Paul Vincent: cast en muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Without Limits

1998 | Biografie, Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1998. Biografie van Robert Towne. Met o.a. Billy Crudup, Donald Sutherland, Monica Potter, Jeremy Sisto en Matthew Lillard.

Een jaar nadat Jared Leto de legendarische renner Prefontaine had gespeeld in Prefontaine, deed Crudup ook een poging in Without Limits. De film vertelt het redelijk opmerkelijke verhaal van Prefontaine op redelijk innemende wijze, maar opwindend wordt het niet met teksten als 'Te geloven in iets is het moeilijkste ter wereld; als je dat doet is het een wonder'. Prefontaine lijkt met zijn kleine gestalte en ongelijke benen geen goede atleet te kunnen worden, maar hij kan volgens eigen zeggen veel pijn verdragen en wint daarmee wedstrijden. Alleen de terroristische afleiding kon hem van de overwinning in München afhouden. Zijn vriendin (Potter) was mooi en lief en zijn coach (Sutherland) richtte Nike op.

Barbarians At The Gate

1993 | Drama, Komedie

Canada​/​​Verenigde Staten 1993. Drama van Glenn Jordan. Met o.a. James Garner, Jonathan Pryce, Peter Riegert, Joanna Cassidy en Fred Dalton Thompson.

Blik achter de schermen van de wereld van high-finance: F. Ross Johnson (Garner) staat aan het hoofd van het vermaarde levensmiddelen- en tabaksconcern Nabisco. De zaken, met name tabak, gaan niet al te florissant. De firma KKR houdt zich bezig met beursovervallen, waardoor F. Ross Johnson raakt in een spannende (werkelijk gebeurde) race verwikkeld met Henry Kravis (Pryce) van KKR.

Der Sprinter

1984 | Drama

Duitsland 1984. Drama van Christoph Böll. Met o.a. Wieland Samolak, Gerhard Olschewski, Renate Muhri, Dieter Eppler en Miriam Spoerri.

Een satirische film van de neef van Heinrich Böll over een jongeman van wie de ouders vermoeden dat hij homoseksueel is. Ze dwingen hem een sport te gaan beoefenen in de hoop dat hij op die manier weer 'normaal' zal worden. De jongen kiest voor atletiek, omdat hij de uitrusting zo mooi vindt. Naar het einde toe ontaardt de film in een nogal geforceerd drama, maar het basisidee is in ieder geval goed voor een paar spitse scènes. Scenario van regisseur Böll, Wieland Samolak en Nicole Schürmann. Camerawerk van Peter Gauhe.