Christiane Blumhoff: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Der Bergpfarrer

2004 | Drama, Romantiek

Duitsland 2004. Drama van Ulrich König. Met o.a. Stephan Luca, Wolfgang Fierek, Doreén Dietel, Laura Borlein en Traudl Oberhorner.

Nicht mit uns

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Bernd Fischerauer. Met o.a. Gila von Weitershausen, Elke Sommer, Heidelinde Weis, George Meyer-Goll en Thorsten Nindel.

Liebe. Macht. Blind.

2001 | Romantiek, Avonturenfilm

Duitsland 2001. Romantiek van Thorsten Näter. Met o.a. Götz George, Barbara Auer, Sylvester Groth, Armin Rohde en Udo Schenk.

SOKO 5113 - Im Namen Gottes

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Gloria Behrens. Met o.a. Wilfried Klaus, Hartmut Schreier, Michel Guillaume, Cay Helmich en Lambert Hamel.

Das verflixte Babyjahr - Nie wieder Sex?!

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Markus Bräutigam. Met o.a. Susanna Simon, Andreas Herder, Ina Weisse, Tim Bergmann en Loretta Pflaum.

Der Fischerkrieg

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Klaus Gietinger. Met o.a. Hannes Thanheiser, Hans-Heinz Moser, Johannes Hermel, Linda-Sue Lüpke en Dirk Martens.

Dr. Schwarz und Dr. Martin (3) - Nahkampf

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Bernd Fischerauer. Met o.a. Senta Berger, Friedrich von Thun, Daniela Ziegler, Konstantin Wecker en Gabriele Dossi.

Zuckerbaby

1985 | Komedie

Duitsland 1985. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Eisi Gulp, Manuela Denz, Toni Berger en Will Spindler.

De 38-jarige S[KA3]agebrecht die bij een begrafenisonderneming overledenen aflegt en wast, lijdt enorm onder haar eenzaamheid, de sleur en haar overgewicht. Op een dag blijft ze in de metro zitten, omdat zij zich aangetrokken voelt door de stem (en later de verschijning) van een jonge bestuurder van de ondergrondse (Gulp). Zij volgt zijn gangen en het komt tot een ontmoeting die uitloopt op een kortstondige verhouding vol warmte en tederheid. Na haar koene verovering, verliest de film echter zijn vaart en het lijkt wel alsof de regisseur niet wist hoe hij verder moest gaan. Deze (kleinere) tweede helft bevat oninteressant gezwets over Sägebrechts vader-complex of het ontbreken ervan en is cursorisch; het einde op de dansvloer is ronduit banaal. Desondanks een geslaagd protest tegen de schoonheidsidealen van de consumptiemaatschappij; bovendien moedig om te zeggen dat dik best sexy kan zijn en terecht een aansporing om zelfbewuster te leven. Passende locaties met bijbehorende achtergrondgeluiden, mooi gefotografeerd door Johanna Heer die de camera 'bemande'. Goede karakterrollen. Scenario van de regisseur die met Gwendolyn von Ambesser zijn eigen verhaal bewerkte.