Knut Andersen: regie en cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Macaroni Blues

1986 | Komedie

Noorwegen 1986. Komedie van Bela Csepcsanyi. Met o.a. Ricardo de Torrebruna, Anne Marie Ottesen, Patrizio Caracchi, Odd Börretzen en Arild Nyquist.

Door de strenge alcoholwetgeving in Noorwegen ziet een gefrustreerde Italiaanse restauranthouder in Oslo zich verplicht van zijn eettent een clandestiene kroeg te maken. Zijn broer komt over uit Itali[KA3]e om wraak te nemen op de autoriteiten. De oorspronkelijk lieve, komische satire krijgt dan meteen de allures van een klucht. In de klassieke Italiaanse neo- realistische (zwart-wit) stijl gedraaid door de van Hongaarse origine zijnde, Italiaanse regisseur Csepcsanyi, die al geruime tijd in Noorwegen werkt.

Oragens fange

1985 | Historische film

Noorwegen​/​​USSR 1985. Historische film van Stanislav Rostotsky en Knut Andersen. Met o.a. Alexandr Timoskin, Petronella Baker, Tor Stokke, Torgeir Fonnlid en John Andresen.

De film verdiept zich in het zieleleven van de zeevarende Vikingen. Er is ook een versie van 110 minuten. USA-titel: CAPTIVE OF THE DRAGON.

Olsenbandens sidste bedrifter

1975 | Familiefilm, Komedie

Noorwegen 1975. Familiefilm van Knut Andersen. Met o.a. Carsten Byhring, Arve Opsahl, Sverre Holm en Rolf Søder.

Nummer zes uit de Noorse reeks, gebaseerd op nummer zes van het door Erik Balling geregisseerde en geschreven Deense OLSEN- BANDENS SIDSTE BEDRIFTER. Regisseur Bohwim werd vervangen door Knut Andersen.

Den Sommeren jeg fylte 15

1975 | Familiefilm, Drama

Noorwegen 1975. Familiefilm van Knut Andersen. Met o.a. Steffen Rothschild, Anne Lise Tangstad, Kaare Kroppan, Gretha Ryen en Carina Ruude.

Een puber gaat bij zijn oom op het platteland logeren en is getuige van enkele dramatische gebeurtenissen die deze vakantie van vorige vakanties onderscheiden. Een door zijn oom verleide dienstbode pleegt zelfmoord, maar één van diens andere geliefden wijdt het neefje in de liefde in. Deze kennis brengt hij weer in praktijk met een leeftijdgenote. Deze met opzichtig gebruik van de zoomlens gefotografeerde film over het volwassen worden wisselt muffe sentimentaliteit af met al even muffe erotische scènes. De locaties en de spelers zijn aantrekkelijk, maar het scenario en de regie weten niet wat ze ermee moeten doen.