Harry Neumann: camera.
Er zijn 11 films gevonden.

A Bullet for Joey

1955 | Thriller

Verenigde Staten 1955. Thriller van Lewis Allen. Met o.a. Edward G. Robinson, George Raft, Audrey Totter, Peter van Eyck en George Dolenz.

Ex-gangster Raft wordt door communistische extremisten aangesproken om een befaamde atoomgeleerde uit Montréal te ontvoeren en naar het Oostblok te smokkelen. FBI-agent Robinson krijgt de opdracht dit te verhinderen. Typisch koude-oorlog product uit de jaren 1950-60, waarin de anti-communistische propaganda belangrijker is dan een goed scenario. Gelukkig zitten er enkele fantastische acteurs bij, zodat de film best genietbaar blijft. Een duel tussen Robinson en Raft is trouwens nooit te versmaden. Geoffrey Homes en A.I. Bezzerides bewerkten het verhaal van James Benson Nablo tot scenario. Camerawerk van Harry Neumann.

Kansas Pacific

1953 | Western, Drama

Verenigde Staten 1953. Western van Ray Nazarro. Met o.a. Sterling Hayden, Barton MacLane, Irving Bacon, Eve Miller en Reed Hadley.

In 1860, kort voor het uitbreken van de Burgeroorlog, wordt een spoorweg aangelegd die Noord en Zuid verbindt. Zuidelijke elementen zijn tegen deze spoorlijn en saboteren waar ze kunnen. Washington stelt kapitein Sterling aan, die er als civiel ingenieur voor moet zorgen dat de spoorlijn af komt. Serie- western zonder veel opwindende momenten, die een beeld tracht te schetsen van de V.S. als een vat dynamiet. Sterling maakt er het beste van en wordt verliefd op Miller, dochter van voorman MacLane. Een vlot scenario van Dan Ullman, dat echter alle originaliteit mijdt. In beeld gebracht door Harry Neumann.

Panhandle

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van Lesley Selander. Met o.a. Rod Cameron, Cathy Downs, Blake Edwards, Reed Hadley en Anne Gwynne.

De stoere Cameron rekent af met een aantal boeven in het wilde westen; één daarvan is Edwards die tegenwoordig regisseur is. Goede actie. Het scenario is van Edwards en John C. Champion. Het camerawerk is van Harry Neumann.

The Ape

1940 | Horror

Verenigde Staten 1940. Horror van William Nigh. Met o.a. Boris Karloff, Gertrude W. Hoffman, Henry Hall, Maris Wrixon en George Cleveland.

Goedkoopgemaakte schokfilm met gekke dokter Karloff die aan het moorden is geslagen en experimenten doet op de titelfiguur om het leven van een meisje te redden.

Roaring Ranch

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Sally Eilers, Wheeler Oakman, Bobby Nelson en Frank Clark.

In deze typische Gibson-western is de held geïnteresseerd in Eilers, maar dat is Oakman ook. Deze laatste ontdekt dat op Gibsons ranch olie te vinden is en hij probeert met alle middelen de Hooter van zijn land te verjagen. Intussen ontfermt deze zich over de jonge Nelson. Eason schreef het verhaal, dat later ook zou dienen als basis voor de Ken Maynard-western HEIR TO TROUBLE. Harry Neumann stond achter de camera.

The Lariat Kid

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Ann Christy, Cap Anderson, Mary Foy en Walter Brennan.

Na enkele zwakke westernkomedies was dit eindelijk weer een echte actie-western van Hoot. Hij is een hulpsheriff die op jacht is naar de moordenaar van zijn vader. Dat blijkt Ford te zijn, die Christy ontvoert. Hoot maakt met hem en zijn bende korte metten. Buckleigh Fritz Oxford leverde het actierijke verhaal, dat door Jacques Jaccard en Sylvia Bernstein Seid werd bewerkt. Harry Neumann stond achter de camera.

A Trick of Hearts

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Georgia Hale, Heinie Conklin, Joe Rickson en Rosa Gore.

In deze western krijgt Gibson het aan de stok met een serie bandieten in een stadje waar een vrouw tot sheriff is gekozen. Arthur Statter bewerkte een verhaal van Henry Irving Dodge - maar het is allemaal niet erg boeiend. Harry Neumann stond achter de camera.

The Phantom Bullet

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Eileen Percy, Allan Forrest, Pat Harmon en Nelson McDowell.

Op zijn ranch in Texas wordt Hoots vader vermoord. Hoot keert terug naar huis om de moord op te helderen en de dader te ontmaskeren. Curtis Benton bewerkte het boek Click of the Triangle van Oscar J.Friend. Hoot lost de moord op door een foto te nemen waardoor de dader te zien is - de voorman van de ranch. Harry Neumann stond achter de camera.

The Sign of the Cactus

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Helen Holmes, J. Gordon Russell, Francis Ford en Josef Swickard.

Russell en zijn watermaatschappij hebben de ranchers op oneerlijke wijze van hun waterrechten weten af te helpen. Daarbij is de vader van Hoxie om het leven gekomen. Jack Hoxie bevecht de schurk op alle mogelijke manieren; als de man wordt neergeschoten, krijgt Hoxie de schuld. Norman Wilde leverde het verhaal en Isadore Bernstein bewerkte het. Harry Neumann stond achter de camera.

Spook Ranch

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Hoot Gibson, Ed Cowles, Tote Du Crow, Helen Ferguson en Robert McKim.

Sheriff Rice maakt Gibson hulpsheriff en geeft hem de opdracht een spookhuis nader te onderzoeken. Hij komt er al spoedig achter dat McKim de bandiet is die misbruik van de gelegenheid maakt: hij wil een goudschat in handen krijgen. Edward Sedgwick (tot kort daarvoor Hoots vaste regisseur) en Raymond Schrock schreven het verhaal, dat door Schrock daarna bewerkt werd. Harry Neumann stond achter de camera.

Roaring Adventure

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Mary McAllister, Marin Sais, J. Gordon Russell en Jack Pratt.

Hoxie keert terug uit het oosten, waar hij de universiteit heeft afgelopen. Hij merkt dat op zijn vaders ranch vee gestolen wordt en gaat op onderzoek uit. Hij doet dat door er te gaan werken en zijn identiteit te verbergen. Isadore Bernstein baseerde haar scenario op The Tenderfoot van Jack Rollens. Camerawerk van Harry Neumann.