Susan Barnes: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

Duty Dating

2002 | Romantische komedie

Verenigde Staten 2002. Romantische komedie van Cherry Norris. Met o.a. Lauren Sinclair, Paul Satterfield, Eric Gustavson, Lee Everett en Lilyan Chauvin.

Nukkige Clarice (Sinclair), die voor een steenrijke uitgever werkt, heeft weinig geluk in de liefde. Haar baas brengt haar in contact met een beroemde dokter, die haar advies geeft hoe zij in de smaak moet vallen bij mannen en hoe zij een zonnige persoonlijkheid krijgt. De receptuur is onorthodox, maar het werkt. Het scenario van regisseuse Norris is rijk aan clichés, maar dat is minder erg dan het ondermaatse spel van Sinclair.

Where the Money Is

2000 | Misdaad, Komedie, Thriller, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 2000. Misdaad van Marek Kanievska. Met o.a. Paul Newman, Linda Fiorentino, Dermot Mulroney, Susan Barnes en Anne Pitoniak.

Er is niks mis met je leven, maar opwindend is anders? Je hoopt dat het avontuur je tegemoet komt, maar weet dat de kans daarop marginaal is? Carol Ann (Fiorentino) bevindt zich in deze situatie en loopt toch tegen die ene kleine kans op - dat is zo heerlijk aan film. Meer vertellen zou verklappen zijn. Where the Money Is blijkt een van de schaarse films waarin Fiorentino haar aanzienlijke kwaliteiten kan ontplooien. Charisma-vat Newman hoeft nooit veel te doen om te boeien, maar hij doet dat hier op z'n 75ste opnieuw met plezier. Toch had Newman niet meer de starpower om voldoende toeschouwers naar de bios te krijgen.

Switched at Birth

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Douglas Barr. Met o.a. Melissa Gilbert, Rosanna Arquette, David Andrews, James McCaffrey en Mary Mara.

De alleenstaande Linda bevalt in het ziekenhuis van haar zoon Luke. Op hetzelfde moment wordt ook Morgan, de zoon van de rijke James en Sarah, geboren. Twee jaar later blijkt uit een bloedtest dat Linda niet de biologische moeder van Luke is. De baby's blijken vlak na hun geboorte per ongeluk te zijn verwisseld.

One Night Stand

1997 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1997. Romantiek van Mike Figgis. Met o.a. Wesley Snipes, Nastassja Kinski, Ming Na Wen, Kyle MacLachlan en Glenn Plummer.

Een commercieel directeur uit LA, Max, gaat op bezoek bij een vriend Charlie in New York die AIDS heeft. Hij ontmoet Karen, tot wie hij zich meteen aangetrokken voelt. Ze maken een afspraakje en hebben een zeer gepassioneerde nacht samen. Hij gaat terug naar zijn familie en vrouw en denkt er verder niet meer aan. Een jaar later als hij weer bij Charlie langsgaat die nu stervende is, komt hij Karen weer tegen...

Nothing to Lose

1997 | Komedie, Actiefilm, Misdaad

Verenigde Staten 1997. Komedie van Steve Oedekerk. Met o.a. Tim Robbins, Martin Lawrence, John C. McGinley, Giancarlo Esposito en Kelly Preston.

Komische buddy-roadmovie over een reclameman (Robbins) die ontdekt dat zijn vrouw ontrouw is. Als hij 's nachts somber rondrijdt probeert T. Paul (Lawrence) hem te beroven, maar Robbins is niet in de stemming om slachtoffer te zijn. Dan gaan de twee maar samen op pad. Niet alle grappen en situaties zijn even goed, maar Robbins en Lawrence hebben absoluut chemie. Scenarist/regisseur Oedekerk maakte eerder Ace Ventura: When Nature Calls. Lawrence kwam naar verluidt tijdens een opnamedag niet meer bij van het lachen, zodat hij naar huis gebracht moest worden.

Inventing the Abbotts

1997 | Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1997. Drama van Pat O'Connor. Met o.a. Joaquin Phoenix, Billy Crudup, Liv Tyler, Will Patton en Kathy Baker.

Coming of age drama met jong acteertalent. Jacey Holt (Crudup) heeft een hekel aan de machtige familie Abbott. Zijn familie is arm en dat is de schuld van de Abbotts, omdat ze een lucratieve uitvinding van zijn overleden vader hebben gepikt. Uit wraak besluit hij aan te pappen met één van de drie dochters. Regisseur O’Connor schetst mooi de sfeer van het kleine stadje Haley, Illinois, in de jaren 50. De jonge honden in de cast spelen sterk, al waren Tyler en Phoenix (destijds 20 en 23) wat te oud om 15-jarigen te spelen.

Dog Watch

1996 | Misdaad

Verenigde Staten 1996. Misdaad van John Langley. Met o.a. Sam Elliott, Esai Morales, Paul Sorvino, Dan Lauria en Jessica Steen.

Coming of age drama met jong acteertalent. Jacey Holt (Crudup) heeft een hekel aan de machtige familie Abbott. Zijn familie is arm en dat is de schuld van de Abbotts, omdat ze een lucratieve uitvinding van zijn overleden vader hebben gepikt. Uit wraak besluit hij aan te pappen met één van de drie dochters. Regisseur O’Connor schetst mooi de sfeer van het kleine stadje Haley, Illinois, in de jaren 50. De jonge honden in de cast spelen sterk, al waren Tyler en Phoenix (destijds 20 en 23) wat te oud om 15-jarigen te spelen.

Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Jeff Bleckner. Met o.a. Glenn Close, Judy Davis, Jan Rubes, Wendy Makkena en Lance Robinson.

Naar Cammermeyer's autobiografie. Het gaat over de rechten van homo's in het leger. Bedachtzaam en decent gedaan, zodat het op de Amerikaanse buis vertoond kan worden zonder dat het schaamrood op de kaken van die kijker komt. Ze is de geschiedenis ingegaan als de hoogst geplaatste vrouwelijke officier die wegens haar seksuele voorkeur ontslag kreeg. Goed gespeeld en dito geregisseerd.

In the Best Interest of the Children

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Michael Ray Rhodes. Met o.a. Sarah Jessica Parker, Sally Struthers, Lexi Randall, Gary Graham en Susan Barnes.

De aantrekkelijke, goedhartige maar losbollige Parker heeft vijf kinderen, die allen een verschillende vader hebben. Ze is manisch depressief en de oudste, Randall, bemoedert de 4 anderen; dochter Randall beschermt zelfs haar moeder tegen haar eigen zwakheden. Mama Parker die het eenvoudig niet goed lukt haar gezin te leiden, verhuist naar Iowa om opnieuw te beginnen, maar alles vervalt toch weer heel gauw tot een fikse puinhoop. Uit het leven gegrepen, hartverscheurend drama, dat uitstekend vertolkt wordt.

The Sitter

1991 | Thriller

Verenigde Staten 1991. Thriller van Rick Berger. Met o.a. Kim Myers, Brett Cullen, Susan Barnes, Kimberley Cullum en Suzanne Reed.

Verlegen Myers gaat baby-sitten in een hotel om op de vijf- jarige Cullum te passen, het dochtertje van een schrijver van bestsellers. Ze krijgt bizarre neigingen en begint perverse spelletjes te spelen met Cullum dat ze ziet als haar eigen kind. Haar 'gespeel' loopt op den duur erg uit de hand en wordt levensgevaarlijk. Vergezochte thriller die slechts een paar spannende momenten heeft en helemaal niet weet te overtuigen. Wie van dit genre houdt is beter af met films als THE HAND THAT ROCKS THE CRADLE of THE GUARDIAN, waarvan dit scenario van Berger zelf een mengeling is. Het werd een verwaterde bewerking van de griezel-roman Mischief van Charlotte Armstrong en wordt gezien als een nodeloze herverfilming voor de tv van DON'T BOTHER TO KNOCK met Marliyn Monroe. Myers is zeker ook heel mooi, al zou je haar niet graag in huis halen, maar het script laat haar behoorlijk in de steek. Lees liever het boek. Achter de camera stond Edward Pei.

Nightmare

1991 | Thriller

Verenigde Staten 1991. Thriller van John Pasquin. Met o.a. Victoria Principal, Paul Sorvino, Jonathan Banks, Danielle Harris en Christine Healy.

Als het elf-jarige dochtertje van Principal na enkele uren spoorloos te zijn geweest weer thuis komt, zegt ze dat ze ontvoerd werd en daarna verkracht. Door te ontsnappen heeft ze d'r leven weten te redden. Ze kan zelfs de naam van de dader noemen. Bij zijn arrestatie beweert de man van niets te weten en inspecteur Sorvino kan ook geen harde bewijzen op tafel leggen. De verdachte komt vrij en laat Principal weten dat hij haar dochter zal afmaken. Justitie staat machteloos, maar Principal laat het er niet bij zitten. Knap opgebouwd thriller-drama met heel wat onverwachte wendingen. Telkens als je denkt het vervolg te weten, zorgt het scenario van John Robert Bensink en Rick Huskey naar een roman van Marjorie Dorner, voor een verrassing. Commentaar op de wet is ook niet uit de lucht. Suspense van de betere soort, met minder geweldtaferelen dan het plot doet vermoeden. Goed spel van co-producente Principal. Mooi in beeld gebracht door Denis Lewiston.

Meet the Applegates

1991 | Sciencefiction, Horror, Komedie

Verenigde Staten 1991. Sciencefiction van Michael Lehman en Michael Lehmann. Met o.a. Ed Begley jr, Stockard Channing, Dabney Coleman, Bobby Jacoby en Cami Cooper.

Braziliaanse kevers in menselijke gedaanten infiltreren in de maatschappij in Amerikaanse stadjes, maar verbergen hun prooi aan mensenlichamen in de kelder. Ongelijkmatig, maar af en toe echt komisch en erg geestig uitgewerkt. Alleen de ontknoping komt zwak over. Doet denken aan HEATHERS. Onder de titel THE APPLEGATES op video uitgebracht.

A Deadly Silence

1989 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1989. Thriller van John Patterson. Met o.a. Mike Farrell, Bruce Weitz, Charles Haid, Richard Portnow en Sally Struthers.

Een op feiten gebaseerd drama over een studente uit Long Island die een klasgenoot inhuurt om haar incestueuze vader te vermoorden. Een klinische, koele navertelling van het boek van Dena Kleiman, journaliste bij de New York Times, in een bewerking van Jennifer Miller.

They Live

1988 | Sciencefiction, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1988. Sciencefiction van John Carpenter. Met o.a. Roddy Piper, Keith David, Meg Foster, George 'Buck' Flower en Peter Jason.

Een werkeloze bodybuilder arriveert in San Francisco, waar hij overnacht in een kamp met lotgenoten. Uit een nabijgelegen kapel klinkt vreemd gezang. Wat later valt de politie binnen in de kapel. Toevallig vindt hij een doos zonnebrillen, en als hij er [KA1]e[KA1]en opzet, gaat een nieuwe wereld voor hem open. Stripachtige SF met een knipoogje. Het scenario dat Carpenter schreef onder het pseudoniem Frank Armitage, en dat is gebaseerd op de roman [KL]Eight O`Clock In The Morning[KLE] van Ray Nelson, is eigenlijk een politieke allegorie (buitenaardse wezens infiltreren in onze maatschappij), maar aan die boodschap hoef je niet al te zwaar te tillen. Gary B. Kibbe fotografeerde en Carpenter voorzag de film van muziek, samen met zijn kameraad Alan Howarth.

Bad Dreams

1988 | Horror

Verenigde Staten 1988. Horror van Andrew Fleming. Met o.a. Jennifer Rubin, Bruce Abbott, Richard Lynch, Harris Yulin en Dean Cameron.

Onbeduidende horrorfilm over een vrouw (Rubin) die na dertien jaar uit een coma ontwaakt. Ze was door een sekteleider (Lynch) tot zelfmoord gedreven, maar overleefde het. De leden van haar therapiegroep worden een voor een vermoord en ze denkt dat de geest van de sekteleider daarvoor verantwoordelijk is. Matige speciale effecten, slecht script en slechte regie.

Stranded

1987 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1987. Sciencefiction van Tex Fuller. Met o.a. Ione Skye, Joe Morton, Maureen O'Sullivan, Susan Barnes en Cameron Due.

Een paar buitenaardse wezens komen terecht in het huis van O`Sullivan en haar kleindochter Skye. De wezens gaan flink tekeer tegen buitenstaanders maar zijn aardig voor de bewoonsters. Met behulp van een speciaal apparaat maken ze duidelijk dat ze op de vlucht zijn voor piraten die hun planeet hebben overgenomen. E[KA1]en piraat is hen op het spoor. Vlotte SF-prent met, voor de verandering, goedaardige buitenaardse wezens, die echter het slachtoffer worden van onbegrip en racisme (knappe parallel met de zwarte sheriff die, omringd door blanke politiemannen en dito bevolking, een verklaring moet vinden voor het gebeuren). Dankzij de vele knipoogjes overleeft het scenario van Alan Castle de low- budget-uitwerking. De E.T.'s werden geconcipieerd door Michele Burke. Jeff Jur zette het allemaal op celluloid.

Repo Man

1984 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1984. Sciencefiction van Alex Cox. Met o.a. Emilio Estevez, Harry Dean Stanton, Vonetta McGee, Olivia Barash en Sy Richardson.

Een jonge punker gaat werken als repo-man, iemand die auto's bij de 'eigenaar' weghaalt waarvan de afbetaling stagneert. Een mengeling van sociale satire en SF met boeiende resultaten. Stanton speelt perfect de rol van een professionele repo-man, die Estevez de kneepjes van het vak bijbrengt. Michael Nesmith produceerde de film, die vrijwel meteen na het uitkomen een cult- movie werd.