Ilse Zielstorff: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Die Schwarzwaldklinik - Die nächste Generation

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Hans-Jürgen Tögel. Met o.a. Alexander Wussow, Eva Habermann, Klausjürgen Wussow, Gaby Dohm en Gerhart Lippert.

Gloomy Sunday

2000 | Romantiek, Muziek, Oorlogsfilm, Drama

Duitsland​/​​Hongarije 2000. Romantiek van Rolf Schübel. Met o.a. Joachim Król, Stefano Dionisi, Ben Becker, Sebastian Koch en László I. Kish.

Bijzondere liefdesgeschiedenis in het Boedapest van de jaren '30 rond een driehoeksverhouding ingekaderd door de fictieve geschiedenis van het Hongaarse lied 'Szomorú vasárnap' dat als 'Gloomy Sunday' door tientallen artiesten (oa Elvis Costello, Billie Holiday, Serge Gainsbourg en Heather Nova) werd vertolkt en inmiddels door het leven gaat als lijflied van zelfdoders aller landen. Pianist Rizsö Seress (1899), die het lied in 1935 componeerde, stapte in 1968 van zijn flat. Gebaseerd op het boek van Nick Barkow. De prachtbeelden zijn van cameraman Edward Klosinski die oa werkte voor Kieslowski (Dekalog 1 en 2), en van Jan Schütte (Abschied - Brechts letzter Sommer).

Dizzy, lieber Dizzy

1997 | Familiefilm, Drama

Duitsland 1997. Familiefilm van Steffi Kammermeier. Met o.a. Antonia Reß, Max Riedel, Jana Kilka, Alexander May en Rita Feldmeier.

Bijzondere liefdesgeschiedenis in het Boedapest van de jaren '30 rond een driehoeksverhouding ingekaderd door de fictieve geschiedenis van het Hongaarse lied 'Szomorú vasárnap' dat als 'Gloomy Sunday' door tientallen artiesten (oa Elvis Costello, Billie Holiday, Serge Gainsbourg en Heather Nova) werd vertolkt en inmiddels door het leven gaat als lijflied van zelfdoders aller landen. Pianist Rizsö Seress (1899), die het lied in 1935 componeerde, stapte in 1968 van zijn flat. Gebaseerd op het boek van Nick Barkow. De prachtbeelden zijn van cameraman Edward Klosinski die oa werkte voor Kieslowski (Dekalog 1 en 2), en van Jan Schütte (Abschied - Brechts letzter Sommer).

Eine unheilige Liebe

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Michael Verhoeven. Met o.a. Timothy Peach, Heike Falkenberg, Robert Giggenbach, Elena Rublack en Barbara Gallauner.

Verhoevens pamflettistische film over het celibaat is helaas veel te frikkerig en te militant, waaraan het niet al te sterke scenario - door hem zelf geschreven - debet is. Dat is jammer, want zijn ervaren regie, de casting en het spel zitten vol verrassingen en vondsten. Pater Peach is verliefd op lerares kunstgeschiedenis Falkenberg en ze moeten hun verhouding geheim zien te houden, ook als Falkenberg aankondigt in verwachting te zijn. In de finale besluiten ze samen vanwege de op komst zijnde baby het te gaan rooien. Wat een groots onderwerp is, vervalt in: 'tegen een pater zeggen alle kinderen vader, behalve zijn eigen, want die noemen hem oom'. Camerawerk van Axel de Roche en Frank Brünner. Door het ZDF geproduceerd.

Der Papagei

1992 | Komedie

Duitsland 1992. Komedie van Ralf Huettner. Met o.a. Harald Juhnke, Dominic Raacke, Ilse Zielstorff, Ludwig Haas en Veronica Ferres.

Ook in deze geslaagde komedie laat Juhnke zien, dat hij ten onrechte het etiket opgeplakt heeft gekregen van uitbundige entertainer, terwijl hij juist een karakterspeler is, die zijn vak zeer goed verstaat. Hij speelt de rol van een toneelspeler, die op zijn retour is. Collega's van weleer halen hem over om als vlotte spreker de rechtse partij NSDU aan een verkiezingszege te helpen. Dat lukt wonderwel heel goed, maar hij krijgt tabak van de fascistische machinaties van zijn collega's en hij wil ermee ophouden, maar dat blijkt niet zo eenvoudig... Het scenario van de Andy T. Hoetzel, Hans Dräxler en regisseur Huettner. Het camerawerk is van Diethard Prengel. Dolby Surround.

Reiche Kunden killt man nicht

1991 | Mysterie

Duitsland 1991. Mysterie van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Andrea L'Arronge, Friedrich von Thun, Peter Striebeck en Rüdiger Vogler.

Professor Albert Reissler (Weiser) komt van Montevideo terug naar Duitsland om een oude erfeniskwestie te regelen. Vijftien jaar geleden kreeg hij namelijk honderdduizend mark voor het familiebedrijfje van zijn oma dat zogenaamd bankroet was. De onderneming blijkt echter nog springlevend en miljoenen waard te zijn. Professor Reissler schakelt advocaat Jean Abel (Halmer) in om de zaak te onderzoeken. Wat later sterft de professor echter onder mysterieuze omstandigheden. Misdaadfilm uit de reeks Ein Fall für Jean Abel met veel verwikkelingen en weinig spanning. Fred Breinersdorfer bewerkte zijn eigen roman en bracht heel wat knipoogjes in de dialogen. Uitsluitend voor de liefhebbers. Fotografie van Rolf Paulerberg.

Anwalt Abel - Reiche Kunden killt man nicht

1991 | Misdaad, Drama

Duitsland 1991. Misdaad van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Andrea L'Arronge, Friedrich von Thun, Peter Striebeck en Rüdiger Vogel.

Professor Albert Reissler (Weiser) uit Montevideo in Uruguay erfde in 1979 eenderde van een onderneming. Hem werd verteld dat het bedrijf zeer slecht liep en hij kreeg honderdduizend mark aangeboden voor het zo goed als waardeloze aandelenpakket. Hij accepteerde het bod in goed vertrouwen. Twintig jaar later komt Reissler naar Duitsland en ontdekt dat zijn aandelen van toen vele miljoenen waard zijn. Hij heeft het gevoel zwaar opgelicht te zijn. Reissler wendt zich via Paloff (Vogler) tot Abel (Halmer), die er snel achterkomt dat Reisslers neef Haussmann (Striebeck) en zijn nicht Ina Nasch-Haussmann (Rath) achter de zwendel zaten. Hun advocaat Dr. Wolff (Von Thun), een charmante, maar arrogante vent, wijst alle aanspraken van de hand. Als Reissler onder de trein komt, houdt smeris Holz (Zeplichal) het op een zelfmoord. Abel die nog een appeltje met Holz te schillen heeft, bijt zich vast in de zaak en klaagt aan als civiele partij (een bekende manoeuvre in het scenario van Fred Breinersdorfer). Hij daagt Haussmann en Ina voor de rechter en troeft de arrogante advocaat Wolff af. Een uitstekende aflevering, waarin Abel zich revancheert op de hermandad en laat zien dat hij de belangen van zijn cliënt behartigt, ook als die er niet meer is. Het camerawerk is van Rolf Paulerberg.