Pascal Bongard: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

57000 km entre nous

2008 | Drama

Frankrijk 2008. Drama van Delphine Kreuter. Met o.a. Florence Thomassin, Marie Burgun, Hadrien Bouvier en Pascal Bongard.

De veertienjarige Nat zit het liefst op haar kamer achter haar computer spelletjes te spelen of te chatten. Haar stiefvader is ook niet bepaald technofoob: hij filmt steeds iedereen en zet het resultaat op het net. Moeder helpt hem liever mee dan dat ze aandacht besteedt aan haar kinderen. Regisseur Kreuter is een heel goede fotografe, de beelden in haar film zijn sterk, soms uit de hand geschoten, soms zorgvuldig gekadreerd, maar haar boodschap over intimiteit en moderne communicatie is niet bepaald subtiel.

Princesse Marie

2004 | Drama, Historische film

Frankrijk​/​​Oostenrijk 2004. Drama van Benoît Jacquot. Met o.a. Catherine Deneuve, Heinz Bennent, Anne Bennent, Sebastian Koch en Michèle Gleizer.

Marie Bonaparte denkt dat Freud haar kan helpen bij de vele problemen die ze heeft. Televisiefilm (meestal in twee delen uitgezonden) van Benoit Jacquot, Filmmaker in Focus tijdens het IFFR 2005.

Il est plus facile pour un chameau...

2003 | Drama, Komedie, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 2003. Drama van Valeria Bruni Tedeschi. Met o.a. Chiara Mastroianni, Valeria Bruni Tedeschi, Jean-Hugues Anglade, Jean-Luis Anglade en Denis Podalydès.

Regiedebuut van actrice Bruni Tedeschi (oa Rien à faire) waarin zij zichzelf neerzet als een 'te rijke' jonge vrouw die worstelt met existentiële problemen als geld, liefde, familie en geloof in een verhaal over de keus tussen een aardige, stabiele verloofde en een oude vlam die niet kan scheiden van zijn vrouw en kind. De bijbelse titel (Het is makkelijker voor een kameel...) refereert aan de moeite die een rijke zich volgens Markus moet getroosten om Gods koninkrijk binnen te gaan. De film werd genomineerd voor een César voor beste debuut.

Les destinées sentimentales

2000 | Romantiek

Frankrijk​/​​Zwitserland 2000. Romantiek van Olivier Assayas. Met o.a. Emmanuelle Béart, Charles Berling, Isabelle Huppert, Olivier Perrier en Dominique Reymond.

De ochtend is een geschikt dagdeel voor het weldadig geacteerde epos Les destinées sentimentales. Aansluitend een lichte lunch. Daarna wellicht nog een keer kijken. Dan is de ochtend voor dertig jaar trage liefde en mild hartenzeer rond een rijkgeboren jongeman en zijn vrijgevochten tweede vrouw. Met een niet onaanzienlijke rol voor de eerste vrouw. Allemaal begin vorige eeuw in lommerrijk Frankrijk en Zwitserland. De middagzit is dan meer een documentaire-aangelegenheid, waarbij de toeschouwer kan opgaan in alle details van de porseleinfabriek van het duo dan wel trio. Boeiend voor de aanhouder.

Julie Lescaut

1991 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1991. Misdaad van Caroline Huppert en Marion Sarraut. Met o.a. Véronique Genest, Jérôme Angier, Blanchette Brunoy, Eric Prat en Mouss Diouf.

Genest (Julie Lescaut) wordt eindelijk bevorderd tot commissaris van politie in een voorstad, waar veel fabrieken staan en dat voornamelijk bewoond wordt door migranten. Nog voordat ze aan de mensen heeft kunnen wennen, krijgt ze een belangrijke zaak in de schoot geworpen: de ontvoering van een kind. Omdat ze zelf moeder is, is ze vastbesloten de zaak op te lossen. Routineuze politiefilm die echter opvalt omdat hij aandacht besteedt aan de moeilijkheden die de politie ondervindt in een wijk met verschillende culturen. Erg veel schokkends heeft het scenario van Alexis Lecaye en Michèle Letellier, naar een roman van Lecaye niet te bieden. Film uit blik voor massaconsumptie, gefotografeerd door Jean Monsigny.

La mort de Danton

1990 | Biografie, Historische film

Frankrijk 1990. Biografie van Guy Seligmann. Met o.a. André Marcon, André Wilms, Dominique Reymond, Cécilia Hornu en Pascal Bongard.

Een bewerking van het stuk van Georg B[KA3]uchner (1813- 1837), een genie binnen de Duitse literatuur, onder de strenge en veeleisende regie van Klaus Michael Gruber. De film begint met een in dit geval vrij noodzakelijke proloog. De televisieregisseur heeft zich strikt gehouden aan de schilderachtige lijn van het schouwspel waarin schemerige, beangstigende en indrukwekkende massascènes afgewisseld worden met intieme beelden van het leven van de demagoog.