Frank Clark: cast en scenario.
Er zijn 19 films gevonden.

Miami Golem

1987 | Actiefilm, Sciencefiction

Italië 1987. Actiefilm van Martin Herbert. Met o.a. David Warbeck, John Ireland, Laura Trotter, Lawrence Loddi en Victor Loren Beard.

Een stelletje schurken probeert uit buitenaardse cellen een monster-foetus te kweken (om onbegrijpelijke reden 'golem' genoemd), wiens krachtige hersengolven de wereld bedreigen. Gelukkig besluit een stoere verslaggever uit Miami de mensheid te redden. De Italiaanse regisseur Alfredo de Martino verschuilt zich achter het pseudoniem Martin Herbert en niet geheel ten onrechte, want deze goedkope actiefilm getuigt van weinig hersenactiviteit, zowel op als achter het scherm. Het scenario is van Frank Clark. Het camerawerk is van Barry Battle en Paul Doty. Ook bekend als MIAMI HORROR.

The Whirlwind Rider

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Buffalo Bill Jr, Jeanne Boutell, Jack Long, Frank Clark en Clyde McClary.

Iedere westernster uit de jaren twintig kreeg - indien hij nog in leven was - in 1935 de kans in minimaal één western terug te keren. Bill was zowel onder deze naam als onder zijn eigen naam, Jay Wilsey, nog steeds actief, maar dan voornamelijk in bijrollen. Aan charisma had hij weinig ingeboet, maar er viel geen eer voor hem te behalen in deze buitengewoon slechte produktie van Horner.

Western Racketeers

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Bill Cody, Edna Aslin, Wally Wales, Ben Corbett en Budd Buster.

Dit is één van de drie westerns die Cody in 1934 maakte voor Horner. Het was een dieptepunt in zijn carrière. De films mochten geen stuiver kosten, van een scenario was nauwelijks sprake en technische afwerking kostte geld: dus dat deed men gewoon niet.

The Border Menace

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bill Cody, Miriam Rice, Ben Corbett, George Chesebro en James Aubrey.

Producent Robert Horner schreef zelf het scenario - het was geen verbetering. Cody maakte maar liefst drie van deze verschrikkelijke westerns voor Horner, die hij door Aywon liet uitbrengen. Er valt geen goed woord over te zeggen.

Spurs

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Wright, Robert Homans, Frank Clark en Buddy Hunter.

In deze goede western vol actie is Gibson op zijn best. Hij en zijn vriend Holmes gaan op zoek naar de moordenaar van de vader van de jeugdige Hunter. Dat blijkt Gibsons eigen voorman te zijn. De jongen en Holmes vallen in handen van de bende, maar Gibson is de reddende engel. Eason wist inmiddels dat de westernfans graag actie zagen. Hij schreef zelf het scenario, en dat gaf hem voldoende mogelijkheden om een goede western te maken, met prima camerawerk van Harry Neumann.

Roaring Ranch

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Sally Eilers, Wheeler Oakman, Bobby Nelson en Frank Clark.

In deze typische Gibson-western is de held geïnteresseerd in Eilers, maar dat is Oakman ook. Deze laatste ontdekt dat op Gibsons ranch olie te vinden is en hij probeert met alle middelen de Hooter van zijn land te verjagen. Intussen ontfermt deze zich over de jonge Nelson. Eason schreef het verhaal, dat later ook zou dienen als basis voor de Ken Maynard-western HEIR TO TROUBLE. Harry Neumann stond achter de camera.

The Bronc Stomper

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Leo Maloney. Met o.a. Don Coleman, Ben Corbett, Tom London, Bud Osborne en Frank Clark.

Rodeo-western, waarin de schurk London pogingen doet om Don buiten de rodeo te houden. Zijn favoriet is Osborne, maar dat is een dief. Ford Beebe behandelde het verhaal van Barr Cross, Edward Kull was de cameraman en Joseph Kane de montageman. Maloney was tevens de producent van de Coleman-serie, Don was zijn beschermeling. Maloney werkte buitengewoon hard om met bescheiden middelen een zo goed mogelijk produkt af te leveren. Hij was een zeer geliefd, integer mens.

The Boss of Rustler's Roost

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Leo Maloney. Met o.a. Don Coleman, Ben Corbett, Tom London, Albert Hart en Dick Hatton.

Coleman en Corbett kopen een ranch die vroeger gebruikt werd door veedieven. De buurman is bepaald niet aardig tegen ze en zijn dochter waarschuwt hen, denkende dat haar vader de leider van de veedieven is. W.D. Hoffman leverde scenarist Ford Beebe het verhaal en Edward Kull was er als cameraman, met Joseph achter de montagetafel.

Wanderer of the West

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Robin Williamson. Met o.a. Tex (Kermit) Maynard, Betty Caldwell, Frank Clark, Walter Shumway en Tom Brooker.

Caldwell, de dochter van een rancheigenaar, wordt door een bende ontvoerd. Men wil haar vader dwingen de ranch af te staan. Voorman Maynard pikt het niet, gaat er achteraan en bevrijdt het meisje, dat dan zijn vrouw wel wil worden. W. Ray Johnston leverde het verhaal dat door Arthur Hoerl bewerkt werd.

Land of the Lawless

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Thomas Buckingham. Met o.a. Jack Padjan, Tom Santschi, Joseph Rickson, Charles Clary en Vivian Winston.

Santschi is de outlaw die de omgeving onveilig maakt, en Padjan - in een van de twee westerns die hij voor Liberty Pictures maakte - de Texas Ranger die hem moet uitschakelen. Wyndham Gittens bewerkte een verhaal van Wallace Smith en Leon Shamroy deed het camerawerk. Tom Santschi (1879 - 1931) speelde sinds 1909 in de film en was min of meer gedoemd om bijna uitsluitend schurkenrollen in westerns te spelen. Dat begon al in de eerste versie van THE SPOILERS. Hij stierf aan te hoge bloeddruk; zijn laatste film, THE LAST RIDE, was symbolisch en verscheen pas tien maanden na zijn dood.

Border Blackbirds

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Leo Maloney. Met o.a. Leo Maloney, Eugenia Gilbert, Nelson McDowell, Joseph Rickson en Bud Osborne.

Maloney en zijn maat ontdekken het lijk van een vriend, pogen contact met zijn dochter op te nemen maar worden door de corrupte sherrif gevangen gezet. Ze breken uit en weten net op tijd het meisje uit handen van de outlaws te redden. Ford Beebe was de scenarist en Edward Kull de cameraman.

The Fast Express

1924 | Actiefilm

Verenigde Staten 1924. Actiefilm van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Edith Johnson, Albert J. Smith, Harry Woods en John Cossar.

Serial in vijftien hoofdstukken. De tweede Universal-serial die Duncan maakte bleek een doorsnee avonturenverhaal te zijn. Frank Clark baseerde zijn scenario op het boek CROSSED WIRES van Courtney Riley Cooper. Duncan moet afrekenen met valse aanklachten, verdwenen diamanten, outlaws en ga zo maar door.

The Lone Star Ranger

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Billie Dove, Tom Mix, Lee Shumway, Stanton Heck en Edward Peil.

Mix als bandiet komt niet vaak voor. In deze herverfilming van Zane Greys roman is hij de bandiet die door de Texas Rangers gevangen wordt genomen, maar die zijn vrijheid kan verwerven als hij korte metten maakt met een bende veedieven. Probleem: Tom vreest dat de leider van de bende de vader van zijn meisje is! Lambert Hillyer bewerkte de roman en Daniel Clark was Toms cameraman. George O`Brien was de volgende om de rol van Buck Duane te spelen (in 1930), en ook hij had Clark als cameraman.

Hands Off

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van George Marshall. Met o.a. Tom Mix, Pauline Curley, Charles K. French, Frank Clark en Sid Jordan.

Veedieven vormen een geliefkoosd thema in westerns, en Jordan is hier de leider van zo'n bende, waarmee Mix in botsing komt. Tussen de bedrijven door redt hij nog twee vrouwen. Frank Howard Clark bewerkte het verhaal van William MacLeod Raine. Benjamin Kline deed het camerawerk, iets dat hij bijna 40 jaar later nog zou doen bij TV-western-series als WAGON TRAIN met Ward Bond en Robert Horton.

The Lost City

1920 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1920. Avonturenfilm van E.A. Martin. Met o.a. Juanita Hansen, George Chesebro, Frank Clark, Hector Dion en Jake Abraham.

Kolonel William Selig produceerde deze serial in achttien hoofdstukken voor Warner Brothers. Hansen is in gevaar in het oerwoud, waar het wemelt van de wilde dieren en de vijandige tweebeners. Frederick Chapin schreef het verhaal en Martin bewerkte het. Harry Neumann deed het camerawerk. Er werd ook nog een normale film uit de serial gemonteerd; die werd uitgebracht als THE JUNGLE PRINCESS.

Firebrand Trevision

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Thomas N. Heffron. Met o.a. Buck Jones, Winifred Westover, Martha Mattox, Stanton Heck en Katherine Van Buren.

Dennison Clift bewerkte de roman van Charles Alden Seltzer voor deze western-met-een-knipoog. Onderhoudend, redelijk veel actie, goede dosis humor en Buck Jones begon duidelijk te wennen aan zijn rol. Vaste cameraman (van het eerste uur) was Vernon Walker.

The Wilderness Trail

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Edward J. Le Saint. Met o.a. Tom Mix, Colleen Moore, Sid Jordan, Frank Clark en Mrs. Warrenton.

In een tijd dat de pioniers zich nog moesten vestigen, waren het de voorlopers zoals Mix die de weg baanden voor de oprukkende blanken in het land van de rode man. Charles Kenyon bewerkte de roman van Frank Williams. Friend Baker was de cameraman.

Fighting For Gold

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Edward J. Le Saint. Met o.a. Tom Mix, Teddy Sampson, Sid Jordan, Jack Nelson en Harry Lonsdale.

Le Saint, regisseur, acteur enz. was goed op dreef in deze serieuze western, waarin ongure elementen zich meester willen maken van het goud. Een bekend thema in de western. Charles Kenyon bewerkte de roman The Highgrader van William McLeod Raine en achter de camera was Friend Baker de man.

The Spoilers

1914 | Western

Verenigde Staten 1914. Western van Colin Campbell. Met o.a. William Farnum, Kathlyn Williams, Bessie Eyton, Frank Clark en Jack McDonald.

De beste verfilming van het boek van Rex Beach, bewerkt door Campbell zelf en met uitstekend camerawerk van de legendarische Alvin Wyckoff, de vaste cameraman in de jaren tien van Cecil B. DeMille. Met name het vuistgevecht tussen Farnum en Santschi was fantastisch, ondanks de lengte van die scène. Prachtig gedaan door Campbell en in geen van de vier volgende versies geëvenaard.