Al Fremont: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

The Trouble Shooter

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Jack Conway. Met o.a. Tom Mix, Kathleen Key, Frank Currier, J. Gunnis Davis en Mike Donlin.

Twee maatschappijen vechten om een stuk land. Mix behoort tot één van de twee, maar is verliefd op de dochter van de baas van de concurrent. Hoe dat probleem op te lossen? Frederick Hatton en Fanny Hatton waren de scenaristen en Daniel Clark was de cameraman.

Not a Drum Was Heard

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van William A. Wellman. Met o.a. Buck Jones, Betty Bouton, Frank Campeau, Rhody Hathaway en Al Fremont.

Na in 1923 nauwelijks een western gemaakt te hebben, ging Buck Jones met dit western-melodrama verder. Eerst verliest hij zijn geliefde Betty Bouton aan zijn vriend Scott. Deze moet dan geld stelen om zijn huis te kunnen betalen, waarop Buck de bank overvalt om te doen alsof hij dat geld meegepikt heeft. Het drama wordt nog erger als de vriend sterft maar wel eerst alles bekent, zodat Bucks naam zuiver is; die belooft dan zich over Bouton en kind te ontfermen. Joe August was de cameraman en het verhaal was van Ben Ames Williams, in een bewerking van Doty Hobart.

Cupid's Fireman

1923 | Drama

Verenigde Staten 1923. Drama van William A. Wellman. Met o.a. Buck Jones, Marian Nixon, Brooks Benedict, Eileen O'Malley en Lucy Beaumont.

Buck Jones speelt een brandweerman, die tijdens zijn bezigheden Marian Nixon redt. Een niemendalletje geschreven door Richard Harding, bewerkt door Eugene Lewis met Joe August achter de camera.

Brass Commandments

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. William Farnum, Wanda Hawley, Tom Santschi, Claire Adam en Charles LeMoyne.

Routine-western, waarin Farnum het op zijn gebruikelijke wijze opneemt tegen een bende veedieven. Farnum (1876-1953) was in de jaren tien en twintig een populaire ster, maar speelde daarna B-rollen tot aan zijn dood. De periode 1914-1925 was zijn glorietijd. Hij was Dustins broer, niet van Franklin! Het was het filmdebuut van Maynard, wiens stercarrière nog een paar films op zich liet wachten. Charles Kenyon bewerkte het boek van Charles Alden Seltzer en J. Dev Jennings was de cameraman.

The Fighting Streak

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Gerald Pring, Al Fremont en Sidney Jordan.

Mix helpt Miller, maar komt dan zelf in de problemen: denkt iemand doodgeslagen te hebben, waardoor hij zich aansluit bij een bende. De moeilijkheden stapelen zich op wanneer hij een sheriff neerschiet. Rosson maakte het scenario naar de roman Free Range Lanning van George Owen Baxter. Dan Clark deed het camerawerk, nu voor de eerste maal geheel onafhankelijk.

For Big Stakes

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Sid Jordan, Bert Sprotte en Joe Harris.

Natuurlijk wordt Miller de bruid van Mix, maar niet dan nadat Tom behoorlijk in actie moest komen om een schurk uit te schakelen, die vervolgens ook nog een ranch in de fik zet en het meisje aan een boom graag levend wil laten verbranden. De westerns met Mix werden in deze tijd op goed niveau gemaakt, met een hoog budget (rond 150000 dollar) en door bekwame technici. Lynn Reynolds was scenarist, en Daniel Clark cameraman.

The Big Punch

1921 | Drama, Western

Verenigde Staten 1921. Drama van John Ford. Met o.a. Buck Jones, Barbara Bedford, George Siegman, Jack Curtis en Jack McDonald.

Een vreemde rol voor Buck Jones: hij wil theologie gaan studeren maar belandt in de gevangenis als hij zijn broer helpt, die voor de politie op de loop is. Daar raakt hij in contact met het Leger des Heils. John Ford liet toen al zien drama's met een western-achtergrond te kunnen maken. Jules Furthman schreef het scenario en Frank B. Good was de cameraman.

The Square Shooter

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Paul Cazeneuve. Met o.a. Buck Jones, Patsy De Forrest, Charles K. French, Al Fremont en Frederick Starr.

Jones krijgt het niet al te hard te verduren in deze redelijke western, maar het geheel is toch niet erg spannend. Jones ontving in deze periode van Fox een weekloon van 150 dollar; toen hij in 1928 deze maatschappij verliet, was dat opgelopen tot 3500 dollar! (Waarmee hij één van de best betaalde acteurs van Hollywood was.) Denison Clift schreef de film en cameraman was Vernon Walker.