Fermi Reixach: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Mi vida

2019 | Drama

Nederland 2019. Drama van Norbert ter Hall. Met o.a. Loes Luca, Elvira Mínguez, Anniek Pheifer, Fermi Reixach en Loïc Bellemans.

De 63-jarige Lou uit Schiedam heeft haar kapsalon verkocht en reist nu naar de Spaanse havenstad Cádiz, om een taalstudie te doen en na te denken over de toekomst. Het liefst zou ze zich voorgoed in Spanje vestigen, maar hoe moet het dan met haar kinderen en kleinkinderen? Deze luchtige karakterstudie kabbelt een tikje gezapig voort – Lou heeft wat fijne ontmoetingen, wat ruzietjes en wat nieuwe inzichten – maar het zestigersperspectief is verfrissend, de regie van Norbert ter Hall (A’dam – E.V.A.) prettig ingetogen, en de hoofdrol van Loes Luca mooi en overtuigend.

Una Sombra en el jardín

1989 | Drama, Thriller

Spanje 1989. Drama van Antonio Chavarrías. Met o.a. Mathieu Carrière, María Barranco, Fermi Reixach en Montserrat Salvador.

Een botanicus die pas van zijn vrouw gescheiden is en naar een andere woning verhuist, wordt smoorverliefd op de vorige huurster van zijn nieuwe appartement. Een psychologische thriller die aan Polanski en Bigas Luna doet denken, maar er desondanks in slaagt een eigen stijl en karakter te behouden. Deze goed geregisseerde en gefotografeerde film met schitterende muziek is het fortuinlijke regiedebuut van Antonio Chavarrías, vroeger assistent-regisseur en maker van korte films.

La noche oscura

1988 | Biografie, Experimenteel

Frankrijk​/​​Spanje 1988. Biografie van Carlos Saura. Met o.a. Juan Diego, Julie Delpy, Fernando Guillén, Manuel de Blas en Fermi Reixach.

Saura,die zelf het senario schreef, schept een beeld hoe in de verschrikkelijke winter van 1577 de Karmelieten San Juan de la Cruz halfnaakt op de rug van een muilezel naar Toledo brengen om hem daar voor een kerkelijk tribunaal te slepen. Immers, in de tijd van scheuringen en inquisitie grensde het kiezen voor een leven als een arme, ongeschoeide kloosterling in vertrouwelijke dialoog met God aan ketterij, zo niet erger. Een mystieke en morbide sfeer, gehuld in weinig licht. Nacht en dood zijn als een obsessie voortdurend aanwezig in deze reis op de grenzen van de waanzin. Saura kon dit thema niet efficiënt ontwikkelen; daarnaast is er nog het slechte spel van de hoofdrolspeler. Een nieuwe mislukking van de regisseur na EL DORADO, maar met indrukwekkende beelden van Téo Escamilla.