Dario Parisini: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Nulla ci può fermare

1992 | Mysterie, Komedie

Italië 1992. Mysterie van Antonio Luigi Grimaldi. Met o.a. Maurizio Donadoni, Roberto De Francesco, Margaret Mazzantini, Margherita Buy en Remo Remotti.

Mysterieuze jonge vrouw huurt twee detectives in om haar te beschermen tegen een maniak die haar achtervolgt. Vreemde gebeurtenissen stapelen zich op. De speurneuzen ontdekken dat de vrouw helemaal niet wordt achternagezeten. Haar motief wordt pas duidelijk in de verrassende ontknoping. Sympathieke spelers behoeden de film voor middelmatigheid.

Viaggio a Galatina

1990 | Drama

Italië 1990. Drama van Gabriella Rosaleva. Met o.a. Francesca Prandi, Aleksander Dubin, Dario Parisini, Lou Castel en Achille Bruni.

Het verhaal speelt rond 1600 en gaat over Anna, die door de zuid Italiaanse provincie Puglia trekt op een pelgrimstocht naar San Paolo di Galatina waar ze deelneemt aan een ceremonie. Ze danst drie dagen en drie nachten om zich te louteren. Tijdens haar reis komt ze vreemde en extravagante mensen tegen. Op een van hen, Antonio, een werkzoekende arbeider, wordt zij verliefd. Goede rolbezetting, sensuele dansscenes en prachtige opnamen op locatie.

La fine della notte

1990 | Drama

Italië 1990. Drama van Davide Ferrario. Met o.a. Claudio Bigagli en Dario Parisini.

Bigagli is een verlegen jongeman, die zich slecht bij anderen aansluit. Hij werkt op een fabriek, heeft geen vriendin en gaat 's avonds nooit uit. Zijn enige vriend is een automonteur, een langharige knaap, al even alleen als Bigagli. Deze twee buitenstaanders, die leven en werken in een rustig stadje in noord Italië, gaan op een avond een eindje rijden. Onverwacht worden ze geconfronteerd met dood, politieachtervolging en tragedie.

Pathos

1988 | Mysterie, Misdaad

Italië 1988. Mysterie van Piccio Raffanini. Met o.a. Virginia Hey, Gérard Darmon, Gioia Scola, Carlo Mucari en Dario Parisini.

Twee fotomodellen worden onder vreemde omstandigheden vermoord. Een fotografe is geschokt en verdenkt haar mysterieuze, excentrieke echtgenoot. Nadat een eigenwijze politieman haar ergernis heeft opgewekt, besluit ze zelf op onderzoek uit te gaan. Ze slaagt erin een videofilm te bemachtigen waarop de moordenaar te zien is, terwijl hij een van de modellen vermoordt. Er worden nog twee mensen uit haar omgeving vermoord, voordat ze de dader tegen het lijf loopt. Niet erg spannend, matig geacteerd, veel bloot.

Il Grande Blek

1987 | Drama

Italië 1987. Drama van Giuseppe Piccioni. Met o.a. Roberto DeFrancesco, Sergio Rubini, Federica Mastroianni, Dario Parisini en Riccardo De Torrebruna.

Een onhandige nostalgische film met een ingewikkelde plot over politiek radicalisme en het leven in een klein stadje. Piccioni won hiermee de De Sica-prijs voor jonge regisseurs. De film is echter te lang en te gecompliceerd.

Una domenica si

1986 | Romantiek, Drama

Italië 1986. Romantiek van Cesare Bastelli. Met o.a. Nick Novecento, Dario Parisini, Davide Celli en Elena Sofia Ricci.

De liefdesavonturen van drie soldaten, met verlof in Perugia. Drie totaal verschillende karakters: Novecento is een lachwekkende, extraverte figuur, Parisini is een romanticus die wacht op zijn verloofde en Celli is verlegen en bang voor alles en iedereen. Een aandoenlijke film over romantiek en menselijke relaties, waarin prachtig wordt gespeeld.

Impiegati

1985 | Drama, Komedie

Italië 1985. Drama van Pupi Avati. Met o.a. Claudio Botosso, Luca Barbareschi, Dario Parisini, Elena Sofia Ricci en Cesare Barbetti.

Een film over de activiteiten van werknemers van een bank in Bologna. Intriges, jaloezie, rivaliteit in bed en op het werk maken deze film tot een wrange komedie over het dagelijks leven.

Noi tre

1984 | Historische film, Muziek, Drama, Biografie

Italië 1984. Historische film van Pupi Avati. Met o.a. Christopher Davidson, Lino Capolicchio, Dario Parisini, Gianni Cavina en Ida di Benedetto.

In 1770 bracht de toen 14-jarige Wolfgang Amadeus Mozart drie maanden door in de villa van graaf Pallavicini in de buurt van Bologna. Hij bereidt zich daar voor op het toelatingsexamen van de Filharmonie van Bologna en sluit vriendschap met de zoon van de graaf. Tot ze ontdekken dat ze allebei op hetzelfde meisje verliefd zijn... De film is nogal kunstmatig, maar hoe dan ook te verkiezen boven de over het paard getilde AMADEUS van Forman.