Matthias Fuchs

Acteur

Matthias Fuchs is acteur.
Er zijn 41 films gevonden.

Mord im Haus des Herrn

2003 | Drama, Thriller

Duitsland 2003. Drama van Christian Görlitz. Met o.a. Rudolf Kowalski, Julia Jäger, Ulrike Kriener, Barbara Auer en Gudrun Gabriel.

Dominee Christoph Wagner (Kowalski) zit in voorarrest en moet voor de rechter verschijnen wegens de moord op zijn vrouw Margareta (Kriener). De bisschop (Hinze) twijfelt aan zijn schuld, omdat de pers hem al als de dader heeft veroordeeld, hoewel het proces nog moet beginnen. Hij vreest voor een oneerlijke rechtsgang en vraagt aan vrouwelijke predikant Ruth Sundermann (J[KA3]ager) de zaak te onderzoeken, met Wagner te spreken en zijn proces te volgen. De bewijslast is tegen Wagner, hij was een notoire rokkenjager en de vrouwelijke koster Martinsen (Engel) legt een zware, belastende verklaring af. Ruth voert gesprekken met Wagner, die ontkent zijn vrouw om zeep geholpen te hebben. Als zij de balans opmaakt, moet zij toegeven dat zij niet weet of Wagner schuldig is, maar ze is evenmin overtuigd van zijn onschuld. Ze weet het niet. Het scenario van Nicola von Hollander en regisseur Görlitz bevat weinig actie en is niet verschrikkelijk boeiend, maar geeft aan de hand van de dialogen de behoorlijke rolverdeling de kans om te laten zien wat deze kan. Het camerawerk is van Tom Erhart. Lag twee jaar op de plank van omroep ZDF voordat die besloot de film uit te zenden.

Planet der Kannibalen

2002 | Komedie, Sciencefiction

Duitsland 2002. Komedie van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Minh-Kai Phan-Thi, Florian Lukas, Vadim Glowna, Barbara Auer en Peter Fitz.

In het jaar 2020 is Duitsland terug naar de mark. Roken en mobiele telefoons zijn verboden, een energiecrisis is uitgebroken en er is geen werk. Van de ruim dertig tv-zenders zijn er nog maar twee over - Alphaplus en Eurolux, die met afstompende programma`s het kijkersvolk rustig houden. Ze steken elkaar naar de kroon met talkshows, waarin Hannibal Lector-achtige psychopaten de kijkers van advies dienen. De regering bepaalt dat er nog maar [KA1]e[KA1]en zender zal overblijven. De zendvergunning gaat naar de omroep, die de meeste kijkers weet te trekken. Professor Dr. Best (Fitz), het hoofd van Alphaplus vertelt aan succesvolle presentatrice Emma Trost (Phan-Thi) dat er buitenaardse wezens in Europa geland zijn en dat zij zich onder de niets vermoedende burgers geschaard hebben. Lukt het Emma hen op te sporen en ze te interviewen dan zal Alphaplus als winnaar uit de bus komen. Nog voordat Emma Dr. Best verdere vragen kan stellen, wordt hij vermoord door haar dubbelgangster. Emma kan nu alleen nog maar de missie uitvoeren en de dader te pakken zien te krijgen. De film steekt de draak met het mediagebeuren en maakt knipogen naar de melodrama`s van Robert Siodmak, het onvergankelijke werk van F.W. Murnau en in het bijzonder ALPHAVILLE, UNE [KA1]ETRANGE AVENTURE DE LEMMY CAUTION (1965) van Jean-Luc Godard. De rolprent wordt gesierd door spelprestaties die met liefde en soms wat overdrijving worden uitgevoerd. Gedraaid in negentien dagen met een budget van nog geen één miljoen euro, is deze film een bijtende satire en tegelijkertijd een pastiche van het werk van voornoemde regisseurs. Het scenario is van regisseur Blumenberg, ooit begonnen als filmcriticus. Het camerawerk van Klaus Peter Weber biedt aantrekkelijke beelden in zwart-wit. Honderd procent camp en een cultfilm.

Der Pfundskerl: S.O.S: Maria

2002 | Thriller

Duitsland 2002. Thriller van Otto Retzer. Met o.a. Carol Campbell, Matthias Fuchs en Ottfried Fischer.

In het jaar 2020 is Duitsland terug naar de mark. Roken en mobiele telefoons zijn verboden, een energiecrisis is uitgebroken en er is geen werk. Van de ruim dertig tv-zenders zijn er nog maar twee over - Alphaplus en Eurolux, die met afstompende programma`s het kijkersvolk rustig houden. Ze steken elkaar naar de kroon met talkshows, waarin Hannibal Lector-achtige psychopaten de kijkers van advies dienen. De regering bepaalt dat er nog maar [KA1]e[KA1]en zender zal overblijven. De zendvergunning gaat naar de omroep, die de meeste kijkers weet te trekken. Professor Dr. Best (Fitz), het hoofd van Alphaplus vertelt aan succesvolle presentatrice Emma Trost (Phan-Thi) dat er buitenaardse wezens in Europa geland zijn en dat zij zich onder de niets vermoedende burgers geschaard hebben. Lukt het Emma hen op te sporen en ze te interviewen dan zal Alphaplus als winnaar uit de bus komen. Nog voordat Emma Dr. Best verdere vragen kan stellen, wordt hij vermoord door haar dubbelgangster. Emma kan nu alleen nog maar de missie uitvoeren en de dader te pakken zien te krijgen. De film steekt de draak met het mediagebeuren en maakt knipogen naar de melodrama`s van Robert Siodmak, het onvergankelijke werk van F.W. Murnau en in het bijzonder ALPHAVILLE, UNE [KA1]ETRANGE AVENTURE DE LEMMY CAUTION (1965) van Jean-Luc Godard. De rolprent wordt gesierd door spelprestaties die met liefde en soms wat overdrijving worden uitgevoerd. Gedraaid in negentien dagen met een budget van nog geen één miljoen euro, is deze film een bijtende satire en tegelijkertijd een pastiche van het werk van voornoemde regisseurs. Het scenario is van regisseur Blumenberg, ooit begonnen als filmcriticus. Het camerawerk van Klaus Peter Weber biedt aantrekkelijke beelden in zwart-wit. Honderd procent camp en een cultfilm.

Nicht ohne dich

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Diethard Klante. Met o.a. Naomi Krauss, Heikko Deutschmann, Nicole Heesters, Heinz Hoenig en Felix Füllerbach.

Kai (Deutschmann) en Sophie Wagner (Krauss) die tegen de veertig lopen, hebben het in theorie gemaakt: ze hebben een eigen huis, Kai heeft een goed betaalde baan en er zijn twee kinderen. De spanningen op het werk van Kai nemen toe, want in de onroerendgoedmakelaardij gaat het bergafwaarts. Kai raakt snel van zijn stuk en reageert zich af door gewelddadig te zijn tegen Sophie voor wie het tenslotte ondraagbaar wordt. Sophie vlucht met de kinderen naar haar vriendin Ulla Jacob (Harder). Sophie pakt haar beroep als binnenhuisarchitecte op en doet het niet slecht. Ze krijgt kennis aan Paul Werner (Hoenig) die haar stimuleert en haar laat merken dat ze nog heel aantrekkelijk is. Met Kai gaat het steeds slechter, maar hij slaagt erin om de zware last van zijn schouders te krijgen door het roer radicaal om te gooien. Sophie die bij haar moeder is ingetrokken, stelt heel eerlijk vast dat zij te veeleisend, te ambitieus en te materialistisch is, hetgeen niet eerlijk tegenover Kai is. Hierdoor gaf zij hem nooit de kans. Hoe het afloopt blijkt uit de titel. Het scenario van Gareth Jones en Fiona Howe laat eens een ander geluid horen en dat is een goede zaak. De geroutineerde rolverdeling is voor een dergelijke tv-film zeer geschikt en doet het goed onder de vaardige regie van Klante. Het camerawerk is van Hans Grimmelmann.

Mörderinnen

2001 | Drama, Thriller

Duitsland 2001. Drama van Pepe Danquart. Met o.a. Cornelia Schmaus, Katja Studt, Ulrike Grote, Rüdiger Vogler en Katja Kolm.

Regisseur Danquart, documentairemaker van huis uit, heeft een uitgesproken voorkeur voor 'het analyseren van sociale problemen.' Met zijn Oscarwinnende korte film Schwarzfahrer (1993) bracht hij de gevolgen van alledaags racisme in kaart adhv een schrijnend praktijkgeval. Met zijn eerste lange speelfilm Mörderinnen trekt hij zich het lot aan van twee tragische vrouwen: Christe (Schmaus) die de moeder van Lily heeft vermoord, en Lily (Kolm) die die moord koste wat kost wil wreken. Mörderinnen is een geslaagde tv-film met veel aandacht voor wat zich in de 'mind' van met name Christe afspeelt: haar twijfels over haar nieuwe leven en haar angst voor de pers die 'het monster' zoals ze wordt genoemd al direct na haar vrijlating op het spoor komt. Het scenario van de Engelse (toneel)schrijver Brendan Somers is gebaseerd op de gelijknamige roman.

Der Briefbomber

2001 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 2001. Misdaad van Torsten C. Fischer. Met o.a. Sylvester Groth, Bibiana Beglau, Harald Krassnitzer, Karl Fischer en Wolfgang Böck.

Deze tv-film gaat over de gestoorde Oostenrijker Franz Fuchs, die in de film Martin Fechter (Fischer) heet en de bijnaam uit de titel heeft. Hij veroorzaakte met zijn misdadige praktijken dat men in het land uit angst de adem inhield. Ook sloeg hij soms heel wreed toe in het buitenland. Om hem te pakken te krijgen besluit de politie een speciaal team onder leiding van Irina Zehender (Beglau) op te zetten. Ze krijgt assistentie van politiepsycholoog Frank Meyer (Groth), die door de FBI opgeleid is. Collega's van de oude stempel geloven niet, dat een door Frank gemaakt profiel tot de dader kan leiden, maar Irina en Frank kunnen goed met elkaar overweg. Fechter die zowel intelligent als gek is, wil zich bewijzen en speelt een soort schaakspel met het gezag, dat hem dan tenslotte bij zijn kladden kan grijpen. Bij zijn arrestatie verliest Martin Fechter zijn handen door een ontploffing en later hangt hij zich in zijn cel op. Het scenario van Holger Karsten Schmidt levert een somber, gedeeltelijk gefingeerd portret van een psychopaat op. Spel en regie zijn fatsoenlijk en kijkers die geïnteresseerd zijn in realistische psychologische portretten van misdadigers zullen geboeid raken. Het camerawerk is van Rainer Klausmann.

Schwarzes Blut

1999 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Misdaad van Diethard Klante. Met o.a. Sebastian Koch, Jennifer Nitsch, Jürgen Hentsch, Udo Schenk en Christof Wackernagel.

Patrick Sch[KA3]onfeldt is wetenschappelijk medewerker bij het farmaceutische bedrijf van professor H[KA3]ohl (Hentsch), dat door besmet bloed in opspraak is geraakt. Patrick reist naar Amsterdam om de zaak tot op de bodem uit te zoeken, omdat het bloed uit Nederland werd betrokken. Op een woonboot treft hij alleen nog maar het lijk aan van zijn informant en hij heeft de politie in zijn nek, die hem uiteraard voor de moordenaar houdt. Op spectaculaire wijze weet Patrick te ontkomen aan een arrestatie en hij vervolgt het spoor dat hem naar een Afrikaans land leidt. Het begint Patrick te dagen dat H[KA3]ohls firma dieper in het schandaal zit dan hij aanvankelijk dacht en hij komt tot de conclusie dat men hem de schuld in de schoenen wil schuiven. In het vliegtuig ontmoet hij Barbara (Nitsch), H[KA3]ohls nicht, met wie hij een een amoureuze relatie onderhield, maar Barbara beschouwt hem als een grote schurk. Eenmaal in Afrika ontsnapt hij ternauwernood aan een aanslag. Patrick ontdekt dat consulaire medewerker Leo Rabanus (Schenk) een gemene boef is en smerige zaken doet met H[KA3]ohl. Met de Duitse en de plaatselijke politie achter zich aan, krijgt hij onverwacht hulp van taxichauffeur Max (Bakibinga) en later ook van Barbara, die op de Duitse vertegenwoordiging ter plaatse werkt. Samen met Barbara ontrafelt Patrick de duistere praktijken van zijn werkgever, kan hij zijn eer herstellen en tenslotte Barbara in de armen sluiten. Het scenario van Dieter Schenk en regisseur Klante is nu niet direct een origineel meesterwerk, maar het geeft Koch en Nitsch in de hoofdrollen ruim baan en zij doen het beslist niet slecht. Al met al een onderhoudende avontuurlijke film, die min of meer modieus inhaakt op het schandalige gesjoemel met besmet bloed, wat in de jaren 1980 heel veel slachtoffers maakte, eerst in de V.S. en daarna in Europa. Het camerawerk is van Lothar E. Stickelbrucks en Diethard Prengel.

Doppelter Einsatz - Lebendig begraben

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Erwin Keusch. Met o.a. Despina Pajanou, Petra Kleinert, Gerhard Garbers, Konstantin Graudus en Jockel Tschiersch.

Hamburg gaat gebukt onder de terreur van bloederige bombrieven. Sabrina Nikolaidou (Pajanou) en Ellen Ludwig (Kleinert) denken dat het om rechtsradikale terreur gaat omdat er slachtoffers vallen onder de rechterlijke macht; vervolgens menen ze te maken te hebben met de onderwereld, maar ook dat spoor loopt dood. Het blijkt het werk van een gestoorde te zijn, die een wrok koestert tegen alles en iedereen die te maken heeft met de miskraam van zijn vrouw. Sabrina en Ellen moet de spannende race tegen de klok voeren om Dr. Rabenthal (Schermuly) te redden van een op hande zijnde moordaanslag. Het scenario van Sylvia Haider is puur routinewerk. Een weinig opheffende aflevering in de serie.

Doppelter Einsatz - Die Todfreundin

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Dror Zahavi. Met o.a. Despina Pajanou, Petra Kleinert, Gerhard Garbers, Konstantin Graudus en Jockel Tschiersch.

Nieuwe serie van drie afleveringen na een goede kijkdichtheid van de vorige afleveringen. Sabrina Nikolaidou (Pajanou) heeft weliswaar een nieuwe partner in de gedaante van Ellen Ludwig (Kleinert), die gelijk een sympathieke daad mag verrichten: Sabrina vrijkrijgen, want die wordt tot vijftien jaar gevangenisstraf veroordeeld voor een moord, die zij niet begaan heeft. De vermoedelijke aanstichtster van al dit kwaads is Karen Lambeck (Blacher). Sabrina heeft ooit een korte affaire gehad met Karen's man Robert, die koud gemaakt wordt. Op de avond van de moord stond er een vrouw voor de deur, die op Sabrina leek, en omdat Sabrina geen alibi heeft, wordt zij verdacht van de gruweldaad. Kort daarop duikt Karen op als lijk. Met behulp van haar collega's lost de pientere Ellen het geval op. Pajanou heeft in deze aflevering niet al te veel te doen, maar dat stoort de kijker niet. Het scenario is van Norbert Eberlein.

Der Solist - Kein Weg Zurück

1999 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Misdaad van Carlo Rola. Met o.a. Thomas Kretschmann, Iris Berben, Jenny Schily, Oliver Nägele en Peter Roggisch.

De genadeloze afrekening in een Hamburgse pizzeria, waarbij twee mensen werden doodgeschoten, heeft ogenschijnlijk niets te maken met een dodelijk verkeersslachtoffer in die buurt in dezelfde nacht, totdat Maja Stein (Berben) zich als getuige meldt. Ze is hoogst onbetrouwbaar, want ze is wegens drugs en tippelen met de politie in aanraking geweest. Hoofd van politie Grabowski (Roggisch) geeft Einzelganger Philip Lanart (Kretschmann) en Sonja Marquardt (Schily) opdracht de zaak te onderzoeken en Maja te beschermen. Er ontstaat een schietpartij met onbekende aanvallers en Lanart en Maja moeten de wijk nemen. Lanart, die ernstig ziek is, komt voor hete vuren te staan, er vallen doden, maar hij klaart ten lange leste de zaak. De rolverdeling doet het heel behoorlijk in deze geroutineerde misdaadfilm, die overigens lekker vlot van tempo is, onder bekwame regie van Rola. Min of meer een pilot voor een mogelijke serie; een tweede aflevering volgde in ieder geval. Berben is goed en ziet er met haar tatoeage op haar borst sexy uit, al is ze wat minder slank tegenwoordig. Het scenario dat in feite draait om corruptie binnen de politie die ontmaskerd wordt, is van Holger Karsten Schmidt. Het sfeervolle camerawerk dat doet denken aan Amerikaanse misdaadfilms, is van Thomas Merker.

Das Schloss meines Vaters

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Karola Hattop. Met o.a. Heikko Deutschmann, Julia Jäger, Matthias Zahlbaum, Gundula Köster en Alexander Schubert.

Dr. Maximilian von Stenhagen (Deutschmann) is van adel, ingenieur en door zijn bedrijf gedetacheerd in Saoedi- Arabi[KA3]e. Zijn oude vader Friedrich, graaf Von Stenhagen, is na het vallen van de Muur van Berlijn teruggekeerd naar het vervallen familieslot in de voormalige DDR, waar hij in primitieve omstandigheden in een kamertje woont. Zijn hoge leeftijd en gezondheid gaan hard achteruit en Maximilian krijgt bericht dat zijn vader op sterven ligt. Hij reist spoorslags terug, maar krijgt niet meer de gelegenheid om aan het sterfbed van zijn vader zijn onverschilligheid over het familieverleden bij te leggen. Hij maakt kennis met vaders jeugdvriendin Lina Weber (Tempelhof), die een nostalgische grafrede houdt op de begrafenis en Maximilian aan het denken zet. Ook ontmoet Maximilian Meike Kr[KA3]oslin (Jäger), die de lokale bakkerij runt en een leuke verschijning is. Verder cirkelen er allerlei aasgieren rondom het bezit, die variëren van een hebzuchtige onroerendgoedspeculant, de lokale overheid, die willen profiteren van de opgaande conjunctuur en landbouwers, die verder willen exploiteren zoals zij dat in de DDR gewend waren. Maximilian die niet het gevoel heeft er thuis te horen, laat het allemaal redelijk koud, maar dan is er Meike nog... Het scenario van Charlotte Drews-Bernstein gaat over een enigszins onwerkelijke liefdesgeschiedenis temidden van Duits-Duitse problemen, die lang na het verdwijnen van het communisme nog steeds bestaan. De spelprestaties zijn niet slecht en de film biedt redelijke verstrooiing. Het camerawerk is van Hermann Dunzendorfer.

Tatort - Arme Püppi

1998 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1998. Mysterie van Helmut Förnbacher. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Kurt Hart, Donata Höffer en Matthias Fuchs.

In een bos wordt het lijkje gevonden van een baby. Het gaat om het pasgeboren dochtertje van de familie Moelders. Enige dagen na de geboorte was het meisje naar het ziekenhuis vervoerd omdat ze met een hartkwaal ter wereld kwam. De ontvoerders wisten niets van deze kwaal en dus ook niet dat het meisje zonder medische begeleiding zou sterven. De hoofdcommissarissen Stoever en Brockmèller gaan de zaak uitzoeken

Liane

1997 | Musical

Duitsland 1997. Musical van Horst Königstein en Frank Gaede. Met o.a. Ina Kling, Anette Uhlen, Horst Krause, Matthias Freihof en Brigitte Janner.

Liane (Kling) die vijftien is, wordt uit duizenden kandidaten uitverkoren om in een jungle-film te spelen. Hoewel de film een draak is, stroomt het publiek in groten getale toe. Het is dan 1956. Haar producent Fritz Gerhardt (Krause) wil van zijn kleine Lolita een volwaardige ster maken en zorgt ervoor dat ze op achttien-jarige leeftijd een opleiding op een finishing school krijgt, maar dat lukt niet helemaal. Tijdens de opnames voor een nieuwe productie krijgen ze samen een auto-ongeluk in Frankrijk. Omdat Fritz aan het stuur zat, moet hij ervoor betalen, wat hem zwaar valt omdat het bioscooppubliek in de jaren 1960 gaat teruglopen door de concurrentie van de tv. Liane is inmiddels twintig en heeft dan al een heel leven achter de rug. Ze ontmoet een spierbundel, Sven Gericke (Pantel), met wie zij zich halsoverkop in het huwelijk stort. Ze glijdt af naar het pornowereldje tot groot verdriet van haar vroegere ontdekker Fritz die in 1972 sterft. Na in de hippietijd in een Berlijnse commune geleefd te hebben en een kind overgehouden te hebben van een Vietnam-deserteur lukt het haar bij een kinderprogramma voor de tv te komen, maar voor de draainede camera`s krijgt ze een inzinking. Daarop gaat ze naar de DDR om bevrijd te worden van de druk van de kapitalistische wereld. Ze wordt echter na een tijdje verpleegd in een psychiatrische inrichting. Door het vallen van de Muur kan ze weer terug naar het Westen. Deze film is interessant omdat het een van die zeldzame tv-musicals is, die in anderhalf uur een verhaal in Hollywoodstijl probeert te vertellen, al moet je het wel met teugen bier, worst en sauerkraut naar binnen slokken. De muziek werd gearrangeerd door Paul Vincent Gunia met composities van Udo Lindenberg (die Hans Albers speelt!), wijlen Queen Freddie Mercury en de onvergankelijke Britse Sting. Veteraan uit de jaren 1950 Tiller speelt een voormalige Ufa-ster. Achtervolgende sensatiejournalist Ziemer (Freihof) zorgt voor de rode draad, als het verhaal tijdssprongen neemt. Scenario van Frank Gaede en regisseur Königstein. Gaat dat zien en oordeel zelf.

Kalte Küsse

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Carl Schenkel. Met o.a. Marie Bäumer, Karoline Eichhorn, Jochen Nickel, Thomas Heinze en Natja Brunckhorst.

De Hamburgse inspecteur Beate Stein doet onderzoek naar de gruwelijke moord op computerdeskundige Klaus Pape; die in stukken in zijn eigen diepvrieskist werd gevonden. Zijn echtgenote Silke; die tot de verdachten behoort; is spoorloos verdwenen met haar zesjarige dochter Mirjam. Het spoor leidt Beate naar de gegoede burgerij van Hamburg maar ook naar de rosse buurt. Toch komt Beate telkens weer uit bij de invloedrijke familie van Silke Pape. Het lijkt er op dat die familie een groot geheim te verbergen heeft

Hundert Jahre Brecht

1997 | Documentaire, Experimenteel

Duitsland 1997. Documentaire van Ottokar Runze. Met o.a. Udo Samel, Jürgen Hentsch, Christian Redl, Meret Becker en Hanne Hiob.

Aan de hand van autobiografische teksten, gedichten, liederen en fragmenten uit het toneelstuk Furcht und Elend des Dritten Reich wordt een eigenzinnige hulde gebracht aan het Duitse literaire fenomeen Bertolt Brecht, ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van zijn geboorte. Wat aanvankelijk een mozaïek lijkt te zijn van zijn geschriften, vloeit zodanig in elkaar dat het tot een geheel samensmelt. Vooral het thema verbanning en emigratie komt aan bod, verpersoonlijkt door twee reizende en converserende vluchtelingen, gespeeld door Samel en Hentsch, die op spontane en speelse wijze stukken brengen uit Flüchtlingsgesprächen. Hierbij komen Brechts filosofieën over bureaucratie, vrijheid, leven en macht en zijn haat jegens het nazisme overvloedig aan bod. Liedjes worden gezongen door Redl, in de rol van Baal en Becker als Jenny. Hiob leest voor uit zijn dagboeken. De acteurs spelen prima, tot in de kleinste rolletjes. Een boeiende hommage aan een van de grootste auteurs van de twintigste eeuw, geschreven door Runze en Hiob. Achter de camera werd plaatsgenomen door Michael Epp.

Doppelter Einsatz - Mißbraucht

1997 | Misdaad, Actiefilm

Duitsland 1997. Misdaad van Thomas Jauch. Met o.a. Despina Pajanou, Sylvia Haider, Gerhard Garbers, Konstantin Graudus en Jockel Tschiersch.

Als agent Kessler vermoord wordt, is Berger de hoofdverdachte, omdat hij door Kesslers en Sabrina's onderzoek gearresteerd werd wegens de moord op zijn dochter. Wanneer Sabrina daarna ook het doelwit van een aanslag wordt, lijkt alles er inderdaad op te wijzen dat Berger erachter zit, maar Eva twijfelt

Das Frankfurter Kreuz

1997 | Drama

Frankrijk/Duitsland 1997. Drama van Romuald Karmakar. Met o.a. Michael Degen, Manfred Zapatka, Jochen Nickel, Kajsa Reingardt en Ulrich von Dofschütz.

31 december 1999. Voor Walter (Degen), uitbater van de kroeg annex winkel Das Frankfurter Kreuz, is het een dag als alle anderen. Ook zijn stamgasten hebben weinig redenen tot feestvieren. Ze praten honderduit met Walter over politiek en hun persoonlijke problemen. Harry (Zapatka) heeft er genoeg van en wil zich verhangen. Herr Faltermann (von Dofsch[KA3]utz) wordt op de zenuwen gewerkt door zijn vrouw en de werkloze Manni (Nickel) zit financiëel aan de grond. De komt van een nieuw millenium verandert niets aan hun problemen. Troosteloze praatfilm met weinig opbeurende toekomstvisies. Gesprekken als deze hoor je dagelijks in de kroeg op de hoek, maar hier staan ze in scherp contrast met de feeststemming buiten, waardoor je als kijker nog meer gedeprimeerd wordt. De goede acteerprestaties kunnen het artificiële en theatrale van het geheel niet verdoezelen. Karmakar en Michael Farin baseerden het scenario op het luisterspel Für eine Mark und Acht van Jörg Fauser. Sombere fotografie van Fred Schuler.

Der stille Herr Genardy

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Carlo Rola. Met o.a. Iris Berben, Matthias Fuchs, Leonard Lansink, Walter Kreye en Dieter Okras.

De stille, bejaarde heer uit de titel (gespeeld door Fuchs) is een verschrikkelijke kinderlokker, die bij behoeftige weduwe Sigrid Pelzer (Berben) gaat inwonen, haar daarvoor vorstelijk beloont, maar net iets te veel naar haar kleine dochtertje Nicole (Helm) gluurt. Hij bezorgt Nicole's moeder de stuipen op het lijf. Hoewel RTL Televison en betaal-tv Première, die de film lieten maken, in alle toonaarden ontkennen niet geïnspireerd te zijn door de affaire Dutroux, die op zijn beurt veel schandelijke kinderporno aan het aardoppervlak haalde, gaat dit zeker op voor het gelijknamige boek van Petra Hammesfahr, die ook het scenario schreef, maar is het voor de rest van de productie die de sporen van haast draagt, niet zo zeker. Deze naar opportunisme riekende film werd geproduceerd door Oliver Berben, de zoon van hoofdrol Berben.

Beim nächsten Kuß knall ich ihn nieder!

1996 | Biografie

Duitsland 1996. Biografie van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Peter Fitz, Bettina Kupfer, Jörg Holm, Lutz Herkenrath en Patricia Thielemann.

Aan de hand van 33 ge[KA3]ensceneerde sc[KA2]enes brengt Blumenberg een film over het leven van de Hamburgse acteur en regisseur Reinhold Sch[KA3]unzel (Fitz), die leefde van 1888 tot 1954. Hij kon als enige half-joodse (van de zijde van zijn moeder, dus eigenlijk toch heel) cineast nog bij de UFA blijven werken na 1933, omdat Adolf Hitler van zijn briljante komedies VIKTOR UND VIKTORIA en AMPHITRYON hield en een grote fan was van actrice Renate M[KA3]uller. In 1937 draait hij LAND DER LIEBE, waarin hij het regime bekritiseert; progandaminister Joseph Goebbels raakt ge[KA3]irriteerd en daarop moet Sch[KA3]unzel vluchten. In Amerika krijgt hij weinig kans, want men beschuldigt hem van samenwerking met de nazi`s en na WO II (1939-45) achtervolgt dit hem verder in West-Duitsland, tot hij door een fatale hartaanval getroffen wordt in een taxi in München. Ironisch genoeg was hij in Hollywood meer acteur dan regisseur en speelde meestal de nazi in propagandafilms... Deze film is onduidelijk en onbevredigend omdat er nogal van de hak op de tak gesprongen wordt. Regisseur-scenarist Blumenberg neemt geen standpunt in over de instelling van Schünzel tegenover de nazi's en dat is gelijktijdig de zwakte en de sterkte van de film. De titel komt trouwens van een tekstregel uit de dialoog van zijn omstreden film LAND DER LIEBE. Interessanter als documentaire dan als speelfilm, al vertolkt Fitz zijn rol met verve. Fotografie van Klaus Peter Weber.

Einmal Macht und zurück - Engholms Fall

1995 | Drama, Biografie

Duitsland 1995. Drama van Heinrich Breloer. Met o.a. Burghart Klaußner, Roland Schäfer, Hermann Lause, Wolfgang Schenk en Ernst Jacobi.

Dokudrama over de lastercampagne in Duitsland tegen de SPD- politicus Bj[KA3]orn Engholm (Klau[KL29]ner). Uwe Barschel (Sch[KA3]afer), de toenmalige minister-president van Schleswig- Holstein, beschuldigd van corruptie en machtsmisbruik, was verantwoordelijk voor die lastercampagne. Engholm op zijn beurt probeerde munt te slaan uit het zogenaamde Barschel-schandaal. Regisseur Breloer destilleerde zijn film uit tachtig uur bandmateriaal, dat bestond uit gefilmd onderzoek en interviews met de betrokkenen en mensen uit hun directe omgeving. Gespeelde fragmenten afgewisseld met journaalbeelden, behandelen de periode tussen Barschels vliegtuigongeval op 31 mei 1987 tot Engholms politieke aftreden op 3 mei 1993. Je moet ge[KA3]interesseerd zijn in Duitse politieke geschiedenis om deze film hoog te waarderen. Hij volgde op eerder politiek werk van Breloer, onder andere: KAMPFAUFNAME: WILLY BRANDT (1984) en WEHNER - DIE UNERZ[KA3]AHLTE GESCHICHTE (1993). Breloers grondige werkwijze is tamelijk uniek en beleefde een tweetal hoogtepunten met DIE MANNS - EIN JAHRHUNDERT ROMAN (2001) en SPEER UND ER (2005). Het scenario is van regisseur Breloer.

Der Totmacher

1995 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 1995. Misdaad van Romuald Karmakar. Met o.a. Götz George, Jürgen Hentsch, Pierre Franckh, Hans-Michael Rehberg en Matthias Fuchs.

Slager Fritz Haarmann uit Hannover vermoordde in de eerste jaren na WO I zeker 24 jongens, en at ze gedeeltelijk op. Hij werd een van de eerste 'serial killers' die grondig psychiatrisch werd onderzocht. Authentieke verslagen van de gesprekken tussen gerechtspsycholoog Ernst Schultze en Haarmann vormden de basis voor Der Totmacher. Haarmann vertrouwde zijn ondervrager onder andere toe dat hij verlangde naar de doodstraf, omdat hij bang was voor levenslange opsluiting in een kliniek waar hem fysieke en mentale mishandeling zou wachten. De rol van Haarmann wordt gespeeld door Götz George, een glansrol, goed voor een Gouden Leeuw in Venetië.

Rosa Roth - In Liebe und Tod

1994 | Mysterie

Duitsland 1994. Mysterie van Carlo Rola. Met o.a. Iris Berben, Dieter Kirchlechner, Hans-Michael Rehberg, Thomas Bestvater en Sebastian Koch.

Bij een aanslag op de Russische wapenhandelaar Raskow (Rehberg) is per ongeluk een veertien-jarig meisje neergeschoten. Vrouwelijke politiecommissaris Rosa Roth leidt het onderzoek. Met haar mannelijke collega`s Kleimann (Mackensy) en Kubick (Tschiersch) gaat zij achter de dader aan die zelf zwaar gewond raakte. Pilotfilm van een krimi-serie met Berben als Rosa Roth, de enige vrouw in de Berlijnse politie-moordcommissie. Frau Kommissarin is een rijpe, sterke, moedige, lieve, kattige, tegenstrijdige vrouw en beleeft, uiteraard, ook romance - een tragische, want haar geliefde, een verslaafde, wordt neergeschoten. Net als deze zijn ook de volgende Rosa Roth- krimi's gesitueerd in het Berlijn van de jaren 1990. Geschreven door Matthias Herbert, naar een idee van Felix Huby. Camerawerk van Vittorio Mano, Volker Führer.

Schulz & Schulz V - Fünf vor zwölf

1993 |

Duitsland 1993. Nico Hofmann. Met o.a. Götz George, Marlen Diekhoff, Gerhard Garbers, Matthias Fuchs en Werner Schwuchow.

George speelt dubbelrol van een tweeëiige tweeling: hij is Walter uit de voormalige DDR, die failliet gaat als de Berlijnse muur wordt afgebroken, en Wolfgang uit Hamburg met een succesvol reclamebureau, die echter moeilijke tijden krijgt door het inzakken van de economie als de rekening van de Duitse hereniging gepresenteerd wordt. Het gaat met beiden bergafwaarts en ze flirten met rechtse radikalen en xenofobie totdat ze met schrik ontwaken en zich afvragen: hoe konden ze zo diep zakken? Goed bedoelde alarmistische film, die echter te braaf is. Scenario van Krystian Martinek en Neithardt Riedel, die dit Duits-Duitse probleem aan de kaak wilde stellen en ook nog een klein rolletje in de prent meespelen. Achter de camera stond Martin Peglau.

Gekaufte Bräute

1992 | Misdaad, Drama

Oostenrijk/Duitsland 1992. Misdaad van Käthe Kratz. Met o.a. Margarita Broich, Klaus Behrendt, Fritz Müller-Scherz, Joy-Tul-U en Jeanette Honrales.

Fotografe Hanna (Broich) rijdt op winternacht per ongeluk vrouw aan die op rijweg loopt. De ongelukkige was wellicht te werkgesteld in ranzig prostitutiemilieu van Hamburg. Omdat politie geen uitsluitsel kan geven trekt Hanna zelf op onderzoek. Het voert haar naar dorpje op de Filippijnen waar zij ondervindt dat prostitutie, wapensmokkel en drugshandel nauw met elkaar verbonden zijn en dat internationale autoriteiten mee aan de vetpotten zitten. Indrukwekkend verslag dat gelijkaardige, meestal banale tv-films overklast. Draaiboek en verhaal van regisseuse Kratz.

Tatort - Blue Lady

1990 | Mysterie

Duitsland 1990. Mysterie van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Jochen Senf, Matthias Kniesbeck, Konstantin Wecker, Edda Leesch en Matthias Fuchs.

De kleine rechercheur Max Palu, die zich op een racefiets verplaatst, onderzoekt de moord op een jonge vrouw die met een vriendin in de telefoon-seksbusiness werkte. Wat Palu niet weet is dat de vriendin een klant chanteert. Als blijkt dat deze klant de vrouw op de avond van de moord volgde, wil zij het bedrag verhogen. De man, een bekende arts, weigert en de rest van het verhaal kan men raden. Scenario van Charlie Bick en Erhard Schmied. Camerawerk van Diethard Prengel. Het enige interessante is een blik achter de schermen van de sekstelefoon-industrie.

My lovely Monster

1990 | Familiefilm

Duitsland 1990. Familiefilm van Michel Bergmann. Met o.a. Silvio Francesco, Forrest J. Ackerman, Nicole Fischer, Matthias Fuchs en Marlen Diekhoff.

Zeventien-jarige Fischer, een pittige meid, gaat naar Hollywood met verdoemde griezel-graaf Francesco die uit een oude in brand gevlogen horrorfilm is gestapt om het vege lijf te redden. Hij is van het witte doek haar vaders bioscoop binnengestapt, en wil nu weer terug naar zijn geliefde celluloïd-wereldje. Ze komen echter terecht in het rariteitenkabinet van het wassenbeeldenmuseum van Ackerman, die snode plannen koestert voor Francesco. Een spannend verhaal voor het jonge volkje met talloze cinefiele knipoogjes.

Wie du mir...

1989 | Drama

Duitsland 1989. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Ernst Jacobi, Michael Degen, Gertraud Jesserer, Otto Sander Barbara en Andrea Schober.

De steenrijke en excentrieke Jacobi heeft zijn vrienden en vijanden uitgenodigd op een groot feest. Met behulp van een videomontage laat hij zijn gasten weten dat hij dood is en maakt hij zijn erfgenamen de voorwaarden bekend om hun deel te krijgen. Maar ook voor zijn aartsvijand Sander wordt het spannend. Dat is minder het geval voor de kijkers, aan wie al vaker dit soort matige verhalen zijn voorgeschoteld. Scenario van de regisseuse. Camerawerk van Ingo Hamer.

Der Sommer des Samurai

1986 | Misdaad, Fantasy, Horror, Avonturenfilm

Duitsland 1986. Misdaad van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Cornelia Froboess, Hans Peter Hallwachs, Wojtek Pszoniak, Nadja Tiller en Peter Kraus.

Een serie inbraken teistert Hamburg. Een journaliste ontdekt op haar speurtocht het verband met een middeleeuwse samoerai- rite. Een spannende film die ook tot nadenken stemt. Scenario van Frederick Spindale, Carola H. Stern en regisseur Blumenberg. Camerawerk van Wolfgang Dickmann. Geproduceerd voor de tv.

Decoder

1984 | Mysterie, Sciencefiction, Drama, Muziek, Experimenteel

Duitsland 1984. Mysterie van Muscha. Met o.a. Christiane Felscherinow, F.M. Einheit, Bill Rice, Matthias Fuchs en Ralf Richter.

Excentrieke, futuristische punkfilm waarin een geflipte geleerde experimenteert met `muzak` (de achtergrondmuziek die je hoort in liften, supermarkten, hamburger-restaurants e.d.) en de totale chaos ontketent. Boordevol originele idee[KA3]en, maar bewust grillig en uitermate vermoeiend om naar te kijken. De hoofdrolspeelster is de [KA1]echte Christiane F. uit CHRISTIANE F. - WIR KINDER VOM BAHNHOF ZOO (1981) van Uli Edel (en in die film realistisch vertolkt door Natja Brunckhorst). De film uit de titel werd na NEONSTADT (1982) het laatste filmoptreden van de 22-jarige Felscherinow. Het scenario is van de producenten Volker Sch[KA3]afer, Trini Trimpop, regisseur Muscha (die ook produceerde) en medecameraman Klaus Maeck, die ook produceerde en het verhaal schreef. Het camerawerk is o.a. van Johanna Heer, die voor Amos Poe bij SUBWAY RIDERS (1981) achter de camera stond en de montage deed. Verder was het camerawerk in handen van Peter Christopherson, Christoph Doering, Knut Hofmeister, Klaus Maeck en Heiner Mühlenbrock. Op de soundtrack horen we o.a. Soft Cell. Mono.

Das Arche Noah Prinzip

1984 | Sciencefiction

Duitsland 1984. Sciencefiction van Roland Emmerich. Met o.a. Nicolas Lausky, Matthias Fuchs, Aviva Joel, Franz Buchrieser en Richy Müller.

In het jaar 1992 cirkelen twee wetenschappers in een meteorologisch ruimtestation om de aarde. Ze moeten door middel van bestraling het weer veranderen. Hoewel de gevaren van die bestraling bekend zijn moet de opdracht, voor militaire doeleinden, toch worden uitgevoerd. Aardige Duitse S.F.

Die Flambierte Frau

1983 | Drama, Romantiek, Erotiek

Duitsland 1983. Drama van Robert van Ackeren. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Hanns Zischler, Gabi LaFari, Matthias Fuchs en Hans Zischler.

Een jonge vrouw breekt met haar geordende en tot keurslijf geworden leventje. Uit financiële nood, maar ook omdat ze aan maatschappelijke idealen twijfelt, wordt ze prostituée. Ze wordt verliefd op Chris, een biseksuele mannelijke prostitué, en de twee huren een woning voor privé- en zakelijke doeleinden. Maar het komt tot een crisis als Chris een serieus en burgerlijk leven met Eva wil beginnen. Scenario van de regisseur en Catharina Zwerenz. Camerawerk van Jürgen Jürges.

Lola

1981 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1981. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Barbara Sukowa, Mario Adorf, Armin Mueller-Stahl, Matthias Fuchs en Karin Baal.

Lola uit 1981 is een losse remake van Von Sternberg's Der Blaue Engel. Barbara Suwoka is te bewonderen in de Marlene Dietrich-rol: ze speelt Lola, een nachtclubzangeres die er een dubbel leven op na houdt, en die mannelijke slachtoffers in de goot achter zich laat liggen. Regisseur Rainer Werner Fassbinder demonstreert als altijd een cynische kijk op de mensheid.

Aus einem deutschen Leben

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Theodor Kotulla. Met o.a. Götz George, Elisabeth Schwarz, Kai Taschner, Hans Korte en Kurt Hübner.

Een onthutsende, aangrijpende biografie over Rudolf Höss, commandant van Auschwitz, naar de roman Der Tod ist mein Beruf van Robert Merle naar Höss' eigen dagboeken. Camerawerk van Dieter Naujek.

Tatort - Treffpunkt Friedhof

1975 | Mysterie

Duitsland 1975. Mysterie van Wolfgang Becker. Met o.a. Hansjörg Felmy, Willy Semmelrogge, Bernd Schäfer, Karin Eickelbaum en Krista Keller.

De huishoudster van fabrikant Zangemeister (Oehme) verrast inbreker Robert Geffken (Fuchs). Hij schiet haar neer en verlangt van Zangemeister 450.000 mark (225.000 euro). Betaalt Zangemeister niet dan gaat hij met zijn gezin naar de haaien. Kommissar Haferkamp (Felmy) onderzoekt de zaak met Kreutzer (Semmelrogge), omdat het om moord gaat. Haferkamp, een logische speurder, wroet in de nabije omgeving van Zangemeister en ontdekt dat het bedrijf van de ondergang gered werd door een uitvinding van chefconstructeur Scha[KL29]ler (Schley). Zangemeister heeft Scha[KL29]ler voor zijn uitvinding `slechts` zijn wettelijk verplichte aandeel betaald en dat neemt Scha[KL29]ler hem nog altijd kwalijk, want hij had als medeaandeelhouder in de directie opgenomen willen worden. Zijn wrok is zo groot dat hij een moorddadig plan had bedacht om Zangemeister onder bedreiging van een pistool bijna een half miljoen afhandig te maken. Zijn dochter Ellen (Keller) wist hiervan. Ze vertelde het aan Robert, inmiddels haar ex-vriendje, en zo kwam de cirkel rond. Scha[KL29]ler bewaart het stilzwijgen, want hij wil niet als de auctor intellectualis de bak indraaien. Ellen is zo ziedend op Robert dat ze hem wel vermoorden kan, hetgeen Haferkamp totaal niet bevroedt totdat zijn ex Ingrid (Eickelbaum) hem voorlicht over de vrouwelijke psyche. Zo wordt een tweede moord op het kerkhof nota bene op het nippertje voorkomen. Het scenario van Werner Kließ is redelijk, Felmy die zijn zesde zaak met goed gevolg oplost, is charmant als altijd en de kijker hing indertijd massaal aan de thuisbuis. Aflevering 56.

Die Letzten Tage von Gomorrha

1974 | Sciencefiction

Duitsland 1974. Sciencefiction van Helma Sanders. Met o.a. Mascha Rabben, Matthias Fuchs, Consuela Neal, Ernst Jacobi en Dieter Borsche.

Een niet geheel geslaagde SF-film met een niet al te verrassend gegeven: warenhuis Gomorrha Inc. (een fusie van álle warenhuizen) verkoopt nog maar één produkt, een machine die álle lichamelijke en geestelijke behoeftes van de mens kan bevredigen.

Der Engel, der seine Harfe versetzte

1958 | Komedie, Fantasy

Duitsland 1958. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Henry Vahl, Matthias Fuchs, Nana Osten, Dunja Movar en Horst Haupt.

Een jonge vrouw, een engel(!) brengt haar harp naar de lommerd in een slaperig stadje in Noord-Duitsland en beleent DM 250. Algauw biedt een heer (de piepjonge Tappert, die later naam zou maken als commissaris Derrick) DM 2.700 voor het ding. Iedereen schijnt plotseling belangstelling te hebben en een keten van grappige gebeurtenissen voltrekt zich. Een komedie uit de oude doos zonder de platheid van een klucht voor wie onbekommerd passief wil ontspannen. Heinz Pauck en Günter Neumann bewerkten een roman van Charles Terrot tot scenario. Camerawerk van Sven Nykvist.

Ferien auf Immenhof

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Hermann Leitner. Met o.a. Heidi Brühl, Paul Klinger, Margarete Haagen, Ethelbert en Paul Henckels.

Deel drie. De ponystoeterij van oma is nu omgebouwd tot een vakantie-oord; alleen de gasten ontbreken nog. De eerste gasten, die door de kinderen binnen gelokt worden, vertrekken al spoedig, maar dan weet Jochen von Roth een langlopend contract af te sluiten met een reisbureau en eindelijk komt de gang er in; de film raakt echter in een sukkeldraf. Het zou bij een vierde film blijven..

Hochzeit auf Immenhof

1956 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1956. Drama van Volker von Collande. Met o.a. Angelika Meissner, Paul Klinger, Margarete Haagen, Heidi Brühl en Hans Nielsen.

Dick en Dalli (Meissner en Brühl) zien tandenknarsend toe hoe de pony-manege van hun oma (Haagen) door een deurwaarder verzegeld wordt. Noodgedwongen moeten ze bij Jochen von Roth (Klinger) bivakkeren, die ook niet in een al te beste beste stemming is: zijn vrouw is twee maanden na de huwelijksvoltrekking overleden. Neef Ethelbert (Fuchs) weet suikeroompje Pankraz (Nielsen) te paaien om oma's schulden te betalen. Herr von Roth wordt verliefd op Karin (Andersen) met wie hij in de finale trouwt. Tweede Immenhof-film, die nog een drietal vervolgen kreeg.

Der erste Frühlingstag

1956 | Drama, Komedie, Familiefilm, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Helmut Weiss. Met o.a. Luise Ullrich, Paul Dahlke, Ingeborg Schöner, Matthias Fuchs en Fita Benkhoff.

Op een dag in het voorjaar laat huismoeder Dolly Hiller (Ullrich) zich het hof maken door Bruno (Freytag), de broer van Dolly`s vriendin, die uit Afrika is aangereisd, en haar man, advocaat Robert (Dahlke), laat zich verleiden door Bettina Morelli (Mayberg), een van zijn cli[KA3]entes, een bekende zangeres. Ondertussen probeert hun oudste dochter, de negentien- jarige Vera (Sch[KA3]oner), de getrouwde kunstenaar en schoolvriend van haar vader Robert Paul Frank (Fr[KA3]ohlich) in te palmen. Haar jongere broer Martin (Fuchs) lonkt naar buurmeisje Trixi (Grothum) en het jongste zusje, de vijftien- jarige Lilo (Meissner) flirt met Martins vriend, rijkeluiszoontje Fred (Willer). Het blijft allemaal heel braaf en 's avonds wisselt de gehele familie de ervaringen uit, maar dat gaat niet zomaar. Eigenlijk draait het plot om de overspelige gedachten van Dolly, die de verleiding bijna niet kan weerstaan. Ullrich doet het heel behoorlijk, speelt daarbij de verantwoordelijke moeder en draagt de film. Regisseur Weiss deed het idee op aan de hand van het blijspel van Dodie Smith, die bekend werd toen Disney haar stuk 101 Dalmatians als tekenfilm uitbracht. Het scenario is van Juliane Kay en Jacob Gais. Het camerawerk is van Karl Löb.

Der Meineidbauer

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Carl Wery, Heidemarie Hatheyer, Christiane Hörbiger, Attila Hörbiger en Hans von Borsody.

Boer Mathias Ferner kan het door list en bedrog voor elkaar krijgen dat de boerderij van zijn stiefbroer Jakob na diens dood in zijn handen komt. Hiermee ontzegt hij Jakob's vriendin Paula en hun kinderen de erfenis. Paula kan na een paar jaar de hand leggen op een voor Mathias belastende brief. Een typisch Duitse boeren-heimatfilm, een afgrijselijke melodramatische draak. Inmiddels toch al de derde (of vierde) verfilming. Scenario van Erna Fentsch gebaseerd op het toneelstuk van Ludwig Anzengruber. Camerawerk van Roger Hubert.

Die Mädels vom Immenhof

1955 | Familiefilm, Komedie, Jeugdfilm

Duitsland 1955. Familiefilm van Wolfgang Schleif. Met o.a. Angelika Meissner, Heidi Brühl, Paul Klinger, Margarethe Haagen en Paul Henckels.

De ponystoeterij van oma Haagen in de groene, lichtglooiende vlakten van Noord-Duitsland verkeert in financiële problemen. De drie kleindochters (König, Meissner en Brühl) gaan een handje helpen. Dankzij een gouden idee van pachter Klinger komt alles weer goed, zelfs het verwende neefje Fuchs blijkt aardige kanten te hebben. Leuk om de jonge Brühl aan het werk te zien. Naar de kinderboeken van Ursula Bruns, Dick und Dalli und die Ponies. Er volgden nog vier films.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Matthias Fuchs op televisie komt.

Reageer