Angie Bolling: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

A Woman of Independent Means

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Robert Greenwald. Met o.a. Sally Field, Ron Silver, Tony Goldwyn, Jack Thompson en Sheila McCarthy.

Deze fraai geproduceerde film omspant een tijdperk van 1899 tot 1963 en is gebaseerd op de roman van Elizabeth Forsythe Hailey over haar grootmoeder, die als een voorvechtster van de feministische beweging beschouwd mag worden. Field, die voor de gelegenheid mede-uitvoerend producente was, is Bess Alcott. Ze is een levendige vrouw uit Texas. Ze is afkomstig uit een goed nest en haar vriendelijke glimlach maskeert een ijzeren wil. In 1907 trouwt Bess met haar jeugdvriend Robert Steed (Goldwyn), een ondernemende kerel die in onroerendgoed zit. Ze sticht een gezin, temidden van turbulente tijden en ondergaat tragedies, die een minder sterke vrouw allang gebroken zouden hebben. Robert overlijdt aan griep, Bess kan helemaal niet opschieten met haar schoonmoeder (Fricker), terwijl ze probeert de verzekeringsmakelaardij van Robert over te nemen. Bess laat zich een tijd het hof maken door een gladde vent (Silver), die in geldzaken zit, maar ze besluit haar leven voortaan te delen met Sam Garner (Thompson), een rauwe Texaan met een gouden hart. De mannen in het leven van Bess zijn bij lange na niet zo belangrijk als haar drie kinderen. Naarmate Bess rijper wordt, wordt ze trotser en laat zich door niemand de kachel met haar aanmaken, maar toch is zij een warme vrouw, die liefde kan geven. Field is het helemaal, van de lichtgelovige jonge vrouw tot een matrone die na middelbare leeftijd rauwer wordt. Het portret dat Field neerzet, is heel geloofwaardig. De regie van Greenwald is bewonderenswaardig vaardig en het scenario van Cindy Meyers is een geslaagde bewerking voor de film van het boek. Het camerawerk van Steven Shaw is heel erg mooi en iedere periode heeft hij in sfeervolle beelden op de gevoelige laag vastgelegd. De bijrollen zijn heel goed en Thompson als Sam springt eruit.

Murder In The Heartland

1993 | Thriller

Verenigde Staten 1993. Thriller van Robert Markowitz. Met o.a. Tim Roth, Fairuza Balk, Brian Dennehy, Randy Quaid en Kate Reid.

Lincoln 1958. Charlie Starkweather is een jonge vuilnisman die door iedereen wordt geminacht. Hij gaat om met Caril Ann Fugate die pas 14 is. Haar ouders verzetten zich uit alle macht tegen hun relatie.

Flesh And Bone

1993 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1993. Misdaad van Steve Kloves. Met o.a. Dennis Quaid, Meg Ryan, James Caan, Gwyneth Paltrow en Scott Wilson.

Vertegenwoordiger in automaten Quaid is in een bar, waar een wild feest aan de gang is. Ryan is stomdronken. Zij had bij wijze van verrassing uit spontaan uit een taart moeten springen, maar ploft er als een zoutzak uit. Quaid reikt haar de helpende hand. Omdat ze geen cent heeft, brengt hij haar naar huis al moet hij daarvoor een paar honderd kilometer omrijden. Zo wordt hij getuige van een onaangenaam echtelijk dispuut Ryan en haar man, waarna Quaid en Ryan samen verder rijden.

Texasville

1990 | Drama, Experimenteel

Verenigde Staten 1990. Drama van Peter Bogdanovich. Met o.a. Jeff Bridges, Cybill Shepherd, Annie Potts, Timothy Bottoms en Cloris Leachman.

Matig amusant vervolg op THE LAST PICTURE SHOW, naar de roman van Larry McMurtry, waaruit blijkt dat een aantal van de hoofdpersonen in de loop van de tijd in Texaanse karikaturen zijn veranderd. Geen noemenswaardige plot, maar gewoon een reeks karakterschetsen, waarvan de een beter is dan de ander. Potts onderscheidt zich als de verwaande vrouw van Bridges, en Shepherd probeert het serieuze karakter van de rol die ze op zich heeft genomen, te benadrukken door geen make-up te gebruiken en er in elke opname zo beroerd (= realistisch?) mogelijk uit te zien.

The River Rat

1984 | Drama, Misdaad, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1984. Drama van Thomas Rickman. Met o.a. Tommy Lee Jones, Nancy Lee Owen, Brian Dennehy, Martha Plimpton en Shawn Smith.

Jones, die ten onrechte veroordeeld werd wegens roofmoord, komt na dertien jaar cel weer thuis. Hij treft zijn twaalf-jarige dochter (Plimpton) aan en stelt vast dat zij bezig is op te groeien tot een jonge onafhankelijke vrouw, die hij meer nodig heeft dan zij hem. De film observeert haarscherp deze psychologische situatie, maar ontspoort totaal als het verhaal overschakelt naar de speurtocht van de verborgen buit. Het regiedebuut van scenarioschrijver Rickman (COAL MINER'S DAUGHTER).