Antonio Casal (1910-1974): cast.
Er zijn 34 films gevonden.

Me has hecho perder el juicio

1973 | Komedie, Musical

Spanje 1973. Komedie van Juan de Orduña. Met o.a. Manolo Escobar, Mary Francis, Andrés Pajares, José Sazatornil en Agata Lys.

Een zanger wordt verliefd op zijn vrouwelijke impresario. De decadentie van de filmformule van Escobar wordt hier gecombineerd met de komedies van Alfredo Landa. Een tamelijk solide rolverdeling.

Vacio en el alma

1969 | Drama

Puerto Rico​/​​Spanje 1969. Drama van Sebastián Almeida. Met o.a. Quetcy Alma, Antonio Casal, Jeddu Mascoretto en Nélida Quiroga.

Een oude vrijster moet het kind ontmoeten, dat het resultaat is van de liefde tussen haar overleden broer en een gekleurde zangeres die naar de naam 'Flor del Caribe' luistert. Een volledig afgezaagd melodrama.

La Revoltosa

1969 | Muziek, Komedie

Spanje 1969. Muziek van Juan de Orduña. Met o.a. Elisa Ramírez, José Moreno, Antonio Casal, Marisa Paredes en Antonio Durán.

Een vermakelijke herverfilming van LA REVOLTOSA op naam van Juan de Orduña, die al aan de film van 1924 had meegewerkt.

El Cronicón

1969 | Komedie

Spanje 1969. Komedie van Antonio Giménez Rico. Met o.a. Cassen, Manolo Gómez Bur, Esperanza Roy, Rossana Yanni en Antonio Casal.

De middeleeuwse graaf Sandro heeft nogal wat tegenslag in deze merkwaardige komedie die zich in een tussen moslims en christenen opgedeeld Spanje afspeelt.

Un Día es un día

1968 | Komedie

Spanje 1968. Komedie van Francisco Prósper. Met o.a. Alberto Closas, Sonia bruno, Elisa Ramírez, Teresa Gimpera en Antonio Casal.

De verschillende manieren waarop verschillende mensen uit de provincie hun tijd in de Spaanse hoofdstad doorbrengen. Een smartlap en moraliserende komedie typisch voor de toenmalige Spaanse cinema.

El Diablo en vacaciones

1963 | Komedie, Fantasy

Spanje 1963. Komedie van José María Elorrieta. Met o.a. Ana Casares, Antonio Casal, Marta Padován en Jorge Martín.

Een duivel die door het gokken is geruïneerd probeert op allerlei manieren om onder de mensen aan geld te komen. Een fantastische komedie die gekenmerkt wordt door een zekere lieftalligheid en lofwaardige bescheidenheid.

4 bodas y pico

1963 | Komedie

Spanje 1963. Komedie van Feliciano Catalán. Met o.a. Antonio Garisa, Roco Torrebruno, Antonio Casal, Soledad Miranda en Jorge Vico.

Een schrijver komt erachter dat zijn vier zonen tegelijkertijd willen trouwen, evenals de dienstbode. Dat leidt tot een onuitstaanbaar blijspel.

Siempre en mi recuerdo

1962 | Musical

Spanje 1962. Musical van Silvio F. Balbuena. Met o.a. Javier Armet, Mari Paz Pondal, Alfredo Mayo en Antonio Casal.

Een beroemde zangeres accepteert een optreden op een liefdadigheidsfestival. Een uiterst onbeduidend knoeiwerk.

Mi adorable esclava

1961 | Komedie, Fantasy

Spanje 1961. Komedie van José María Elorrieta. Met o.a. Ethel Rojo, Antonio Casal, Licia Calderón en José María Caffarell.

Een diplomaat ziet uit zijn lamp een knappe oosterse slavin te voorschijn komen. Een middelmatig geregisseerde komedie die wordt gedragen door het komisch talent van Casal en de bekoorlijke Rojo.

Mi calle

1960 | Komedie

Spanje 1960. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Roberto Camardiel, Adolfo Marsillach, Pedro Porcel, Jorge Rigaud en Conchita Montes.

Het verhaal van een Madrileense straat en haar bewoners. Een folkloristische komedie van goede cinematografische kwaliteit, ondanks de wat theatrale constructie. Het is de laatste film van Edgar Neville.

Don José, Pepe y Pepito

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Clemente Pamplona. Met o.a. Antonio Casal, Ana Esmeralda, Manolo Morán en José Isbert.

Een oude man, zijn zoon en zijn kleinzoon worden allemaal op hetzelfde meisje verliefd. Een vrij goede komedie die bovendien goed gespeeld is.

Secretaria para todo

1958 | Komedie

Spanje 1958. Komedie van Ignacio F. Iquino. Met o.a. Carmen Sevilla, Antonio Casal, Carmen de Lirio en Tony Leblanc.

Een secretaresse aarzelt tussen haar baas en een klant. Een volledig stompzinnige liefdeskomedie.

Las Locuras de Bárbara

1958 | Komedie

Spanje 1958. Komedie van Tulio Demichelli. Met o.a. Silvia Pinal, Antonio Casal, Juan Calvo en Rubén Rojo.

Het verhaal van een onnadenkend meisje dat uiteindelijk met een impresario zal trouwen. Een slechte film zoals te verwachten bij de rampzalige Demichelli.

Las Chicas de la Cruz Roja

1958 | Komedie

Spanje 1958. Komedie van Rafael Salvia. Met o.a. Antonio Casal, Katia Loritz, Tony Leblanc en Conchita Velasco.

De lotgevallen van vier meisjes die net tot het Rode Kruis zijn toegetreden vormen een middelmatige komedie, die evenwel veel succes in Spanje oogstte.

Camarote de lujo

1957 | Komedie

Spanje 1957. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Antonio Casal, María Mahor, Manolo Morán en Fernando Sancho.

Dit is het verhaal over de tegenspoed die een eenvoudige, naïeve jongen uit de provincie, in Madrid ondervindt. Aan het werk van Rafael Gil kan weer een middelmatige film worden toegevoegd.

Familia provisional

1955 | Komedie

Spanje 1955. Komedie van Francisco Rovira Beleta. Met o.a. Antonio Casal, Susana Canales, Juanjo Menéndez en Félix Dafauce.

In de schoot van een typisch Spaanse familie ontstaan problemen... Een van de slechtste films van deze regisseur, ondanks dat het scenario afkomstig is van Berlanga.

La Ironía

1954 | Komedie

Frankrijk​/​​Spanje 1954. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Fernando Fernán-Gómez, Cecile Aubry, Antonio Vico, Irene Caba Alba en Carmen de Lirio.

De reacties van verschillende personen die op een dag een portefeuille vol geld vinden met daarin de naam en het adres van de eigenaar. Een zeer sympathieke film bestaande uit sketches, die een fantastische vertolking kent. Toch wordt deze produktie niet gerekend tot een van de beste titels van deze regisseur.

Fantasía española

1953 | Komedie

Spanje 1953. Komedie van Javier Setó. Met o.a. Antonio Casal, Angel de Andrés, Trini Alonso en Paco Martínez Soria.

De beschamende voorvallen van twee onnozele avonturiers. Niet de moeite van het bekijken waard.

Doña Francisquita

1952 | Romantiek, Muziek

Spanje 1952. Romantiek van Ladislao Vajda. Met o.a. Mirtha Legrand, Arando Calvo, Emma Penella en Antonio Casal.

De herverfilming van de gelijknamige film, zij het veel minder geslaagd.

La Trinca del aire

1951 | Drama

Spanje 1951. Drama van Ramón Torrado. Met o.a. Jorge Mistral, Fernando Fernán-Gómez, Antonio Casal en Félix Fernández.

Een film over de vriendschap tussen drie kadetten van de luchtvaartschool. De weinig talentvolle Torrado pleegt hiermee plagiaat op zijn eigen BOTON DE ANCLA.

El Negro que tenía el alma blanca

1951 | Drama

Spanje​/​​Argentinië 1951. Drama van Hugo del Carril. Met o.a. Hugo del Carril, María Rosa Salgado, Antonio Casal en María Asquerino.

De derde en laatste herverfilming, deze keer door de Argentijnse acteur-regisseur Hugo del Carril. Evenals zijn voorgangers geeft deze film een slap en dubbelzinnig beeld van de rassenproblematiek.

Servivio en la mar

1950 | Oorlogsfilm

Spanje 1950. Oorlogsfilm van Luis Suuárez de Lezo. Met o.a. Enrique Guitart, Dina Stern, Antonio Casal en Fernando Sancho.

De bevelhebber van een Spaanse onderzeeër ontvangt het bevel om het schip waar zijn gezin op reist tot zinken te brengen.Een smadelijk militaristisch knoeiwerk.

El Sueño de Andalucía

1950 | Romantiek, Komedie, Musical

Frankrijk​/​​Spanje 1950. Romantiek van Robert Wermay. Met o.a. Luis Lucia, Carmen Sevilla, Luis Mariano, Antonio Casal en Arlette Poirier.

De romance tussen een logementhoudster en een stierenvechter. Een folkloristische film, die rond de twee populaire hoofdrolspelers gerealiseerd werd.

La Guitarra de Gardel

1949 | Musical

Spanje 1949. Musical van Leon Klimowsky en Leon Klimovsky. Met o.a. Agustín Irusta, Antonio Casal, Carmen Sevilla, Trini Montero en Antonio Casas.

Een jonge muzikant zoekt wanhopig naar de gitaar die aan de fabelachtige Carlos Gardel toebehoorde. Een film zonder belang, die het eerste werk van de Argentijn Klimowsky in Spanje vormde.

Botón de ancla

1947 | Drama

Spanje 1947. Drama van Ramón Torrado. Met o.a. Antonio Casal, Jorge Mistral, Fernando Fernán-Gómez en Isabel de Pomés.

Drie onafscheidelijke vrienden van het Instituut voor de Marine, zien hun vriendschap gevaar lopen door een vrouw. Een op dat moment succesvolle maar slechte produktie, waarin twee van de voornaamste obsessies van de naoorlogse Spaanse film zijn samengevoegd: militarisme en vrouwenhaat.

Un Hombre de negocios

1945 | Komedie

Spanje 1945. Komedie van Luis Lucia. Met o.a. Antonio Casal, Josita Hernán, Julia Lajos en Pepe Isbert.

Een jong meisje wacht met angst en beven op het bezoek van haar oom die haar per vergissing tot erfgename heeft benoemd. Een slechte film ondanks het komische talent van wijlen Antonio Casal en Pepe Isbert.

5 lobitos

1945 | Komedie

Spanje 1945. Komedie van Ladislao Vajda. Met o.a. Ana María Campoy, Antonio Casal en Julia Lajos.

Vijf arbeiders worden ontslagen om plaats te maken voor vijf efficiënte zusters, die uiteindelijk met hen zullen trouwen. Deze nietszeggende komedie steekt echter toch boven het gemiddelde van de Spaanse cinema in de jaren veertig uit.

Te quiero para mí

1944 | Komedie

Spanje 1944. Komedie van Ladislao Vajda. Met o.a. Antonio Casal, Isabel de Pomés, José Nieto en Pepe Isbert.

Een kostschoolmeisje wordt verliefd op haar leraar. Een onopmerkelijke liefdeskomedie.

La Torre de los siete jorobados

1944 | Horror, Mysterie, Komedie

Spanje 1944. Horror van Edgar Neville. Met o.a. Antonio Casal, Isabel de Pomés, Guillermo Marín en Félix de Pomés.

De verloofde van de hoofdpersoon wordt ontvoerd door een sinistere knecht van een bende gebochelden. Eén van de meest interessante en aantrekkelijke films uit de Spaanse filmgeschiedenis, waarin op geniale wijze elementen van de typisch plaatselijke komedie zijn verweven met verschillende esthetische hypothesen van het Duitse expressionisme, dit alles met als uitgangspunt een zeer ingenieus scenario. Een meesterwerk.

El Fantasma y doña Juanita

1944 | Komedie

Spanje 1944. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Mary Delgado, Antonio Casal en Milagros Leal.

Een vrouw heeft doorlopend heimwee naar een verloren liefde. Een onuitstaanbare film.

12 lunas de miel

1943 | Komedie

Spanje 1943. Komedie van Ladislao Vajda. Met o.a. Milú, Antonio Casal, María Brú en Carmen Sanz.

Een weduwe verleent financiële steun aan verliefde stellen die zelf geen geld hebben. Een eenvoudige en voorspelbare film, die evenwel stukken beter is dan de overige Spaanse komedies van destijds.

Viaje sin destino

1942 | Komedie

Spanje 1942. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Luchy Soto, Antonio Casal, Alberto Romea en Manuel Arbó.

Een reisbureau dat in financiële problemen zit, probeert de aandacht op zich te vestigen door een enigszins vreemde reis te organiseren: verscheidene reizigers nemen plaats in een touringcar en vertrekken zonder een vast doel. Een veelbelovend uitgangspunt, maar de film is mislukt door de middelmatige regie.

El Hombre que se quiso matar

1942 | Komedie

Spanje 1942. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Antonio Casal, Rosita Yarza, Xan Das Bolas en Irene Mas.

Een pechvogel die zelfmoord wil plegen besluit om de dagen die hem nog resten op de best mogelijke manier door te brengen. Een zeer acceptabele komedie, vooral door de komische begaafdheid van Antonio Casal. De film is geïnspireerd op de roman van Fernández Flórez. Achtentwintig jaar later zou de regisseur een herverfilming maken.

Pepe Conde

1941 | Komedie

Spanje 1941. Komedie van José López Rubio. Met o.a. Miguel Ligero, Pastora Peña, Antonio Casal en Jesús Tordesillas.

De knecht van een aristocratische familie moet ook voor een aristocraat doorgaan, teneinde zijn baas te ontdoen van een ongunstige huwelijksafspraak. Dit aardige blijspel haalde zelfs zo'n groot commercieel succes dat er een vervolg op kwam: EL CRIMEN DE PEPE CONDE.