Marc Richter

Acteur

Marc Richter is acteur.
Er zijn 7 films gevonden.

Tatort - Scheherazade

2005 | Mysterie

Duitsland 2005. Mysterie van Peter Henning en Claudia Prietzel. Met o.a. Sabine Postel, Oliver Mommsen, Camilla Renschke, Winfried Hammelmann en Esther Zimmering.

Manu (Zimmering) geniet de reputatie bij de politie in Bremen van mythomane. Daarom wil Inga L[KA3]ursen (Postel) haar niet geloven als ze vertelt dat haar vriend vermoord is. Stedefreund (Mommsen) haalt zijn cheffin toch over eens een kijkje te gaan nemen in Manu's woning. Ze vinden niets en voor Kommissarin Lürsen is de zaak 'Manu' afgedaan, hoewel Manu door onbekenden wordt lastig gevallen. Stedefreund wil niet opgeven. Hij is onder de indruk van Manu en is gefascineerd door het verhaal, dat Manu's vriend betrokken geweest zou zijn bij de Hamburgse cel van Al Qaïda. Lürsen komt pas in beweging als ze geconfronteerd wordt met haar radicale verleden. Jammer dat het scenario van Christian Jeltsch voor de zeshonderdste aflevering niet sterk en zelfs wat verwarrend is, want het bevat boeiende stof. Postel en Mommsen zijn als vanouds. Het camerawerk is van Ngo the Chau. Werktitel: VERSCHWÖRUNG.

Erste Ehe

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Isabelle Stever. Met o.a. Maria Simon, Nils Nelleßen, Marc Richter, Silvina Buchbauer en Martin Reinhardt.

De inmiddels 25-jarige Dorit (Simon) is afkomstig uit een beschermd burgerlijk milieu. Ze heeft een onbezorgde jeugd gehad. Ze werd verliefd op Alex (Nelleßen), die vijf jaar ouder is. Alex' ouders waren van die typische vrijdenkers uit de beweging van '68; ze gingen algauw uit elkaar en bekommerden zich niet om hun kind. Alex heeft hieronder altijd geleden en zijn probleem van zich afgeschreven. Hij is nog altijd onzeker en is schrijver geworden. Ondanks Dorits ideale omstandigheden uit haar jeugd is zij nu ook tamelijk labiel. Haar aantrekkelijke glans, waarmee ze Alex veroverde, is er eigenlijk al vanaf. Hun relatie, maar vooral Dorits houding, is een beetje van 'het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak'. Hierdoor raakt Alex vertwijfeld en krijgt suicide gedachten. Ze geven echter een party ter gelegenheid van hun huwelijk en in die feestnacht zien we dat Dorit begint te experimenteren met alcohol, soft- en hard drugs. Ze proberen hun liefde te consumeren, waarbij een van hen bijna het loodje legt. De film spitst zich toe op de culminerende gebeurtenissen tijdens de roes van de feestnacht. Deze enigszins experimentele film over de bestaansangst van jonge mensen werd bekroond met de aanmoedigingsprijs van de Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin. Het scenario is van debuterend regisseuse Stever, die haar rolverdeling goed werk laat verrichten. Het camerawerk is van Rali Raltschev.

Die schönste Sache der Welt: Nr. 23

2002 |

Duitsland 2002. Bernd Heiber.

Op een regenachtige avond klopt Markus kletsnat aan bij een afgelegen, oud huis. Renee is aan het pottenbakken en voelt zich door de vreemdeling gestoord tot ze beseft dat er nog een adonis ontbreekt in haar collectie dildo's

Endstation: Tanke

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Nathalie Steinbart. Met o.a. Tamara Simunovic, Florian Panzner, Oliver Bröcker, Vadim Glowna en Horst-Günter Marx.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Erste Ehe

2000 |

Duitsland 2000. Isabelle Stever. Met o.a. Maria Simon, Nils Nelleßen en Marc Richter.

Dorit en Alex vieren hun huwelijksdag. Onder het genot van een coctail van geestverruimende middelen doen ze tot in de vroege uurtjes hun relatieperikelen uit de doeken

Die Verbrechen des Professor Capellari - In eigener Sache

1999 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 1999. Misdaad van Helmut Metzger. Met o.a. Friedrich von Thun, Martin Lüttge, Julia Brendler, Sissy Höfferer en Marc Richter.

Professor Viktor Capellari (Von Thun) gaat niet in op het verlokkelijke, erotische aanbod van een van zijn aantrekkelijke studentes, dat zij hem hoogst persoonlijk in de priv[KA1]esfeer komt doen. De volgende dag wordt zij in haar flatje als lijk gevonden. Capellari weet dat hij de politie een stap voor moet blijven, om niet als hoofdverdachte achter de tralies te belanden als ze naar vingerafdrukken van een `onbekende` gaan zoeken. De politie heeft met de komst van de ambitieuze en vastberaden Karola Geissler (H[KA3]offerer) versterking gekregen. Capellari vraagt juridische bijstand aan een universiteitscollega, professor Bernd Schumann (Lüttge), maar was dit wel zo verstandig? De kijkers weten dat Capellari onschuldig moet zijn, maar vergissen is menselijk. Het is even afwachten in het scenario van Thomas Kubisch en regisseur Metzger, hoe Capellari zich redt uit de zich langzaam, maar zeker aanhalende strop. Een onderhoudende aflevering, waarin de geschoolde amateurspeurneus behoorlijk in het nauw zit. Het subplot is dit keer heel aardig: Capellari erft van zijn tante een fraaie villa aan de Starnberger See, maar zijn tegenstribbelende huishoudster wil niet verhuizen. Het camerawerk is van Klaus Merkel.

Die Bademeister - Weiber, saufen, Leben retten

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Martin Walz en Martin Waltz. Met o.a. Hilmi Sözer, Dorkas Kiefer, Patricia Thielemann, Franz Tscherne en Hanno Pöschl.

Paul (Herbig) en zijn maat B[KA3]oller (S[KA3]ozer) komen uit de onooglijke wijk Kann van het spuuglelijke industriestadje Wanne-Eickel in het Roergebied. Het zijn twee zeer gewone binken, die ervan dromen badmeester op het strand te worden om bier te slurpen en willige wijfies in bikini`s te versieren voor een quickie. Het onwaarschijnlijke duo wordt inderdaad als badman op het idyllische eilandje Sylt op het strand aan het werk gezet, maar verknalt heel snel hun baantje. Daarna worden zij aangezien voor een tweetal trendsetters van de Rivi[KA2]era (Kann wordt verward met Cannes), maar net als het opzichtige stel het bier verruild heeft voor champagne belanden ze weer op de keien als hun zeer ordinaire vrienden en familieleden op de proppen komen en de boel op stelten zetten. Gelukkig was Heike (Kiefer), een lid van een soort Lekker Dier-beweging, een genadeloze slachting door de eet-maffia op het spoor gekomen en dat biedt onze vrienden de gelegenheid om de held van de dag te worden. Mislukte poging om het goede van [KL]Bay Watch[KLE] en MANTA-MANTA te combineren tot een soort FLODDER-klucht voor (en over) onvolwassen mensen. Het nogal domme scenario voor deze als dijenkletser bedoelde film is van Mathias Dinter en Martin Ritzenhoff.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marc Richter op televisie komt.

Reageer