Ryan O'Neal: cast.
Er zijn 33 films gevonden.

People I Know

2002 | Thriller, Drama, Misdaad

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2002. Thriller van Daniel Algrant. Met o.a. Al Pacino, Kim Basinger, Ryan O'Neal, Téa Leoni en Richard Schiff.

Geen Pacino-topper, deze sombere psychologische thriller, maar zeker de moeite waard. Helemaal omdat de acteur zijn karakteristieke geschmier tot een minimum beperkt als de aan lager wal geraakte pr-man Eli Wurman, die de opdracht krijgt een avond op het lastige vriendinnetje van een Hollywoodster te passen. Als het meisje de volgende ochtend dood wordt aangetroffen, zit Eli flink in de nesten. People I Know werd vlak voor 9/11 opgenomen in New York en refereert weinig flatterend aan de later zo geliefde burgemeester Giuliani, wat de producent ertoe aanzette de film twee jaar op de plank te laten liggen.

The List

2000 | Thriller

Canada 2000. Thriller van Sylvain Guy. Met o.a. Ryan O'Neal, Mädchen Amick, Roc LaFortune en Ben Gazzara.

In een ultieme poging haar welgestelde klanten te chanteren, laat de exclusieve escortgirl Gabrielle Mitchell zich arresteren. Ze dreigt haar adressenboekje, met daarin namen van rechters, advocaten en zelfs politici, openbaar te maken. Op de lijst staan ook vrienden en collega's van rechter Richard Miller, die de zaak behandelt. Hij staat voor een dilemma: moet hij hen beschermen of Gabrielle haar gang laten gaan? Een moord zet het vraagstuk in een nieuw daglicht.

Epoch

2000 | Sciencefiction

Verenigde Staten 2000. Sciencefiction van Matt Codd. Met o.a. David Keith, Ryan O'Neal, Stephanie Niznik en Craig Wasson.

In het Himalaya staatje Bhutan verschijnt na een serie aardschokken een geheimzinnig rotsachtig object in de lucht. De elektriciteit valt uit, zieken genezen spontaan. Geheimzinnig! De Amerikaanse overheid stuurt er wetenschappelijke onderzoekers, vergezeld door militairen - voor de veiligheid, ja, ja - op af. Hun onderzoek wordt onderbroken door Chinese MIG-straaljagers, die de boel meteen bombarderen. Dat is geen goed idee. Voor het Sci Fi Channel gemaakte pulp-sf, alleen voor hardcore liefhebbers.

Zero Effect

1998 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1998. Komedie van Jake Kasdan. Met o.a. Bill Pullman, Ryan O'Neil, Ben Stiller, Kim Dickens en Angela Featherstone.

Het Zero Effect is de kunst van 'het oplossen van problemen door observatie en zorgvuldig ingrijpen', aldus de excentrieke privé-detective Daryl Zero (Bill Pullman). Zero verlaat zelden zijn huis. Hij lost mysteries op met computers, telefoons, feilloze intuïtie en voetveeg-in-buitendienst Steve Arlo (Ben Stiller). Een afpersingszaak rond een verloren bankkluissleutel dwingt hem naar buiten. Hij verdenkt Gloria Sullivan (Kim Dickens), een jonge vrouw die banden heeft met de opdrachtgever en met een mysterieuze huurmoordenaar. Romantiek en spanning houden gelijke tred in een originele detectivefilm, geschreven en geregisseerd door de toen 22-jarige Jake Kasdan, de zoon van de bejubelde regisseur Lawrence Kasdan.

An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn

1998 | Komedie

Verenigde Staten 1998. Komedie van Alan Smithee. Met o.a. Eric Idle, Ryan O'Neal, Coolio, Sylvester Stallone en Whoopi Goldberg.

Sinds 1955 wordt de naam Alan Smithee op de creditlijst genoteerd als de regisseur om wat voor reden dan ook weigert zijn naam aan de film te verbinden. In de satire An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn speelt Idle een debuterend regisseur die inhoudelijke ingrepen van de producer (goeie rol van O'Neal) onaanvaardbaar vindt. Maar zijn naam is ongelukkigerwijs écht Alan Smithee, dus wat nu? Ondanks het briljante uitgangspunt en de interne kritieken met vele cameo's wordt deze film nooit echt grappig. Waarschijnlijk heeft dat met de overdreven stijl van scenarist Joe Eszterhas (Showgirls, Basic Instinct) te maken. Men zegt dat regisseur Arthur Hiller door conflicten met Eszterhas zijn naam heeft gewist voor Alan Smithee. O ironie of O pr-machine?

Faithful

1996 | Komedie, Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1996. Komedie van Paul Mazursky. Met o.a. Cher, Chazz Palminteri, Ryan O'Neal, Paul Mazursky en Amber Smith.

Misdaadklucht gebaseerd op een toneelstuk van Chazz Palminteri. Hij speelt zelf de rol van huurmoordenaar Tony die door Jack (Ryan O'Neal) wordt ingehuurd om echtgenote Margaret (Cher) om te brengen. Tony en Margaret kunnen echter prima met elkaar overweg. Met weinig actie en veel geneuzel bleef scenarist Palminteri wat te dicht bij zijn toneelstuk. De dialogen zijn soms scherp en Cher zingt niet maar het draaiboek mist domweg de diepgang om je met wie of wat dan ook te identificeren.

The Man Upstairs

1992 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1992. Komedie van George Schaefer. Met o.a. Katharine Hepburn, Ryan O'Neal, Helena Carroll, Brenda Forbes en Henry Beckman.

Ontsnapte kruimeldief O'Neal zit verstopt op de zolder van Hepburn, die in de veronderstelling verkeert dat de indringer reeds lang verjaagd is. Beiden bespiegelen heden en verleden. Deze plotloze tv-film naar een scenario van James Prideaux is fraai geproduceerd, keurig geregisseerd en mooi gefotografeerd door Walter Lassally, maar is verder niets meer dan een lege huls. Hepburns voortreffelijke spel als gevoelloze oude vrijster kan de film niet boven het gemiddelde verheffen. Speelt zich af in de donkere dagen voor Kerstmis.

Small Sacrifices

1989 | Drama

Verenigde Staten 1989. Drama van David Greene en David Green. Met o.a. Farrah Fawcett, Ryan O'Neal, John Shea, Gordon Clapp en Emily Perkins.

Fawcett zet een opzichtige rol neer als de waar bestaande Diane Downs, een huismoeder uit Oregon die ervan beschuldigd werd haar drie kinderen te hebben doodgeschoten. Een meeslepend en emotioneel verhaal, waar je moeilijk naar kunt kijken. Joyce Eliason ging bij het schrijven van haar eersteklas scenario uit van de bestseller van Ann Rule. Oorspronkelijk werd deze film in twee delen uitgezonden. Het camerawerk is van Ron Orieux.

Chances Are

1989 | Fantasy, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1989. Fantasy van Emile Ardolino. Met o.a. Cybill Shepherd, Robert Downey jr, Ryan O'Neal, Mary Stuart Masterson en Christopher McDonald.

In het subgenre van de fantasykitschkomedie is deze kleffe zeperd een prachtstukje Hollywood-antireclame. Waarin Louie in 1964 door een verkeersongeval het leven laat en in 1987 als Alex herinneringloos wordt herboren. Door een samenloop van scenariofortuinlijkheden belandt Alex bij 'zijn' nabestaanden en gaan er Louie-belletjes rinkelen. Flut voor onverbeterlijke snotterverslaafden, inclusief pastelkleurtjesfotografie en marsepeinsoundtrack. Enige bezienswaardigheid: Mary Stuart Masterson. Een van de handvol bioscoopfilms van Ardolino (1943-1993), na jaren bij de Amerikaanse publieke televisie laatbloeiend hitregisseur met onder meer Dirty Dancing op zijn cv.

Tough Guys Don't Dance

1987 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1987. Komedie van Norman Mailer. Met o.a. Ryan O'Neal, Isabella Rossellini, Debra Sandlund, Wings Hauser en Lawrence Tierney.

Een merkwaardige film noir én zwarte komedie naar het boek van Mailer met mislukkeling O'Neal die zich niet kan herinneren of hij een moord heeft gepleegd. Er spelen uitsluitend vreemde personages mee, die bloemrijk proza spreken. Er zijn ook goede momenten. Levendig spel van Tierney als de rechtlijnige vader van O'Neal. Mailer schreef zijn eigen scenario. Gefilmd in Provincetown, Massachusetts.

Fever Pitch

1985 | Drama

Verenigde Staten 1985. Drama van Richard Brooks. Met o.a. Ryan O'Neal, John Saxon, Keith Hefner, Catherine Hicks en Giancarlo Giannini.

Anachronistische kijk op gokverslaving met journalist (en verslaafde) O'Neal in het middelpunt. Niet om aan te zien, zo slecht. Overgestileerd door veteraan Brooks, met ontzettend houterige dialogen.

Irreconcilable Differences

1984 | Komedie

Verenigde Staten 1984. Komedie van Charles Shyer. Met o.a. Ryan O'Neal, Shelley Long, Drew Barrymore, Sam Wanamaker en Allen Garfield.

Een kind dat van zijn ouders wil scheiden, vormt het originele gegeven van deze zich vlot voltrekkende tragikomedie met goed dialoog en goed spel. O`Neal en Long zijn een succesvol schrijvers-regisseurs echtpaar, wier fortuin na hun scheiding exact tegengesteld is: gaat `t de een goed dan gaat `t de ander slecht, waarbij ze geen tijd meer hebben voor hun acht jaar oude dochtertje (Barrymore, die in E.T. debuteerde) en die letterlijk het kind van de rekening wordt. Scenario van regisseur Shyer en Nancy Myers. Camerawerk van William A. Fraker.

Partners

1982 | Misdaad, Drama, Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1982. Misdaad van James Burrows. Met o.a. Ryan O'Neal, John Hurt, Kenneth McMillan, Robyn Douglas en Jay Robinson.

Agent Benson, een echte rokkenjager, en Fred Kerwin, een homofiel krijgen de opdracht om zich te melden bij hoofdagent Wilkins in het hoofdkwartier in Los Angeles. Wilkins staat onder druk omdat hij na zes maanden nog altijd op zoek is naar de moordenaar die de dood van een homofiel op zijn geweten heeft. Benson en Kerwin krijgen te horen dat ze, zeer tegen hun zin, partners worden. Kerwin zal gezien zijn seksuele geaardheid als paspoort fungeren in de gayscene

So Fine

1981 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1981. Komedie van Andrew Bergman. Met o.a. Ryan O'Neal, Jack Warden, Mariangela Melato, Richard Kiel en Fred Gwynne.

Klucht van klasse over een professor, de zoon van een Newyorkse kledingfabrikant, die ertoe wordt gedwongen zich in modekringen te begeven en zonder het zich bewust te zijn, een enorm succes boekt met zijn idee van de doorkijkspijkerbroek. De film slaat dan onverwachte, en soms ook wel verrassend grillige wegen in, maar blijft overwegend grappig. Regiedebuut van schrijver Bergman.

Green Ice

1981 | Misdaad, Thriller, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1981. Misdaad van Ernest Day. Met o.a. Ryan O'Neal, Anne Archer, Omar Sharif, Domingo Ambriz en John Larroquette.

Lachwekkend doorzichtige B-film over elektrotechnisch ingenieur O'Neal en zijn makkers die een partij smaragden roven van de bovenste verdieping van een wolkenkrabber.

Circle of Two

1980 | Romantiek, Drama

Canada 1980. Romantiek van Jules Dassin. Met o.a. Richard Burton, Tatum O'Neal, Nuala FitzGerald, Robin Gammell en Priscilla Collins.

Een zestig-jarige schilder Ashley St. Clair (Burton) heeft een romantische maar platonische verhouding met de zestien-jarige studente Sarah Norton (O'Neal). Burton is niet slecht, en Dassin houdt niet van half werk, maar het resultaat is mager en om te vergeten. Het scenario is van Thomas Hedley naar een roman van Marie-Terese Baird en Laszlo George stond achter de camera.

The Main Event

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1979. Komedie van Howard Zieff. Met o.a. Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Paul Sand, Whitman Mayo en Patti D'Arbanville.

Het parfumfabriekje van Streisand gaat op de fles, en ze blijft zitten met een bokser, O`Neal. Ze besluit het te proberen als promotor in de bokswereld, maar alles loopt anders dan ze zich heeft voorgesteld, zeker als ze ook nog verliefd op hem wordt. Na het succes van WHAT`S UP DOC was iedereen ervan overtuigd dat een team-up van Streisand en O`Neal in een nieuwe screwball-comedy niet stuk zou kunnen. Maar wat blijft er over van een slapstick als het scenario (van Gail Parent en Andrew Smith) een mager beestje zonder enige snedigheid of snelle dialoog blijkt te zijn? Een flauwe mislukking, die alleen de fans van de betrokken sterren zal weten te boeien. In beeld gebracht door Mario Tosi.

The Driver

1978 | Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1978. Actiefilm van Walter Hill. Met o.a. Ryan O'Neal, Bruce Dern, Ronee Blakely, Matt Clark en Felice Orlandi.

In L.A. opereert 'driver' O'Neal als chauffeur van vluchtwagens. Als specialist wordt hij door heel wat gangsters ingehuurd. Detective Dern is hem al een hele tijd op het spoor en is vastbesloten hem te krijgen. Spectaculaire gangsterfilm, waarin alle personages werden teruggebracht tot hun essentie: ze hebben zelfs geen namen meer. Hill zelf schreef het script, en hij verwerkte daarin alle elementen die de rest van zijn œuvre kenmerken. De ritmische afwisseling wordt briljant ingevuld door zijn acteurs. Adembenemende achtervolgingssènes, met halsbrekende autostunts. De film die elke liefhebber van het actiegenre gezien moet hebben. Sobere maar efficiënte fotografie van Philip Lathrop. Knappe muzikale omlijsting van Michael Small.

Oliver's Story

1978 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1978. Romantiek van John Korty. Met o.a. Ryan O'Neal, Candice Bergen, Nicola Pagett, Edward Binns en Ray Milland.

Na het tragische verlies van zijn geliefde echtgenote blijft de diepbedroefde Oliver alleen achter. Enkele maanden later vertrekt hij met een steenrijke erfgename naar Hong Kong, waar hij veel armoede ziet. Nutteloos vervolg op LOVE STORY, slechts bedoeld om nog meer geld te verdienen met dezelfde flauwekul.

A Bridge Too Far

1977 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1977. Oorlogsfilm van Richard Attenborough. Met o.a. Dirk Bogarde, James Caan, Michael Caine, Sean Connery en Edward Fox.

Ondanks een reusachtige sterrencast en interessant gegeven is het niet erg moeilijk om bij dit oorlogsepos in slaap te vallen: de plot is uitermate langdradig en voorspelbaar. De mislukte geallieerde invasie via de lucht van het bezette Nederland in 1944 waarbij ruim 17.000 soldaten om het leven kwamen, wordt minutieus in beeld gebracht. Deventer doet hier dienst als het Arnhem van '44. Let op de kleine rol van Peter Faber, het merkwaardige Nederlands van Laurence Olivier, en Gene Hackman in de rol van de Poolse generaal Stanislaw Sosabowski, de man die pas in 2005 postuum werd gelauwerd.

Nickelodeon

1976 | Komedie

Verenigde Staten 1976. Komedie van Peter Bogdanovich. Met o.a. Ryan O'Neal, Burt Reynolds, Tatum O'Neal, Brian Keith en Stella Stevens.

In 1911 wordt debuterend scriptschrijver O`Neal door producent Keith tot regisseur gebombardeerd. Van de ene op de andere dag moet hij zwijgende westerns gaan opnemen in de woestijn. Zonder voorbereiding worden de vreemdste stukjes film gedraaid, rond superster Reynolds. Keith plakt het op goed geluk aan elkaar. Wanneer de crew artistieke vrijheid verlangt, wordt iedereen op staande voet ontslagen. Slapstick-achtig beeld over de begindagen van de Amerikaanse film, gebaseerd op herinneringen van veteranen als Allan Dwan, John Ford en Raoul Walsh. Jammer dat Bogdanovich zijn acteurs niet altijd in de hand heeft en dat vooral Reynolds er nogal storend op los schmiert. Over het algemeen is het scenario van Bogdanovich en W.D. Richter ontspannend, maar cast en crew maken er zich te makkelijk vanaf. Wat een originele kijk had kunnen worden op de geboorte van de commerci[KA3]ele film (van 1911 tot het historisch moment dat D.W. Griffith zijn THE BIRTH OF A NATION voorstelt in 1915) werd slechts een eigenzinnige, plezierige farce. De camera werd bemand door Laszlo Kovacs.

Barry Lyndon

1975 | Avonturenfilm, Historische film, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1975. Avonturenfilm van Stanley Kubrick. Met o.a. Ryan O'Neal, Marisa Berenson, Patrick Magee, Gay Hamilton en Steven Berkoff.

Magistraal kostuumepos van Stanley Kubrick over de achttiende-eeuwse Ierse avonturier en fortuinzoeker Redmond Barry, die zich voordoet als de edelman Sir Redmond Hillary of Barryton. Na een conflict met de familie van zijn geliefde nicht Nora en een - prachtig verfilmd - duel met haar aanstaande echtgenoot Captain Quin, zit er voor koppige Barry weinig anders op dan de benen te nemen. De oorlog wacht. Perfectionist Kubrick liet speciale lenzen ontwikkelen om zonder gebruik van kunstlicht te kunnen filmen. De muziek (onder andere het Trio in e van Schubert) vormt zoals altijd bij Kubrick een integraal onderdeel van het project.

The Thief Who Came to Dinner

1973 | Komedie

Verenigde Staten 1973. Komedie van Bud Yorkin. Met o.a. Ryan O'Neal, Jacqueline Bisset, Warren Oates, Jill Clayburgh en Charles Cioffi.

Computerspecialist O'Neal besluit het rechte pad te verlaten en zich om te scholen tot een geniale juwelendief. Reeds met zijn eerste kraak oogst hij succes en zoals het echte inbrekers past, laat hij een visitekaartje achter in de vorm van een schaakstuk. Slome komedie, hoewel actiemeester Walter Hill het scenario schreef. Hij liet zich daarvoor duidelijk inspireren door RAFFLES, maar O'Neal bezit niet het charisma van een David Niven, die het personage vertolkte in 1940. Oates heeft de leukste rol en Bisset is de schoonheid van dienst. Clayburgh speelt hier een van haar eerste rollen. Hill baseerde zich op een roman van Terence L. Smith. Fotografie van Philip Lathrop en leuke muziek van Henry Mancini.

Paper Moon

1973 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1973. Komedie van Peter Bogdanovich. Met o.a. Ryan O'Neal, Tatum O'Neal, Madeline Kahn, John Hillerman en P.J. Johnson.

Een avontuurlijk oplichter wordt op de begrafenis van een vrouw met wie hij een verhouding had, opgezadeld met haar dochtertje. Ouderwetse Amerikaanse familiefilm die een interessant beeld geeft van het platteland in volle crisistijd. Uitstekend vertolkt door vader en dochter O'Neal gesteund door perfecte bijrollen.

What's Up, Doc?

1972 | Komedie

Verenigde Staten 1972. Komedie van Peter Bogdanovich. Met o.a. Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Kenneth Mars, Austin Pendleton en Madeline Kahn.

Excentrieke Streisand loopt de niet minder vreemde jongeman O'Neal tegen het lijf. Ze krijgen allerlei problemen met vier identieke koffers. Het verhaal van de film is eigenlijk onbelangrijk, maar de chaos die erin getoond wordt, kent geen grenzen: auto's worden in elkaar geramd tijdens woeste achtervolgingen, ruiten worden aan diggelen gereden, vuilnisbakken worden omgekeerd enz. enz. De rolverdeling is fantastisch.

Wild Rovers

1971 | Western

Verenigde Staten 1971. Western van Blake Edwards. Met o.a. Karl Malden, William Holden en Ryan O'Neal.

Een western van Blake Edwards. Ligt niet voor de hand. En is ook niet helemaal geslaagd. Dat kwam door de bosses van MGM. Die vonden het nodig dat er fors werd geknipt. Edwards: 'some of the original conception had been lost... I tried to portray a view of American history that is perhaps different from what we believed when I grew up. The cowhands who became bank robbers are the good guys, and the ranch owner, the capitalist Karl Malden, the bad guy.' (JvB/VPRO Gids)

The Wild Rovers

1971 | Western

Verenigde Staten 1971. Western van Blake Edwards. Met o.a. William Holden, Ryan O'Neal, Karl Malden, Lynn Carlin en Tom Skerritt.

De oude cowboy Holden en zijn jonge metgezel O'Neal zijn het werk op de ranch beu. Ze plegen een bankoverval en met de buit trekken ze naar Mexico. De sheriff moet de achtervolging bij de grens opgeven, maar hun vroegere werkgever voelt zich persoonlijk verantwoordelijk en hij stuurt zijn zonen Skerritt en Baker erop uit om het tweetal terug te halen. Aan de kassa geflopt western- debuut van Edwards, die vooral bekend is door zijn komedies. Toch werd de film zeer ontspannen gedraaid met personages die zich in niets druk lijken te maken. Uitstekende vertolkingen van de oude generatie, ook van de jonge opkomende acteurs van de nieuwe school. Edwards schreef het luchtige en toch spannende en soms gewelddadige scenario waarbij hij schaamteloos ging stelen bij de grote meesters van het genre. In beeld gebracht door Philip Lathrop. Werd in Amerika ingekort tot 109m. Gefilmd in Panavision 70.

The Games

1970 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1970. Drama van Michael Winner. Met o.a. Michael Crawford, Stanley Baker, Ryan O'Neal, Charles Aznavour en Jeremy Kemp.

Vervelende film over een in aanleg interessant onderwerp: vier atleten bereiden zich voor op de gruwelijke zesentwintig - mijl - marathonloop van de Olympische Spelen. Rafer Johnson speelt een van de commentatoren.

Love Story

1970 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1970. Drama van Arthur Hiller. Met o.a. Ali MacGraw, Ryan O'Neal, Ray Milland, John Marley en Katherine Balfour.

Er werd wat afgesnotterd, begin jaren zeventig, bij de verfilming van de gelijknamige, zeer succesvolle roman van Erich Segal over een jongeman uit een gefortuneerd gezin (O’Neal) en een muziekstudente (MacGraw) uit een working class milieu die verliefd worden en – tegen de zin van zijn ouders – trouwen. Een lang en gelukkig leven is niet voor ze weggelegd. MacGraw enO‘Neal werden genomineerd voor een Oscar en componist Francis Lai won het gouden beeldje voor zijn muziek. Het vervolg, getiteld Oliver’s Story, flopte gigantisch.

Love Hate Love

1970 | Drama

Verenigde Staten 1970. Drama van George McCowan. Met o.a. Ryan O'Neal, Lesley Ann Warren, Peter Haskell, Henry Jones en Jeff Donnell.

Een redelijke wending in een driehoeksverhouding. Een mannequin, verloofd met een ingenieur (O'Neal) valt voor een dure bink die psychopaat blijkt te zijn. Competente acteerprestaties, redelijke situaties en zelfs één moment van spanning.

The Big Bounce

1969 | Erotiek, Drama, Horror, Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1969. Erotiek van Alex March. Met o.a. Ryan O'Neal, Leigh Taylor-Young, James Daly, Robert Webber en Lee Grant.

Warrig verhaal over de zwerver O'Neal die in contact komt met Taylor-Young, een kreng van een vrouw die er vreemde ideeën op na houdt als het erom gaat haar kicks te krijgen.

This Rugged Land

1962 | Western

Verenigde Staten 1962. Western van Arthur Hiller. Met o.a. Richard Egan, Terry Moore, Charles Bronson, Anne Seymour en Ryan O'Neal.

In 1965 in Europa als bioscoopfilm uitgebracht, maar in werkelijkheid een pilotaflevering, vertoond op 25.9.1962, van de tv-western-serie EMPIRE. Egan is Jim Redigo, de voorman van een ranch die toebehoort aan Seymour. Moore is haar dochter en O'Neal haar zoon. Bronson en Vanders zijn vaste cowboys op de ranch. Bronson wordt in deze film aangezien voor de moordenaar van Egans dochter; hij is onschuldig, maar voor zijn collega's dat aanvaarden zijn we ruim een uur verder. Bronson speelde Paul Moreno in de serie, die van september 1962 tot april 1963 liep en die 32 afl. omvatte. Van sept. 1963 tot eind december van dat jaar liep een hertitelde serie REDIGO, waarvan er nog eens 15 gemaakt werden. Egan was toen de enig overgeblevene van de oude ploeg. Herb Wallerstein was hier nog assistent-regisseur. Joseph Biroc was een goede cameraman, en het scenario was van Frank Nugent naar een verhaal van Kathleen Hite.

Love Nest

1944 | Erotiek, Romantiek

Duitsland 1944. Erotiek van Hans Billian.

Hannelore en Rolf doen zich voor als pasgetrouwd stel en willen hun zogenaamde huwelijksnacht doorbrengen in het pittoreske hotel Love Nest. Wanneer het moment daar is krijgt Rolf echter de zenuwen en niets kan hem doen ontspannen. Terwijl hij zijn frustratie met alcohol probeert te verdringen, is Hannelore op haar beurt teleurgesteld omdat zij zich deze nacht geheel anders had voorgesteld. De volgende ochtend blijkt Rolf te zijn verdwenen, maar Hannelore wil onder geen beding naar huis. Ze krijgt een baan als kamermeisje aangeboden in het hotel maar moet eerst een sekstest doorstaan om te kunnen bepalen of zij geschikt is voor de baan. Het blijkt dat het hotel aan de baan een geheel andere invulling geeft dan dat een kamermeisje normaal gesproken zou moeten doen