Miguel Aceves Mejía: cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Dos gallos y dos gallinas

1962 | Komedie, Musical

Mexico 1962. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Marco Antonio Muñiz, María Duval en Rosina Navarro.

Twee neven erven een veeboerderij die volgens twee broers aan hun gestorven vader toebehoorde. De nadruk ligt in deze komedie op de couleur locale en op de buitenlokaties. Bijna een derde deel van de film bestaat uit stuntelige en vervelende muzieknummers.

Viva Chihuahua

1961 | Komedie

Mexico 1961. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, Miguel Aceves Mejía, Marina Camacho en Norma Mora.

Herverfilming van TAL PARA QUAL (Gonzáles, 1952). Er wordt af en toe plagiaat gepleegd op het toneelstuk van Oscar Wilde The Importance of Being Ernest. Zonder enig belang.

Los valientes no mueren

1961 | Komedie

Mexico 1961. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Pedro Armendáriz, Miguel Aceves Mejía, Ana Bertha Lepe en Marina Camacho.

Na veel misverstanden en verwarringen slagen twee nogal twistzieke machojongens erin te trouwen met de meisjes van wie zij houden. De film is besmet met de traagheid en de vermoeidheid van de veteraan-hoofdrolspelers en de regisseur.

Camino de la horca

1961 | Western

Mexico 1961. Western van Chano Urueta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Lola Beltrán, Fernando Casanova en Olivia Michel.

Een gevaarlijke crimineel, 'El Diablo' is veroordeeld door een rechter. De zoon hiervan doodt een man uit zelfverdediging; door alle getuigen te laten verdwijnen, probeert de vrouw van El Diablo hem te belasteren om zo haar man op vrije voeten te krijgen in deze redelijke film.

Paloma brava

1960 | Avonturenfilm

Mexico 1960. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Sara García en Alfredo Varela jr..

Een gemaskerde jongedame wil zich wreken op een jongeman, van wie zij denkt dat hij haar zuster verkracht heeft. Het geheel is een vrouwelijke belichaming van het macho-thema in een film die voor de zoveelste keer Quintana en Garc[KA1]ia op laat draven (waarschijnlijk kunnen zij hun teksten slapend nog opzeggen).

Los Fanfarrones

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Flor Silvestre, Julio Aldama en Mauricio Garcés.

Drie meisjes, die net het internaat verlaten hebben, gaan een gelegenheid onder hun hoede nemen, die hun klasseleraar hen heeft nagelaten. Het blijkt een caf[KA1]e te zijn dat door drie viriele mannen wordt gedreven. Een afgezaagde komedie, zelfs voor een Mexicaanse film (de typische, ietwat grove meisjes en de 'macho's', die aan het eind door hen onderworpen blijken te zijn). Nogal simpel van opzet en produktie.

El Buena Suerte

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Sara García, Olivia Michel en Alfredo Sadel.

Twee jongemannen worden onafscheidelijke vrienden en ontmoeten elk een vriendin. Deze film gehoorzaamde simpelweg de wetten van het marktmechanisme, en daarom mocht Sadel meespelen, een Venezolaanse acteur. In ieder geval werd het niet het kassucces waarop men hoopte.

Dónde estás, corazón?

1960 | Drama

Mexico 1960. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Lola Beltrán, Amalia 'La Tariáculi' Mendoza en Miguel Aceves Mejía.

Het leven, de liefdes en duizend en een lotgevallen van drie zangers. Het is stuitend om te zien hoe Quintana de titelsong van de film inzet, terwijl zij overvallen wordt door een eindeloos aantal snikken, net als in de films van Sara Montiel. Zelden was een film zo belachelijk, snotterig en melodramatisch.

Viva quien sabe querer!

1959 | Komedie

Argentinië​/​​Mexico 1959. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Mabel Karr, Oscar Pulido en Anita Casares.

Een man die zich uitgeeft voor impresario, engageert twee jongemannen met een vals contract. Als vergeldingsmaatregel ontvoeren zij twee balletdanseressen. Uitsluitend gered door de aanwezigheid van de aangename en sympathieke Karr, die later de vrouw van de beroemde Spaanse acteur Fernando Rey werd.

Viva la parranda

1959 | Komedie, Musical

Mexico 1959. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Lucho Gatica, Alfonso 'Pompín' Iglesias en Guillermina Téllez Girón.

Een vrouw laat haar geliefde zonder een cent achter, omdat hij zijn huwelijksbelofte niet is nagekomen. Bij alle spel en muziek bleef er nauwelijks nog tijd over voor het verhaal in deze komedie. Nietszeggend.

Me importa poco

1959 | Komedie

Mexico 1959. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, América Alonso, Rosa de Castilla en Fernando 'Mantequilla' Soto.

Een vrouwelijke arts komt aan in een dorp in gezelschap van haar vriend om de meest viriele inwoner te onderzoeken. En dan gebeurt er van alles. Het verhaal en de grappen van deze stompzinnige komedie zijn interessant in die zin dat de satire op het 'machismo' hier samenvalt met het spotten met de kritiek op het 'machismo'.

Las Canciones unidas

1959 | Musical

Mexico 1959. Musical van Alfonso Patiño Gomez, Tito Davison en Chano Urueta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Lola Beltrán, Jacqueline François en Elvira Quintana.

Een potpourri van muzieknummers uit alle delen van de wereld, verbonden door een vederlicht verhaal. Er wordt meegewerkt door onder anderen het Russisch Ballet, El Chicano, Wolf Ruvinskis, Lucho Gática, Pedro Vargas en Carlos Cores. Een ode aan van het lied, liever gezegd het Zuidamerikaanse lied en in het bijzonder het Mexicaanse lied.

Tres angelitos negros

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Yolanda Varela, Pedro Vargas en Marujita Díaz.

Een man wordt onschuldig verdacht van moord en moet daarom zijn zaak aan zijn vriendin overlaten en hulp gaan vragen aan een neef die thans priester is. Deze film was het debuut van de Spaanse zangeres Díaz in de Mexicaanse film. Verder niets bijzonders; veel liedjes.

Sabrás que te quiero

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Miguel Aceves Mejía, Pancho Córdova en Augusto Benedico.

Een zanger probeert er achter te komen aan welk meisje van een drieling hij zijn roem te danken heeft. Een uitermate middelmatige film waarin Libertad Lamarque drie verschillende personages (de drieling) tot leven probeert te brengen. Er worden veel liedjes gezongen.

Mi niño, mi caballo y yo

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Cesáreo Quezadas en Alfredo Varela.

Dankzij de inspanningen van een non krijgt een zoon bewondering voor zijn vader. Pover.

El Cariñoso

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Martha Mijares, Pancho Córdova en Armando Arriola.

Een versierder laat zijn oog vallen op zijn buurvrouw, maar ziet er toch maar van af als het meisje te kennen geeft alleen met hem te willen trouwen. Een volmaakt oninteressante smartlap, zowel qua techniek als qua script.

Echame la culpa

1958 | Musical

Spanje​/​​Mexico 1958. Musical van Fernando Cortés. Met o.a. Lola Flores, Miguel Aceves Mejía, Fernando Soto en Miguel Ligero.

Een Mexicaanse stierenfokker maakt voor zijn werk een reis naar Spanje. Een folkloristische film die de muzieksterren uit de twee bij de produktie betrokken landen samenbrengt.

La Feria de San Marcos

1957 | Komedie, Musical

Mexico 1957. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Ana Bertha Lepe, Pedro Vargas en José Alfredo Jiménez.

Listigheden moeten er toe leiden dat een verliefd stelletje trouwt. Niet te harden.

Guitarras de medianoche

1957 | Komedie, Musical

Mexico 1957. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Lola Beltrán, José Alfredo Jiménez, Demetrio González en Miguel Aceves Mejía.

Een werknemer bij een begrafenisonderneming wordt verward met een goedaardige dief, die de rijken besteelt om de buit aan de armen te geven. Het enige doel dat deze komedie nastreeft, is het bijeenbrengen van vier zangers om ze een dwaze intrige te laten spelen. Rampzalig.

El Gallo colorado

1957 | Komedie, Musical

Mexico 1957. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Hugo Avendaño, Rosa Arenas en Blanca de Castejón.

Dankzij zijn vriend, die bariton is, wint een arme pottenbakker een prijs, en de liefde van zijn vriendin. Soort mengelmoes van hoofdstedelijke cultuur en volkskunst, met zeer twijfelachtig resultaat.

El Ciclón

1957 | Avonturenfilm

Mexico 1957. Avonturenfilm van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Flor Silvestre, Sonia Furió en Raúl Ramírez.

Twee vrienden nemen hun intrek in een dorp, met de bedoeling om de moordenaars van de broer van een van hen te ontmaskeren. De hoofdpersoon blijkt liever zijn zangkunsten dan zijn heldendaden te tonen.

Cuatro copas

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Tulio Demicheli. Met o.a. Libertad Lamarque, Miguel Aceves Mejía, Raúl Ramírez en Miguel Manzano.

Een jongeman probeert de hoofdprijs te winnen in een programma voor amateurzangers; dit om zijn hypotheek te kunnen betalen. Deze armetierige film werd een grote commerciële flop.

Bajo el cielo de México

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Marga López, Miguel Aceves Mejía, Carlos Baena en Evita Muñoz.

De tragedies die een vrouw moet doorstaan nadat zij is verleid door een lid van de onderwereld. Een doorsnee melodrama, opgepoetst door het gebruik van kleur.

Amor se dice cantando

1957 | Komedie, Musical

Argentinië​/​​Mexico 1957. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Julia Sandoval, Luis Dávila en Fernando Soto 'Mantequilla'.

De verwikkelingen tussen twee geliefden, totdat ze uiteindelijk voor het altaar staan. Middelmatig en slecht geacteerd.

Tú y la mentira

1956 | Drama, Musical

Mexico 1956. Drama van René Cardona. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Evangelina Elizondo, Alfredo Sadel en Alfredo Varela Jr..

Een avonturierster wordt verliefd op een beroemd zanger, met wie zij trouwt. Kort daarna echter bedriegt zij hem met zijn beste vriend. Vol liedjes en vrouwenhaat.

Que seas felíz!

1956 | Drama, Misdaad

Mexico 1956. Drama van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Alberto de Mendoza en Lucho Gatica.

Eenmaal getrouwd met een gewetenloze gokker raakt een beroemd zangeres in allerlei verwikkelingen verzeild. Verdient vermelding als [KA1]e[KA1]en van de absolute dieptepunten uit de Geschiedenis van de Film (en dat is heel wat)

Que me toquen las golondrinas

1956 | Komedie, Musical

Mexico​/​​Argentinië 1956. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Virginia Luque, Francisco Alvarez en Mantequilla.

Na vele tegenslagen vindt een Mexicaanse emigrant in Buenos Aires rijkdom en liefde. Een flop, zowel commercieel als bij de critici.

Tú y las nubes

1955 | Drama, Komedie, Musical

Spanje​/​​Mexico 1955. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Lola Flores, Miguel Aceves Mejía, Raúl Ramírez en Carmen Flores.

Een stierenvechter steelt het bestelwagentje van een Spaanse danseres. Een flinterdun verhaaltje dient als alibi om een hele reeks volkswijsjes uit de co-producerende landen te laten horen.Het scenario is van Carlos Sampelayo en regisseur Morayata naar een verhaal van Maria Luísa Algarra en Vincente J. Fayos. Het camerawerk is van Victor Herrera. Mono.

A los cuatro vientos

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Adolfo Fernández Bustamante. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Joaquín Pardavé en René Cardona.

Een meisje met zangtalent krijgt een contract aangeboden van een impresario. Hij wil een ster van haar maken. Zij neemt de aanbieding aan, maar verliest daardoor haar vriend. Niet te genieten, dit melodrama.