Darío Grandinetti: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

Rojo

2018 | Drama, Thriller

Argentinië 2018. Drama van Benjamin Naishtat. Met o.a. Darío Grandinetti, Andrea Frigerio, Alfredo Castro en Susana Pampin.

Een Argentijns provinciestadje anno 1975. Een gewaardeerde advocaat krijgt in een restaurant ruzie met een opgefokte vreemdeling. De zaak loopt gruwelijk uit de hand maar lijkt zonder gevolgen te blijven. Tot er een beroemde politie-inspecteur in het stadje opduikt. Intrigerende Argentijnse thriller kan als politieke parabel over het Videla-tijdperk worden beschouwd, maar ook puur om de spanning en fraaie retrostijl worden gewaardeerd. De licht absurdistische toon doet denken aan het werk van de Coen Brothers en Alex van Warmerdam. Van die laatste is regisseur Naishtat dan ook liefhebber; niet voor niets vroeg hij Alex’ broer en vaste componist Vincent van Warmerdam de muziek voor Rojo te maken.

Julieta

2016 | Drama

Spanje 2016. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Emma Suárez, Adriana Ugarte, Daniel Grao, Inma Cuesta en Darío Grandinetti.

De twintigste speelfilm uit Almodóvars oeuvre is een ingetogen (en daardoor ook wat afstandelijk) melodrama over een vrouw met een gebroken hart: Julieta. Ze staat op het punt een nieuw leven te starten in een andere stad als een echo uit het verleden haar nieuwe hoop geeft het lang verloren contact met haar dochter te herstellen. Die vertrok op 18-jarige leeftijd als gevolg van een dramatische gebeurtenis waarover nooit werd gepraat. Hulde voor actrice Emma Suárez, die aan elke groef van haar gezicht laat aflezen hoezeer het leven Julieta heeft getekend.

Wild Tales

2014 | Komedie, Drama

Argentinië​/​​Spanje 2014. Komedie van Damián Szifrón. Met o.a. Rita Cortese, Ricardo Darín, Darío Grandinetti en Leonardo Sbaraglia.

Terwijl de Argentijnse regisseur Damián Szifrón in de loop der jaren ploeterde om diverse filmprojecten van de grond te krijgen, verwerkte hij zijn frustraties in een reeks scenario's voor korte films over getergde mensen die door het lint gaan. Zes van die korte films worden nu gepresenteerd onder de titel Relatos salvajes, oftewel Wild Tales. Inhoudelijk dus alleen verbonden door thematiek, en behoorlijk verschillend in toon en lengte. Het eindresultaat is soms absurdistisch, soms subtiel, soms keihard, maar constant erg vermakelijk en vakkundig verteld.

El juego de Arcibel

2003 | Drama

2003. Drama van Alberto Lecchi. Met o.a. Juan Echanove, Darío Grandinetti en Vladimir Cruz.

Terwijl de Argentijnse regisseur Damián Szifrón in de loop der jaren ploeterde om diverse filmprojecten van de grond te krijgen, verwerkte hij zijn frustraties in een reeks scenario's voor korte films over getergde mensen die door het lint gaan. Zes van die korte films worden nu gepresenteerd onder de titel Relatos salvajes, oftewel Wild Tales. Inhoudelijk dus alleen verbonden door thematiek, en behoorlijk verschillend in toon en lengte. Het eindresultaat is soms absurdistisch, soms subtiel, soms keihard, maar constant erg vermakelijk en vakkundig verteld.

Hable con ella

2002 | Drama, Romantiek

Spanje 2002. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores en Geraldine Chaplin.

'Vrouwenregisseur' Almodóvar (All About My Mother) schetst in koele tinten een tragikomisch portret van vier eenzame mensen wier levenspaden elkaar kruisen. Ziekenbroeder Benigno (Cámara) wijdt zijn leven devoot aan balletstudente Alicia (Watling), die al jaren in coma ligt. Reisboekenschrijver Marco (Grandinetti) wordt verliefd op een stierenvechtster (Flores) die eveneens in coma in hetzelfde ziekenhuis terecht komt. ‘Hable con ella’ (praat met haar) adviseert Benigno aan Marco. Het levert een ingetogen verhaal op. En het zijn niet de twee krachteloze mannen, maar in al hun stille passiviteit juist de twee vegeterende vrouwen die de meeste indruk maken.

El lado oscuro del corazón 2

2001 | Romantiek, Fantasy, Horror

Spanje​/​​Argentinië 2001. Romantiek van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Ariadna Gil, Nacha Guevara, Sandra Ballesteros en Manuel Bandera.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

El día que murío el silencio

1998 | Komedie

1998. Komedie van Paolo Agazzi. Met o.a. Elias Serrano, Gustavo Angarita en Darío Grandinetti.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

El día que murió el silencio

1998 | Komedie

Bolivia 1998. Komedie van Paolo Agazzi. Met o.a. Darío Grandinetti, Gustavo Angarita, Elías Serrano, Norma Merlo en Guillermo Granda.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

Sus ojos se cerraron

1997 | Drama, Muziek

Spanje​/​​Argentinië 1997. Drama van Jaime Chávarri. Met o.a. Aitana Sánchez-Gijón, Darío Grandinetti, Juan Echanove en Ulises Dumont.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

El dedo en la llaga

1996 |

Spanje 1996. Alberto Lecchi. Met o.a. Darío Grandinetti, Karra Elejalde en Juanjo Puigcorbé.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

Despabilate Amor

1996 |

1996. Alisieo Subiela. Met o.a. Juan Leyrado, Soledad Sylveira en Darío Grandinetti.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

Río Escondido

1995 | Drama

1995. Drama van Eliseo Subiela. Met o.a. Iscar Martínez, Mariana Arias en Darío Grandinetti.

De rusteloze dichter Oliviero is eeuwig op zoek naar de ideale vrouw. Zijn zoektocht voert hem naar de Spaanse kust. Hier wachten hem onder meer onverwachte ontmoetingen met voormalige minnaressen, nieuwe poëtische debacles en een reeks gebeurtenissen die hem niet onaangedaan laten. Uiteindelijk komt Oliviero's instabiele geest, gevoed door de creaties van de grote dichters der wereld, tot nieuwe inzichten. Regisseur Eliseo Subiela weet met gebruikmaking van muziek (tango en bolero) en surrealistische beelden een aparte, bijzondere atmosfeer te scheppen, waarin ook plaats is voor ironie

No te mueras sin decirme adónde vas

1995 | Romantiek, Fantasy

Argentinië 1995. Romantiek van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Oscar Martinez, Mónica Galán, Tincho Zabala en Leonardo Sbaraglia.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

No te mueras sin decirme adonde vas

1995 | Experimenteel, Komedie

Argentinië 1995. Experimenteel van Eliseo Subiela. Met o.a. Mónica Galán, Oscar Martinez, Darío Grandinetti en Maraina Arias.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

El lado oscuro del corazon

1992 | Drama, Komedie, Romantiek

Canada​/​​Argentinië​/​​Spanje 1992. Drama van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Nacha Guevara en Sandra Ballesteros.

Na deze film, zo meldde zijn Argentijnse schrijver/regisseur Eliseo Subiela, begonnen in Argentinië gewone mannen ineens te dichten, probeerden zij al verzen makend vrouwen te versieren of een ingeslapen huwelijk nieuw leven in te blazen. Het surrealistische El Lado Oscuro del Corazón (1992) was dan ook een grote hit in Argentinië. De film vertelt het verhaal van de vermoeide dichter Oliviero (Dario Grandinetti) en diens onvermoeibare zoektocht naar de ideale vrouw. Hij heeft een overigens nogal vreemde lakmoesproef om ideale vrouwen van alledaagse te onderscheiden. Als ze niet kunnen vliegen (sic) trekt hij het valluik van zijn bed open, waarop de afgekeurde bedgenote dan verdwijnt. De enige die blijkt te kunnen vliegen is het hoertje Ana (Sandra Ballesteros), maar die wil alleen maar bij hem in bed kruipen als hij ervoor betaalt.

El Lado Oscuro del Corazón

1992 | Fantasy

Argentinië​/​​Canada 1992. Fantasy van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Sandra Ballesteros, Nacha Guevara, André Melançon en Jean Pierre Reguerraz.

Vermoeide dichter Grandinetti zoekt wanhopig naar de perfecte vrouw. Hij deelt zijn armoedige kunstenaarsbestaan met een beeldhouwer die geobsedeerd is door phallus-symbolen en een Canadees die dweept met de Argentijnse chaos. Surrealistische, dromerige film à la Buñuel, met wat echo's van Ingmar Bergman, fantasietjes die doen denken aan Jean Cocteau en een snuifje geestigheden die van Woody Allen hadden kunnen zijn. De sfeer van fantasie, irrealiteit en poëzie wordt gedragen door de schitterende tangomuziek van Osvaldo Montes. Scenario van regisseur Subiela. Camerawerk van Hugo Colace.

Darse Cuenta

1985 | Drama

Argentinië 1985. Drama van Alejandro Doria. Met o.a. Luis Brandoni, Dora Baret, Luisina Brando, Lito Cruz en Oscar Ferrigno.

Het lijkt aanvankelijk de bedoeling van deze film om de bureaucratische gezondheidszorg aan te klagen. Maar dan neemt de film een wending: een ervaren arts ziet de strijd van een patiënt die wil overleven. Hij stapt het strijdperk binnen en redt de patiënt, en kijkt gedurende dit proces nog eens wat beter naar zijn eigen leven. USA-titel: BECOMING AWARE.