Michel Treguer: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Ma cousine de Varsovie

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Michel Treguer. Met o.a. Michel Beaune, Annie Jouzier, Patrick Guillemin en Alexandra Lorska.

De dokter schrijft een gepensioneerde bankier een lange rustkuur voor vanwege zijn overspannen toestand, maar zijn vrouw vindt zijn aanwezigheid thuis meer dan lastig. Zij heeft nu immers geen seconde meer om haar minnaar te zien! Aan de hand van dit verschrikkelijk afgezaagde plot van de eeuwigdurende driehoeksverhouding hebben de tweederangs boulevardschrijvers Louis Verneuil en Georges Berr een flauw brouwsel zonder enige originaliteit in elkaar geflanst. De rest van de ramp komt voor rekening van de regie. Meer dan

Rock

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Michel Treguer. Met o.a. Jean-Pierre Kalfon, Anne Gautier, Lene Lovich, Tim Ricketts en Antoine de Caunes.

Een zonderling en armoedig jong stel wil beslist een avontuurlijk leven blijven leiden. Hij zoekt de moeilijkheden op door het toeval te tarten. Ze krijgen meer dan ze durfden hopen wanneer ze te maken krijgen met een rockzangeres, een kwelgeest, een stelende portier, een acrobaat annex rockzanger en een moorddadige tweeling. Karikaturale personages, een weinig persoonlijke maar doeltreffende, snelle regie, en schaamteloos slecht toneelspel van Kalfon (Serge, de echtgenoot), die het geheel uit balans haalt. Vooral de moeite waard om de niet te evenaren galgehumor uit de gelijknamige roman van Delacorta, en daarom bijna

Le foyer

1968 | Drama

Frankrijk 1968. Drama van Michel Treguer. Met o.a. Annie Sinigalia, François Lalande, Marc Legein, Jacques Dacqmine en Claude Legros.

Bewerking van een in 1908 door de Com[KA1]edie Fran[KA10]caise ingestudeerd stuk van Octave Mirbeau, dat toen na een geruchtmakend proces van het programma werd gehaald. Zoals alle werken van Mirbeau was deze produktie zeer gewaagd voor die tijd: anarchistisch, antimilitaristisch, antiklerikaal en vrouwonvriendelijk. Een aan de Academie verbonden baron en zijn mondaine vrouw zien toe op de gecompliceerde lotgevallen van de `Foyer`, een instelling die arme minderjarigen opvangt en in werkplaatsen laat werken. De `Foyer` heeft zware schulden, en dan komen er allerlei zedenschandalen aan het licht. Hierbij komen nog de tweeslachtige rollen van de minnaar van de barones, een jonge (socialistische!) miljonair, en een rijke zakenman die profiteert van de moeilijke positie van de baron. Flauwe regie van een regisseur die genoegen neemt met een vlakke verfilming van het toneelstuk, maar uitstekend acteerwerk. Verder hebben we natuurlijk nog de scherpe, heftige, agressieve en allesbehalve banale tekst. Ten slotte is dit de kans een stuk van deze toneelschrijver te zien dat maar zelden aan bod komt.