Marina Ried: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Stahlnetz - Saison

1961 | Misdaad

Duitsland 1961. Misdaad van Jürgen Roland. Met o.a. Hans Hessling, Dieter Eppler, Richard Lauffen, Klaus Kindler en Grit Boettcher.

In een kuurplaats in de Harz wordt in de winter het stoffelijke overschot van de 25-jarige Helga Zeller gevonden. Het blijkt dat zij al een maand dood was. Officier van justitie Dr. Stiebner (Lauffen) uit Goslar vraagt Kriminalkommissar Hauke (Eppler) van de moordbrigade uit Braunschweig om het onderzoek te doen. Hauke begint met het ondervragen van de buren. Een van hen, Herbert Schintzel (Kindler) heeft iets te verbergen; hij had ooit een relatie met Helga. Voordat Hauke hierachter is, hoort hij alleen maar slechte dingen over Helga en wat hem betreft zit de zaak muurvast. Koddebeier Henry Wohlers (Hessling) is echter een nuchtere politieman met gezond verstand en goede speurzin. Door hem wordt de zaak opgehelderd. Een minder spectaculaire aflevering uit de overigens uitstekende reeks realistische misdaadfilms. Het spel is heel geloofwaardig. Het scenario is zoals gebruikelijk van Wolfgang Menge.

...morgen wirst du um mich weinen

1959 | Drama

Duitsland 1959. Drama van Alfred Braun. Met o.a. Sabine Bethmann, Sabine Sesselmann, Rudolf Forster, Joachim Hansen en Herbert Tiede.

Arme toneelspeler zonder werk Heinz Horbach (Hansen) wordt aangereden door een auto, waarin Thea Hackrath (Sesselmann) en haar getrouwde vriend Dr. Korss (Tiede) zitten. Het ongeval is niet ernstig en Korss, die in het bedrijf van Thea`s vader, Konsul Hackrath (Forster) werkt, biedt hem aan tegen goed geld een schijnhuwelijk aan te gaan met Thea, die van hem in verwachting is.

Du mein stilles Tal

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Leonard Steckel. Met o.a. Curd Jürgens, Winnie Markus, Ingeborg Schöner, Bernhard Wicki en Leonard Steckel.

Dertig jaar lief en leed van een vrouw (Markus), die door haar eerste geliefde, pianist Wicki, in de steek wordt gelaten, terwijl ze in verwachting is. Ze trouwt gauw met een landjonker (J[KA3]urgens) en alleen de huisdokter (regisseur Steckel) kent haar verschrikkelijke geheim. Als ze later de kans krijgt om er met Wicki vandoor te gaan, doet ze het niet om Jürgens in de steek te laten; maar haar trouw zal uiteindelijk niet beloond worden, want hij zal haar bedriegen met de vriendin van haar volwassen dochter en dreigt haar dan te verlaten. Een soaper van de bovenste plank, die kwa moraal belachelijke ideeën aanreikt, maar vanwege de behoorlijke rollen toch nog de moeite waard is.

Rittmeister Wronski

1954 | Thriller

Duitsland 1954. Thriller van Ulrich Erfurth. Met o.a. Willy Birgel, Elisabeth Flickenschildt, Antje Weisgerber, Ilse Steppat en Irene von Meyendorff.

Birgel is een aan de grond geraakte Poolse ritmeester, die voor de Duitse Abwehr gaat spioneren - hij doet dat op een bijzondere manier: hij verleidt met zijn charme de vrouwen van invloedrijke politici en hoge ambtenaren. Als hij teruggeroepen wordt naar Polen, raakt hij in zijn eigen val verstrikt: hij is echt verliefd. Naar de waar gebeurde affaire Sosnowski uit 1934. Spannend maar wat ongeloofwaardig.

Die Blume von Hawaii

1953 | Muziek

Duitsland 1953. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Maria Litto, William Stelling, Ursula Justin, Rudolf Platte en Marina Ried.

Voor een opvoering van Paul Abrahams operette Die Blume von Hawaii wordt op dat eiland naar een ster gezocht. Aardige revuescènes, maar voor het overige een slap verhaaltje met middelmatige acteerprestaties.

Meine Frau macht Dummheiten

1952 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1952. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Inge Egger, Hans Holt, Georg Thomalla, Marina Ried en Rudolf Platte.

Een chemicus wordt verliefd op een verslaggeefster van een sensatieblad, maar weet niet dat zij het was, die een kwetsend artikel over hem geschreven heeft. Pas lang nadat ze getrouwd zijn en na een heleboel misverstanden komt de waarheid aan het licht. Een banale komedie die de vrouw naar haar rol in de jaren vijftig, ofwel naar huis en haard, terugstuurt.

Man lebt nur einmal

1952 | Komedie

Duitsland 1952. Komedie van Ernst Neubach. Met o.a. Theo Lingen, Paul Hörbiger, Rudolf Platte, Lisa Stammer en Marina Ried.

Zakenman Lingen heeft grote schulden. Bovendien maakt hij mot met verloofde Stammer. Hij ziet het niet meer zitten. Er is nog maar één uitweg: zelfmoord, maar hij durft niet. Hij is een fatsoenlijk mens en wil zijn schuldeisers betalen; hij heeft een levensverzekering, die na zijn dood voldoende uitkeert om alle schulden te voldoen. Hij neemt contact op met een gangster en vraagt deze hem te vermoorden. De killer heeft geen tijd en speelt de opdracht door naar een 'collega'; ondertussen is alles weer koek en ei tussen Stammer en Lingen. Nu wil hij niet meer dood. Hij moet zich uit de voeten maken om het vege lijf van een moordenaarshand te redden. Regisseur Neubach schreef zelf het scenario naar zijn eigen boulevardklucht Der Mann, der seinen Mörder sucht. Hoewel het thema geheel en al versleten is, blijkt de vaart er toch nog in te zitten. De film is vaardig gespeeld en het is plezierig tijdverdrijf. Otto Baecker stond achter de camera.

Alle kann ich nicht heiraten

1952 | Muziek, Komedie

Duitsland 1952. Muziek van Hans Wolff. Met o.a. Sonja Ziemann, Hardy Krüger, Adrian Hoven, Joachim Brennecke en Eva-Maria Meinecke.

Twee jonge pianostemmers, die eigenlijk musicus wilden worden, leren in St. Moritz een mysterieuze vrouw kennen, die beweert dat zij een Turkse prinses is. Ze blijkt echter een werkloze mannequin te zijn en al gauw vormen de drie samen een succesvol muziektrio. Als ze nu maar niet allebei op die vrouw verliefd werden... Een typische komedie uit de jaren 1950-60 met veel muziek.

Schön muß man sein

1951 | Muziek

Duitsland 1951. Muziek van Akos von Ratony. Met o.a. Sonja Ziemann, Willy Fritsch, Hardy Krüger, Rudolf Platte en Hans Richter.

Ziemann speelt het brutale revuesterretje Maria Schippe dat bij de repetities voor de nieuwe operette van producent Enrico Zwickel (Platte) brutaal opmerkt dat diva Rose de Lila (Ondra) valse noten aanslaat. Hoewel ze geen ongelijk heeft, eist hoofdrol Ondra dat koorzangeresje Ziemann ontslagen wordt. Platte`s hoofd staat daar helemaal niet naar, want vader en zoon Holunder (Fritsch/Krüger) hebben de arrangementen nog niet klaar en de show moet de volgende dag in première. Weinig opwindende film over de verwikkelingen achter de schermen van een operette. Nodeloos om op te merken dat Ziemann over het juiste 'talent' beschikt om de show te redden, terwijl de jonge Krüger verliefd op haar wordt. De muziek is van Michael Jary, die in de film het rolletje van 'kapellmeister' van het operette-orkest speelt. Het scenario is van Dr. Gustav Kampendonk, die assistentie kreeg van Kurt Schwabach en Fritz von Woedtke. Het camerawerk werd verzorgd door Willy Winterstein.

Gabriela

1950 | Drama

Duitsland 1950. Drama van Géza von Cziffra. Met o.a. Zarah Leander, Carl Raddatz, Vera Molnar, Gretha Weiser en Käte Haack.

Leander is nachtclubzangeres Gabriela en mede-eigenaresse van het etablissement 'Bei Gabriela'. Ze verkoopt haar aandeel en trekt zich terug om zich te gaan wijden aan haar dochter Molnar, die inmiddels twintig is. Daartoe is het echter te laat, want die neemt het moeder kwalijk dat ze in een pleeggezin moest opgroeien. Mamma Leander kon echter niet anders want ze was gescheiden om musicus Raddatz van haar vader Breuer, een rijke industrieel in Zweden. Het nachtlokaal gaat door Leander's vertrek minder lopen. Haar voormalige zakenpartner Assmann neemt contact op met haar ex en voor de hand liggende verwikkelingen leiden naar een voorspelbare finale; melodramatische cliché- film met goed spel van de hoofdrollen en om de legendarische Leander de moeite waard. Eerste Duitse film van Leander na WO II; ze zingt o.a. 'Wann wirst Du mich fragen' en 'Im Leben ist alles so wunderschön'.

Tolle Nacht

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Theo Lingen. Met o.a. Marte Harell, Gustav Fröhlich, Theo Lingen en Marina Ried.

Een zangeres krijgt in haar hotelkamer nachtelijk bezoek van een man in pyjama die de weg is kwijtgeraakt. Daaruit vloeien de nodige complicaties voort. Een verre van origineel gegeven, daarenboven allesbehalve verrassend uitgewerkt. Van Lingen als regisseur zou men iets meer mogen verwachten.