Daniele Paris: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Oltre il bene e il male

1977 | Biografie, Drama

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1977. Biografie van Liliana Cavani. Met o.a. Dominique Sanda, Erland Josephson, Robert Powell, Virna Lisi en Umberto Orsini.

Friedrich Nietzsche probeert zich in zijn filosofische geschriften en libertijnse daden vergeefs te onttrekken aan de verstikkende invloed van zijn bourgeoisfamilie, tot hij via zijn jonge discipel Paul Ree een Russische jodin - Lou Andreas Salomé -leert kennen, die zich in haar leven de vrijheid van de haar opgelegde normen wèl heeft gerealiseerd. De driehoeksverhouding tegen de achtergrond van het opkomend anti- semitisme loopt stuk op Rees homoseksualiteit en Nietzsches door syfilis steeds verder aangetaste verstand. Cavani's opgeklopte regie en effectbejag maken de personages tot karikaturale hysterici, waarbij de frustraties zóveel nadruk en herhaling krijgen dat de toeschouwer onmiddellijk doorkrijgt wat er aan ze hapert. De mateloze excessen - die door een multinationale rolbezetting klinken als een mislukte talencursus - roepen één vraag op: hoe iedereen nog tijd overhield om boeken te schrijven.

Milarepa

1973 | Drama

Italië 1973. Drama van Liliana Cavani. Met o.a. Lajos Balazsovitz, Paolo Bonicelli, Marcella Michelangeli, Marisa Fabbri en George Wang.

Een student verdiept zich in de biografie van een Tibetaanse magiër en krijgt tijdens een reis met de professor en diens vrouw een auto-ongeluk wat voor hem het begin is van een denkbeeldige reis naar de elfde eeuw waarin hij zichzelf als Milarepa ziet en de professor als diens lama Marpa. Deze pretentieuze film blijft in zijn verheerlijking van oriëntaalse wijsheid oppervlakkig en esthetisch pittoresk. Het gemis aan een bevredigende ideologie in de tegenwoordige tijd dat tot een dergelijk zoeken leidt, wordt overtuigend waargemaakt, maar alleen in de dialoog.

Il Portiere di notte

1973 | Drama, Oorlogsfilm, Erotiek

Italië 1973. Drama van Liliana Cavani. Met o.a. Dirk Bogarde, Charlotte Rampling, Gabriele Ferzetti, Philippe Leroy en Isa Miranda.

Een joodse vrouw ziet in 1957 in de nachtportier van een Weens hotel de officier van het concentratiekamp terug die haar als vijftienjarige dwong tot een sado-masochistische relatie waarin ze geleidelijk aan een willige partner werd. Omdat beiden nooit van die herinnering zijn losgekomen hervatten ze de verhouding van weleer, tot ex-nazi's die verraad vrezen hen laten neerschieten. Het gedocumenteerd beeld van medeplichtigheid tussen beul en slachtoffer wordt door de hoofdrollen overtuigend waar gemaakt, al vervalt de regisseuse soms tot een sensationele aanpak die haar oprechtheid twijfelachtig maakt. De fictieve geheime sekte van oud-nazi's doet het verhaal geleidelijk aan melodramatisch worden. Scenario van de regisseur en Italo Moscati.