John Marshall: cast en camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Out of Darkness

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van Larry Elikann. Met o.a. Diana Ross, Ann Weldon, Carl Lumbly, Rhonda Stubbins en Beah Richards.

De parano[KA3]ide, schizofrene Paulie Cooper (Ross) brak haar medische studie af op de leeftijd van 25 jaar, toen de ziekte zich bij haar openbaarde. Met 43, na jaren van terugval en ziekenhuisopnamen, probeert ze weer vat te krijgen op haar leven met behulp van een nieuw medicijn. Een ondersteunende leefgemeenschap, gezinstherapie en haar eigen vastberadenheid geven haar een kans op een nieuw en normaal leven, maar niet zonder teleurstellingen. De tv-film hangt als los zand aan elkaar. Dit zou aan Barbara Turner of editor Peter V. White kunnen liggen, want de film lijkt te bestaan uit losse scènes. Jammer, want het is een goed en boeiend verhaal. Het is het tv-debuut van Diana Ross en zij is beter dan het script. Ze acteert emotioneel maar beheerst, daarbij geholpen door de prachtige regie van Elikann. De bijrollen zijn sterk bezet. Het camerawerk van Donald M. Morgan is goed, evenals de muziek van Michel Colombier. Ross is mede-uitvoerend producent, samen met Andrew Adelson.

Encounters: The Hidden Truth

1994 | Documentaire, Mysterie, Horror, Fantasy

Verenigde Staten 1994. Documentaire van Thomas McGough.

Deze door John Marshall gepresenteerde serie, met afleveringen van elk een uur, onderzoekt paranormale gebeurtenissen, bovenzintuiglijke waarnemingen, onverklaarbare mysteries en vreemde ontmoetingen. Aan de orde komen onder andere de in Rhode Island opgegraven overblijfselen van een zogenaamde vampier en de epidemische angst voor vampiers zo'n tweehonderd jaar geleden in New England; een huis dat zou worden bezocht door de geest van Elvis Presley; vulkanisch gesteente op Hawaii dat ongeluk brengt als je er wat van meeneemt en de duizenden gedocumenteerde brieven, waarin de tragische ongevallen worden beschreven van diegenen die inderdaad stenen hebben meegenomen; een theorie die beweert dat het leven op aarde deel uitmaakt van een genetisch experiment door een buitenaardse samenleving; waarnemingen van UFO's; en nog veel meer. Antwoorden worden niet gegeven, maar het is niettemin een interessante serie.

Roar

1981 | Avonturenfilm, Komedie

Verenigde Staten 1981. Avonturenfilm van Noel Marshall. Met o.a. Tippi Hedren, Noel Marshall, John Marshall, Melanie Griffith en Jerry Marshall.

Marshall is het buitenissige hoofd van een wetenschappelijk station, waar het gedrag van roofdieren wordt bestudeerd. In het safaripark dat erbij hoort, lopen een honderdtal leeuwen, tijgers, luipaarden en andere katachtige roofdieren vrij rond. Als zijn vrouw Hedren hem na enkele jaren van scheiding komt opzoeken, lopen ze elkaar mis. Vrouw en kinderen beleven spannende en komische momenten als zij door het wildpark gaan. Regisseur Marshall deed er zes jaar over om de film op te nemen, waarbij het hoofd van cameraman Jan de Bont door een leeuweklauw werd opengereten. Deze uiteindelijk niet zo opwindende film is tevens een pleidooi om het behoud van Afrikaanse wilde dieren in een natuurreservaat. Goed geprobeerd, geringe oogst. Griffith is in werkelijkheid de dochter van Hedren.

Titicut Follies

1967 | Documentaire

Verenigde Staten 1967. Documentaire van Frederick Wiseman.

In zijn karakteristieke observerende cinéma- vérité-stijl geeft Wiseman een indruk van de inrichting voor criminele psychiatrische patiënten in Bridgewater, Massachusetts, een plaats die de Indianen Titicut noemen. De film start in zuivere revue-stijl met de opvoering van de jaarlijkse 'Titicut Follies', een show gegeven door bewakers en gevangenen van de instelling. Daarna volgt een van de gruwelijkste impressies die ooit op het witte doek zijn gebracht. Wiseman toont zonder commentaar de behandeling van de gevangenen door bewakers en psychiaters. Hij laat gevangenen spreken over politiek, godsdienst, het nucleaire gevaar, en toont martelmethodes waarover we in onze ergste nachtmerries niet durven dromen. Het is een genadeloze afdaling in de hel. Deze debuutfilm van documentarist Wiseman schoot om begrijpelijke redenen in het verkeerde keelgat van de overheid van Massachusetts en werd na enkele voorstellingen op festivals in 1967-68 in beslag genomen. Verdere vertoning ervan werd verboden. Pas in 1992 werd hij weer vrijgegeven, op voorwaarde dat Wiseman in de aftitelrol vermeldde dat de toestand ondertussen is verbeterd. Hij deed dit inderdaad, op uiterst ludieke wijze. John Marshall hanteerde de camera. Absoluut af te raden voor gevoelige zielen.