Maria Emo: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Gewitter im Mai

1987 | Romantiek, Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1987. Romantiek van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Gabriel Barylli, Claudia Messner, Michael Greiling, Michel Robin en Maria Emo.

Herverfilming van de versie van 1938 naar het gelijknamige verhaal van populaire volkschroniquer Ludwig Ganghofer (1855- 1920). De jonge, blonde Dorle - offici[KA3]eel heet ze Regina - Weber (Messner) uit een gehucht in Ober-Beieren staat voor een dilemma. Ze moet kiezen uit twee huwelijkskandidaten: dorpssmid Domini Sattelberger (Greiling) die het dorp aan het stroomnet heeft gekoppeld en Leopold Holzner, een zeeman met verlof die het neefje van de pastoor (Robin) is. Hevige conflicten tussen de rivalen leiden uiteindelijk tot een ramp. Een verhaal dat niet meer van deze tijd is; gelukkig zag Schwarzenberger, die ook de fotografie deed, af van de sentimentaliteit uit vroegere Heimatfilms. Speelt rond 1895. Scenario van Jörg Graser.

Der Stille Ozean

1983 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1983. Drama van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Hanno Pöschl, Marie France Pisier, Bert Breit, Maria Emo en Marius Cella.

Een falende arts hoopt in een klein dorpje in de anonimiteit te kunnen leven. Na verloop van tijd realiseert hij zich dat dit slechts een vlucht is en dat hij zich daar nooit thuis zal voelen. De film, bekroond met de Deutsche Kamerapreis 1984 valt op door de stemmige beelden, maar het verhaal blijft vrij oppervlakkig.

Der Weibsteufel

1966 | Drama

Oostenrijk 1966. Drama van Georg Tressler. Met o.a. Maria Emo, Sieghardt Rupp, Hugo Gottschlich, Richard Tomaselli en Vera Comployer.

De jonge vrouw van een oude smokkelaar, die samen hoog in de Alpen op een onneembare en ondoordringbare boerderij wonen, is gefrustreerd door het leeftijdsverschil. Ze is kinderloos gebleven ondanks de krasheid van haar man. De politie in het dal wil de smokkelaar ontmaskeren en de commandant (Tomaselli) stuurt een jonge smeris (Rupp) op het stel af in de hoop de vrouw te verleiden.

Hitler

1962 | Oorlogsfilm, Biografie

Verenigde Staten 1962. Oorlogsfilm van Stuart Heisler. Met o.a. Richard Basehart, Cordula Trantow, Maria Emo, Martin Kosleck en John Banner.

Basehart geeft een cerebrale interpretatie van de carrière van de leider van het Derde Rijk.

Das Mädchen vom Moorhof

1958 |

Duitsland 1958. Gustav Ucicky. Met o.a. Eva-Ingeborg Scholz, Maria Emo en Claus Holm.

Zweden, 1882. Een jong dienstmeisje komt in de problemen als zij zwanger wordt van de rijke getrouwde landgoedeigenaar, voor wie zij werkt.

Herr Puntila und sein Knecht Matti

1955 | Drama, Komedie

Oostenrijk 1955. Drama van Alberto Cavalcanti en Albert Calvacanti. Met o.a. Curt Bois, Heinz Engelmann, Maria Emo, Gaby Banschenbach en Inge Holzleithner.

In Wenen dat rond 1955 nog door de vier mogendheden bezet was, werd door de Braziliaanse regisseur het gelijknamige volksstuk van Bertold Brecht verfilmd in de Russische sector. Aanvankelijk had Brecht het scenario afgekeurd en de film die over een grootgrondbezitter gaat is maar gedeeltelijk geslaagd. Hij is interessanter voor Brecht-vorsers dan voor het grote publiek.

Bel Ami

1954 | Komedie

Oostenrijk 1954. Komedie van Louis Daquin. Met o.a. Johannes Heesters, Marianne Schönauer, René Lefèvre, Jean-Roger Caussimon en Gretl Schörg.

Georges Duroy (Heesters) schuwt geen middel om carrière te maken, en de middelen zijn hem het dierbaarst als zij via het bed van al dan niet getrouwde mooie vrouwen voeren. Daquin heeft met scenarioschrijver Peter Loos De Maupassant's satire scherp aangepunt en Johann Heesters heeft mooie momenten, maar de charme van Willy Forst's 1939-verfilming werd net niet bereikt. Het camerawerk is van Nicolas Hayer en Viktor Meihsl.

Turandot oder Der Kongre§ der Wei§wèscher

-1 |

Duitsland. Jürgen Flimm. Met o.a. Franz Josef Steffens en Maria Emo.

Georges Duroy (Heesters) schuwt geen middel om carrière te maken, en de middelen zijn hem het dierbaarst als zij via het bed van al dan niet getrouwde mooie vrouwen voeren. Daquin heeft met scenarioschrijver Peter Loos De Maupassant's satire scherp aangepunt en Johann Heesters heeft mooie momenten, maar de charme van Willy Forst's 1939-verfilming werd net niet bereikt. Het camerawerk is van Nicolas Hayer en Viktor Meihsl.