Constance Bennett

Acteur

Constance Bennett is acteur.
Er zijn 33 films gevonden.

Madame X

1966 | Drama

Verenigde Staten 1966. Drama van David Lowell Rich. Met o.a. Lana Turner, John Forsythe, Constance Bennett, Ricardo Montalban en Burgess Meredith.

De zesde verfilming van het beroemde toneelstuk van Alexandre Bisson werd een super zakdoekendrama met een groot budget en Turner als de vrouw die door haar schoonmoeder (Bennett in haar laatste rol) het huis wordt uitgedreven, nadat haar minnaar door een ongelukkige val om het leven kwam. Na een tijdje diep in de put gezeten te hebben, maakt ze hier een einde aan door oplichter Meredith neer te schieten. Tijdens het proces dat volgt, wordt ze verdedigd door haar zoon, Dullea, die niet beseft dat 'Madame X' zijn moeder is. Voor de liefhebbers van weelderige, oversentimentele soaps is dit een niet te versmaden juweeltje. Jean Halloway bewerkte het toneelstuk en Russell Metty bracht het op film. Naderhand volgde er in 1981 een tv-versie.

As Young As You Feel

1951 | Komedie

Verenigde Staten 1951. Komedie van Harmon Jones. Met o.a. Monty Woolley, Thelma Ritter, David Wayne, Jean Peters en Constance Bennett.

Mooie rolverdeling maakt verhaal over Woolley die het niet leuk vindt met zijn vijfenzestigste met pensioen te gaan alleen maar aangenamer. Hij gaat de besluitvorming van zijn bedrijf aanvallen.

Smart Woman

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Edward A. Blatt. Met o.a. Brian Aherne, Constance Bennett, Barry Sullivan, Michael O'Shea en James Gleason.

Advocate Bennett gaat voorbij aan haar liefde als het om de vervolging van een corrupte officier van Justitie en andere topambtenaren gaat.

Angel on the Amazon

1948 | Romantiek

Verenigde Staten 1948. Romantiek van John H. Auer. Met o.a. George Brent, Vera Ralston, Constance Bennett, Brian Aherne en Fortunio Bonanova.

Belachelijke 'romance' met Vera die de eeuwige jeugd bezit; goede acteurs kunnen klunzig verhaal niet redden.

The Unsuspected

1947 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1947. Misdaad van Michael Curtiz. Met o.a. Claude Rains, Joan Caulfield, Audrey Totter, Constance Bennett en Hurd Hatfield.

Radiopresentator Rains heeft veel succes met zijn moordverhalen. Hij vermoordt zijn nichtje Caulfield, waarna hij in zijn radioprogramma het onderzoek volgt en hij geeft zelfs geregeld aanwijzingen. Een origineel concept voor een thriller, maar het scenario zit nogal gebrekkig in elkaar. Het werd geschreven door Ranald MacDougall, naar een roman van Charlotte Armstrong. De 'série-noir'-sfeer is vakkundig geënsceneerd en Curtiz wordt uitstekend geholpen door zijn acteurs, met Rains voorop, maar dit kan het ontgoochelende script niet redden. Woody Bredell was verantwoordelijk voor de fotografie en Franz Waxman componeerde een efficiënte score.

Centennial Summer

1946 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1946. Musical van Otto Preminger. Met o.a. Jeanne Crain, Cornel Wilde, Linda Darnell, Dorothy Gish en William Eythe.

Ontspannende en chique uitgevoerde musical over de tentoonstelling in Philadelphia in 1876, met de zusters Crain en Darnell die beiden dingen naar de aantrekkelijke Wilde. De genietbare muziek van Jerome Kern draagt zeker aan de film bij.

Paris Underground

1945 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten 1945. Oorlogsfilm van Gregory Ratoff. Met o.a. Constance Bennett, Gracie Fields, George Rigaud, Kurt Kreuger en Leslie Vincent.

Een Engelse en een Amerikaanse vrouw komen na de invasie door de Duitsers vast te zitten in Parijs en besluiten hun krachten te bundelen om geallieerde piloten te helpen ontsnappen naar het niet bezette deel van Frankrijk.

Wild Bill Hickok Rides

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Ray Enright. Met o.a. Bruce Cabot, Constance Bennett, Warren William, Ward Bond en Betty Brewer.

Een goed uitziende western maar matig van inhoud. Cabot speelt Hickok. Die is verliefd op Bennett, die in de saloon werkt. Hij krijgt het aan de stok met Bond, die poogt een eigen rijk op te bouwen en anderen te verjagen. Het eenvoudige verhaal is van Charles Grayson, Paul Gerard Smith en Raymond Schrock. Het camerawerk van Ted McCord is goed.

Sin Town

1942 | Actiefilm

Verenigde Staten 1942. Actiefilm van Ray Enright. Met o.a. Constance Bennett, Broderick Crawford, Anne Gwynne, Ward Bond en Andy Devine.

Een actiefilm met veel vaart over de opschudding in een stadje nadat een dagbladredacteur is gedood. Goede rolbezetting in een meer dan middelmatige film.

Two-Faced Woman

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van George Cukor. Met o.a. Greta Garbo, Melvyn Douglas, Constance Bennett, Roland Young en Robert Sterling.

Deze luchtige film gaat over tijdschriftenuitgever Larry Blake (Douglas), die tijdens een ski-vakantie Karin (Garbo) leert kennen. Ze worden verliefd en dan wordt hij teruggeroepen naar New York. Als hij niet terugkomt, wordt Karin ongerust over de idylle en reist af naar de grote stad, waar ze aanklopt bij Larry en zich uitgeeft voor haar (niet bestaande) tweelingzuster. Ze gaan samen naar het wintersportoord om zuslief op te zoeken. De rest laat zich raden. Garbo die niet zo in deze rol past, sloot haar filmcarrière af met deze film, die geweldig flopte.

Law of the Tropics

1941 | Misdaad

Verenigde Staten 1941. Misdaad van Ray Enright. Met o.a. Constance Bennett, Jeffrey Lynn, Regis Toomey, Mona Maris en Hobart Bosworth.

Een redelijke rolverdeling in een geijkt drama over een man die ontdekt dat zijn vrouw van moord beschuldigd is. Een nieuwe versie van OIL FOR THE LAMPS OF CHINA.

Escape to Glory

1940 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1940. Oorlogsfilm van John Brahm. Met o.a. Constance Bennett, Pat O'Brien, John Halliday, Alan Baxter en Melville Cooper.

Een Brits schip wordt bij het uitbreken van WO II aangevallen door een Duitse onderzeeër, wat verscheidene personen aan boord tot nadenken stemt, onder wie een Duitse dokter. Weldoordacht opgebouwd, met gevoel voor spanning, en met weinig clichés.

Topper Takes a Trip

1939 | Komedie, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 1939. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Cary Grant, Constance Bennett, Roland Young, Billie Burke en Alan Mowbray.

Het jonge miljonairs-echtpaar Grant en Bennett komt om bij een auto-ongeluk. De voorwaarde om naar het paradijs te mogen, is de verrichting van een goede daad. Bennetts geest richt zich op de nijvere, maar zure bankdirecteur Young met de bedoeling hem gelukkig te maken, maar zij brengt Youngs privéleven echter door de war zodat zijn echtgenote Burke echtscheiding aanvraagt. In de finale, die in Franse casino's aan de Rivièra speelt, komt alles weer goed. Grant doet slechts mee in een flashback, maar dit vervolg op TOPPER is bijna even geestig. Een sprankelende productie uit de Hal Roach-stal, die o.a. naam maakte met de Laurel en Hardy-films. Er is ook een met de computer ingekleurde versie die soms op de tv wordt vertoond. Er volgden nog TOPPER RETURNS en een herverfilming voor de tv in 1979.

Tail Spin

1939 | Komedie

Verenigde Staten 1939. Komedie van Roy Del Ruth. Met o.a. Alice Faye, Constance Bennett, Nancy Kelly, Joan Davis en Charles Farrell.

Een rommelige kroniek over vrouwelijke vliegers met de niet- zingende Faye aan het hoofd, een zorgelijke Kelly, een pretmakende Davis enzovoort.

Service De Luxe

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Rowland V. Lee en Rowland Lee. Met o.a. Constance Bennett, Vincent Price, Charles Ruggles, Misha Auer en Joy Hodges.

Een makkelijk te verteren maar leeghoofdig niemendalletje over een vrouw die een dienstenbedrijf leidt dat zo'n beetje alle wensen van de clientèle in vervulling doet gaan. Price maakt zijn filmdebuut als een man die er tenslotte in slaagt door Bennetts 'puur zakelijke' façade heen te breken.

Merrily We Live

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Constance Bennett, Brian Aherne, Alan Mowbray, Billie Burke en Bonita Granville.

Het is allemaal al eerder vertoond, maar verstrooide Burke die beminnelijke Aherne in dienst neemt als butler en verwende Bennett temt is nog steeds pakkend plezier.

Topper

1937 | Komedie, Mysterie, Fantasy

Verenigde Staten 1937. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Constance Bennett, Cary Grant, Roland Young, Billie Burke en Alan Mowbray.

Een verrukkelijke klucht met Grant en Bennett als geesten die het leven van de verlegen Young verzuren. Een schitterende bezetting in een bewerking van de roman van Thorne Smith. Scenario van Eric Hatch, Jack Jevne en Eddie Moran. Twee vervolgen, een tv-serie en later een herverfilming. Wordt ook op de tv vertoond als met behulp van de computer ingekleurde versie.

Ladies in Love

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Edward H. Griffith. Met o.a. Janet Gaynor, Loretta Young, Constance Bennett, Simone Simon en Don Ameche.

Vrolijke meiden, die een vent aan de haak willen slaan in Boedapest, trekken met elkaar op om geschikte slachtoffers te vinden; de grote rolverdeling maakt het geheel plezierig. De jonge Power in een goede rol.

After Office Hours

1935 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1935. Misdaad van Robert Z. Leonard. Met o.a. Constance Bennett, Clark Gable, Stuart Erwin, Billie Burke en Harvey Stephens.

Sharon Norwood (Bennett) die goed is ingeburgerd in hogere kringen, wordt verslaggeefster bij de krant van hoofdredacteur Jim Branch (Gable). Zij bewijst haar waarde als Jim het doen en laten van de louche, mondaine Tommy Bannister (Stephens) probeert te onderzoeken. Een onbeduidende film. Herman J. Mankiewicz bewerkte een verhaal van Laurence Stallings en Dale Van Every tot scenario. Camerawerk van Charles Rosher.

Affairs of Cellini

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Gregory La Cava. Met o.a. Constance Bennett, Fredric March, Frank Morgan, Fay Wray en Jessie Ralph.

March is uitstekend als schelmachtige Renaissancekunstenaar die verliefd wordt op een hertogin. De prima spelers maken de film een plezier om naar te kijken. Lucille Ball speelt een hofdame.

Rockabye

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van George Cukor. Met o.a. Constance Bennett, Joel McCrea, Paul Lukas, Jobyna Ho en Pidgeon.

Eén beeld uit deze film blijft je bij: Bennett temidden van een massa ballons, maar verder is het een ware marteling te moeten kijken naar dit damesdrama over de liefde van een actrice met nogal wisselende morele opvattingen voor haar kindje. Een curiositeit voor filmfanaten, maar de regisseur en hoofdrolspeler Celster krijgen alsnog een standje.

Our Betters

1933 | Komedie

Verenigde Staten 1933. Komedie van George Cukor. Met o.a. Constance Bennett, Gilbert Roland, Charles Starrett, Anita Louise en Alan Mowbray.

De rijke Amerikaanse Bennett gaat een society-huwelijk aan met de Britse Lord Mowbray. Al op hun trouwdag gaat hij vreemd. Dit voorval hangt ze aan de grote klok, waardoor ze voor veel opschudding in de Londense adellijke kringen zorgt. Dit langdradige 'Kammerspiel' van Cukor komt nu sterk verouderd over. Er zitten wel leuke momenten in dit scenario van Jane Murfin en Harry Wagstaff Gribble, gebaseerd op het toneelstuk van Somerset Maugham, maar er wordt veel te veel gepraat. Bennett illustreert uitstekend het verschil tussen de vlotte Amerikanen en de stijve Britten. David O. Selznick produceerde. Charles Rosher fotografeerde deze film die van muziek voorzien werd door Max Steiner.

Bed of Roses

1933 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1933. Komedie van Gregory La Cava. Met o.a. Constance Bennett, Joel McCrea, Pert Kelton, Samuel S. Hinds en Franklin Pangborn.

Gevatte komedie waarin Bennett en Kelton vrijkomen uit een verbeteringsgesticht en samen dikke pret maken, totdat Bennett verliefd wordt op schipper McCrea. Kelton, hier in haar filmdebuut, is heel geestig als de brutale meid met de scherpe tong.

After Tonight

1933 | Drama, Romantiek, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1933. Drama van George Archainbaud. Met o.a. Constance Bennett, Gilbert Roland, Edward Ellis en Lucien Prival.

Gevatte komedie waarin Bennett en Kelton vrijkomen uit een verbeteringsgesticht en samen dikke pret maken, totdat Bennett verliefd wordt op schipper McCrea. Kelton, hier in haar filmdebuut, is heel geestig als de brutale meid met de scherpe tong.

What Price Hollywood?

1932 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1932. Drama van George Cukor. Met o.a. Constance Bennett, Lowell Sherman, Neil Hamilton, Gregory Ratoff en Brooks Benedict.

Bennett is dienster maar heeft heel wat ambities. Ze droomt ervan actrice te worden. Een ontmoeting met producent Sherman verandert haar leven, al is hij een stevige drinker. Wat later maakt ze kennis met polospeler Hamilton, op wie ze verliefd wordt. Klassiek romantisch melodrama. Het eerste filmsucces van Cukor. Zelden werd Hollywood zo realistisch afgeschilderd als in deze film, die model zou staan voor de A STAR IS BORN-films. Bennett en Sherman zijn schitterend, evenals Ratoff als de film- mogul (duidelijk geïnspireerd door producer David O. Selznick), maar Hamiltons spel mist alle diepgang. Het scenario werd geschreven door Jane Murfin, Ben Markson, Gene Fowler en Roland Brown, naar een verhaal van Adela Rogers St. John. Charles Rosher deed camera.

Lady With A Past

1932 |

1932. Edward H. Griffith. Met o.a. Astrid Allwyn, Nella Walker, Ben Lyon, Merna Kennedy en David Manners.

Bennett is dienster maar heeft heel wat ambities. Ze droomt ervan actrice te worden. Een ontmoeting met producent Sherman verandert haar leven, al is hij een stevige drinker. Wat later maakt ze kennis met polospeler Hamilton, op wie ze verliefd wordt. Klassiek romantisch melodrama. Het eerste filmsucces van Cukor. Zelden werd Hollywood zo realistisch afgeschilderd als in deze film, die model zou staan voor de A STAR IS BORN-films. Bennett en Sherman zijn schitterend, evenals Ratoff als de film- mogul (duidelijk geïnspireerd door producer David O. Selznick), maar Hamiltons spel mist alle diepgang. Het scenario werd geschreven door Jane Murfin, Ben Markson, Gene Fowler en Roland Brown, naar een verhaal van Adela Rogers St. John. Charles Rosher deed camera.

The Easiest Way

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Jack Conway. Met o.a. Constance Bennett, Adolphe Menjou, Robert Montgomery, Clark Gable en Anita Page.

Melodrama in optima forma met een puike rolverdeling van jonge sterren en een zwaar verouderde moraal. Laura Murdock (Bennett) is de oudste uit een Newyorks arbeidersgezin. Haar vader Ben (MacDonald) is door de beurskrach van 1929 werkloos en haar moeder Agnes (Blandick) moet iedere cent omdraaien om rond te komen. Laura moet het bed delen met haar twee jongere zussen Peggy (Page) en Elfie (Rambeau). Peggy wordt het hof gemaakt door Nick (Gable), een rauwe, ambitieuze jongeman die chauffeur is bij een wasserij. Peggy ziet in Nick de kans om aan het arme gezin te ontkomen en het stel trouwt. Laura heeft een aardig kopje en krijgt een kans als fotomodel bij een reclamebureau, waar het oog van haar oudere baas Willard Brockton (Menjou) haar inpalmt. Laura`s beslissing is snel gemaakt: ze wordt de maintenee van Willard en baadt algauw in weelde voor haar doen. Nick verbiedt Peggy om nog langer met haar zondige zus om te gaan. Laura kan haar arme vader af en toe een welkom douceurtje onder de afkeurende blikken van haar moeder toestoppen. Laura leert de knappe, jonge verslaggever Jack Madison (Montgomery) kennen. Het is liefde op het eerste gezicht. Laura besluit met haar immorele leven te breken als Jack zegt met haar te willen trouwen. Jack wordt als correspondent naar Argentinië gestuurd, maar wil zijn belofte inlossen zodra hij terug is. Als Laura niets meer van Jack hoort, kan ze de verleiding van Willards geboden luxe niet langer weerstaan en keert naar haar suikeroompje terug. Dan komt Jack weer op de proppen... De film werd ontkracht door de Amerikaanse censuur van het z.g. Hays Office, dat naar hartelust coupeerde. Het scenario is van Edith Ellis naar een toneelstuk van Eugene Walter. Het camerawerk is van John Mescall. Een in de kiem gesmoord curiosum.

Common Law

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Paul L. Stein. Met o.a. Lew Cody, Joel McCrea, Constance Bennett, Hedda Hopper en Walter Walker.

Een aardige bezetting in een typisch dertien-in-een-dozijn- melodrama van Pathé. Bennett en McCrea zouden begin jaren 30 de hoofdrol spelen in talrijke andere melodrama's over de beproevingen van jonge geliefden. Hopper werd later een beroemd roddeljournaliste.

Son of the Gods

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van Frank Lloyd. Met o.a. Richard Barthelmes, Constance Bennett, Dorothy Matthews, Dickie Moore en Richard Barthelmess.

Een onbeduidend drama over Barthelmes die naar Europa gaat voor zijn studie, maar ontdekt dat het klokje thuis beter tikt.

Sally, Irene and Mary

1925 | Drama, Musical

Verenigde Staten 1925. Drama van Edmund Goulding. Met o.a. Constance Bennett, Joan Crawford, Sally O'Neil, William Haines en Douglas Gilmore.

Hoe drie debutanten carrieère proberen te maken op de steile ladder van de showbizz. Opnieuw gemaakt in 1938 door William A. Seiter met Alice Fay en Tony Martin.

My Son

1925 | Drama

Verenigde Staten 1925. Drama van Edwin Carew. Met o.a. Nazimova, Ian Keith, Jack Pickford, Charles Murray en Constance Bennett.

Een goed gespeeld melodrama van First National, met in de hoofdrol de uitstekende karakterspeelster Nazimova en verder een jeugdige Constance Bennett.

Code of the West

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van William K. Howard. Met o.a. Owen Moore, Constance Bennett, Mabel Ballin, Charles Ogle en David Butler.

Verfilming van een boek van Zane Grey, door Lucien Hubbard bewerkt. Bennett is een meisje uit New York dat naar het westen komt, en probeert Moore te beïnvloeden. Ze leert met schade en schande het harde leven in het westen kennen en beseft na lange tijd dat ze van Moore houdt. Lucien Andriot deed het camerawerk.

Into the Net

1924 | Misdaad

Verenigde Staten 1924. Misdaad van George B. Seitz. Met o.a. Edna Murphy, Jack Mulhall, Constance Bennett, Harry Semels en Bradley Barker.

Serial in tien hoofdstukken. De politie heeft haar handen vol aan het opsporen van twintig erfgenamen die ontvoerd zijn en voor wie men een miljoen dollar losgeld wil. Pathé beweerde aanvankelijk dat het scenario was geschreven door de commissaris van politie in New York, Richard Enright. In werkelijkheid was Frank Leon Smith de scenarist. Maar de politie hielp wel mee bij de opnamen van de serial, zodat het er allemaal bijzonder authentiek uitziet.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Constance Bennett op televisie komt.

Reageer