Jimmy Oihid: cast en muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

Bye-Bye

1995 | Familiefilm, Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland 1995. Familiefilm van Karim Dridi. Met o.a. Sami Bouajila, Nozha Khouadra, Philippe Ambrosini, Frédéric Andrau en Sofiane Mammeri.

Boeiende en pijnlijke milieuschets waarin jonge Parijse Tunesi[KA3]ers, de 25-jarige Isma[KA3]el (Bouajila) en zijn veertien-jarig broertje Mouloud (Embarek) die na een familiedrama in een knalgele eend naar een oom-landgenoot in Marseille rijden om er onder te duiken. De overtocht van Mouloud naar zijn ouders moet worden geregeld die na het drama zijn teruggegaan naar hun vaderland. Mouloud weigert te gaan en kan dankzij zijn nicht, het vriendinnetje van een plaatselijk drugsdealertje, verdwijnen. Isma[KA3]el komt weer in het reine met zichzelf door zijn broertje te redden uit de klauwen van de gemene handelaar in verdovende middelen. Het siert regisseur Dridi die ook het scenario schreef, dat hij nauwelijks een standpunt inneemt in de problematiek der illegale immigranten, terwijl hij als (legale) immigrant de ruimte voor interpretatie laat. Oprechte film met inspirerende score van Steve Shehan en Jimmy Oihid. Cameraman John Mathieson geeft een realistisch beeld van een drukkend Marseille op de achtergrond. Bekroond op het Festival van Cannes met de Prix de la Jeunesse.

Bar des rails

1991 | Familiefilm, Drama

Frankrijk 1991. Familiefilm van Cédric Kahn. Met o.a. Fabienne Babe, Marc Vidal, Brigitte Roüan, Nicolas Pioux en Nathalie Richard.

Tiener Vidal woont alleen met zijn moeder, Roüan, in een plattelandsdorpje. Hij raakt geobsedeerd door zijn buurvrouw, Babe, een dertig-jarige alleenstaande moeder. Om haar te kunnen benaderen stelt hij haar voor te baby-sitten en tot zijn verbazing wijst ze hem niet af, maar vraagt hem haar te ontmoeten in de Bar des Rails, waar ze zichzelf aan de jongen aanbiedt. Verrast vlucht Vidal, maar wat later keert hij toch schoorvoetend terug. De eerste liefdeservaringen van een tiener werden zeer pakkend in beeld gebracht. Goede prestaties van de acteurs, maar het scenario van Kahn blijft toch teveel aan de oppervlakte hangen. De camera was in handen van Antoine Roch. De soundtrack bestaat uit muziek van o.a. Eddy Mitchell, Malka Family, Lenny Kravitz, Pascal Dubroca, enz.