Katharina M. Trebitsch: productie.
Er zijn 10 films gevonden.

Marlene

2000 | Biografie, Drama

Duitsland​/​​Italië 2000. Biografie van Joseph Vilsmaier. Met o.a. Katja Flint, Herbert Knaup, Heino Ferch, Hans Werner Meyer en Christiane Paul.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Die Stunde des Löwen

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Niki Stein. Met o.a. Stefan Kurt, Doreen Jacobi, Ralph Herforth, Tamara Rohloff en Helmut Griem.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Bella Block - Geflüsterte Morde

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Christian Görlitz. Met o.a. Hannelore Hoger, Ben Becker, Stefan Kurt, Richard Beek en Volker Lechtenbrink.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Grüne Wüste

1998 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1998. Drama van Anno Saul. Met o.a. Tatjana Trieb, Robert Gwisdek, Martina Gedeck, Ulrich Noethen en Heino Ferch.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Kap der Guten Hoffnung - Unser Afrika

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Thomas Nikel. Met o.a. Christian Wolff, Friedrich von Thun, Maria Furtwängler, Terry Norton en Andrea L'Arronge.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Kap der Guten Hoffnung - Neue Freunde

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Thomas Nikel. Met o.a. Christian Wolff, Maria Furtwängler, Anja King, David Fortune en Antonio Summerton.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Kap der Guten Hoffnung - Der Verrat

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Thomas Nikel. Met o.a. Christian Wolff, Andrea L'Arronge, Ulrich Pleitgen, Anja King en Ido McKrieling.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Kap der Guten Hoffnung - Der Aufbruch

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Thomas Nikel. Met o.a. Christian Wolff, Andrea L'Arronge, Ulrich Pleitgen, Anja Kling en Siegfried Terpoorten.

Wat levert het op wanneer je een fictieve figuur toevoegt aan een filmbiografie over een beroemdheid? In het geval van Marlene de hoon van de weldenkende kijker: die accepteert de fantasieofficier waarmee Marlene Dietrich hier een geheime liaison heeft simpelweg niet. Titelrolvertolkster Flint, beschikkend over benen die de verscheiden diva beslist waardig zijn, is een loffelijke surrogaat-Dietrich. En zoals altijd bij Vilsmaier ziet ook deze 'Scope-productie er pico bello uit. Maar alle bestudeerde persoonsimitatie en hoogglans verhullen niet dat Marlene een oppervlakkige, langademige hink-stap-sprong-poppenkast met betekeniszwangere dialogen is geworden.

Alte Liebe, alte Sünde

1996 | Drama, Thriller

Duitsland 1996. Drama van Anno Saul. Met o.a. Sophie von Kessel, Jörg Schüttauf, Paul Herwig, Michael Hanemann en Renate Grosser.

De jonge restaurateur Imke Erdmann keert terug naar haar geboortedorp Hülsenbrock om een beeld van Maria Magdalena; waar iemand op gechoten heeft; te herstellen. Voordat Imke arriveert wordt het lijk ontdekt van een vroegere kennis van haar; prostituee Elli; die doodgeschoten is. Terwijl de politie de zaak onderzoekt; wordt Imke met gemengde gevoelens geconfronteerd met haar verleden. Als ze in Elli's woning een briefje vindt waar de naam van haar vader op staat; is ze ervan overtuigd dat hij iets met Elli's dood te maken heeft.

Bobo und die Hasenbande

1995 | Animatie, Familiefilm, Avonturenfilm

Duitsland​/​​Hongarije​/​​Verenigde Staten 1995. Animatie van Jen[KA11]o Koltai, Tibor Hernádi en Tibor Hernadi.

Bobo is een hond die door zijn baas langs de autobaan aan een bosrand uit de auto gezet wordt. Bobo gaat trouw zitten wachten totdat zijn meester terugkomt, maar de konijnen van het bos weten wel beter: lege dozen, flessen en blikjes worden achtergelaten om nooit meer te worden opgehaald. Ze halen Bobo over om met hen mee te gaan en konijnenmanieren te leren om te overleven. Zo moet Bobo begrijpen dat hij eerst het hazenpad moet kiezen om dan vanaf een afstand te kijken wat er aan de hand was. Bobo blijkt geen vlotte leerling en dat is maar goed ook, want als een havik een konijn probeert te pakken, loopt Bobo niet weg en redt zijn nieuwe kameraad. De konijnen leren wél wat van Bobo: hun tanden laten zien. Natuurlijk is Bobo een beweeglijke rakker en verstoort zo de rust van andere dieren, maar na een aantal heldendaden wordt hij toch geaccepteerd. Als Bobo ziek wordt, vinden de dieren onder leiding van Dr. Uil aan de rand van hun woud een mensentehuis voor onze hondenheld. Hoewel deze film goed bedoeld is, springt het weinig spirituele scenario van Attila Dargay, Joszef Nepp en Eberhard Naumann te veel van de hak op de tak en wreken zich opgelegde budgetbeperkingen. Het camerawerk is van Arpad Lossonczy. Opboksen tegen Disney of Spielberg is heel erg moeilijk.