Franco Sportelli: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

La cintura di castità

1967 | Komedie, Historische film

Verenigde Staten​/​​Italië 1967. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Tony Curtis, Monica Vitti, Hugh Griffith, John Richardson en Nino Castelnuovo.

Onmiddellijk na de huwelijksvoltrekking moet een Italiaanse edelman ten strijde trekken tegen de Moren; hij sluit zijn prille bruid daarom in een kuisheidsgordel. Als hij vertrokken is vermomt ze zich als een dolende ridder om de sleutel terug te halen. Zo komt ze in verschillende avonturen terecht - onder andere in de harem van een sultan - voordat ze haar vrijheid hervindt. Visueel aantrekkelijke, doch onevenwichtige co- produktie die boulevardkluchtverwikkelingen bevat in een middeleeuwse entourage en een weinig amusante anachronistische Amerikaanse dialooghumor. Curtis en Vitti zijn géén combinatie, maar de bijrollen worden ten minste met karikaturale verve gespeeld.

Totò e Cleopatra

1964 | Komedie

Italië 1964. Komedie van Fernando Cerchio. Met o.a. Totò, Franco Sportelli, Moira Orfei en Lia Zoppelli.

Deze parodie op Marcus Antonius en Cleopatra is een van Tot[KA2]o`s leukste films. Hij speelt een dubbelrol als Marcus Antonius en diens halfbroer Totonno. In 41 v.Chr., na de moord op Julius Caesar, zeilt Marcus Antonius met zijn luitenant Enobarbo (Sportelli) naar Alexandri[KA3]e. Hij wordt verliefd op Cleopatra (No[KA4]el). Terug in Rome wordt Marcus Antonius gekidnapt door zijn jaloerse vrouw Fulvia (Zoppelli). Zijn evenbeeld Totonno neemt zijn plaats in. Maar als Totonno naar Egypte gaat, blijkt hij absoluut niet vatbaar voor de verleidingskunsten van Cleopatra, die daar uiteraard niets van begrijpt.

Pelle viva

1962 | Drama

Italië 1962. Drama van Giuseppe Fina. Met o.a. Elsa Martinelli, Raoul Grassili, Franco Sportelli, Lia Rainer en Narcisa Bonati.

De omstandigheden in sociaal opzicht en op het werk van Milanese fabrieksarbeiders zijn al sinds lang nauwelijks menswaardig doordat de patroons sterk staan, vanwege de toeloop van duizenden werkwilligen van het platteland. Een getrouwde arbeider vindt tijdelijke troost in zijn armelijk sleurbestaan door een romance met een vrouwelijke collega. De verfilming van dit sociale drama leent elementen van ROCCO E I SUOI FRATELLI, maar de regisseur komt niet verder dan een reconstructie in neo-realistische stijl, monotoon als de situatie die hij behandelt.