Mort Sertner: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Calendar Girl, Cop Killer?: The Bambi Bembenek Story

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Jerry London. Met o.a. Timothy Busfield, Linsay Frost, John Karlen, Linda Blair en James Sloyan.

Vaardig gemaakte, intrigrerende film door veteraan London over een verslaggever, die het profiel natrekt van een knappe vrouw - een voormalige pin-up - die bij de politie zat en wegens moord op de ex-vrouw van haar man (ook een smeris) de gevangenis indraaide, maar daarna ontsnapte en hem naar Canada smeerde. De film neemt geen standpunt in over schuldig of onschuldig. Goede rollen van Frost als Bembenek en van Busfield als haar man. Naar een ware gebeurtenis over Bambi Bembenek, die tot drie maal toe in beroep ging over haar onschuld, maar geen een keer gelijk kreeg van het hof. Larry en Paul Barber schreven het scenario dat zij baseerden op het boek van John Greenya. Billy Dickson deed het camerawerk. Ook bekend als IN THE HEART OF THE LIE.

The Big One: The Great Los Angeles Earthquake

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Larry Elikann. Met o.a. Bonnie Bartlett, Brock Peters, Ed Begley jr, Richard Masur en Lindsay Frost.

Seismologe Kerns waarschuwt al een week tevoren voor een zware aardbeving, maar niemand wil naar haar luisteren. De gouverneur niet en evenmin de projectontwikkelaars, die bang zijn dat ze al hun investeerders kwijtraken als dit bekend wordt. Verslaggever Masur ziet er echter wel een primeur in en brengt de voorspelling op tv, wat leidt tot een paniekgolf. En dan begint de aarde te trillen. Een spectaculaire rampenfilm die, in tegenstelling tot zijn grote 'broers', aandacht heeft voor de mensen en de manipulaties achter nieuws van deze omvang. De beelden van een totaal vernietigd L.A. zijn bijzonder apocalyptisch. Het scenario van William Bast, Paul Huson en Michael Petryni is wetenschappelijk verantwoord. De beelden in de ondergrondse bunker die fungeert als rampencentrum zijn niet geschikt voor mensen met claustrofobie. Goede fotografie van Denis Lewiston en een dramatische score van David Shire.