft geen geld, zijn vrouw heeft hem net verlaten en zijn baan loopt op een dood spoor. De kidnapper laat niets van zich horen en Michael snapt niet waarom. Dan blijkt dat de ontvoerder eigenlijk uit was op het kind van Michaels baas, inspecteur Martens