Samuel Kaylin: muziek.
Er zijn 15 films gevonden.

The Man Who Wouldn't Talk

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van David Burton. Met o.a. Lloyd Nolan, Jean Rogers, Onslow Stevens, Eric Blore en Mae Marsh.

Een-dertien-in-een-dozijn drama, waarin Nolan weigert zich te verdedigen tegen verdenking van moord; een raar einde. Gebaseerd op de een-akter The Valiant, in 1929 verfilmd met Paul Muni.

Mr. Moto's Last Warning

1939 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1939. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Ricardo Cortez, Virginia Field, John Carradine en George Sanders.

Mr.Moto (Lorre) krijgt te maken met bendeleden die de Franse vloot willen opblazen in de monding van het Suez-kanaal. Het is hun bedoeling de Brits-Franse diplomatieke betrekkingen grondig te ondermijnen. Natuurlijk steekt Moto hier een stokje voor door 'bad guy' Cortez te liquideren. Hulp krijgt hij van de geheimzinnige Field, een meisje met een mysterieus verleden. Sanders en Carradine zijn zeer geslepen in hun knappe bijrollen. De liefhebbers zullen zeker niet teleurgesteld worden met dit scenario van Foster en Philip MacDonald, waarin Lorre zich weer van zijn beste kant laat zien. Voor de opnamen was Virgil Miller verantwoordelijk. Vervolg: MR. MOTO IN DANGER ISLAND. Zie ook: Mr. Moto-serie.

Mr. Moto in Danger Island

1939 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1939. Mysterie van Herbert I. Leeds en Herbert Leeds. Met o.a. Peter Lorre, Jean Hersholt, Amanda Duff, Warren Hymer en Richard Lane.

Een gefingeerde aanval van acute blindedarmontsteking stelt Mr.Moto (Lorre) in staat om ongemerkt op Puerto Rico, bijgenaamd het 'Eiland der Gevaren', te belanden. Hij denkt daar een internationaal opererende bende te vinden die gespecialiseerd is in juwelensmokkel. Hij moet de ene dodelijke valstrik na de andere zien te ontwijken. Zijn helper wordt in zijn plaats geëlektrokuteerd. De slotachtervolging met een speedboat van de politie is een juweeltje. Lorre toont zich eens te meer meester in het vermommen in deze kleine, maar gedegen suspenser, geschreven door Peter Milne. Uitstekende cast, met o.a. Hersholt, Ames en Dumbrille en Bond in een kostelijk klein rolletje als Sailor Sam, de worstelaar. Gefilmd door Lucien Andriot. Vervolg: MR. MOTO TAKES A VACATION. Zie ook: Mr. Moto- serie.

Mr. Moto Takes a Vacation

1939 | Mysterie

Verenigde Staten 1939. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Joseph Schildkraut, Lionel Atwill, Virginia Field en Iva Stewart.

De laatste zaak van Lorre als Mr. Moto. Inzet is deze keer een juweel van onschatbare waarde: de kroon van de Koningin van Sheba. Terwijl hij ogenschijnlijk geniet van een welverdiende vakantie, laat Moto het kleinood geen moment onbewaakt. Hij is ervan overtuigd dat een doodgewaande juwelendief nog levend en wel rondloopt en een oogje op de kroon heeft. Doordat deze steeds in een andere vermomming opduikt, blijft zijn identiteit tot op het laatste ogenblik onbekend. Uitstekende rollen van Schildkraut en Atwill. Scenario is weer van Foster en Philip MacDonald. Charles Clarke stond achter de camera. De producenten stopten deze kwalitatief hoogstaande serie voortijdig, vanwege lucratieve aanbiedingen voor Lorre en vanwege het dreigender wordende 'gele gevaar'. Pas in 1965 zou er weer een aflevering worden opgenomen onder de titel THE RETURN OF MR. MOTO. Zie ook Mr. Moto-serie.

The Arizona Wildcat

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Herbert I. Leeds. Met o.a. Jane Withers, Leo Carillo, Pauline Moore, William Henry en Henry Wilcoxon.

Withers is een kordate dame in deze humoristische western. Ze neemt het op tegen de sheriff, die een bandiet blijkt te zijn: zo weet ze haar pleegvader Carillo van iedere blaam te zuiveren.

Mysterious Mr. Moto

1938 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1938. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Henry Wilcoxon, Mary Maguire, Erik Rhodes en Harold Huber.

De populaire Oosterse speurneus bindt de strijd aan met de Vereniging der Moordenaars, die een afvaardiging naar Londen stuurt om Wilcoxon, uitvinder van een revolutionaire staalformule, uit te schakelen. Er zitten heel wat hoogstandjes in deze vijfde aflevering van de destijds erg populaire serie, o.a. een gevecht in een Chinese bazar en een wilde achtervolging door de straten van Londen. Een schilderijententoonstelling is het decor bij de ontknoping. Goede ontspanningsfilm met Lorre die steeds nieuwe aspecten aansnijdt van zijn rijke personage. Het scenario is deze keer van Foster en Philip MacDonald, weer naar een roman van John P.Marquand. Camerawerk van Lewis Greber. Vervolg: MR. MOTO'S LAST WARNING. Zie ook: Mr. Moto-serie.

Mr. Moto's Gamble

1938 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1938. Mysterie van James Tinling. Met o.a. Peter Lorre, Keye Luke, Dick Baldwin, Lynn Bari en Douglas Fowley.

Wanneer een bokser sterft in de ring, worden er sporen van vergif gevonden op de handschoenen van zijn tegenstander. Moto is erbij en hij komt op het spoor van de misdadige praktijken van een bende die zich heeft gespecialiseerd in grote weddenschappen. Deze aflevering staat niet op het niveau van de voorgaande twee. Wel plezierig is de aanwezigheid van Charlie Chan's nr. 1 son, Luke, die Moto assisteert. Dit script van Charles Belden en Jerry Cady was inderdaad voorzien voor een Chan-film, maar door de plotselinge dood van Warner Oland werd het herschreven voor Mr.Moto/Lorre. Camerawerk van Lucien Andriot. Vervolg: MR. MOTO TAKES A CHANCE. Zie ook: Mr. Moto-serie.

Mr. Moto Takes a Chance

1938 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1938. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Rochelle Hudson, Robert Kent, J. Edward Bromberg en Chick Chandler.

Mr. Moto (Lorre) wordt door de geheime dienst naar een tempel in Ankor gezonden, vermomd als Japans archeoloog. Men vermoedt immers dat deze gebruikt wordt als opslagplaats voor munitie. Dit depot wordt bewaakt door Regas, een fanatieke inboorling, die alle blanken uit Azië wil hebben. Moto's werk wordt bemoeilijkt door Hudson, een Britse agente en haar man, de Amerikaanse fotograaf Kent. Hoogtepunt van de film is Moto als Tibetaanse monnik die magische trucs uithaalt om de hulp van de plaatselijke bevolking te krijgen. Lou Breslow en John Patrick schreven het vlotte scenario, dat heel wat knipoogjes bevat. Virgil Miller bemande de camera. Vervolg: MYSTERIOUS MR. MOTO. Zie ook: Mr. Moto-serie.

Think Fast, Mr. Moto

1937 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1937. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Virginia Field, Sig Rumann, Murray Kinnell en Lotus Long.

Door het succes van CHARLIE CHAN werd een nieuwe detective geboren: de ori[KA3]entaalse Mr. Moto, verlegen, maar steeds een zaak tot de bodem uitzoekend. Moto (Lorre) volgt het spoor van internationale diamantsmokkelaars van San Francisco tot in de onderwereld van Shanghai. Tijdens zijn onderzoek redt hij het leven van de zoon van scheepseigenaar Beck, die betrekkingen onderhoudt met het criminele milieu. Snelle misdaadfilm, die even plezierig als spannend is. Let er eens op hoe weinig Lorre nodig heeft om er op overtuigende wijze Aziatisch uit te zien. Foster en Howard Ellis Smith schreven het scenario, zich baserend op het personage uit de romans van John P. Marquand, Prachtig contrasterende zw-fotografie van Harry Jackson. Vervolg: THANK YOU, MR.MOTO. Zie ook: Mr. Moto-serie.

Thank You, Mr. Moto

1937 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1937. Mysterie van Norman Foster. Met o.a. Peter Lorre, Pauline Frederick, Sidney Blackmer, Sig Rumann en John Carradine.

Meester in vermommingen Mr. Moto beleeft zijn tweede filmavontuur. Hij komt in het bezit van één van de zeven delen van een puzzel die de sleutel vormen tot de fabelachtige verborgen schat van Djenghis Khan. De zes andere zijn eigendom van de laatste twee overgebleven, verarmde leden van de Chinese koninklijke familie. Voordat de zeven delen weer bij elkaar zijn, zal er nog heel wat gekidnapt, gefolterd en gemoord worden voor de neus van Moto. De beste film uit de serie, met een complex, maar uitstekend werkend scenario van Foster en Willis Cooper. Rumann, Carradine en Von Brincken zijn de geslepen tegenstanders van Moto/Lorre. Virgil Miller stond achter de camera. Vervolg: MR. MOTO'S GAMBLE. Zie ook: Mr. MOTO-serie.

Crack-up

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Malcolm St. Clair. Met o.a. Kay Linaker, Ralph Morgan, Helen Wood, Thomas Beck en Brian Donlevy.

Meester in vermommingen Mr. Moto beleeft zijn tweede filmavontuur. Hij komt in het bezit van één van de zeven delen van een puzzel die de sleutel vormen tot de fabelachtige verborgen schat van Djenghis Khan. De zes andere zijn eigendom van de laatste twee overgebleven, verarmde leden van de Chinese koninklijke familie. Voordat de zeven delen weer bij elkaar zijn, zal er nog heel wat gekidnapt, gefolterd en gemoord worden voor de neus van Moto. De beste film uit de serie, met een complex, maar uitstekend werkend scenario van Foster en Willis Cooper. Rumann, Carradine en Von Brincken zijn de geslepen tegenstanders van Moto/Lorre. Virgil Miller stond achter de camera. Vervolg: MR. MOTO'S GAMBLE. Zie ook: Mr. MOTO-serie.

Steamboat 'round The Bend

1935 | Actiefilm

Verenigde Staten 1935. Actiefilm van John Ford. Met o.a. Francis Ford, John McGuire, Stepin Fetchit, Berton Churchill en Irvin S. Cobb.

Meester in vermommingen Mr. Moto beleeft zijn tweede filmavontuur. Hij komt in het bezit van één van de zeven delen van een puzzel die de sleutel vormen tot de fabelachtige verborgen schat van Djenghis Khan. De zes andere zijn eigendom van de laatste twee overgebleven, verarmde leden van de Chinese koninklijke familie. Voordat de zeven delen weer bij elkaar zijn, zal er nog heel wat gekidnapt, gefolterd en gemoord worden voor de neus van Moto. De beste film uit de serie, met een complex, maar uitstekend werkend scenario van Foster en Willis Cooper. Rumann, Carradine en Von Brincken zijn de geslepen tegenstanders van Moto/Lorre. Virgil Miller stond achter de camera. Vervolg: MR. MOTO'S GAMBLE. Zie ook: Mr. MOTO-serie.

Steamboat 'Round the Bend'

1935 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1935. Komedie van John Ford. Met o.a. Will Rogers, Anne Shirley, Irvin S. Cobb, Eugene Pallette en John McGuire.

Genietbaar en geslaagd tijdsbeeld (1890) van de Deep South, maar we missen de gevatte tong van `Doc` Rogers. Shirley springt eruit als de schone bruid uit de moerassen in de monding van de Mississippi, die door kersverse radarbootkapitein Rogers wordt opgepikt. Doc Pearly (Rogers) gaat met zijn radarboot die ingericht als wassenbeelden museum, een race tegen de klok en andere schepen aan om zijn neef Duke (McGuire) van de strop te redden. Dudley Nichols en Lamar Trotty bewerkten de roman van Ben Lucian Burman tot scenario en de gedenkwaardige fotografie is van George Schneidermann.

Judge Priest

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van John Ford. Met o.a. Will Rogers, Tom Brown, Anita Louise, Henry B. Walthall en Stepin Fetchit.

Als rechter is Rogers al meer dan twintig jaar een geziene figuur in een stadje in Kentucky dat de burgeroorlog nog niet is vergeten. Hij is rechtvaardig en menselijk en knijpt af en toe een oogje dicht. Maar wanneer een eenling die nog niet lang in het stadje woont ervan wordt beschuldigd een messengevecht te hebben uitgelokt, staat zijn gezworen tegenstander en vijand erop dat een andere rechter de zaak behandelt. Met groot gevoel voor humor tekent Ford een gemeenschap die een afspiegeling is van de Amerikaanse samenleving. Hoewel het op het einde iets te veel de sentimenteel dramatische kant op gaat, blijft de film een genot om naar te kijken, mede dankzij de fantastische acteurs. Het is alsof je deze mensen al je hele leven kent. Scenario is van Dudley Nichols en Lamar Trotti, naar verhalen van Irvin S.Cobb. George Schneiderman hanteerde de camera. Ford maakte in 1953 de remake THE SUN SHINES BRIGHT.

Pilgrimage

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van John Ford. Met o.a. Henrietta Crosman, Heather Angel, Norman Foster, Marian Nixon en Lucille La Verne.

Ongewone film, prachtig geregisseerd door John Ford, over een oude vrouw die de romance van haar zoon verbreekt door hem de oorlog (WO I) in te sturen, daar spijt van krijgt, maar troost vindt in een bezoek aan Frankrijk. Sentimentaliteit werkt tot op een bepaald moment en wordt dan overdreven; bevat niettemin enkele gedenkwaardige scènes.