Serge Larivière

Acteur

Serge Larivière is acteur.
Er zijn 8 films gevonden.

Le grand soir

2012 | Komedie

Frankrijk/België/Duitsland 2012. Komedie van Gustave de Kervern en Benoît Delépine. Met o.a. Benoît Poelvoorde, Albert Dupontel, Brigitte Fontaine, Bouli Lanners en Areski Belkacem.

Veertiger Not is 'de oudste punk met een hond in Europa'. De grap van deze absurdistische, zwartkomische film van de makers van Aaltra is dat de humor nooit om te lachen is. Not is een onsympathiek, egocentrisch, meelijwekkend personage, en ook de vrije val van zijn schlemielige en kleinzielige broer Jean-Pierre is allesbehalve komisch. En toch ga je uiteindelijk met de personages mee, juist omdat de makers geen moment proberen ze sympathiek te maken. En vanwege een handvol heerlijk anarchistische scènes.

La possibilité d'une île

2008 | Drama, Sciencefiction

Frankrijk 2008. Drama van Michel Houellebecq. Met o.a. Benoît Magimel, Patrick Bauchau, Andrzej Seweryn, Jean-Pierre Malo en Serge Larivière.

Veertiger Not is 'de oudste punk met een hond in Europa'. De grap van deze absurdistische, zwartkomische film van de makers van Aaltra is dat de humor nooit om te lachen is. Not is een onsympathiek, egocentrisch, meelijwekkend personage, en ook de vrije val van zijn schlemielige en kleinzielige broer Jean-Pierre is allesbehalve komisch. En toch ga je uiteindelijk met de personages mee, juist omdat de makers geen moment proberen ze sympathiek te maken. En vanwege een handvol heerlijk anarchistische scènes.

Petites misères

2002 | Komedie

Frankrijk/België/Luxemburg 2002. Komedie van Philippe Boon en Laurent Brandenbourger. Met o.a. Albert Dupontel, Marie Trintignant, Bouli Lanners, Serge Larivière en Georges Siatidis.

De geschiedenis van Jean (Dupontel) en Nicole (Trintignant) zien we in een flashback nadat ze de deur is uitgezet, terwijl ze roept dat ze geen vervelend mens is en altijd haar plicht gedaan heeft. We gaan twee maanden terug en maken kennis met Jean, die deurwaarder is. Hij doet zijn werk hoffelijk, maar effici[KA3]ent onder begeleiding van smeris Eddy (Lanners), die menselijk is en de betroffen partij, die meestal heel diep in de schulden steekt, niet ongenegen is. Dit tot grote ergernis van Jean. Tussen Nicole en Jean gaat het eigenlijk niet goed: hij kan haar geen kinderen geven en als Nicole een antiekzaak wil beginnen, wil Jean eerst het huis afbetalen omdat hij bang is om nog meer schulden te maken en de gevolgen daarvan leiden tot de mis[KA2]ere, die hij dagelijks meemaakt. Nicole heeft een winkelfobie, maar daar helpt Georges (Larivi[KA2]ere), een postbode met koopzucht (teleshopping, postorder, enz.) haar wel van af. Georges kan nauwelijks zijn afbetalingen aan, maar tussen hem en Nicole bloeit een verstandhouding op, die leidt tot een intieme relatie. Dan wordt het Jean teveel. Het vindingrijke scenario van beide debuterende regisseurs Boon en Brandenbourger, dat vol zit met onverwachte incidenten uit het normaal lijkende dagelijkse leven, is een bijtende satire op de moderne consumptiemaatschappij. Ze schilderen het dagelijkse leven als een keten van onbenullige gebeurtenissen, die echter voor bepaalde individuen heel belangrijk zijn. Dit Belgische surrealisme wordt gebracht door uitstekende rollen. De brede beelden van de bekende cameraman Willy Stassen en de muziek van Jeff Bodart, Olivier Bodson en Pierre Gillet completeren het geheel in positieve zin. De speelduur varieert van 77 tot 100m. Dolby.

Verrouillage central

2001 | Korte film, Komedie

Luxemburg 2001. Korte film van Geneviève Mersch. Met o.a. Serge Larivière, Gaëtan Wenders en Aylin Yay.

De geschiedenis van Jean (Dupontel) en Nicole (Trintignant) zien we in een flashback nadat ze de deur is uitgezet, terwijl ze roept dat ze geen vervelend mens is en altijd haar plicht gedaan heeft. We gaan twee maanden terug en maken kennis met Jean, die deurwaarder is. Hij doet zijn werk hoffelijk, maar effici[KA3]ent onder begeleiding van smeris Eddy (Lanners), die menselijk is en de betroffen partij, die meestal heel diep in de schulden steekt, niet ongenegen is. Dit tot grote ergernis van Jean. Tussen Nicole en Jean gaat het eigenlijk niet goed: hij kan haar geen kinderen geven en als Nicole een antiekzaak wil beginnen, wil Jean eerst het huis afbetalen omdat hij bang is om nog meer schulden te maken en de gevolgen daarvan leiden tot de mis[KA2]ere, die hij dagelijks meemaakt. Nicole heeft een winkelfobie, maar daar helpt Georges (Larivi[KA2]ere), een postbode met koopzucht (teleshopping, postorder, enz.) haar wel van af. Georges kan nauwelijks zijn afbetalingen aan, maar tussen hem en Nicole bloeit een verstandhouding op, die leidt tot een intieme relatie. Dan wordt het Jean teveel. Het vindingrijke scenario van beide debuterende regisseurs Boon en Brandenbourger, dat vol zit met onverwachte incidenten uit het normaal lijkende dagelijkse leven, is een bijtende satire op de moderne consumptiemaatschappij. Ze schilderen het dagelijkse leven als een keten van onbenullige gebeurtenissen, die echter voor bepaalde individuen heel belangrijk zijn. Dit Belgische surrealisme wordt gebracht door uitstekende rollen. De brede beelden van de bekende cameraman Willy Stassen en de muziek van Jeff Bodart, Olivier Bodson en Pierre Gillet completeren het geheel in positieve zin. De speelduur varieert van 77 tot 100m. Dolby.

Thomas est amoureux

2000 | Komedie, Sciencefiction, Drama

Frankrijk/België 2000. Komedie van Pierre-Paul Renders. Met o.a. Benoît Verhaert, Aylin Yay, Magali Pinglaut, Micheline Hardy en Alexandre von Sivers.

Titelheld Thomas - die de film lang niet in beeld komt - leeft uitsluitend via zijn computerbeeldscherm, zijn webcam en zijn intercom. Al acht jaar komt hij niet meer op straat. Diagnose: agorafobie. De verzekeringsmaatschappij bekostigt zijn kluizenaarsbestaan. Thomas communiceert als het hem uitkomt via zijn apparatuur met vrienden, familie en cybervriendinnetjes. Volgens de psychiater wordt het tijd voor lichamelijk contact met een echte vrouw. Thomas pareert met digidates en cyberseks. Totdat hij verliefd wordt op een prostituee. Een vrouw die als alternatieve gevangenisstraf haar diensten digitaal aanbiedt. Een intrigerende film over de potentie van menselijke communicatie, gevat in bonte, kunstmatig aandoende beelden.

Pleure pas, Germaine

2000 | Komedie

België/Frankrijk/Spanje 2000. Komedie van Alain de Halleux. Met o.a. Dirk Roofthooft, Rosa Renom, Cathy Grosjean, Benoît Skalka en Iwana Krzeptowski.

Rolande Bedard (De Luis) uit Brussel pleegt onder mysterieuze omstandigheden zelfmoord. Haar werkloze vader Gilles (Roofthooft) kan het niet accepteren en vermoedt dat het moord was. Zijn Spaanse vrouw Germaine (Renom) voelt zich ongelukkig in Belgi[KA3]e en wil terug naar haar geboortestreek Cataloni[KA3]e. Gilles wil nergens van weten totdat hij van een vriend (Larivi[KA2]ere) hoort dat de moordenaar van Rolande zich in de oostelijke Pyrenee[KA3]en zou ophouden. In zijn gammele Ford Transit bus, die minstens 25 jaar oud is, begeven ze zich op weg richting Spanje met hun kinderen, ontluikende tiener Muriel (Grosjean), angstige zoon Albert (Skalka) en de jonge tweeling Janine (Krzeptowski) en Ronald (De Thomaz). De stank in de auto, zo blijkt achteraf, is afkomstig van de dode hond die de tweeling heimelijk heeft meegenomen. Hoewel het weinig hechte gezin tot elkaar komt en de afschuwelijke dood van Rolande uiteindelijk geen moord was, valt dit tamelijk bizarre filmdebuut van De Halleux het best te vergelijken met een 'vakantiefilm' uit de NATIONAL LAMPOON-reeks, maar de familie Griswold zijn heilige boontjes vergeleken met de Bedards. Wie van de inktzwarte humor en de vreemde toestanden houdt, is hier aan het goede adres. Het ironische scenario vol spitsvondige dialogen is van regisseur De Halleux en producent Eric van Beuren naar de bestseller van Claude Jasmin. Het camerawerk is van Philippe Guilbert. Regisseur De Halleux nam er de tijd voor om de film te maken, maar hij viel in de prijzen op een aantal kleine festivals.

Joséphine, ange gardien : Une mauvaise passe

1999 | Komedie, Drama

België/Frankrijk 1999. Komedie van Pierre Joasson. Met o.a. Mimie Mathy, Olivia Brunaux, Valérie Vogt, Patrick Catafilo en Laura Martel.

Aan de Belgisch-Franse grens verschijnt beschermengel Jos[KA1]ephine (Mathy) eensklaps in een vrachtwagen. Ze heeft een opdracht te vervullen in Brussel. Hier zit V[KA1]eronique Maillard (Brunaux) in de problemen. De zaak van haar man ging op de fles en hij verdween met de noorderzon. Daar ze zijn schulden niet kan betalen legt de deurwaarder beslag op haar meubelen. Dit wordt haar ten zeerste kwalijk genomen door haar dochtertjes Vanessa (Martel) en Chlo[KA1]e (Coesens). Tot overmaat van ramp wordt ze op haar werk op diefstal betrapt en aan de deur gezet. Heel wat werk aan de winkel voor Jos[KA1]ephine, maar door al haar tegenslagen staat V[KA1]eronique erg sceptisch t.o.v. deze mysterieuze beschermengel. Dank zij het ontwapenende spel van Mathy wordt ook deze in wezen in droeve sentimentele prent een plezier om naar te kijken. Ze staat in schrik contrast met alle ellende die hier getoond wordt (Véronique's vriendin is verplicht met prostitutie haar karig inkomen rond te maken) en zorgt ervoor dat er ook wat gelachen kan worden. Ontspanning zonder veel pretentie, geschreven door Joassin, Christine Miller, Sylvie Chauvet, Laurence Dubois en Quentin Lemaire. Fotografie is van Patrice Payen en Pierre Mertens.

Tempêtes

1995 | Drama

België/Frankrijk 1995. Drama van Gilles Béhat. Met o.a. Fanny Cottençon, Maxime Leroux, Harry Cleven, Sabrina Leurquin en Bernard Graczyk.

Tijdens een razende storm strandt een Indonesisch schip voor de kust van het vissersdorpje Vicq-sur-Mer. Aan boord bevinden zich een aantal mensen, die zijn geveld door een geheimzinnige aandoening. Ondanks het protest van de burgemeester (Crahay) besluit Anne Bergson (Cotten[KA10]con), de directrice van het ziekenhuis, haar humanitaire plicht te doen en de zieken op te nemen. Hierop volgt een heftig protest van de inwoners, die vrezen het slachtoffer van een onbekende epidemie te worden. Een drama met niet zo sterk uit de verf komende personages over (het bekende) vooroordeel, loze geruchten en racisme, dat `handig` inspeelt op de psychose van het enge en dodelijke Ebola-virus (uit o.a. Zaïre, tegenwoordig de Democratische Volksrepubliek Kongo). Rond het in première gaan van deze film op de thuisbuis boezemde het virus de mensen angst in. Het scenario van Vincent Lambert, Michel Martens en David Sierra zit goed in elkaar en is gebaseerd op een verhaal van Martens en gedelegeerd producent Georges Benayoun. Het camerawerk is van Bernard Malaisy.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Serge Larivière op televisie komt.

Reageer