Gary Day: cast en geluid.
Er zijn 12 films gevonden.

Bullet On a Wire

1997 |

Verenigde Staten 1997. Jim Sikora. Met o.a. David Yow, Paula Killen, Jeff Strong en Lara Phillips.

Twisted: Directly from My Heart to You

1996 | Sciencefiction, Thriller

Australië 1996. Sciencefiction van Catherine Millar. Met o.a. Kimberley Davies, Gary Day, Simon Westaway, Salvatore Coco en Maria Deane-Johns.

Blue Murder

1995 | Misdaad, Mysterie

Australië 1995. Misdaad van Michael Jenkins. Met o.a. Richard Roxburgh, Tony Martin, Steve Bastoni, Gary Day en Steve Jacobs.

Na een mislukte roofoverval wordt de op borgtocht vrijgelaten Ned (Martin) terug opgepakt. Hij wordt murw geslagen door inspecteur Rogerson (Roxburgh) die hem voor de keuze zet: met hem samenwerken of voor lange tijd achter de tralies. Dan blijkt dat de zo gerespecteerde Rogerson in werkelijkheid een drugnet leidt en het is daar dat Ned hem moet helpen. Samen bereiken ze de top, ongenaakbaar, tot een onkreukbare detective, Drury (Bastoni), lucht van hen krijgt. De twintig jaar durende heerschappij van een politieman over een uitgebreid drugnet in Australië deed destijds heel wat stof opwaaien. De film is haast documentair opgebouwd rond het gevecht in de schaduw tussen Rogerson en Drury. Ian David baseerde zijn scenario op de boeken Line Of Fire-The Biography Of Michael Drury van Darren Goodsir en Neddy van Arthur Stanley Smith en Tom Noble. Martin McGrath blikte het in. Wordt uitgezonden in twee of vier delen.

Tunnel Vision

1994 | Thriller

Australië 1994. Thriller van Clive Fleury. Met o.a. Patsy Kensit, Robert Reynolds, Rebecca Rigg, Shane Briant en Gary Day.

Detective bij de politie Kelly Wheatstone (Kensit) en haar pas getrouwde partner Frank Yanovitch (Reynolds) moeten een serie gruwelijke moorden oplossen. De slachtoffers zijn allemaal vrouwen die naakt worden gevonden in een houding die kenmerkend is voor de figuren in de schilderijen van een bekende erotische kunstenaar (Munjo). Ondertussen begint Frank te vermoeden dat zijn vrouw hem bedriegt met haar baas, David De Salo, wat hem hindert bij zowel het onderzoek als in zijn samenwerking met Kelly. Een rommelig scenario waarin geprobeerd is twee verhalen te vertellen met als resultaat dat de actie steeds weer onderbroken wordt op het verkeerde moment. De jaloezie van Frank is even ongeloofwaardig als de dubbele oplossing op het einde. Kensit past evenals Reynolds niet in haar rol. Fleury schreef zelf het scenario. De fotografie is van Paul Murphy. Dolby Stereo.

Crime Broker

1993 | Thriller, Misdaad, Actiefilm

Australië​/​​Verenigde Staten​/​​Japan 1993. Thriller van Ian Barry, Ivan Berry en Ian Berry. Met o.a. Jacqueline Bisset, Masaya Kato, Gary Day, John Bach en Richard Roxburgh.

Charmante vrouwelijke rechter Holly McPhee (Bisset) heeft een geheime passie: ze doktert perfecte misdaadplannen uit, die ze voor aardige sommen verkwanselt aan de onderwereld. Haar pad wordt gekruist door een Japanse criminoloog Jin Okazaki (Kato), die haar op het spoor is gekomen. Hij ontpopt zich als een uiterst brutale schurk en ze besluiten samen te gaan werken. Dat gaat heel voortvarend totdat men opgeschrikt wordt door een reeks mysterieuze moorden. Holly McPhee beseft dat ze verstrikt is geraakt in het web van een seriemoordenaar. Hecht inelkaar gezette, goed vertolkte suspensefilm voor het kleine scherm. Het scenario van Tony Morphett en John Forster. Het camerawerk is van Dan Burstall.

The Girl From Mars

1991 | Komedie, Sciencefiction

Canada​/​​Nieuw-Zeeland 1991. Komedie van Neill Feranley. Met o.a. Edward Albert, Eddie Albert, Sarah Sawatsky, Gary Day en Christianne Hirt.

In deze kleine SF-film-voor-het-hele-gezin doet het kwajongensachtige dertien-jarige meisje Sawatsky zich voor als een creatuur van de planeet Mars, die de planeet Aarde wil redden. Edward Albert is haar blunderende vader-politicus en Eddie Albert (de vader van acteur Edward Albert) is een verstrooide, mysterieuze professor. Best aardig voor wat onschuldig tijdverdrijf. Gemaakt voor kabel.

The Great Air Race

1990 | Drama

Australië​/​​Verenigde Staten 1990. Drama van Marcus Cole. Met o.a. Tim Hughes, Robert Reynolds, Caroline Goodall, Jonathan Hyde en Henk Johannes.

Film over de grote luchtvaartrace uit 1934 tussen Londen en Melbourne (Australi[KA3]e). Hierbij bevond zich ook de triomferende Hollander Keone Parmentier (Johannes), die op zeer originele wijze een (toen zeer geavanceerde) DC 2 van de KLM, de Uiver, inzette met betalende passagiers. Deze redelijk onderhoudende prent gaat niet alleen over de race zelf, maar ook over de deelnemers en de mensen erachter, over hun lief en leed, hun zucht naar spanning en ontspanning. Niet alleen voor luchtvaartgekken en mensen die zich de geweldige prestatie van Parmentier nog kunnen herineeren, waar decennia lang over gepraat werd tot in de jaren 1950. In grote lijnen is de film historisch juist, hier en daar zijn ondergeschikte figuren bedacht. Al met al is er goed naar documentair materiaal gekeken.

Harbour Beat

1990 | Misdaad, Mysterie

Australië​/​​Verenigd Koninkrijk 1990. Misdaad van David Elfick. Met o.a. John Hannah, Steven Vidler, Gary Day, Emily Simpson en Bill Young.

Undercover politieman Neal McBride (Hannah) uit Glasgow in Schotland heeft een hekel aan rijke mensen en kan zijn mond niet houden als dat moet. Als hij een corrupte politicus arresteert, zoekt men werk voor hem in Australi[KA3]e. Hij wordt de collega van de recht-door-zee gaande Lancelot Cooper (Vidler) omdat diens partner Gavin Walker (Day) met pensioen gegaan is. McBride die wantrouwig van aard is, stelt algauw vast dat Walker steekpenningen aannam van projectontwikkelaar De Santos (Poli). Als hij dit aan Lancelot vertelt, wil deze het niet geloven. Neal McBride begint zijn nieuwe Australische partner ook te verdenken totdat er allerlei aanslagen op Lancelot gepleegd worden waarbij hij bijna het loodje legt. De kwade genius blijkt groot-aannemer De Santos te zijn. Routine politiefilm over ongelijke partners, wantrouwen, verdachtmakingen en verraad met de nodige actie.

Death Warmed Up

1984 | Horror

Nieuw-Zeeland 1984. Horror van David Blyth. Met o.a. Michael Hurst, Margaret Umbers, William Upjohn, Norelle Scott en Gary Day.

Bizarre, extreem gestileerde griezelfilm waarin een gekke professor op een afgelegen eiland experimenteert met drugs die van de patiënt een willoze zombie maken. Vier jongelui proberen één en ander te verhinderen door ongeveer alle bewoners van het eiland om zeep te helpen. Blyth regisseert heel enthousiast, stoort zich niet aan de gapende gaten in het scenario en bindt de viezigheid aan elkaar met speelse referenties naar recente genreklassiekers als MAD MAX en EVIL DEAD. De acteurs kunnen het tempo amper volgen en dat drukt hier en daar de pret, wat niet wegneemt dat het eindresultaat meer dan verdienstelijk is.

Duet for Four

1982 | Drama

Australië 1982. Drama van Tim Burstall. Met o.a. Michael Preston, Wendy Hughes, Michael Pate, Diane Cilento en Gary Day.

Preston, een man van middelbare leeftijd, ziet zijn leven zoetjes aan veranderen in een chaos: zijn vrouw heeft een minnaar, zijn maîtresse wil trouwen, zijn dochter is misschien wel verslaafd aan de drugs en zijn zaak wordt wellicht overgenomen. Een zwak drama, dat ons geen enkele blik onder de oppervlakte gunt.

Crosstalk

1982 | Thriller, Sciencefiction

Australië 1982. Thriller van Mark Egerton. Met o.a. Gary Day, Penny Downie, Brian McDermott, Peter Collingwood en Kim Deacon.

Deze futuristische film is regelrecht plagiaat van Hitchcocks REAR WINDOW. Een computerdeskundige in een rolstoel ontdekt met behulp van zijn nieuwste apparaat dat er in de flat, waar hij woont, een moord is gepleegd. Dit gegeven belooft heel wat, maar het verhaal wordt hoe langer hoe onwaarschijnlijker en eindigt in een fantasie vol mysterieuze beelden. Als de computer deze film zou moeten beoordelen, zou hij klagen over storing alle niveaus.

The Night nurse

1978 | Thriller

Australië 1978. Thriller van Igor Auzins. Met o.a. Davina Whitehouse, Kay Taylor, Gary Day, Kate Fitzpatrick en Edward Howell.

De rommelig vertelde geschiedenis van een oude, invalide operazangeres, die haar omgeving tiranniseert. Ze brengt daarmee een nieuw aangenomen nachtverpleegster op de rand van de afgrond. Het spel, vooral van de operazangeres, is hier en daar best de moeite waard, maar maakt dit bedenksel niet echt boeiend.