Lara Wendel (1965): cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Requiem per voce e pianoforte

1993 | Drama

Italië 1993. Drama van Tomaso Sherman. Met o.a. Simona Cavallari, Massimo Popolizio, Lara Wendel, Hartmut Becker en Tony Bertorelli.

Een tweedelige miniserie, gebaseerd op de novelle van James Hadley Chase [KL]What`s Better Than Money[KLE]. Andrea (Popolizio) studeert piano aan het conservatorium en werkt `s nachts in de pianobar waar hij Rima (Cavallari) ontmoet, een meisje met een prachtige stem. Ze worden verliefd maar zij is aan de drugs verslaafd. Hij helpt haar bij een diefstal, die resulteert in een door haar gepleegde moord. Door nogal wat toevallige omstandigheden wordt Andrea helaas als de schuldige aangewezen. Hij maakt uiteindelijk een einde aan de relatie. Jaren later is Andrea een succesvol pianist en gelukkig getrouwd met Gabriella (Wendel). Aan Rima is de vernietigende werking van alcohol en heroïne niet onopgemerkt voorbij gegaan. De twee lijken voorbestemd elkaar weer te ontmoeten en zij chanteert hem. Ze dreigt hem aan te geven voor de moord van jaren geleden. Andrea kan het bedrag dat zij vraagt niet betalen, omdat zijn vrouw een ongeluk krijgt, dat dure medische kosten met zich meebrengt. Hij moet een oplossing zien te vinden.

La villa del venerdì

1991 | Erotiek, Drama, Experimenteel

Italië 1991. Erotiek van Mauro Bolognini. Met o.a. Julian Sands, Joanna Pacula, Lara Wendel, Marco di Stefano en Jeanne Valerie.

Bolognini's film, naar het boek van Moravia, gaat in feite over wederzijds huwelijksbedrog. Julian Sands is een succesvol schrijver, getrouwd met Joanna Pacula. Joanna mag iedere vrijdag en zaterdag doorbrengen in een villa aan zee met haar minnaar, een pianist, terwijl Sands dan aan zijn gerief komt met zijn minnares, vriendin van het echtpaar. Pacula realiseert zich dat ze het lekker en opwindend vindt als ze met de zweep krijgt van haar minnaar, maar later vindt ze het toch maar niks. Ondertussen vindt Sands geen bevrediging bij andere vrouwen omdat hij erg veel houdt van Pacula. Tenslotte komen ze toch weer bij elkaar. Bloot genoeg, en heftig genoeg ook, maar meer voor de kassa dan voor de esthetiek. Scenario van Sergio Bazzini. Camerawerk van Giuseppe Lanci. Ook bekend als HUSBAND AND LOVERS.

La casa 3

1989 | Horror

Italië 1989. Horror van Umberto Lenzi. Met o.a. Gregg Scott, Lara Wendel, Virginia Bryant, Mary Sellers en Karin Well.

Een groepje jongeren komt samen in een oud huis voor een spiritistische séance. Daarmee wekken ze onbedoeld de geest van een kind uit de eeuwige slaap. De geest probeert, met behulp van een dodelijke pop, in de huid te kruipen van de jonge mensen die hem gewekt hebben. Huiveringwekkend genoeg, ook zonder die overdreven hoeveelheden bloed die daar over het doek gutsten.

Une Australienne à Rome

1988 | Drama, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1988. Drama van Sergio Martino. Met o.a. Nicole Kidman, Massimo Ciavarro, Lorenzo Grabau, Lara Wendel en Victoria Zinny.

Na een uitgebreide zwerftocht door Europa strijkt een Australische (Kidman) neer in Rome, waar ze de man van haar dromen meent ontmoet te hebben. Helaas slaat het noodlot toe als haar nieuwe liefde zeer zwaar gewond raakt bij een auto-ongeluk. Als hij opgenomen is voor herstel, mag zij in de ouderlijke villa logeren, waar ze de broer ontmoet. Zij wordt hopeloos verliefd op hem, terwijl hij juist op het punt staat te kiezen voor het priesterschap. Haar gelonk blijft tenslotte niet onbeantwoord en leidt tot een pijnlijke en hartverscheurende situatie als de patiënt, die permanent aan een rolstoel gekluisterd is, het ziekenhuis mag verlaten. Handig gemaakt door Martino die Kidman mede bevestigt als femme-fatale. Een smartlap van de bovenste plank.

Raptors - Uccelli assassini

1988 | Horror

Verenigde Staten​/​​Italië 1988. Horror van Claudio Milliken en Claude Milliken. Met o.a. Lara Wendel, Timothy W. Watts, Robert Vaughn, Lin Gathricht en James Sutterfield.

Getraumatiseerde vogels wreken zich op een Vietnamveteraan door studenten die orthinolgie studeren, aan te vallen. De uit de oorlog teruggekeerde soldaat had indertijd zijn vrouw, haar minnaar en zijn vogels afgeslacht toen hij zijn gade betrapte op overspel. Een overlevende valk pikte hem zijn ogen uit, waardoor hij zijn dagen als blinde kluizenaar moest slijten. Alleen zijn zoontje overleefde het ongedeerd maar ging later studeren en zo komt de cirkel weer rond. Slappe film die in de verte namaak is van Hitchcock`s THE BIRDS, waarvan het verhaal zo zwakzinnig en onsamenhangend is dat er ook nog een episode over een advocaat uit San Francisco in zit, die bezoek krijgt van zijn vriendin die werd aangevallen door een woedende zeemeeuw. Hij denkt dat het toeval is, maar de vogels lijken gek geworden en gaan op strooptocht. Scenario van Danielle Stroppa, Claudio Lattanzi (de werkelijke naam van de regisseur) en Sheila Goldberg. Camerawerk van Fred S. Lonisco, Jr.

La casa 2

1988 | Horror

Italië 1988. Horror van Umberto Lenzi. Met o.a. Lara Wendel, Greg Scott, Ron Houck, Mary Sellers en Kate Silver.

Engelse en Amerikaanse acteurs bevolken deze goedkope Italiaanse horrorfilm over een spookhuis. Het huis is vervloekt door een moordzuchtig, boosaardig klein meisje wier ouders twintig jaar eerder vermoord werden. Al vele malen eerder vertoond en beter. De film HOUSE kreeg in Itali[KA3]e de titel La Casa en met de 2 (er is geen eerste deel), probeerde men daar op in te spelen. De make-up is vrij goed.

I frati rossi

1988 | Horror, Mysterie, Erotiek

Italië 1988. Horror van Lucio Fulci en Joe Martucci. Met o.a. Chuck Valenti, Lara Wendel, Gerardo Amato, Malisa Lang en David Green.

De jonge echtgenote van een rijke eigenaar van een middeleeuws kasteel lijkt sprekend op het portret van een vrouw, die eeuwen geleden leefde. Zij raakt daar behoorlijk van in de war. Om haar heen niets dan geheimzinnigheid en macabere rituelen in onderaardse gangen en grotten vol mannen in rood met een kap over hun hoofd. Een occulte kracht zaait dood en verderf onder de slachtoffers, vanwege een oude vete. Gruwelijk gespeeld, veel zinloos naakt en geweld. Ook bekend als THE RED MONKS.

Intervista

1987 | Documentaire, Fake documentaire, Komedie

Italië 1987. Documentaire van Federico Fellini. Met o.a. Federico Fellini, Marcello Mastroianni, Sergio Rubini, Maurizio Mein en Lara Wendel.

Deze Fellini-film zal al zijn fans over de hele wereld groot genoegen verschaffen, want het is een grandioze reis langs de persoonlijke herinneringen van de maestro. De film lijkt op een verjaardagsfeest en valt dan ook samen met het 40-jarig jubileum van Cinecittá. Deze documentaire zit vol olifanten en even dikke vrouwen, spectaculaire decors en platvloerse lieden die elkaar schuttingwoorden naar het hoofd slingeren, meestal lief bedoeld. De scène waarin Fellini met Mastroianni op bezoek gaat bij Ekberg is betoverend. Een fascinerende en onderhoudende film. Werd in de V.S. pas in 1992 voor het eerst vertoond. Het camerawerk is van Jean-Claude Giudicelli.

Fatto su misura

1985 | Drama, Romantiek

Italië 1985. Drama van Francesco Laudadio. Met o.a. Ugo Tognazzi, Ricky Tognazzi, Lara Wendel en Senta Berger.

De film vertelt het verhaal van de gecompliceerde en moeilijke liefde tussen een fotograaf en een studente. Het paar moet de confrontatie aangaan met de onzekerheid, en met de praktische én de kunstmatige kanten van hun gevoelens. Deze dubbelzinnige situatie is, zoals gebruikelijk, een Italiaans probleem, dat helemaal geen probleem zou zijn in de meer open maatschappij, met de onafhankelijke liberale houding van de mensen, ten noorden van Italië.

A Me Mi Piace

1985 | Komedie

Italië 1985. Komedie van Enrico Montesano. Met o.a. Enrico Montesano, Rochelle Redfield, Don Doby en Lara Wendel.

Een medewerker van een particuliere televisiezender in Milaan wordt verliefd op een rockster uit de USA, die de vriendin van zijn beste vriend blijkt te zijn. De verlegen en conservatieve medewerker komt in allerlei verwarrende situaties terecht als de verhouding dieper wordt. Montesano is een goede acteur, maar zijn regie is slechts 'bekwaam' te noemen.

Vai alla grande

1983 | Komedie

Italië 1983. Komedie van Salvatore Samperi. Met o.a. Lara Wendel, Massimo Ciavarro, Danilo Mattei, Pippo Santonastaso en Angelo Cannavacciolo.

Deze film speelt zich af als de zomer voorbij is in Rimini aan de Italiaanse Adriatische kust. Drie jongemannen die hier hun zomer hebben doorgebracht, vervelen zich en brengen hun tijd door met het maken van vulgaire grappen. Op een dag ontdekken ze een prachtig jacht waar een aardig meisje vanaf stapt en hebben ze een manier gevonden om aan hun verveling te ontsnappen: ze houden een zeilwedstrijd met de eigenaar, terwijl de stillere en sympathiekste van het stel het aanlegt met het meisje. Ze blijkt een Duitse prostituée te zijn die op de vlucht is voor haar souteneur en als verstekelinge meevaart, maar de aardige flierefluiter wordt verliefd op haar. Een lichte en frivole komedie over de jeugd tijdens en na de zomervakantie.

Tenebrae

1982 | Horror

Italië 1982. Horror van Dario Argento. Met o.a. Anthony Franciosa, John Saxon, Daria Nicolodi, Giuliano Gemma en Mirella D'Angelo.

Een schrijver van thrillers wordt bekritiseerd omdat hij teveel geweld in zijn boeken stopt en toevallig wordt er net een serie bloederige moorden gepleegd, volgens de in zijn boeken beschreven methode. De film vertrouwt teveel op geweld en schokeffecten, die echter niet in staat zijn het slechte script, de zwakke regie en de afgrijselijke dubbing te verhullen. Een van Argento's slechtste regieprestaties.

Identificazione di una donna

1982 | Drama, Experimenteel, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1982. Drama van Michelangelo Antonioni. Met o.a. Tomas Milian, Daniela Silverio, Christine Boisson, Marcel Bozzuffi en Lara Wendel.

Filmregisseur Niccolo (Milian) zoekt inspiratie voor een vrouwelijk personage in een nieuwe film. Zowel zijn verhouding met een grillige en seksueel gefrustreerde aristocrate als die met een pragmatische jonge actrice lopen echter stuk op wederzijds onbegrip. Hij overweegt dan een SF-film te gaan maken. Deze Italiaanse film, de come-back van Antonioni, grijpt terug op diens relatieprobleem uit de jaren 1960-70 maar wordt geformuleerd in eigentijdse termen. De vaagheid van emoties en handeling kan - als vanouds - irriteren, maar naast een opmerkelijke visuele aanpak biedt de film ook enkele liefdesscènes van uitzonderlijke intensiteit. Antonioni kreeg voor dit werk in Cannes een speciale prijs, die in het leven geroepen was ter gelegenheid van het 35-jarige bestaan van het filmfestival. Het scenario is van Gérard Brach en regisseur Antonioni naar een verhaal van deze laatste. Het camerawerk is van Carlo Di Palma. Stereo.

Un Dramma borghese

1979 | Drama, Erotiek

Italië 1979. Drama van Florestano Vancini. Met o.a. Franco Nero, Dalila di Lazzaro, Lara Wendel en Carlos Bagno.

Een journalist is voor zijn werk in Zwitserland en haalt zijn 15-jarige dochter van kostschool om haar na jaren van scheiding opnieuw te leren kennen. Het meisje ontwikkelt een erotische fixatie en heeft haar vader bijna verleid, als een doortastende oudere schoolvriendin opduikt en de aandacht monopoliseert. Het opmerkelijke spel van de vroegrijpe Wendel geeft de eerste helft van de film overtuigingskracht, hoewel Nero zich zichtbaar meer opgelaten voelt dan het scenario motiveert. De tweede helft is een clichématig melodrama. De oorspronkelijke versie heeft een documentaire proloog en epiloog over de schrijver van de roman - Guido Morselli - die in de export gewoonlijk gecoupeerd zijn.

Ernesto

1978 | Drama, Historische film, Erotiek

Italië 1978. Drama van Salvatore Samperi. Met o.a. Martin Halm, Michele Placido, Virna Lisi, Lara Wendel en Stefanio Madia.

Ernesto (Halm), een joodse jongen in Tri[KA3]est anno 1911 - die uit rebellie zijn thuis heeft verlaten en het socialisme aanhangt - ontdekt de homoseksualiteit door een arbeider (Placido) in de handelsfirma waar hij werkt, en benut die subversief tegen de heersende klasse in zijn relaties met een tweelingbroer en -zus (beiden gespeeld door Wendel), met als resultaat een rijk huwelijk. Meer op suggestie gebouwd dan bij Samperi gebruikelijk, boeit de film door het hanteren van seks als anarchistisch strijdmiddel; de verbeelde periode wordt echter vooral als kleurrijk decor gebruikt en nauwelijks als sociaal en moreel tijdsbeeld. Goed spel, vooral van Placido als aan zijn titelrol verslingerde arbeider - hij kreeg er de Zilveren Beer voor op het filmfestival van Berlijn. Het scenario is van Barbara Alberti, Amedeo Pagani en Salvatore Samperi naar de roman van Umberto Saba. Het camerawerk is van Camillo Bazzoni. Technicolor, Mono.

Spielen wir Liebe

1977 | Erotiek, Romantiek

Duitsland 1977. Erotiek van Piero Murgia. Met o.a. Lara Wendel, Eva Ionesco en Martin Loeb.

Softporno over een romantische maar ook wrede driehoeksverhouding tussen 2 meisjes van twaalf en een jongen. Deze film over vroegrijpheid was zeer omstreden en werd een tijd lang wegens obsceniteit uit de bioskopen geweerd.