Gerry Sundquist: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

The Hunchback of Notre Dame

1982 | Drama, Horror, Historische film

Verenigde Staten 1982. Drama van Michael Tuchner en Michael Turner. Met o.a. Anthony Hopkins, Derek Jacobi, Lesley-Anne Down, Robert Powell en John Gielgud.

Een kolossale nieuwe produktie naar de klassieker van Victor Hugo, bewerkt door John Gay. Hoogtepunten zijn Hopkins' zorgvuldig genuanceerde portret van Quasimodo, en produktieontwerper John Stolls zorgvuldig gedetailleerde replica van de Parijse Notre Dame, gebouwd op het terrein van de Pinewood Studios, even buiten Londen. Scenario van John Gay.

The Mallens

1979 | Drama, Romantiek, Historische film

Verenigd Koninkrijk 1979. Drama van Richard Martin, Mary McMurray, Brian Mills en Ronald Wilson. Met o.a. John Hallam, David Rintoul, Sue Barton, Pippa Guard en Caroline Blakiston.

Redelijk geslaagde poging om de eeuwigdurende populariteit van romantische fictie van bestseller-schrijfster Catherine Cookson te verfilmen. Dit is het verhaal van de wilde landjonker Thomas Mallen (Hallam), met een witte streep in zijn weelderige haarbos. Hij bezaait de omliggende venen van Northumberland rond 1860 met een rits bastaard-kinderen die allemaal herkenbaar zijn aan, jawel, een witte bles in hun haar. De eerste reeks bevatte zeven afleveringen van een uur en werd in 1980 gevolgd door een tweede reeks van zes afleveringen van een uur, getiteld CATHERINE COOKSON'S THE MALLENS naar Cookson's roman The Mallen Girl en behandelt de lotgevallen van Mallens's nakomelingen, in het bijzonder diens onwettige dochter Barbara, schitterend gespeeld door Stevenson. Meestal moet een sequel onderdoen voor het origineel. Dat is hier niet het geval: de nazaten komen minder onzinnig over dan hun verwekker. Het scenario is van Jack Russell.

Leidenschaftliche Blümchen

1978 | Komedie, Erotiek

Duitsland 1978. Komedie van André Farwagi. Met o.a. Nastassja Kinski, Gerry Sundquist en Stefano d' Amato.

De mooie Amerikaanse Deborah Collins gaat in de 50er jaren naar een Zwitsers internaat. Samen met haar vriendinnen ziet ze haar kans schoon om achter de jongens aan te gaan. Dat is niet makkelijk, want ze blijken erg schuchter te zijn. Deze melige combinatie van puberseks en boulevardkluchtigheden kreeg een misplaatst romantische fotografie en muzikale begeleiding en gokt uitsluitend op de beginnende reputatie van Kinski - vóór Tess.