Patrick Ardan: muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

Le retour des Charlots

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Jean Sarrus. Met o.a. Les Charlots, Luis Rego, Jézabelle Amato, Gérard Filipelli en Richard Bonnot.

Rego, een der Charlots van Portugese afkomst, is met zijn mollige bruid Amato teruggegaan naar Lissabon. Ze betrapt hem op overspel met de aantrekkelijke bovenbuurvrouw. Ze geeft hem een klap op z`n kop, waardoor hij zijn geheugen kwijtraakt. Alleen gebeurtenissen uit het verleden kunnen hem er weer bovenop helpen. U raadt het al: de overige Charlots komen naar de Portugese hoofdstad en halen allerlei (versleten) grappen en grollen uit om hem te genezen. Superflauwe Jan Klazen-klucht, die één week na de première in de Parijse bioscopen al uit de roulatie werd gehaald. De waardering van één ster is voor de dikke Amato, die tenminste nog ergens op lijkt en d'r best doet. De rest hangt er suf bij en het flinterdunne scenario van regisseur Sarrus slaat na bovengenoemde klap volledig op hol. Claude Becogné was de cameraman van dienst.

L'entraînement du champion avant la course

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Bernard Favre. Met o.a. Richard Berry en Valérie Mairesse.

Een ironische titel voor het stuk van Michel Deutsch over de wederwaardigheden van een doodgewone man, die tussen zijn vrouw en zijn minnares, die een slagerij in een provinciaal gehucht drijft, wordt heen en weer geslingerd. Hij houdt eigenlijk vooral van zijn fiets, waaraan hij veel tijd besteedt. Hij heeft de bijnaam `De Kampioen`, voor hem des te pijnlijker omdat hij diep in zijn hart weet dat hij nooit een wedstrijd zal winnen. De interessante filmer Favre (LA TRACE, 1983) heeft deze zeden- en karakterstudie verpest, door er een te lange of wel een te korte film van te maken. Te lang vanwege de vele scènes met de sportieve vrienden, waarbij de kijkers die niet niet zo van wielrijden houden zich flink vervelen. Te kort omdat, mede daarom, de beschrijving van de personages op het anekdotische af is. Overigens lijkt dit alleen maar een goed thema, maar is het niet. Blijven over de karakterrollen van Berry en Mairesse, verreweg de beste acteurs in een totaal onbekende casting, en de landschappen van een streek waar de regisseur duidelijk veel van houdt. Scenario van de regisseur en fotografie van Michel Amathieu.