Claudio Amendola: cast.
Er zijn 28 films gevonden.

Suburra

2015 | Misdaad, Thriller, Drama

Italië​/​​Frankrijk 2015. Misdaad van Stefano Sollima. Met o.a. Pierfrancesco Favino, Elio Germano, Claudio Amendola, Greta Scarano en Jean-Hugues Anglade.

Een ambitieus vastgoedplan moet het verlepte kuststadje Ostia omvormen tot het Las Vegas van Italië. Misdaadthriller Suburra schetst hoe een web van corrupte parlementariërs, maffia-clanleden en het Vaticaan de uitwerking ervan mogelijk maakt. In een veelal nachtelijk, regenachtig Rome stevent de film in zeven dagen, waarop dagelijks een slachtoffer valt, af op 'de apocalyps'. De Italiaanse regisseur Stefano Sollima, gespecialiseerd in tv-series over de onderwereld, sluit met deze stemmige, theatrale neo-noir aan op het romantisch-realisme van klassieke gangsterfilms. Met visuele bravoure, maar ook met kitscherig machismo en pompeuze elektronische muziek.

Napoléon

2002 | Drama, Avonturenfilm, Oorlogsfilm, Historische film

Duitsland​/​​Italië​/​​Canada​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 2002. Drama van Yves Simoneau. Met o.a. Christian Clavier, Isabella Rossellini, Gérard Depardieu, John Malkovich en Heino Ferch.

Serie over het leven van Napoleon. Voor het eerst wordt hij afgebeeld als een man van vlees en bloed, een soldaat, politicus en idealist tegelijk. Hij plaatste zichzelf boven andere mensen en transfomeerde zichzelf in een mythe. De kijker ziet hoe hij omging met macht, vrouwen en zijn veeleisende Corsicaanse familie.

The Bible: Jesus

1999 | Avonturenfilm

Duitsland​/​​Italië​/​​Verenigde Staten​/​​Tsjechië 1999. Avonturenfilm van Roger Young. Met o.a. Jeremy Sisto, Jacqueline Bisset, Luca Zingaretti, Debora Messing en Armin Mueller-Stahl.

Serie over het leven van Napoleon. Voor het eerst wordt hij afgebeeld als een man van vlees en bloed, een soldaat, politicus en idealist tegelijk. Hij plaatste zichzelf boven andere mensen en transfomeerde zichzelf in een mythe. De kijker ziet hoe hij omging met macht, vrouwen en zijn veeleisende Corsicaanse familie.

Een vrouw van het Noorden

1999 | Drama, Historische film

Nederland​/​​Italië 1999. Drama van Frans Weisz. Met o.a. Johanna ter Steege, Massimo Ghini, Douglas Henshall, Lena Headey en Claudio Amendola.

Emilie van Thuile (Johanna ter Steege) is in 1899 weduwe geworden. Ze is bedroefd en gedeprimeerd. Op doktersadvies reist ze naar Itali[KA3]e, waar haar veel te vroeg gestorven echtgenoot als archeoloog opgravingen deed. Ze wordt in de kuurplaats Bagni di Lucca hoffelijk ontvangen door Hugo Aylva (Ghini), de assistent van haar overleden man. Ze is zich niet bewust dat Hugo haar bewondert en heimelijk op haar verliefd is. Hugo wil de situatie rustig afwachten. In Bagno di Lucca arriveert ook Aldo Ardo (Amendola), een onstuimige officier uit het leger, die het leven in de kazerne even voor gezien houdt. Er ontwikkelt zich een intieme relatie tussen Emilie en Aldo, maar als Aldo hoog en breed zijn verovering gemaakt heeft, kiest hij toch voor het leger. Emilie staat in dubio of zij terug zal keren naar het Noorden. Regisseur Weisz is voorzichtig, subtiel en met precisie te werk gegaan. Zijn hoofdrol Ter Steege is waardig en goed gecast, maar de film is ondanks zijn fraaie aanpak en mooie uitvoering niet opvallend genoeg, vergeleken bij gelijksoortige werken van collega-cineasten uit Engeland, Itali[KA3]e of Frankrijk. Het scenario is van Ger Thijs en Angelo Pasquini naar de novelle [KL]Aan de weg der vreugde[KLE] van Louis Couperus. Het camerawerk van Goert Giltay is beslist indrukwekkend. De film werd geproduceerd met een niet gering budget (naar Nederlandse maatstaven althans) van ongeveer drie miljoen euro en subsidie voor de distributie (maar dat heeft weinig geholpen). Geen bioscoopfilm, maar wie de kans krijgt om hem op de tv te gaan zien, moet die grijpen. Heel wat beter dan de fraai ingepakte kitsch van Rosamunde Pilcher of Danielle Steel. Ook bekend als UNA DONNA DEL NORD.

Testimone a rischio

1997 | Drama, Misdaad, Thriller

Italië 1997. Drama van Pasquale Pozzessere. Met o.a. Fabrizio Bentivoglio, Claudio Amendola, Margherita Buy, Arnaldo Ninchi en Carlo Cartier.

Vertegenwoordiger Pietro rijdt door het ruige platteland van Sicilië als hij getuige is van een mafia-moord. Hij rapporteert onmiddellijk wat hij gezien heeft, maar zijn burgerzin wordt niet beloond. Pietro verliest zijn baan, zijn gezin moet onderduiken en voortdurend van schuilplaats wisselen. Als de politie een lid van de mafia arresteert die als kroongetuige wil optreden, kunnen Pietro en de zijnen niet meer rekenen op speciale politiebescherming. Pozzessere's film behandelt op indringende wijze een wrange en actuele thematiek: burgers zijn consequent de dupe van hun eigen goedwillendheid als zij de Italiaanse justitie terzijde staan bij het bestrijden van de mafia.

Le Mani forti

1997 | Thriller

Italië 1997. Thriller van Franco Bernini. Met o.a. Francesca Neri, Claudio Amendola, Enzo De Caro, Massimo de Francovich en Tony Bertorelli.

Vertegenwoordiger Pietro rijdt door het ruige platteland van Sicilië als hij getuige is van een mafia-moord. Hij rapporteert onmiddellijk wat hij gezien heeft, maar zijn burgerzin wordt niet beloond. Pietro verliest zijn baan, zijn gezin moet onderduiken en voortdurend van schuilplaats wisselen. Als de politie een lid van de mafia arresteert die als kroongetuige wil optreden, kunnen Pietro en de zijnen niet meer rekenen op speciale politiebescherming. Pozzessere's film behandelt op indringende wijze een wrange en actuele thematiek: burgers zijn consequent de dupe van hun eigen goedwillendheid als zij de Italiaanse justitie terzijde staan bij het bestrijden van de mafia.

Nostromo

1996 | Avonturenfilm

Verenigde Staten​/​​Spanje​/​​Italië​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 1996. Avonturenfilm van Alastair Reid. Met o.a. Colin Firth, Albert Finney, Serena Scott Thomas, Claudia Cardinale en Claudio Amendola.

Het verhaal van deze driedelige miniserie naar het gelijknamige boek van Joseph Conrad, speelt zich af aan het eind van de vorige eeuw in een Zuid-Amerikaans land. De jonge Engelsman Charles Gould keert terug naar het land waar zijn vader, een mijneigenaar, vermoord is tijdens een opstand. Zijn doel is de mijn te heropenen en samen met de Amerikaanse zakenman Holroyd te exploiteren. De enige die faliekant tegen dit voornemen is, is de alcoholische arts Monygham die voorziet dat het zilver uit de mijn opnieuw corruptie, verraad en bloedvergieten teweeg zal brengen. Aan Nostromo is af te zien dat tijdens de productie kosten noch moeite zijn gespaard. De sfeer is van meet af aan broeierig en onheilspellend waardoor de ietwat trage ontwikkeling van het verhaal niet echt storend is

La mia generazione

1996 | Drama

Italië 1996. Drama van Wilma Labate. Met o.a. Silvio Orlando, Claudio Amendola, Francesca Neri, Vincenzo Peluso en Francesa Neri.

Italië 1983: politiek gevangene Braccio, die tot dertig jaar cel is veroordeeld wegens terrorisme, wordt overgebracht naar een andere gevangenis waar een ontmoeting met zijn geliefde in het vooruitzicht is gesteld. Met hem in de gepantserde auto bevinden zich een harde crimineel en een vriendelijke bewaker, die Braccio ertoe beweegt over zijn verleden te praten. Te laat ontdekt Braccio dat de reis slechts is bedoeld om hem tot bekentenissen en het verraad van zijn maten te dwingen. Regisseur Wilma Labate maakte gebruik van de ervaringen van twee voormalig terroristen, wat haar speelfilmdebuut geloofwaardigheid verleent. Het door uitstekende acteurs gedragen verhaal speelt zich afwisselend af in de claustrofobische omgeving van de auto en bij Braccio's vriendinnetje, dat verward en vol verlangen uitziet naar zijn komst. Daardoor ontwikkelt La mia generazione zich tot een intense karakterstudie verpakt in een drama dat langzaam maar zeker tot zijn bitter einde komt.

Pasolini, un delitto italiano

1995 | Drama, Documentaire, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1995. Drama van Marco Tullio Giordana. Met o.a. Carlo De Filippi, Nicoletta Braschi, Toni Bertorelli, Andrea Occhipinti en Victor Cavallo.

In de nacht van 2 november 1975 wordt Pino Pelosi (De Filippi) aangehouden in een gestolen auto. Hij bekent de eigenaar ervan vermoord te hebben. Op een braakliggend stuk grond nabij Ostia wordt het lichaam gevonden van Pier Paolo Pasolini. De jongen beweert dat de cineast zich aan hem wou vergrijpen en dat hij uit zelfverdediging handelde. Dit verhaal kwam het openbaar ministerie en het establishment goed uit; de zaak kon dus geseponeerd worden. In zijn film (en het gelijknamige boek) gaat Giordana op zoek naar de ware toedracht, waarbij Pasolini om het leven kwam. Hij stelt daarbij de corruptie van de Italiaanse justitie op pijnlijke wijze aan de kaak en schildert een ontnuchterend beeld van Pasolini en van Italië. Hij schreef het documentaire-achtige scenario met Sandro Petraglia en Stefano Rulli. Fotografie van Franco Lecca.

La scorta

1993 | Misdaad, Thriller

Italië 1993. Misdaad van Ricky Tognazzi. Met o.a. Claudio Amendola, Enrico Lo Verso, Carlo Cecchi, Ricky Memphis en Tony Sperandeo.

Een film vol opwinding en spanning, waarin zeer goed wordt gespeeld. Het verhaal gaat over de dagelijkse beslommeringen van agenten. Ze moeten bescherming geven aan een rechter (Cecchi) die door de maffia wordt bedreigd. Deze jonge carabieri leven voortdurend onder grote spanning. Ze moeten bedacht zijn op ieder gevaar als zijn de magistraat begeleiden. De rechter strijdt tegen alles en iedereen: de maffia, corrupte politici, zijn eigen collega's en het kantoor van de openbare aanklager, dat hem bij zijn onderzoek probeert te hinderen en te boycotten. Slechts vier jonge, toegewijde politiemannen staan aan zijn kant. Deze rollen worden gespeeld door Amendola, Lo Verso, Memphis en Sperandeo. De film werd opgenomen in Trapani op Sicilië. Het scenario is van Graziano Diana en Simona Izzo. Het camerawerk is van Alessio Gelsini.

Un'altra vita

1992 | Drama

Italië 1992. Drama van Carlo Mazzacurati. Met o.a. Silvio Orlando, Adrianna Bierdrzynska, Claudio Amendola, Giorgio Tirabassi en Antonello Fassari.

Saverio (Orlando), een jonge, gescheiden tandarts, krijgt het Russische meisje Alia (Biedrzynska) in zijn stoel. Als hij met zijn behandeling klaar is, verdwijnt Alia op mysterieuze wijze. Saverio, gefascineerd, gaat haar zoeken en vindt haar terug. Maar na een hete nacht is Alia opnieuw verdwenen. De verliefde tandarts gaat weer naar haar op zoek. Hij maakt kennis met een vriend van haar, die hem op het goede spoor zet. Het gaat over eenzaamheid in de grote stad. Een film om over na te denken. Het scenario is van Franco Bernini en de regisseur. Het camerawerk is van Alessandro Pesci.

Un' altra vita

1992 |

Italië 1992. Carlo Mazzacurati. Met o.a. Claudio Amendola, Adrianna Biedrzynska en Silvio Orlando.

Saverio (Orlando), een jonge, gescheiden tandarts, krijgt het Russische meisje Alia (Biedrzynska) in zijn stoel. Als hij met zijn behandeling klaar is, verdwijnt Alia op mysterieuze wijze. Saverio, gefascineerd, gaat haar zoeken en vindt haar terug. Maar na een hete nacht is Alia opnieuw verdwenen. De verliefde tandarts gaat weer naar haar op zoek. Hij maakt kennis met een vriend van haar, die hem op het goede spoor zet. Het gaat over eenzaamheid in de grote stad. Een film om over na te denken. Het scenario is van Franco Bernini en de regisseur. Het camerawerk is van Alessandro Pesci.

Pronto soccorso 2

1992 |

Duitsland​/​​Italië 1992. Francesco Massaro. Met o.a. Ferruccio Amendola, Barbara De Rossi, Claudio Amendola, Paola Pitagora en Carola Stagnaro.

Ziekenhuisfilm in vier afleveringen over de dagelijkse gang van zaken op de afdeling Eerste Hulp en de mensen (artsen, verplegend personeel en pati[KA3]enten) die erbij betrokken zijn. Hoofdrol speelt het hoofd van het medische team Dr. Aiace (Ferruccio Amendola). Hij ontmoet zijn vroegere studiegenote Paola (Pitagora), moeder van een aan drugs verslaafde jongen. Ze worden verliefd op elkaar, net als Dr. Augusto (Claudio Amendola) en Anja (Seidel). Toch gaat het meer om de moed en de toewijding van de medische staf dan om de liefde, al is de praktijk in Italiaanse ziekenhuizen vaak anders.

Felipe ha gli occhi azzurri

1991 | Drama

Italië 1991. Drama van Gianfranco Albano. Met o.a. Claudio Amendola, Pascale Rocard, Maxime Leroux, Victor Vincente en Alessia Salustri.

Sociaal drama over kinderhandel tussen Europa en de derde- wereldlanden. Het gaat over Felipe, een elf-jarig jongetje uit de Filipijnen, die met twee andere kinderen aankomt op Sicilië. De Italiaanse politie en een Franse politievrouw zitten achter de misdaadorganisatie aan, die verantwoordelijk is voor de illegale kinderhandel. In Italië beleeft Felipe een aantal tragische en dramatische avonturen, waarna hij tenslotte in Parijs belandt. Realistisch, ontroerend, goed geregisseerd en prachtig gespeeld. Scenario van Sandro Petroglia.

Ultrà

1990 | Drama, Sportfilm, Familiefilm

Italië 1990. Drama van Ricky Tognazzi. Met o.a. Giuppy Izzo, Alessandro Tiberi, Fabrizio Vidale, Fabrizio Franceschi en Antonello Morroni.

Een buitengewoon werkje, deze tweede regie van Ricky Tognazzi, snel, goed gespeeld en puur gewelddadig. De Ultras zijn Italiaanse relschoppers die hun voetbalelftal volgen naar de uit- wedstrijden en op de vuist gaan met supporters van andere clubs. Hun lage komaf wordt op een eenvoudige manier duidelijk gemaakt, ze spreken schuttingtaal en er zijn scenes die de tolerantiegrens ruimschoots overschrijden, maar vulgair wordt de film nooit. Tognazzi heeft de film opgedragen aan zijn vader Ugo, de in 1990 gestorven Italiaanse acteur. Meervoudig bekroond en zou op iedere middelbareschool moeten worden vertoond. Ook bekend als ULTRAS.

Pronto soccorso

1990 | Drama

Italië 1990. Drama van Francesco Massaro. Met o.a. Ferruccio Amendola, Barbara De Rossi, Maria Fiore, Claudio Amendola en Alberto Gimignani.

Pronto soccorso betekent snelle eerste hulp, en daar gaat deze tv-film over. Hoofdrol speelt de onbehouwen doch vriendelijke dokter Aiace, die zijn leven gewijd heeft aan zijn werk. Daarnaast de hoofdzuster met een beroerd verleden, een vrouwelijke dokter in een huwelijkscrisis, een jonge, preciese medisch student en een levendige verpleger die door Dr. Aiace uit een opvoedingsgesticht gehaald is. Film verheerlijkt de medische stand en deszelfs goede werken. Prima produktie met hier en daar fraai spel.

Il viaggio di Capitan Fracassa

1990 | Romantiek, Historische film

Frankrijk​/​​Italië 1990. Romantiek van Ettore Scola. Met o.a. Massimo Troisi, Ornella Mutti, Jean-François Perrier, Vincent Perez en Emmanuelle Béart.

Dit verhaal speelt zich af in het begin van de 17e eeuw en vertelt de avonturen van een beminnelijk groepje treurspelacteurs op weg naar Parijs. De hoofdpersonen zijn Serafina, Isabella, Zerbina en Pulcinella. Wanneer de groep optreedt voor een adellijk publiek, trekken de drie actrices elk de aandacht van een potenti[KA3]ele rijke beschermer. Dit zeer theatrale kostuumstuk, waarin een overvloed aan beelden wordt geserveerd, is gebaseerd op een roman van Theophile Gautier (1863). De film beweegt zich lichthartig tussen de liefde voor het theater en de liefde van het hart. Veel mooie rollen. Ook bekend als CAPTAIN FRACASSA'S JOURNEY.

Il colore della vittoria

1990 | Drama, Biografie, Sportfilm

Italië 1990. Drama van Vittorio De Sisti. Met o.a. Adalberto Maria Merli, Claudio Amendola, Massimo Bonetti, Sydne Rome en Nancy Brilli.

Televisiefilm over het tweede wereldkampioenschap voetbal, dat in 1934 in Italië werd gehouden en voor het eerst door de Italiaanse nationale ploeg werd gewonnen. We volgen de spelers en andere betrokkenen. Hoofdfiguur is wel Vittorio Pozzo, een journalist en voetbaldeskundige, die manager werd van het nationale elftal. We zien ook het politieke gemaneuvreer van Mussolini, die wilde pronken met het organisatietalent van zijn fascistische regering. Behoorlijk spel, goed draaiboek en goede regie.

Mery per sempre

1989 | Drama, Biografie

Italië 1989. Drama van Marco Risi. Met o.a. Michele Placido, Claudio Amendola, Alessandro Di Sanzo, Roberto Mariano en Matteo Mandello.

Een leraar wordt geconfronteerd met de harde realiteit van jeugddelinquenten in een gesloten inrichting in Palermo, hun benarde situatie en hun woede. Aanvankelijk is er de klassieke botsing tussen de opvoedkundige en de ongetemde jeugd, maar geleidelijk aan wint hij hun vertrouwen tot ongenoegen van de gevangenisdirectie, die zijn aanpak veel te libertijns vindt. Gebaseerd op het autobiografische boek van Aurelio Grimaldi. De spelers zijn voornamelijk amateurs. Terechte kritiek op de maatschappij. Sandro Petraglia en Stefano Rulli schreven het scenario. Camerawerk van Mauro Marchetti.

I giorni del commissario Ambrosio

1989 | Misdaad

Italië 1989. Misdaad van Sergio Corbucci. Met o.a. Ugo Tognazzi, Carlo Della Piane, Carla Gravina, Claudio Amendola en Cristina Marsillach.

In Milaan wordt een playboy dood aangetroffen. Hij is overleden aan een overdosis. Er zijn twee getuigen, maar hun verklaringen zijn zo dubieus dat de commissaris voor een flinke puzzel staat. De film is traag en concentreert zich vooral op karaktertekening. Een goede rol van Tognazzi.

Soldati - 365 all'alba

1987 | Drama

Italië 1987. Drama van Marco Risi. Met o.a. Claudio Amendola, Massimo Dapporto, Agostina Belli, Ivo Garrani en Claudio Botosso.

Een film over de gebruikelijke conflicten in de kazerne tussen een sergeant en nieuwe rekruten en over de verveling en frustratie die bijna alle jonge Italianen tijdens hun één jaar durende dienstplicht meemaken. De film biedt niets nieuws en sleept zich voort, alleen het professionele camerawerk van Giuseppe Berardini is een pluspunt.

Little Roma

1987 | Drama

Italië 1987. Drama van Francesco Massaro. Met o.a. Ferruccio Amendola, Maria Fiore, Claudio Amendola, Luisa De Santis en Leila Ducci.

Middelmatige miniserie in vijf afleveringen over een vijftig jaar oude kapper uit de provincie, Ulisse (Ferruccio Amendola) geheten, die zijn activiteiten naar een rooms gehucht verplaatst. Daar leert hij een ongelukkig getrouwde lerares kennen, Bianca (Fiore), die een gehandicapte zoon heeft. Tussen deze twee mensen bloeit een onmogelijke liefde op. Op een dag steken pyromanen Ulisse's kapperszaak in brand. Door de dominee wordt hij met een nieuwe start geholpen, maar de strijd tussen de inwoners en de bouwspeculanten wordt heviger en gewelddadiger. Moralistisch drama waarin hebzucht en niets ontziende speculanten het moeten ontgelden.

L' Ombra nera del Vesuvio

1987 | Misdaad

Italië 1987. Misdaad van Steno. Met o.a. Carlo Giuffrè, Massimo Ranieri, Marcel Bozzuffi, Claudio Amendola en Clelia Rondinella.

In deze film over vrienden en aartsvijanden hebben Napolitaanse misdaadbendes de stad in hun gewelddadige greep. Camorra tegen Camorra, leider tegen leider, oog om oog. Twee misdaadfamilies strijden om de macht over Napels, Don Carità en zijn drie zonen tegen Don Bonanno en de gebroeders Sposito. Aan het eind is er slechts geweld en dood voor allen. Een goed script van Steno en Lucio De Caro.

The Venetian Woman

1986 | Erotiek, Experimenteel

Italië 1986. Erotiek van Mauro Bolognini. Met o.a. Claudio Amendola, Monica Guerritore, Laura Antonelli en Jason Connery.

In deze film over vrienden en aartsvijanden hebben Napolitaanse misdaadbendes de stad in hun gewelddadige greep. Camorra tegen Camorra, leider tegen leider, oog om oog. Twee misdaadfamilies strijden om de macht over Napels, Don Carità en zijn drie zonen tegen Don Bonanno en de gebroeders Sposito. Aan het eind is er slechts geweld en dood voor allen. Een goed script van Steno en Lucio De Caro.

La Venexiana

1986 | Historische film

Italië 1986. Historische film van Mauro Bolognini. Met o.a. Laura Antonelli, Monica Guerritore, Jason Connery, Claudio Amendola en Clelia Rondinella.

Angela (Antonelli), een aantrekkelijke, rijke en jonge weduwe, ziet tijdens een gondeltocht een knappe jongeman (Connery), die duidelijk een vreemdeling is. Ze zou hem graag nader leren kennen en hem de schoonheid van de stad, haar palazzo en slaapkamer willen laten zien. De schone jongeling laat echter zijn oog vallen op Val[KA1]eria (Guerritore), een getrouwde vrouw. Valéria's man is toevallig niet thuis, dus grijpt zij haar kans. Toch wanhoopt Angela niet; het blijk terecht, want ook haar kans komt. Stijlvolle film die niet alleen vrouwelijk schoon laat zien, maar ook de eeuwige pracht van Venetië. Het geheel is verluchtigd met chique, dromerige erotiek. Connery is de zoon van Sean. Gesitueerd in de zestiende eeuw. Het scenario is van Massimo Franciosa. Het camerawerk is van Giuseppe Lanci.

Vacanza in America

1985 | Komedie

Italië 1985. Komedie van Carlo Vanzina. Met o.a. Edwige Fenech, Jerry Cain, Christian De Sica, Claudio Amendola en Antonella Interlenghi.

Vanzina zal zijn vakantie-formule nog lange tijd verder uitputten, maar het wordt er echt niet beter van. In deze film vol flauwe grappen gaan een groepje jongeren uit Rome onder leiding van meneer pastoor en een van de moeders naar Amerika. Het wordt een partijtje dwarsbomen tussen de hitsige jongelui aan de ene kant en de geestelijke met de moeder aan de andere kant. Fenech blijft een lust voor het oog, maar de rest houdt echt niet over. Scenario van Enrico Vanzina en de regisseur.

Amarsi un po'...

1984 | Romantiek

Italië 1984. Romantiek van Carlo Vanzina. Met o.a. Virna Lisi, Claudio Amendola, Tahnee Welch en Riccardo Garrone.

Een jonge Romeinse monteur kan zich eindelijk een motor veroorloven; dan ramt een meisje hem met haar auto. Ze is de dochter van een prins, maar houdt haar ware identiteit voor zich omdat ze verborgen wil houden dat de auto van haar vader is en zij hem heeft gestolen en zonder rijbewijs rondrijdt. Traag, sentimenteel verhaal waaraan de talenten van Lisi en Welch zijn verspild.

Storia d'amore e d'amicizia

1982 | Drama

Italië 1982. Drama van Franco Reossi en Franco Rossi. Met o.a. Claudio Amendola, Massimo Bonetti, Barbara De Rossi, Ferruccio Amendola en Jose Quaglio.

De film is gebaseerd op de roman Ballad of a Champion van Gugliemo Spoletini en gaat over een jonge joodse bokser, die vlak vóór de oorlog trouwt met de heldin Sara. De bekende driehoek: twee mannen, die elkaars beste vrienden zijn, worden verliefd op dezelfde vrouw. Vooral interessant vanwege de sociaal-politieke sfeertekening van een arm joods gezin, dat WO II overleeft in Rome. De regisseur heeft moeite het verhaal gaande te houden, maar regisseert de acteurs goed en slaagt erin een authentieke, realistische sfeer op te roepen.