André Chanu: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Les Jouisseuses

1975 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1975. Komedie van Lucien Hustaix. Met o.a. Claudine Beccarie, Vivianne Guy, Jacques Marbeuf, France Quennie en André Chanu.

Een uitvinder komt voor de dag met een vrolijkheidspil, die als nevenwerking een drastische potentieverhoging te zien geeft. Een keur van Franse pornosterren in een soft-pornokomedie, die vrijwel geen porno en abominabel komediewerk toont. Overslaan.

Dernier Amour

1949 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1949. Drama van Jean Stelli. Met o.a. Annabella, Suzanne Flon, Jeanne Moreau, Yvette Etiévant en Arlette Merry.

Verfilming van een roman van Georges Ohnet, waarmee gezelschappen menig avondje plezierig doorbrachten bij het haardvuur. Dit verhaal over jaloezie en zelfmoord (niet geslaagd) is somber in zijn totale banaliteit in een wereld gemaakt van cliché's en conventies. We moeten opmerken dat de filmbewerking minder zot dan de roman is dankzij het spel.

La Grande Volière

1947 | Drama, Komedie

Frankrijk 1947. Drama van Georges Péclet. Met o.a. Line Noro, Luce Feyrer, Huguette Ferly, Albert Préjean en André Le Gall.

De briljante burgerpiloot Martin kan zich niet schikken in de discipline van een militair vliegkamp en veroorzaakt een ernstig ongeluk. Hij mag niet meer vliegen en overweegt zelfmoord. Maar de degene die gewond is geraakt bevrijdt hem van alle blaam en hij kan trouwen met zijn geliefde. Regisseur Péclet tekende voor enkele films, waarin de deugdzaamheid van de verschillende legerkorpsen wordt verheerlijkt, zodat ze vandaag de dag volledig achterhaald zijn. Maar ze mogen nog gezien worden vanwege de hechte regie, de talentvolle acteurs en het camerawerk van Claude Renoir.

Rendez-vous à Paris

1946 | Avonturenfilm, Romantiek

Frankrijk 1946. Avonturenfilm van Gilles Grangier. Met o.a. Annie Ducaux, Marguerite Moreno, Jacqueline Carrel, Odette Talazac en Gabrielle Robinne.

Een verwarrend verhaal over passie, jaloezie, liefde en vriendschap aan boord van een passagiersboot. Een dergelijk scenario à la Bernstein is niet eenduidig, maar vast staat dat Grangier een goede technicus is en de kunst verstaat zijn acteurs te kiezen en te regisseren.