Lucie Zednickova: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Am Morgen danach

1995 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1995. Drama van Gabriela Zerhau. Met o.a. Jürgen Vogel, Julia Stemberger, August Schmölzer, Peter Strauß en Peter Mitterrrutznerr.

Een boer laat bij zijn dood een stuk grond na aan zijn dove, in zichzelf gekeerde stiefzoon Magnus (Vogel). De burgemeester wil het dorp toeristisch aantrekkelijk maken en heeft daarvoor grond nodig van Magnus, maar die wil niet verkopen. Deze houding verbetert het aanzien van Magnus bepaald niet bij de dorpelingen, omdat zijn medebewoners vrezen inkomsten aan hun neus voorbij te zien gaan. Magnus vraagt raad aan zijn stiefzuster Katharina (Stemberger). Zij is de enige in wie hij vertrouwen heeft. Katharina heeft echter nog een appeltje te schillen met de eerste burger van het plaatsje. Een melodramatisch geheel met een paar kritische kanttekeningen. Het scenario is van Gabriela Zerhau naar de roman Magnus van Jürgen König. Het camerawerk is van Christian Reitz.

HeLiMaDoE

1993 | Familiefilm

Tsjechië​/​​Duitsland 1993. Familiefilm van Jaromil Jires. Met o.a. Jakub Marek, Jana Dolanska, Zuzana Bydzovská, Ljuba Krbova en Jana Konecna.

Marek's vader is ambtenaar. Ze moeten uit hoofde van diens functie veelvuldig verhuizen. Bij gevolg maakt Marek nergens echte vriendjes. Bovendien is hij ziekelijk van aard. Tot hij in een stadje komt waar zijn leven drastisch verandert. Hij noemt het HeLiMaDoE, naar de namen van de vijf dochters van de plaatselijke dokter: Helena, Lida, Maria, Dora en Emma. Deze vijf meiden zijn praktisch ingesteld en weten alles wat nodig is voor het huishouden: koken, wassen, dieren verzorgen en patiënten tevreden houden. Ze gaan zich - in onderlinge wedijver - bekommeren om de zwakke Marek en helpen hem bij zijn eerste verliefdheid op weg naar de volwassenheid. Tedere film over de ontdekking van de andere sekse, gezien door de ogen van een dertien-jarige. Er zijn enkele mooie, poëtische passages en een paar hele decente naaktscènes, wat evenwel ondenkbaar was in een Oost-Europese film vóór de val van het communisme. Vaclav Sasek baseerde zijn scenario op een roman van J. Havlicek. Aan de camera stond Petr Polak.