Bo De Group: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Wil

2023 | Oorlogsfilm, Drama

België 2023. Oorlogsfilm van Tim Mielants. Met o.a. Stef Aerts, Matteo Simoni, Annelore Crollet, Kevin Janssens en Dirk Roofthoof.

‘Ik stond erbij en ik keek ernaar.’ De regel uit het bekende kinderversje is een terugkerend motief in dit Vlaamse oorlogsdrama naar de gelijknamige roman van Jeroen Olyslaegers. Het is 1942 en de jonge Antwerpse hulpagent Wil moet de nazi’s assisteren bij het oppakken van Joden. Wat te doen: actief meewerken, in opstand komen, of gewoon maar wat toekijken? Zeer overtuigend maakt regisseur Mielants (De Patrick, Peaky Blinders) duidelijk hoe troebel de grens tussen goed en fout in oorlogstijd kan zijn. Een indringende, soms gruwelijke film, sterk verteld en gespeeld. Al is het slot wel wat abrupt.

Rosie & Moussa

2018 | Familiefilm

België 2018. Familiefilm van Dorothée Van Den Berghe. Met o.a. Savannah Vandendriessche, Imad Borji, Titus De Voogdt en Ruth Beeckmans.

Rosie voelt zich verloren nadat ze met haar moeder is verhuisd naar een flatgebouw in de Brusselse wijk Molenbeek. Bovenbuurjongen Moussa brengt soelaas. Met simpelweg dagdromen op het dak, maar ook met het zoeken naar haar vader. 'Eigenlijk is het Jip en Janneke, stiekem,' aldus schrijver Michael de Cock. 'Hoewel Rosie & Moussa iets complexer is, en de kinderen iets ouder.' Net als het boek is deze verfilming meesterlijk eenvoudig, met de vriendschap van de kinderen als kalm dobberend bootje op de woelige wateren van gebroken gezinnen en opgeklopte cultuurverschillen.

Sprakeloos

2017 | Drama

België 2017. Drama van Hilde Van Mieghem. Met o.a. Stany Crets, Viviane de Muynck, Rik van Uffelen, Marie Vinck en Hans Kesting.

Het enige boek dat hij móest schrijven, zo omschreef Tom Lanoye zijn autobiografische bestseller Sprakeloos uit 2009, over de aftakeling en dood van zijn markante moeder na een beroerte. Van die urgentie proef je niet veel in deze goedbedoelde maar weinig verrassende, nogal melodramatische verfilming. Vooral het verdriet van de naar Lanoye gemodelleerde hoofdpersoon (Crets) wordt weinig subtiel verbeeld. Dat neemt niet weg dat sommige scènes erg ontroeren, met name vanwege het formidabele spel van De Muynk als moeder. Mooie bijrol ook van Kesting als partner van de schrijver.