Celia Lovsky: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

36 Hours

1965 | Oorlogsfilm, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1965. Oorlogsfilm van George Seaton. Met o.a. James Garner, Eva Marie Saint, Rod Taylor, Werner Peters en Celia Lovsky.

Kort voor de landing in Normandië, wordt majoor Pike (Garner) van de Amerikaanse inlichtingendienst naar Lissabon gezonden om uit te zoeken wat de Duitsers weten over de invasie. Hij wordt echter gevangen genomen door vijandige agenten die op een slimme manier de nodige inlichtingen van hem proberen los te krijgen. Hij wordt verdoofd en naar de kliniek van dokter Gerber (Taylor) in Duitsland gebracht. Als hij weer bijkomt, lijkt het alsof hij zich in een Amerikaans ziekenhuis in 1950 bevindt. Onwaarschijnlijke spionagethriller die echter zeer handig in elkaar steekt. Er wordt aanvaardbaar geacteerd, hoewel Taylor onmogelijk voor een Duitser kan doorgaan. Seaton baseerde zijn scenario op de roman Beware of the Dog van Roald Dahl en op een verhaal van Carl H. Hittleman en L.H. Vance. In 1989 opnieuw gemaakt als de tv-film Breaking Point.

I, Mobster

1958 | Misdaad

Verenigde Staten 1958. Misdaad van Roger Corman. Met o.a. Steve Cochran, Lita Milan, Robert Strauss en Celia Lovsky.

Cochran is een gangster die door de anti-misdaad brigade van de Senaat ondervraagd wordt en gaat 'zingen'. In flashback volgen we zijn jeugdjaren en hoe hij de top bereikt in de georganiseerde misdaad. Deze film is veel conventioneler dan MACHINE GUN KELLY, maar toch toont Corman hier een aangrijpend portret van de hiërarchie binnen de mafia. Cochran levert een opmerkelijke prestatie, maar de film mist de psychologische diepgang en kracht van KELLY.

Trooper Hook

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Charles Marquis Warren. Met o.a. Barbara Stanwyck, Joel McCrea, Earl Holliman, John Dehner en Royal Dano.

Bij een aanval op een Indianendorp ontmoeten soldaten een blanke vrouw met een kind. Dat blijkt het vijf-jarig zoontje van het opperhoofd (Acosta) te zijn. Ze wil terug naar haar man (Dehner). Als sergeant Hook (McCrea) die zich over haar heeft ontfermd toen iedereen alleen maar antipathie jegens haar kon opbrengen, haar daarheen brengt, wil het Indianenopperhoofd aanvallen: hij eist zijn zoon terug. Hook dreigt de jongen te doden als hij het daadwerkelijk doet en de Chief laat hen door. De echtgenoot wil echter niets met de jongen te maken hebben - veel tijd is er verder niet want de Indianen vallen nu echt aan. De nare echtgenoot en de Big Chief vallen in de strijd en Hook kan een gezin stichten. Het lijkt spannend, maar er wordt veel te veel gepraat. Regisseur Warren schreef zelf het scenario naar een verhaal van Jack Schaefer. Tex Ritter zong de titelsong.

Foxfire

1955 | Drama, Western

Verenigde Staten 1955. Drama van Joseph Pevney. Met o.a. Jane Russell, Jeff Chandler, Dan Duryea, Mara Corday en Barton MacLane.

Amanda (Russell) probeert de culturele barrières te slechten wanneer zij tijdens een vakantie in Arizona in een opwelling met een Indiaanse mijnbouwkundig ingenieur (Chandler) trouwt. Niet slecht; de sterren passen goed bij elkaar. Dat is trouwens Chandler die u het titelnummer van deze film hoort zingen. Ketti Frings bewerkte een verhaal van Anya Seton tot scenario. William Daniels deed het camerawerk.

Rhapsody

1954 | Drama, Romantiek, Musical

Verenigde Staten 1954. Drama van Charles Vidor. Met o.a. Elizabeth Taylor, Vittorio Gassman, John Ericson, Louis Calhern en Michael Chekhov.

Een driehoek-romance tussen de rijke Louise Durant (Taylor), violist Paul Bronte (Gassman) en pianist James Guest (Ericson): het muzikaal tussenspel dikt het melodrama aan. Fay en Michael Kanin bewerkten de roman Maurice Guest van Henry Handel Richardson tot scenario. Camerawerk van Robert Planck.

Drama Classics: The Blue Landscape

1954 | Misdaad

Verenigde Staten 1954. Misdaad van Francis D. Lyon. Met o.a. Peter Lorre, Hillary Brooke, Walter Kingsford, John Hubbard en Celia Lovsky.

Wanneer een Frans kunstverzamelaar zijn nieuwste aanwinst wil tonen aan de Britse expert Kingsford wacht hem een onaangename verrassing: de schilderij werd vervangen door een slechte vervalsing. Inspecteur Lorre stelt een onderzoek in, geassisteerd door Brooke, aangestelde van de verzekeringsmaatschappij. Hij komt op het spoor van de vervalser, maar wanneer hij hem vindt blijkt deze vermoord te zijn. Ondertussen wordt hem wel duidelijk dat de echte schilderij al lang in Londen is. Goede misdaadstory met een grandiose Lorre als Franse speurneus. Het einde komt niet helemaal onverwacht, maar toch zitten er nog verrassingen in. Dewitt Bodeen en Frank Burt schreven het scenario, dat in beeld gebracht werd door Jack Mackensie.