Marie Noëlle: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Ludwig II

2012 | Biografie, Drama, Historische film

Oostenrijk​/​​Duitsland 2012. Biografie van Marie Noëlle en Peter Sehr. Met o.a. Sabin Tambrea, Edgar Selge, Hannah Herzsprung, Sebastian Schipper en Samuel Finzi.

Beieren 1864. Wanneer zijn heerszuchtige vader Maximiliaan II voortijdig overlijdt, bestijgt kroonprins Ludwig op zijn achttiende de troon van de Zuid-Duitse vrijstaat. De homoseksueel-in-ontkenning interesseert zich niet voor macht en oorlog; liever geeft hij het familiekapitaal en de belastingpenningen uit aan de kunsten. Na Käutner, Visconti en Syberberg heeft de regietandem Noëlle-Sehr dramaturgisch een kluif aan hun Sprookjeskoning-filmbiografie. Hun glamoureuze kostuumdrama imponeert vooral met grootse, vaak feeërieke scènes vervat in de kleurrijke CinemaScope-schilderijen van Oostenrijkse veteraan en belichtingsinnovator Christian Berger.

Love the Hard Way

2001 | Misdaad, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2001. Misdaad van Peter Sehr. Met o.a. Adrien Brody, Charlotte Ayanna, Jon Seda, Pam Grier en August Diehl.

Dit romantische misdaaddrama dreigde in de VS direct op video uit te komen, maar kreeg in 2003 alsnog een eervolle release nadat Brody was doorgebroken met de holocaustfilm The Pianist. Ten dele terecht. Brody laat zich hier van een heel andere kant zien, als extraverte straatboef met een verborgen intellectuele kant. Hij wordt verliefd op een naïeve, opgewekte studente, die zijn criminele neigingen met een korrel zout neemt. Uiteindelijk zijn er wat te veel onlogische wendingen in het verhaal, maar Brody's spel tilt de film naar een hoger niveau.

Obsession

1997 | Drama, Romantiek

Duitsland​/​​Frankrijk 1997. Drama van Peter Sehr. Met o.a. Heike Makatsch, Charles Berling, Daniel Craig en Seymour Cassel.

De Franse Miriam (Makatsch, van Bin Ich schön?) houdt van zowel wetenschapper Pierre (Berling, Les destinées sentimentales) als van John (Craig, 007 in Casino Royale). John is illegaal in het land, hij is op zoek naar informatie over zijn voorouders. Als hij moet getuigen in een rechtszaak komt aan het licht dat hij eigenlijk niet in het land mag vertoeven en moet hij het land uit. Maar hij wordt toch teruggetrokken naar Miriam. Sehr zet moedig veel verhaallijntjes en thema's (liefde, geluk, toeval, obsessie) uit, maar ze gebruikt hinderlijk platte symboliek. Ook het aardige spel van Makatsch kan de film niet redden.