Henri Forterre: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Drame au Vel d'Hiv'

1949 | Mysterie, Misdaad

Frankrijk 1949. Mysterie van Renée Devillers. Met o.a. Claire Duhamel, Francette Vernillat, Jacqueline Erly, Jean Chevrier en Michel Jourdan.

Een mededirecteur van Vel d'Hiv' is tijdens een inbraak vermoord. Zijn neef leidt het onderzoek en ontmaskert de schuldige, die de dood vindt. Inderdaad, de genoemde neef is politie-inspecteur. Rond dit banale gegeven heeft Cam een goede reconstructie geschreven van de sfeer op de fameuze wielerbaan tijdens de Zesdaagse in de grote dagen van Van Steenbergen, Peters, Lapébie, etc. Vele bekende acteurs redden deze film van de onbeduidendheid.

Nuits sons fin

1947 | Drama

Frankrijk 1947. Drama van Jacques Séverac. Met o.a. Ginette Leclerc, Jeanne Fusier-Gir, Hélène Sauvaneix, Héléna Manson en Geneviève Morel.

Een bewerking van een roman van Georges Magnane, een schrijver die al even vergeten is als de regisseur van dit boerendrama. Mag desnoods nog best gezien worden vanwege het acteerwerk van Ginette Leclerc.

Fausse identité

1946 | Misdaad

Frankrijk 1946. Misdaad van André Chotin. Met o.a. Louise Carletti, René Devillers, Georges Rollin, Frank Villard en Marcel Maupi.

Het onderzoek van een politieman (Frank Villard) rond een clochard die ondersteboven werd gereden door een auto. Niemand wil hem herkennen: noch zijn vrouw noch zijn broer noch andere leden van de vermoedelijke familie. Uiteindelijk geeft de schuldige zich aan. Vlakke regie van een vage klungelaar. De vertolking redt deze 'misdaadfilm' gedeeltelijk.

Le président Haudecoeur

1940 | Komedie

Frankrijk 1940. Komedie van Jean Dréville. Met o.a. Harry Baur, Betty Stockfeld en Marguerite Deval.

Een procureur-generaal uit Aix-en-Provence, die weduwnaar is, heeft de toekomst van zijn zoon nauwkeurig uitgestippeld. Deze heeft zelf evenwel besloten om naar Kongo te gaan met het meisje dat op het station van Le Vésinet werkt. Onschuldige zedenkomedie op basis van het stuk van Roger Ferdinand, maar erg gedateerd. Dankzij de bedrevenheid van de cineast en vooral het talent van Baur is het toch een aardige film om te zien, ondanks het feit dat het geen geweldige productie is.