Chris Zarpas: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Where the Money Is

2000 | Misdaad, Komedie, Thriller, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 2000. Misdaad van Marek Kanievska. Met o.a. Paul Newman, Linda Fiorentino, Dermot Mulroney, Susan Barnes en Anne Pitoniak.

Er is niks mis met je leven, maar opwindend is anders? Je hoopt dat het avontuur je tegemoet komt, maar weet dat de kans daarop marginaal is? Carol Ann (Fiorentino) bevindt zich in deze situatie en loopt toch tegen die ene kleine kans op - dat is zo heerlijk aan film. Meer vertellen zou verklappen zijn. Where the Money Is blijkt een van de schaarse films waarin Fiorentino haar aanzienlijke kwaliteiten kan ontplooien. Charisma-vat Newman hoeft nooit veel te doen om te boeien, maar hij doet dat hier op z'n 75ste opnieuw met plezier. Toch had Newman niet meer de starpower om voldoende toeschouwers naar de bios te krijgen.

Clay Pigeons

1998 | Misdaad, Komedie, Thriller, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1998. Misdaad van David Dobkin. Met o.a. Joaquin Phoenix, Vince Vaughn, Janeane Garofalo, Georgina Cates en Phil Morris.

"Het ene slachtoffer is je vriendinnetje, je hebt een affaire met een ander slachtoffer en je vindt het lichaam van een derde. Beetje toevallig, vind je niet?" zo houdt FBI-agente Shelby de verdachte Clay voor. Maar de zaken liggen gecompliceerder in deze hippe macabere komedie. De film kijkt aangenaam weg dankzij vlot camerawerk, modieuze muziek en vooral dankzij de talentvolle acteurs die verraad en naargeestigheid een warm teintje geven.

The Little Death

1995 | Thriller

Verenigde Staten 1995. Thriller van Jan Verheyen. Met o.a. Pamela Gidley, J.T. Walsh, Dwight Yoakam, Brent Fraser en Richard Beymer.

Twee jaar na zijn debuut als regisseur van BOYS werd Verheyen naar Hollywood geroepen om er in opdracht een erotische thriller te draaien, geschreven door Nicholas Bogner en Michael Holden. Het resultaat: een degelijke mainstream-productie, helemaal in de stijl van Mickey Spillane`s misdaadverhalen. De jonge saxofonist Nick (Fraser) keert uit geldnood naar het ouderlijk huis in L.A. terug. Tegen zijn zin, want de relatie met zijn vader, een rijke onroerendgoed makelaar, (Walsh in een sterke rol) is allesbehalve denderend na de dood (zelfmoord) van Nicks moeder. De enige persoon die Nick min of meer normaal benadert is Kelly (Gidley), zijn jonge, blonde en sensuele stiefmoeder. Kelly wordt op haar beurt belaagd door een opdringerige bewonderaar (Yoakam, een bekende country-zanger in de V.S.). Deze vier personages gaan met elkaar in de clinch via een moorddadig spelletje van kat en muis. Aan het einde wordt het duidelijk wie wat van plan is en waarom. Bescheiden, onafhankelijke film met een naar Amerikaanse normen klein budget (vijf miljoen dollar, ca vijf miljoen Euro) werd in moeilijke productie-omstandigheden door Verheyen, schitterend bijgestaan door cameraman Dave Phillips, tot een best aardige Amerikaanse erotische film noir gekneed. Hij vermeed ranzigheid, en hoewel het verhaal ons niet aan onze stoel nagelde, is het thriller, pur-sang. Verheyen zorgt voor vermaak op niveau. Hij heeft zijn energie tijdens zijn Amerikaans verblijf niet verspild.