Rosa Carmina: cast.
Er zijn 32 films gevonden.

La Sombra Blanca

1963 | Misdaad

Mexico 1963. Misdaad van Fernando Fernández. Met o.a. Jaime Fernández, Rosa Carmina, Félix González en Crox Alvarado.

Een jonge vechtjas verandert in een gemaskerde wreker, die de politie helpt als zijn zuster door een paar bandieten is vermoord. Een oninteressante politiefilm.

Rostro infernal

1962 | Horror

Mexico 1962. Horror van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Eric del Castillo, Rosa Carmina, Jaime Fernández en Elsa Cárdenas.

Een politieinspecteur onderzoekt systematisch een aantal ontvoeringszaken, en belandt bij het huis van een eigenaardige dokter, die in zijn laboratorium een paar mooie maar wrede monsters gecreëerd heeft. Zelfs de monsters, geïnspireerd door de expressionistische filmkunst, konden deze saaie film niet verlevendigen. De drie episoden zijn: Rostro infernal, Error fatal en La trampa.

La huella macabra

1962 | Horror

Mexico 1962. Horror van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Guillermo Murray, Rosa Carmina, Jaime Fernández en Elsa Cárdenas.

Het vervolg op ROSTRO INFERNAL waarin de dood gewaande dokter terugkeert om nieuwe monsters te scheppen en doorgaat met zijn duistere experimenten. Net als zijn voorganger bestaat deze film uit drie episoden: La huella macabra, El beso de la muerte en El muriégalo fantasma. Net zo somber als de eerste film.

Con quién andan muestros locos?

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Benito Alazraki. Met o.a. Manuel 'Loco' Valdés, Rosa Carmina, Anna Carol en Pedro de Aguillón.

Moe van het leven dat hij altijd geleid heeft, besluit een miljonair zich als een arme man te vermommen en als een gewoon mens te leven, totdat hij een danseres leert kennen op wie hij verliefd wordt en die hij wil helpen. Een erbarmelijke vertoning, die een zo geestige komiek als Valdés geen recht doet. Hoe dan ook, zijn vermommingen zijn ronduit grappig.

Mis secretarias privadas

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. César Romero, Lilia Prado, Rosa Carmina en Roberto Cañedo.

Een directeur kiest de mooie dochter van de vrouw met wie hij ooit een relatie had als secretaresse. En nu zit hij met het probleem of dit nu zijn dochter is of niet, want hij is verliefd op haar. De grenzeloze vulgariteit van deze film verdient alle vermelding, evenals de langdradigheid.

Mi mujer necesita marido

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rolando Aguilar. Met o.a. Celia D'Alarcón, Carlos Cores, Flor Silvestre en Rosa Carmina.

Een getrouwde maar nogal vurige vrouw neemt drie aanbidders mee naar huis, onder wie haar psychiater. Om haar jaloers te maken, en haar van haar avonturen af te doen zien, neemt haar man de vrouw van de dokter mee naar huis. Een pijnlijk vulgaire en onbetekenende boulevardkomedie.

La Ultima lucha

1958 | Sportfilm

Mexico 1958. Sportfilm van Julián Soler. Met o.a. Carlos Baena, Wolf Ruvinskis, Martha Mijares en Rosa Carmina.

Om niet failliet te gaan keert een ex-worstelaar terug in de ring. Hij voegt zich bij een groep waar de wrijvingen niet lang op zich laten wachten. Een slap melodrama dat nagenoeg geheel wordt gevuld door eindeloze worstelscènes.

El Misterio de la cobra

1958 | Mysterie

Mexico 1958. Mysterie van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Ramón Gay, Rosa Arenas, Rosa Carmina en José Gálvez.

In Bombay moet een beroemde detective de mysterieuze dood van een aantal meisjes ten gevolge van een beet van een cobra onderzoeken. Een interessant verhaal, gebaseerd op de avonturen van hoorspelheld Carlos Lacroix.

Quiéreme con música

1956 | Komedie, Musical

Spanje 1956. Komedie van Ignacio F. Iquino. Met o.a. Rosa Carmina, Luis Peña, Anita Hallan en Gustavo Re.

Terwijl een bruidje in de kerk op haar aanstaande staat te wachten, bevindt deze zich op een plaats ver weg, waar hij op het punt staat te trouwen met een ander. Een soort muzikale komedie gebaseerd op dwaze humor. Eén van de weinige aanvaardbare films van Iquino.

Un Marido infiel

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Rosa Arenas, Rosa Carmina, Francisco Petrone en Víctor Parra.

Een man is zijn neurotische vrouw zat en besluit haar te vermoorden om er met een revuezangeres, op wie hij verliefd is, vandoor te gaan. Alleen de rol van de Argentijnse acteur Petrone verdient vermelding.

Bajo la influencia del miedo

1954 | Misdaad

Mexico 1954. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, Arturo Martínez en José Pulido.

Een ex-gevangene vermoordt de man die er de schuld van was dat hij in de gevangenis kwam; hij vormt een bende gangsters. Vooral één scène is opmerkelijk om de onopzettelijke humor: een stel schurken schiet op rivalen die zich voor een reusachtige etalage bevinden, zonder ook maar een raam te breken.

El Sindicato del crimen

1953 | Misdaad

Cuba​/​​Mexico 1953. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, José Elías Moreno en Arturo Martínez.

Een vrouw is verliefd op een gangster, en raakt daardoor verwikkeld in een duistere zaak, waardoor zij in de gevangenis belandt. Deze film wilde dermate melodramatisch zijn, dat hij ongewild humoristisch werd, en zo werd het toch nog leuk.

Sandra

1952 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1952. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Arturo Martínez, César del Campo en Manuel Arvide.

Hoewel hij weet dat hij aan een ongeneeslijke ziekte lijdt die zijn mannelijkheid aantast, doet een miljonair een revuedanseres een huwelijksaanzoek. Zij gaat op zijn aanzoek in vanwege de verlokkingen van zijn immense fortuin. Onuitsprekelijk melodrama vol tropische hartstocht, tegen de achtergrond van naakte vrouwenborsten.

La Segunda mujer

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Rosa Carmina, Tony Aguilar, Freddy Fernández en Liliana Durán.

Een vader vindt het lijk van zijn vermoorde zoon en verdenkt zijn eigen vrouw van de moord. Een moraliserende en achterlijke film.

La Diosa de Tahití

1952 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1952. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Arturo Martínez, Marco de Carlo en Salvador Lozano.

Een van moord beschuldigde man duikt onder op een eiland in dit onverteerbare melodrama.

Estrella sin luz

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Ernesto Cortázar. Met o.a. Rosa Carmina, Fernando Fernández, Gina Cabrera en Alberto González Rubio.

Een componist trouwt met een meisje dat zich in korte tijd ontwikkelt tot een beroemd zangeres. Tegelijk met AMBICIOSA opgenomen en een heuse kwelling voor de kijker.

Viajera

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Alfonso Patiño Gómez. Met o.a. Rosa Carmina, Fernando Fernández, Georgina Barragán en Miguel Manzano.

Een zangeres bevalt van een meisje, dat zij toevertrouwt aan haar minnaar en diens vrouw, omdat zij haar tournee voort moet zetten. Een zeer oppervlakkig drama.

Soy mexicano de acá de este lado

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Rosa Carmina, Roberto Cañedo, Rodolfo Acosta en Arturo Soto Rangel.

Een jonge libertijn wordt uit huis gezet en neemt zijn vriendin mee naar het huis van een oom, waar zij doen alsof zij getrouwd zijn. Langdradig en onsamenhangend.

Traicionera

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Ernesto Cortázar. Met o.a. Rosa Carmina, Fernando Fernández, Alicia Neira en Dagoberto Rodríguez.

Een vrouw geeft roem en rijkdom op voor de ware liefde. Een uitzonderlijk slecht melodrama gesitueerd in de wereld van het cabaret, zo razend populair in de Mexicaanse cinema van die tijd.

Qué idiotas son los hombres

1950 | Komedie, Drama

Mexico 1950. Komedie van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Víctor Junco, Aurora Segura en José Pulido.

Als een vrouw er achter komt dat haar man haar ontrouw is, besluit zij te scheiden en drie mannen die haar het hof maken te gebruiken. Smakeloze komedie zonder een greintje originaliteit, met melodramatische trekjes aan het eind.

Perdición de mujeres

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Tito Junco, María Luisa Zea en José G. Cruz.

Vervolg op EL INFIERNO DE LOS POBRES waarin de hoofdrolspeelster zangeres wordt en verwikkeld raakt in een juwelendiefstal. Net zo overdreven als de vorige. De auteur van de roman heeft zichzelf een rol toebedeeld.

Hombres sin alma

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Tito Junco, José G. Cruz en Arturo Martínez.

De laatste film van de zwakke trilogie die Juan Orol maakte rond de roman Percal van José G. Cruz. Eindelijk vindt de heldin het geluk en de liefde in de persoon van een taxichauffeur.

En carne viva

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Alberto Gout. Met o.a. Rosa Carmina, Dagoberto Rodríguez, Crox Alvarado en Rubén Rojo.

Een vrouw probeert de grote liefde van haar leven te veroveren, maar wordt daarbij door bijna iedereen tegengewerkt. Té conventioneel om de aandacht te trekken.

El Infierno de los pobres

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Luis López Somoza, Arturo Soto Rangel en Beatriz Ramos.

Een meisje wordt, nadat zij zwanger is geraakt van een rijkaard, prostituée om haar moeder en kind te kunnen onderhouden. De eerste film rond deze hoofdrolspeelster; de volgende twee zouden heten PERDICION DE MUJERES en HOMBRES SIN ALMA. Ze zijn alle drie gebaseerd op de roman Percal van José G. Cruz. Te koud en te langdradig.

Cabaret Shanghai

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, Roberto Romaña en Manuel Arvide.

Een gangster is verliefd op een zangeres en danseres, maar zij wordt op haar beurt verliefd op de vertrouwensman van de bandiet. De grootheidswaanzin van Orol neemt in dit melodrama masochistische trekken aan: hij was in zijn films namelijk gek op veel lijden, een voorkeur die het publiek niet met hem deelde.

Amor salvaje

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Víctor Junco, Dalia Iñiguez en José Pulido.

Gedreven door jaloezie vermoordt een man alle aanbidders van de vrouw op wie hij verliefd is. Wat in vijf minuten verteld had kunnen worden, weet Orol te rekken om de verplichte 90 minuten bijna vol te maken. Schandalig.

La Bandida

1948 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1948. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Rosa Carmina, Pedro Galindo en Fernando Soto 'Mantequilla'.

Een knappe, bazige vrouw houdt alle mannen van het dorp in onzekerheid, totdat er iemand komt die zich niet laat intimideren. Het mag duidelijk zijn dat dit een nogal 'macho'- film is.

El Charro del arrabal

1948 | Misdaad

Mexico 1948. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, José Pulido en Manuel Arvide.

Een bandiet is van plan de eigenaars van de bars en cabarets in een stadswijk geld af te persen. Helaas zit de film vol met simpel (onbeholpen) acteerwerk met veel goedkope gebaren en platvloerse uitdrukkingen.

Tania, la bella salvaje

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Manuel Arvide en Enrique Zambrano.

Een jonge man neemt een wilde schoonheid, op wie hij verliefd is, mee naar Mexico om een vedette van haar te maken. Zij laat hem echter in de steek voor een vriend van hem. Het verhaaltje is nogal mager en bovendien ontbreekt de vrolijke noot in deze film.

Gangsters contra charros

1947 | Misdaad

Mexico 1947. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol en José Pulido.

Om uit de ellende te komen, besluit een jonge man gangster te worden. Deze film is het vervolg op EL REINO DE LOS GANGSTERS, waarin de hoofdpersoon uit de dood verrijst om opnieuw te worden gedood, en is net zo rampzalig.

El Reino de los gangsters

1947 | Misdaad

Mexico 1947. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Juan Orol, Rosa Carmina en Lilia Prado.

In een denkbeeldig land opereert een gangsterbende, gesteund door een hoge regeringsambtenaar. De tegenpartij zet ook een bende op touw. De film is nogal onzinnig.

Una Mujer de Oriente

1946 |

Mexico 1946. Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol en Carlos López Moctezuma.

Een beroemde wetenschapper die een mysterieuze, krachtige straal heeft ontdekt, wordt vermoord. De hoofdverdachte is zijn vrouw. De film is zonder meer bezienswaardig.