Marc Hosemann

1970 Acteur

Marc Hosemann (1970) is acteur.
Er zijn 15 films gevonden.

Vier kriegen ein Kind

2014 | Komedie

Duitsland 2014. Komedie van Met o.a. Christina Hecke, Friederike Kempter, Marc Hosemann en Christian Näthe.

Neele Martins en haar vriendin Steff Breuer willen graag een kind hebben. Door een verwisseling bij de kunstmatige bevruchting krijgen ze te maken met Kalle Schmitz en zijn vriend Jens, die beiden graag vader wilden worden.

Ich will dich

2014 | Drama, Romantiek

Duitsland 2014. Drama van Rainer Kaufmann. Met o.a. Erika Marozsán, Ina Weisse, Ulrich Noethen en Marc Hosemann.

Beiden hebben een relatie met een man. Marie (Weisse) is getrouwd met Bernd, en heeft twee kinderen. Ayla (Marozsán) verwacht met Dom een kind. Wanneer ze elkaar ontmoeten gebeurt er iets wat ze nooit hadden verwacht: ze worden verliefd. Regisseur Kaufman neemt zijn onderwerp serieus, en werkt met prima actrices om het dilemma waar de vrouwen voor komen te staan, te laten zien. In eigen land bekroond drama over vrije liefde speelt zich af in koele, strak vormgegeven moderne architectuur in Berlijn.

Oh Boy

2012 | Drama, Komedie

Duitsland 2012. Drama van Jan Ole Gerster. Met o.a. Tom Schilling, Marc Hosemann, Friederike Kempter, Inga Birkenfeld en Annika Ernst.

Charmant tragi-ironisch debuut in zwart-wit, over de omzwervingen van een gesjeesde Duitse twentysomething rechtenstudent door Berlijn. Met zijn existentiële gelanterfant, voorliefde voor Franse auto's, Ray-Ban-zonnebrillen, jazz en nonchalante straatbeelden, lonkt Oh Boy naar de Parijse films van de nouvelle vague, of het swinging London van de jaren zestig. Als bezwaar valt aan te voeren dat sommige scènes wat clichématig zijn en het geheel zo licht verteerbaar dat het weer snel vervlogen is.

Ein Sommer in Long Island

2009 | Romantische komedie

Duitsland 2009. Romantische komedie van Sibylle Tafel. Met o.a. Petra Schmidt-Schaller, Max von Thun en Marc Hosemann.

Na de dood van hun vader brengen twee broers, met nogal tegengestelde karakters, de zomer door in diens huis. Hun leven komt op z'n kop te staan wanner ze landschapsarchitecte Holly ontmoeten.

Das Herz ist ein dunkler Wald

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Nicolette Krebitz. Met o.a. Nina Hoss, Devid Striesow, Franziska Petri, Marc Hosemann en Monica Bleibtreu.

Marie (Hoss) is de vermoeide doch knappe moeder van een op het oog fijn gezinnetje; degelijke vader, violist van beroep, en leuk-drukke kindjes. En dan ontdekt Marie, 's ochtends na het gezamenlijke ontbijt, dat haar echtgenoot tevens hoofd is van nóg een gezin, een paar woonwijken verderop. Marie stort eerst in maar belandt vervolgens al snel op een decadent kasteelfeest, waar vrouwen zich overgeven aan wilde seks. Regisseur en scriptschrijver Krebitz vliegt een keer of wat uit de bocht met haar wonderlijke stijlmix van gedateerde filmbarok en effectbejag-surrealisme, maar bereikt maar niet het gewenste, diepzinnige effect. Wel een sterke rol van Hoss.

Schwesterherz

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Ed Herzog. Met o.a. Heike Makatsch, Anna Maria Mühe, Marc Hosemann en Sebastian Urzendowsky.

Gejaagde platenlabelmanager Anne (Makatsch) nodigt veel jongere zus Marie (Mühe) uit om samen in Benidorm bij te bronzen. In het Spaanse vakantieoord zorgt een complex van factoren ervoor dat de twee van elkaar vervreemde vrouwen nader tot elkaar komen. Het door actrice/zangeres Makatsch en journaliste/dramaturge Johanna Adorján geschreven zusterportret concentreert zich op Anne, carrièreverslaafd en zichzelf kwijt. Visueel heeft Herzogs digitaal geschoten film - na Almost Heaven zijn tweede met Makatsch - het koele functionalisme van contemporain tv-drama. Het contrast met de warme vertolkingen kon nauwelijks groter zijn.

Jargo

2004 | Familiefilm, Misdaad, Fantasy, Drama

Duitsland 2004. Familiefilm van María Sólrún. Met o.a. Constantin von Jascheroff, Oktay Özdemir, Nora von Waldstätten, Josephine Preuss en Udo Kier.

Jargo (Von Jascheroff) wordt binnenkort zestien. Hij is opgegroeid in Saoedi-Arabi[KA3]e, waar zijn vader (Kier) zelfmoord pleegde. Nu woont hij met zijn moeder in Berlijn in een torenflat. Hij draagt nog steeds zijn traditionele Saoedische kleed. Hij sluit vriendschap met de macho Kamil ([KA3]Ozdemir), een Turk die iets ouder is dan hijzelf en in drugs dealt. De vriendin van Kamil, Mona (Von Waldst[KA3]atten) was aan de hero[KA3]ine verslaafd, maar schijnt tegenwoordig clean te zijn. Kamil en Jargo besluiten in te breken bij Ying (Pamaran) en Yang (Olano), twee Filippino`s die tot de sigarettenmaffia behoren. Vlak voor de coup, komt Kamil erachter dat Jargo met Mona naar bed is geweest. Deze film die best goed in elkaar zit en geschikt is voor oudere kinderen en jonge volwassenen, is moralistisch van toon. Von Jascheroff, in eigen land bekend o.a. door RENNSCHWEIN RUDI R[KA3]USSEL (1995) en een klein rolletje in SPERLING UND DER MANN IM ABSEITS (2003), is geloofwaardig en speelt zijn rol goed. Van de overige rolverdeling kan hetzelfde gezegd worden. Preuss speelt Emilia, Jargo's buurmeisje dat op hem valt en veel voor hem over heeft, maar Jargo ziet haar in eerste instantie niet staan. Kier blijft je bij als de geestverschijning van zijn vader, die 's avonds als Jargo alleen is, de balans van zijn knagende geweten probeert op te maken. Het scenario is van regisseuse Sólrún, wier complete naam María Sólrún Sigurðardóttir luidt. Het camerawerk is van Birgit Gudjonsdóttir.

Die Kirschenkönigin

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Rainer Kaufmann. Met o.a. Johanna Wokalek, Heike Warmuth, Johannes Zirner, Adele Neuhauser en Richy Müller.

De jongste dochter van de joodse bankier Samuel Goldfisch (August Zirner) uit Berlijn, Ruth (Wokalek), is iemand die verzot is op de natuur. Ze wil later als ze groot is, boerin worden. Ze ploegt het Engelse gazon om van haar vader in de tuin van de villa... In 1914 ontmoet zij op het Pesachbal de verarmde edelman Albert von Roll (Hosemann), de bezitter van een verlopen landgoed in Bleichrode in de Harz. Met hulp van de procuratiehouder van haar vader Kurt St[KA3]ocker (Vogel) krijgt ze toestemming om met de goj Von Roll te trouwen. Ze trekken naar Bleichrode en dankzij Ruth`s tomeloze energie verandert de ru[KA3]ine in een leefbaar hof met bloeiende kersenboomgaarden. Tijdens de eerste wereldoorlog (1914-18) dient Albert in het keizerlijke leger en de ondernemende Ruth zorgt voor het werk in Bleichrode. Ze is niet alleen handig als landbouwster, maar blijkt ook een uitstekend financier. Als de oorlog is afgelopen en Albert is teruggekeerd, wordt ze zwanger. Haar vader is door de oorlog en het verdrag van Versailles, dat onrealistische en onredelijke herstelbetalingen opeiste, geru[KA3]ineerd en pleegt zelfmoord. Ondanks de moeilijke economische toestand verliest Ruth de moed niet en met veel lef gaat ze in de houthandel met de bomen die in hun bossen geveld worden. Op de dag dat Elisabeth (Warmuth) geboren wordt, sterft Von Roll voor haar ogen door een vallende boom. Nu staat Ruth er alleen voor, maar met hulp van haar rentmeester en diens vrouw, slaat zij zich er doorheen en begint een jamfabriek, die uitgroeit tot de grootste marmaladefabriek van Duitsland. Siegfried (Johannes Zirner), de volwassen zoon van de rentmeester is heimelijk verliefd op haar. Ruth krijgt regelmatig bezoek van jonge kunstenaars uit Berlijn, die in het weekend voor het nodige vertier zorgen op haar herenboerderij, waarvan de hele gemeenschap mag meegenieten. Ondertussen komen de nazi`s op en de burgemeester van het plaatsje sympathiseert openlijk met hen. Als deze in een fraudezaak verwikkeld raakt, redt Ruth hem de huid door hem voor de SA in Halle te laten werken. Haar goede kennis, de slager Otto Pfreimel (Tarrach), wordt door haar toedoen burgemeester. Als de nazi`s aan de macht zijn, houdt het bezoek uit Berlijn op en verliest Ruth haar middelste zuster K[KA3]athe (Bou[KA1]e) uit het oog. Gelukkig herinnert zich niemand precies in het dorp dat Ruth een jodin is, totdat St[KA3]ocker opdaagt als hoge nazi. Hij heeft het voorzien op Ruth`s bezit en om haar onder druk te zetten zorgt hij ervoor dat Siegfried, die inmiddels haar minnaar is, in een strafbataljon van de SS geplaatst wordt. Ruth wordt zich plotseling bewust van het gevaar dat de nazi`s voor haar betekenen. Ondertussen is Elisabeth volwassen en heeft kennis gekregen aan de gesoigneerde joodse handelsreiziger Walter Roth (Lichti). Het stel gaat trouwen of Ruth het goed vindt of niet - de geschiedenis herhaalt zich. Pfreimel zorgt voor de ari[KA3]erverklaring en Walter gaat voor de nazi`s werken door de laatste centen van `emigrerende` joden bij hun grensovergang te innen. St[KA3]ockel bestelt Ruth op een nacht in de kerk van Bleichrode en zegt haar niet zonder eigen belang dat ze vluchten moet. Ruth`s oudste zus Gretchen die in de Berlijnse villa was blijven wonen, is weggehaald en vermoord in een concentratiekamp. Elisabeth duikt onder in een klooster en Ruth verstopt zich op haar eigen boerderij. De oorlog wordt verloren en de Amerikanen onder bevel van generaal Patton komen aan dankzij hun snelle opmars; maar niet voor lang: de Russen nemen het gezag over. Siegfried raakt in Amerikaanse gevangenschap als SS-er. Ruth spant zich bijzonder in om een Amerikaanse officier te verleiden en krijgt Siegfried vrij, maar dit is van korte duur omdat de Russen hem dwangarbeid laten verrichten in de ongezonde uraniummijnen. Plotseling staat K[KA3]athe voor de deur - als opstandige dochter was zij links geori[KA3]enteerd en lid geworden van de communistische partij. Tijdig is ze in Moskou beland en werd er opgeleid om in de Russische bezettingszone te werken aan de oprichting van de DDR. Zij zorgt ervoor dat Siegfried weer vrij komt, maar hij sterft kort na zijn bevrijding. Het scenario van Justus Pfaue naar diens familiesage is zeer onderhoudend en heeft beslist niveau dat ver uitstijgt boven de handige werken van Danielle Steel, maar niet de hoogte bereikt van Edgar Reitz` HEIMAT, een meesterlijke trilogie in dertig delen (1984, 1993 en 2004). Helaas bestaan er nogal wat verhalen die sterk lijken op deze miniserie. Niettemin is het prachtig uitgevoerd en wordt het met verve gespeeld, vooral door nieuw talent en hoofdrol Wokalek. Bepaalde invalshoeken over het overleven zullen wellicht de wenkbrauwen doen fronsen, maar ze zijn nooit ver van wat er in werkelijkheid is gebeurd. Wordt meestal in drie delen uitgezonden en wordt warm aanbevolen. Het camerawerk is van Klaus Eichhammer.

Sind denn alle netten Männer schwul

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Sibylle Tafel en Sybille Tafel. Met o.a. Marco Rima, Marc Hosemann en Floriane Daniel.

De jongste dochter van de joodse bankier Samuel Goldfisch (August Zirner) uit Berlijn, Ruth (Wokalek), is iemand die verzot is op de natuur. Ze wil later als ze groot is, boerin worden. Ze ploegt het Engelse gazon om van haar vader in de tuin van de villa... In 1914 ontmoet zij op het Pesachbal de verarmde edelman Albert von Roll (Hosemann), de bezitter van een verlopen landgoed in Bleichrode in de Harz. Met hulp van de procuratiehouder van haar vader Kurt St[KA3]ocker (Vogel) krijgt ze toestemming om met de goj Von Roll te trouwen. Ze trekken naar Bleichrode en dankzij Ruth`s tomeloze energie verandert de ru[KA3]ine in een leefbaar hof met bloeiende kersenboomgaarden. Tijdens de eerste wereldoorlog (1914-18) dient Albert in het keizerlijke leger en de ondernemende Ruth zorgt voor het werk in Bleichrode. Ze is niet alleen handig als landbouwster, maar blijkt ook een uitstekend financier. Als de oorlog is afgelopen en Albert is teruggekeerd, wordt ze zwanger. Haar vader is door de oorlog en het verdrag van Versailles, dat onrealistische en onredelijke herstelbetalingen opeiste, geru[KA3]ineerd en pleegt zelfmoord. Ondanks de moeilijke economische toestand verliest Ruth de moed niet en met veel lef gaat ze in de houthandel met de bomen die in hun bossen geveld worden. Op de dag dat Elisabeth (Warmuth) geboren wordt, sterft Von Roll voor haar ogen door een vallende boom. Nu staat Ruth er alleen voor, maar met hulp van haar rentmeester en diens vrouw, slaat zij zich er doorheen en begint een jamfabriek, die uitgroeit tot de grootste marmaladefabriek van Duitsland. Siegfried (Johannes Zirner), de volwassen zoon van de rentmeester is heimelijk verliefd op haar. Ruth krijgt regelmatig bezoek van jonge kunstenaars uit Berlijn, die in het weekend voor het nodige vertier zorgen op haar herenboerderij, waarvan de hele gemeenschap mag meegenieten. Ondertussen komen de nazi`s op en de burgemeester van het plaatsje sympathiseert openlijk met hen. Als deze in een fraudezaak verwikkeld raakt, redt Ruth hem de huid door hem voor de SA in Halle te laten werken. Haar goede kennis, de slager Otto Pfreimel (Tarrach), wordt door haar toedoen burgemeester. Als de nazi`s aan de macht zijn, houdt het bezoek uit Berlijn op en verliest Ruth haar middelste zuster K[KA3]athe (Bou[KA1]e) uit het oog. Gelukkig herinnert zich niemand precies in het dorp dat Ruth een jodin is, totdat St[KA3]ocker opdaagt als hoge nazi. Hij heeft het voorzien op Ruth`s bezit en om haar onder druk te zetten zorgt hij ervoor dat Siegfried, die inmiddels haar minnaar is, in een strafbataljon van de SS geplaatst wordt. Ruth wordt zich plotseling bewust van het gevaar dat de nazi`s voor haar betekenen. Ondertussen is Elisabeth volwassen en heeft kennis gekregen aan de gesoigneerde joodse handelsreiziger Walter Roth (Lichti). Het stel gaat trouwen of Ruth het goed vindt of niet - de geschiedenis herhaalt zich. Pfreimel zorgt voor de ari[KA3]erverklaring en Walter gaat voor de nazi`s werken door de laatste centen van `emigrerende` joden bij hun grensovergang te innen. St[KA3]ockel bestelt Ruth op een nacht in de kerk van Bleichrode en zegt haar niet zonder eigen belang dat ze vluchten moet. Ruth`s oudste zus Gretchen die in de Berlijnse villa was blijven wonen, is weggehaald en vermoord in een concentratiekamp. Elisabeth duikt onder in een klooster en Ruth verstopt zich op haar eigen boerderij. De oorlog wordt verloren en de Amerikanen onder bevel van generaal Patton komen aan dankzij hun snelle opmars; maar niet voor lang: de Russen nemen het gezag over. Siegfried raakt in Amerikaanse gevangenschap als SS-er. Ruth spant zich bijzonder in om een Amerikaanse officier te verleiden en krijgt Siegfried vrij, maar dit is van korte duur omdat de Russen hem dwangarbeid laten verrichten in de ongezonde uraniummijnen. Plotseling staat K[KA3]athe voor de deur - als opstandige dochter was zij links geori[KA3]enteerd en lid geworden van de communistische partij. Tijdig is ze in Moskou beland en werd er opgeleid om in de Russische bezettingszone te werken aan de oprichting van de DDR. Zij zorgt ervoor dat Siegfried weer vrij komt, maar hij sterft kort na zijn bevrijding. Het scenario van Justus Pfaue naar diens familiesage is zeer onderhoudend en heeft beslist niveau dat ver uitstijgt boven de handige werken van Danielle Steel, maar niet de hoogte bereikt van Edgar Reitz` HEIMAT, een meesterlijke trilogie in dertig delen (1984, 1993 en 2004). Helaas bestaan er nogal wat verhalen die sterk lijken op deze miniserie. Niettemin is het prachtig uitgevoerd en wordt het met verve gespeeld, vooral door nieuw talent en hoofdrol Wokalek. Bepaalde invalshoeken over het overleven zullen wellicht de wenkbrauwen doen fronsen, maar ze zijn nooit ver van wat er in werkelijkheid is gebeurd. Wordt meestal in drie delen uitgezonden en wordt warm aanbevolen. Het camerawerk is van Klaus Eichhammer.

Finnlandia

2001 | Drama, Mysterie

Duitsland 2001. Drama van Eleni Ampelakiotou en Gregor Schnitzler. Met o.a. Caroline Baehr, Marc Hosemann, Erdal Yildiz en J. Christoffer Slotte.

Sophie (Baehr) en haar man Alex (Hosemann) gaan voor de vakantie kamperen op een van de duizenden eilandjes die Finland in zijn merengebied rijk is. Tijdens een hevig onweer komt het water snel op. Sophie kan zich in veiligheid brengen op de oever, maar Alex wordt door de wilde stroom meegesleurd. Zijn lichaam wordt niet meer gevonden en bedroefd keert Sophie terug naar Duitsland. Ze begint te prakkizeren en stelt zich voortdurend de vraag of ze het niet had kunnen voorkomen, en meent steeds meer aanwijzingen te vinden in de vorm van incidentjes en gebeurtenissen, die duiden op een lotsbestemming. Had ze het kunnen afwenden en hoe ziet de toekomst eruit? Sophie bevindt zich in een labyrinth, waar zij niet meer uit lijkt te komen. Mooi spel van Baehr en Hosemann, die een erotische uitstraling aan het tragische noodlotsdrama meegeven. Het scenario van debuterend regisseuse Ampelakiotou en Karl-Heinz Zubrod is gebaseerd op de roman van Martin Grzimek. De film is tevens het debuut van co-regisseur Schnitzler. Hij werd bekroond met de Max Ophülsprijs. Het camerawerk is van Ali Gözkaya en laat de Finse landschappen in zijn volle pracht zien. Voor liefhebbers.

Long Hello and Short Goodbye

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Rainer Kaufmann. Met o.a. Sunnyi Melles, Nicolette Krebitz, Marc Hosemann, Axel Milberg en Dietrich Hollinderbäumer.

Als de geniale kluiskraker Ben (Hosemann) uit de gevangenis wordt vrijgelaten staat Melody (Krebitz) hem op te wachten, een undercover-agente die hem tot een nieuwe klus moet verleiden. Het sluwe plannetje van de Duitse politie dreigt echter al snel te mislukken, met dank aan opbloeiende romantische gevoelens. Een aardig begin voor een stijlvolle misdaadfilm, maar het vervolg is een hopeloos gecompliceerde warboel, vol dubieuze plotgaten. Hoofdrolspeelster Krebitz gaf toe zelfs op de laatste draaidag geen flauw benul te hebben waar de film over ging.

Liebe deine Nächste!

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Detlev Buck. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Lea Mornar, Heike Makatsch, Marc Hosemann en Heribert Sasse.

Josefine (Mornar) en Isolde (Makatsch) zijn heilsoldaten in de Duitse provincie. In het Leger des Heils, een organisatie naar een model van ruim honderd jaar geleden, loopt alles op rolletjes. Het duo wordt naar Berlijn gestuurd om zich te ontfermen over een tehuis voor daklozen. Wat ze daar aantreffen, overtreft zelfs hun stoutste verwachtingen. Het is er een liederlijke boel van hossende en dansende zuipschuiten, werkschuwe dugsverlaafden en andere losbandige lanterfanters, die op een handige manier worden uitgebuit door een uitgekookte duivel, zakenadviseur Tristan (Bleibtreu). Terwijl het tweetal met de slogan 'soep, zeep en zielenheil' orde op zaken tracht te stellen en de ledigheid van de bewoners in vlijtige arbeid probeert om te zetten, sluit Tristan een weddenschap af, dat hij de engelachtige Josefine in bed kan krijgen voordat zij de bewoners halleluja leert zeggen. Josefine die vindt dat het doel de middelen heiligt, is bereid haar maagdelijkheid voor tienduizend mark op te offeren als Tristan zijn oneerbare voorstel doet. Het scenario van regisseur Buck, Jens-Frederick Otto en Eckhard Theophil behelst een simpel verhaaltje, dat echter in een razend tempo wordt gebracht. Alles gaat zo snel, dat de kijker heel wat details ontgaat, zodat je de film eigenlijk voor een tweede keer zou moeten bekijken. Helaas is hij daar te onbenullig voor. Debutante Mornar, een fotomodel uit Kroatië, laat zien dat zij acteertalent heeft. Makatsch die bewezen heeft een goede actrice te zijn, krijgt te weinig te doen om haar mogelijkheden te tonen en Bleibtreu, die net zoals regisseur Buck het etiket van Wunderkind draagt, had het script van te voren moeten lezen en zich moeten afvragen of deze lichtvoetige film wel geschikt voor hem was. Eigenlijk is het niet verwonderlijk dat de film in de Duitse bioscopen niet veel deed, maar grijp toch de kans om hem te bekijken als hij op de tv uitgezonden wordt zodat je zelf kunt oordelen. Erger je niet aan de stampende, oorverdovende muziek op de soundtrack. Het camerawerk is van Joachim Berc. Werktitel: SOLDATEN GOTTES.

Zur Zeit zu Zweit

1998 | Romantiek

Duitsland 1998. Romantiek van Anno Saul. Met o.a. Natalia Wörner, Felix Eitner, Susanna Simon, Antje Schmidt en Peer Jäger.

Tijdens een verblijf in New York wordt de donkerharige journaliste Vanessa van Helsing (W[KA3]orner) hals over kop verliefd op de mooie, gevoelige opticien uit Hamburg, Romeo (Eitner). Zij willen trouwen maar geleidelijk komen Romeo`s kleinburgerlijke kantjes en vooroordelen aan de oppervlakte. Volgens Vanessa`s vriendin Lili (Simon) moet zij wat soepeler zijn, maar Vanessa wil nu zelf het voorgenomen huwelijk uitstellen. Volgens haar andere boezemvriendin Karoline (Schmidt) moet ze de vrijheid nemen. Dan ontdekt zij dat ze zwanger is. Vrij amusant verhaal, geschreven door Karina Lübke en Christian Pfannenschmidt, over vrouwen in de dertig met de steeds terugkerende vragen: kind of carrière? Living apart together? Alleenstaande moeder of liever niet? Is een huwelijk vervelend? In tegenstelling tot zo veel andere sentimentele komedies is er geen happy-end aan het altaar. De film biedt eerder alternatieve, maar creatieve suggesties. Camerawerk van Gero Steffen.

Sperling und der gefallene Engel

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Kai Wessel. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, Hans-Joachim Grubel en Meret Becker.

Berlijn wordt geteisterd door een reeks onbeschaamde inbraken. Commissaris Hans Sperling (Pfaff) en zijn mensen slagen er niet in de schuldigen bij de kraag te vatten. Ze hebben geen enkel aanwijzingspunt waarop ze kunnen inpikken. Zelfs in zijn vrije tijd laat de zaak hem niet los. Op een dag vergezelt Sperling zijn zoon naar een plaatselijke kermis en toevallig is hij getuige van een vechtpartij waarbij een zekere Ries (Groth) wordt ingerekend. Deze zou wel eens meer kunnen weten over de inbraken. Een goed vertelde Krimi zonder sensationele moorden of gebeurtenissen, met een vleugje menselijkheid. Evenals in de eerste film SPERLING UND DAS LOCH IN DER WAND tracht de goedhartige commissaris de boosdoener eerder op het rechte pad als in de gevangenis te brengen. Aanvaardbare ontspanning zonder veel originaliteit, geschreven door Rolf Basedow en in beeld gebracht door Michael Epp.

Der Strand von Trouville

1997 | Romantiek

Duitsland 1997. Romantiek van Michael Hofmann. Met o.a. Boris Aljinovic, Antje Westermann, Katja Zinsmeister, Christoph Zapatka en Karina Krawczk.

Tijdens de zomervakantie ontmoet Lukas (Aljinovic) Nathalie (Krawczk). Ze geeft hem haar telefoonnummer wat Lukas prompt verliest, maar hij weet [KA1]e[KA1]en ding zeker: ze werkt ergens in het Rheinland in een groot winkelcentrum. Lukas gaat op zoek en vindt inderdaad dat winkelcentrum, maar Nathalie schijnt onderweg te zijn. Lukas besluit er te blijven rondhangen totdat Nathalie terugkomt. Hij vindt er een baantje als slagersknecht en leert een paar leuke meiden kennen: Elenor (Zinsmeister) met een broer die probeert de stukjes van de gigantische legpuzzel met de naam uit de titel aan elkaar te laten passen en Alice (Westermann), maar die is nogal koel. Toch slaat zij Lukas die eigenlijk op Nathalie zit te wachten, aan de haak. Ze komen niet meer van elkaar los, al hebben ze verschillende karakters. In de finale duikt Nathalie duikt op, om wie het allemaal begonnen was. Aardige film over verliefd worden, bij elkaar passen en van elkaar houden. Het scenario is van regisseur Hofmann, die met de premiére op een regionale Duitse omroep zijn opwachting maakte. Stereo, 16:9.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marc Hosemann op televisie komt.

Reageer