Stanislav Ledinek: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Zwei Girls vom Roten Stern

1965 | Komedie, Thriller

Frankrijk​/​​Oostenrijk​/​​Duitsland 1965. Komedie van Sammy Drechsel en Sammy Drechsel. Met o.a. Lilli Palmer, Pascale Petit, Curd Jürgens, Daniel Gélin en Anthony Steel.

Tijdens een ontwapeningsconferentie in Genève zijn de vrouwen uit de Russische delegatie en de zaakgelastigden van de V.S. elkaars opponenten, óók buiten de vergaderzaal als de dames de Amerikanen met wodka onder de tafel drinken. Het scenario, dat voortkomt uit de befaamde cabaretgroep 'Die Stachelschweine' ligt onder het peil van hun eigen satirische humor. Bovendien ontbreekt het de regie aan filmische fantasie en vakbekwaamheid, zodat de acteurs niet in staat zijn om de looiigheid te doorbreken. Klaus-Peter Schreiner bewerkte een roman van Peter Norden tot scenario. Camerawerk van Werner M. Lenz en Herbert Geier.

Das Wirtshaus von Dartmoor

1964 | Mysterie, Misdaad, Thriller

Duitsland 1964. Mysterie van Rudolf Zehetgruber. Met o.a. Heinz Drache, Paul Klinger, Friedrich Joloff, Ingmar Zeisberg en Judith Dornys.

Australische speurneus Drache laat zich gevangen zetten in een door mist omhulde strafinrichting in de plaats uit de titel, waar twaalf gevangenen op mysterieuze wijze zijn ontsnapt en van de aardbodem verdwenen lijken. Ze kunnen niet dood zijn, want familieleden ontvangen ansichtkaarten uit verre en vreemde landen. Als echter uitkomt dat de poststempels vervalst zijn, moet voor Drache's leven gevreesd worden. Inspecteur Klinger behoedt hem in de finale voor een dodelijk schot. Aardig van sfeer en lekker ouderwets. Lukas Michael en de regisseur bewerkten de mysterie-roman van Victor Gunn. Het camerawerk is van Werner M. Lenz.

Das Geheimnis der schwarzen Koffer

1962 | Misdaad, Horror, Komedie

Duitsland 1962. Misdaad van Werner Klinger. Met o.a. Joachim Hansen, Senta Berger, Hans Reiser, Leonard Steckel en Peter Carsten.

Inspecteur Robert Finch van Scotland Yard (Hansen) wordt geconfronteerd met een serie messen-moorden op hotelgasten die hun koffer al gepakt hadden. Hij komt Dr. Daniel Bransby (Steckel) op het spoor, maar die blijkt de dader niet te zijn. Smokkel in verdovende middelen en een gefrusteerde criminologe blijken de bron van al dit naars te zijn. Een puur routinewerkje. Scenario van Percy Allan en camerawerk van Richard Angst. Zie ook: Edgar Wallace-serie.

...und ewig knallen die Räuber

1962 | Komedie, Actiefilm

Oostenrijk 1962. Komedie van Franz Antel. Met o.a. Georg Thomalla, Peter Weck, Paul Hörbiger, Franz Muxeneder en Beba Loncar.

Een veelgeplaagde kleermaker wordt een soort Robin Hood- achtige roverhoofdman die sympathieke (mis)daden begaat. Als hij per ongeluk een echte roversbende vangt wordt hij natuurlijk de held van het dorp. Zelfs met veel goede wil valt er weinig te lachen. Het scenario is van Kurt Nachmann naar ideeën van de roman Niklaus Tschinderle, Räuberhauptmann van J.F. Perkoning. Het camerawerk is van Hanns Matula.

Wir wollen niemals auseinandergehen

1960 | Romantiek, Muziek, Komedie, Drama

Duitsland 1960. Romantiek van Harald Reinl. Met o.a. Adrian Hoven, Vivi Bach, Grethe Weiser, Kurt Großkurth en Thomas Alder.

Vehikel rond schlagersterretje Bach, heftig gesteund door Alder. Vivi speelt Italiaanse dorpsschone Marisa en Alder haar vriend Tonio. Componist Guido Terni (Hoven) pikt een liedje dat Marisa zingt en verwerkt het in een show voor zijn baas Gabor (Hartig) die echter Marisa ontdekt en meeneemt naar Rome. In de eeuwige stad komt het ten langeleste toch nog tot een hoogtepunt voor Tonio en Marisa, en Hoven is niet die grote schurk waarvoor men hem houdt. Achterhaald en flauw gedoe dat geen enkele bejaarde fan (van toen) meer in opwinding kan brengen. De makers geloofden toen ook al niet zo in hun product, want ze draaiden een niet al te dure zwart-wit film. Cameraman was Ernst W. Kalinke en Werner P. Zibaso bewerkte een verhaaltje van Carlo Fedier tot scenario.

Tausend Sterne leuchten

1959 | Muziek, Komedie

Duitsland 1959. Muziek van Harald Philipp. Met o.a. Germaine Damar, Toni Sailer, Maria Sebalt, Harald Juhnke en Stanislav Ledinek.

Rondom de verwoede pogingen van het danseresje Damar om naar de top in de show-bizz te komen, en de even verwoede pogingen van erfgenaam Sailer om haar hand, passeren muzieknummers de revue in een komedie der misverstanden; te horen en te zien zijn o.a.: Line Renaud, Chris Howland, Ralph Bendix, Hans Blum en Kenneth Spencer. Uitsluitend voor nostalgiegangers. Het scenario is van Joachim Wedekind en regisseur Philipp. Het camerawerk is van Heinz Hölscher.

Das blaue Meer und du

1959 | Komedie, Muziek

Duitsland 1959. Komedie van Thomas Engel. Met o.a. Fred Bertelmann, Karin Dor, Renate Ewert, Hans Nielsen en Chris Howland.

De mooie Helga en haar Franse vriendin Suzy willen naar Joegoslavië liften, maar Helga's vader ziet dat niet zitten. Omdat hij het ze niet kan verbieden, stuurt hij een 'babysitter' achter hen aan, die hen onderweg moet oppikken. De drie kunnen het goed met elkaar vinden.

Ännchen von Tharau

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Wolfgang Schleif. Met o.a. Ilse Werner, Klaus-Ulrich Krause, Heinz Engelmann, Helmuth Schneider en Albert Florath.

Werner is een vluchtelinge uit Oost-Pruisen, die nu ergens in een groen dal tussen de Rijn en de Main de kost verdient als serveerster. Ze heeft een lieve zestien-jarige pleegzoon (Krause) die ze op haar vlucht in een ontredderde toestand had meegenomen, nadat zijn moeder net gestorven was. Op een dag is het kermis in het dorp en een gast (Engelmann) die bij de botsautootjes werkt, blijkt de vader van de jongen te zijn. Zo ontstaat er deels een nieuwe en deels een herenigde familie, die nog lang en gelukkig leefde. Een zwijmerige Heimat-film, vol oeverloos ge- oudehoedendoos, waarvan de idyllische landschapsfotografie de enige verdienste is.

Geständnis unter vier Augen

1954 | Mysterie, Drama

Duitsland 1954. Mysterie van André Michel. Met o.a. Hildegard Knef, Carl Raddatz, Ivan Desny, Werner Hinz en Franz Schafheitlin.

Een journaliste onderzoekt een misdaad. Zij raakt bij het gebeuren betrokken en het blijkt dat de hele geschiedenis te maken heeft met haar eigen verleden. Ze komt een moordenaar op het spoor, maar die blijkt geen onbekende te zijn... Uit de stuiversroman van H.M. Kritz heeft regisseur Michel een goede en spannende misdaadfilm gebakken, met een uitstekende rolbezetting.